Kuka vihaa näin paljon

Anonyymi-ap

https://yle.fi/a/74-20173127

Älä on vihaa sisimmässään näin paljon. Mitä haittaa on kalasääskestä?
Olis tämäkin moottorisahan käyttäjä tehnyt yhteiskunnalle ja luonnolle palveluksen ja sahannut kaulansa poikki!

22

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä ihminen on kuvottavin luontokappale.

• Anonyymi

Se joka tiennyt missä pesät on..
      Kaiketi saanut hyvän mielen teostaan.

• Anonyymi

LIIKA

• Anonyymi

Persujen äänestäjät tekevät monenlaista tuhoa, toiset kaupungeissa, toiset metsien kätköissä.

• Anonyymi

Polttoainetta, esim. Diisseliä!

• Anonyymi

Onkohan tulossa metsän hakkuu alueelle jossain vaiheessa?

• Anonyymi

Motomies aloittanut jo, missä hakkuukone?

• Anonyymi

Kymmenen tekopesää lisää Tipaksen alueelle, uusia rakennushankkeita.

• Anonyymi

Söi Tipaksen kalat, paistinpannu tyhjänä!?

• Anonyymi

Pollari saapui haukkana paikalle, paikallispoliisista..

• Anonyymi

WWF oitis paikalle...elokapina valmis suoraan toimintaan....kolmiojalakoja tulollaan!

• Anonyymi

En ymmärrä, minkä takia joku on tehnyt tuollaista. Täysin käsittämätön teko.

Ehkä joku tietää paremmin?

• Anonyymi

En tiedä. Joku tuhoaa kalasääksen pesiä.

Joku nuori syö elävän sammakon riparilla. Toiset yllyttää ja kuvaa. Erottivat rippikoulusta ja poliisiasiaksi!

Mitähän siellä mahtaa poliisit tuumia. Saattaa alan vaihto käydä mielessä..........

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku nuori syö elävän sammakon riparilla. Toiset yllyttää ja kuvaa. Erottivat rippikoulusta ja poliisiasiaksi!

Mitähän siellä mahtaa poliisit tuumia. Saattaa alan vaihto käydä mielessä..........

Siellä tuntuu olevan luonnon ihmisillä hinnat kohillaan:

" Rupikonnan tappamisesta sakkoa pitää maksaa 69 euroa. Ruskosammakon hintalappu puolestaan on 29 euroa, ja viitasammakon 25 euroa."

Paljonko maksanee kalasääksen pesän tuhoaminen? Tämän rangaistuksen ymmärrän.

Että sammakon hinta?! Pääsiköhän papilla sammkko suusta, kun ei voinut asiaa hoitaa nuorten ja heidän vanhempiensa kanssa yhdessä. Tämähän ei tietenkään sattunut Sotkamossa, joten mitäpä tuosta.

Jos minulle tuotaisiin sammakko pöytään, menisi varmaan pari viikkoa ilman ruokahaluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä tuntuu olevan luonnon ihmisillä hinnat kohillaan:

" Rupikonnan tappamisesta sakkoa pitää maksaa 69 euroa. Ruskosammakon hintalappu puolestaan on 29 euroa, ja viitasammakon 25 euroa."

Paljonko maksanee kalasääksen pesän tuhoaminen? Tämän rangaistuksen ymmärrän.

Että sammakon hinta?! Pääsiköhän papilla sammkko suusta, kun ei voinut asiaa hoitaa nuorten ja heidän vanhempiensa kanssa yhdessä. Tämähän ei tietenkään sattunut Sotkamossa, joten mitäpä tuosta.

Jos minulle tuotaisiin sammakko pöytään, menisi varmaan pari viikkoa ilman ruokahaluja.

Mitenkähän poliisi laskee noissa tapauksissa rikoksista saadun hyödyn?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kohta ne syö riparilla niitä älykännyköitä kun ovat niin somenorjia nykyajan trendikkäät ihmiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kohta ne syö riparilla niitä älykännyköitä kun ovat niin somenorjia nykyajan trendikkäät ihmiset.

Poikien ja vanhempien kanssa vakava keskustelu olisi ollut paikallaan.

Vanhempien olisi pitänyt viedä poikien kännykät hetimmiten kotiin leirin loppuajaksi.

Porukalla toimien ja keskustellen tuosta olisi selvitty. Turhaan Poliisia vaivata tällaisella hölmöllä tempulla.

• Anonyymi

Sotkamonkin päälle sai vetää ruksin ettei tämän paikkakunnan palveluita käytetä omilla reissuilla vaan ajetaan ohi. Hienoon seuraan pääsittä mm. Lapinlahti, Sonkajärvi, Perho, Kiuruvesi, Rautavaara jne.

• Anonyymi

Monitoimikone haukkaa puuta?

• Anonyymi

Kun jää kiinni niin muistakaa laittaa nimi jakoon.

• Anonyymi

Tuulivoima lienee syynä. Alueelle on tulossa saksalaisen Abo Wind:in tuulivoimahanke, jonka sääksi nyt estäisi. Hanke tulossa Metsähallituksen maille ja YVA-selvitys on valmistumassa tänä vuonna 2025. Harmillisesti löytyi kalasääsken pesä, jonka joku päätti tuhota.

https://www.ymparisto.fi/fi/osallistu-ja-vaikuta/ymparistovaikutusten-arviointi/sivakkalehdon-tuulivoimahanke-kajaani-ja-sotkamo

Tekijän motiiveja voi arvailla. Esim. oma tai sukulaisen suojatyöpaikka kunnalla, jossa on spekuloitu kuntaliitosta isompaan Kuhmoon jne. Työpaikka menee alta.

Birdlife:

"Mistä tällainen toiminta voi johtua?

– Sitä voi vain arvailla, että onko kyseessä syvässä istuva petoviha vai liittyykö alueen käyttöön? Että aluetta halutaan käyttää niin, että siellä ei ole sopivaa kalasääsken pesiä, Södersved pohtii."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4a185cf0-78a4-4b2b-8d2c-023fe9101c42

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe