Haluan, mutta en halua

Anonyymi-ap

Olen korviani myöten ihastunut mieheen. Ollut jo pari vuotta. Mies on ajatuksissa lähes 24/7. Molemmat vapaita ja olisimme muutenkin sopivia toisillemme (ei mitään älytöntä ikäeroa, kultuurieroa, elintasoeroa tai muuta). Ja kiinnostuskin on molemminpuolista. Mies vaikuttaa tasapainoiselta ihmiseltä, jolla on elämänhallinta kunnossa. Hyvä käytös myös.

Mutta!

Aina, kun tekisi mieli ottaa yhteyttä ja ehdottaa tapaamista, niin mieleen tulee yksi aiemmin sattunut tilanne, joka aiheuttaa niin suuren blokin, että ei vaan pysty. Tilanne ei ollut mikään kovin ihmeellinen, mutta liittyi miehen toimintaan, jolloin toimi vähän epäreilusti minua kohtaan. Jotenkin se ärsyttää edelleen niin suunnattomasti, että ei vaan pysty. Eikä koskaan edes pahoitellut tilannetta.

Silti tyyppi on mielessä koko ajan ja on vaikeuksia aloittaa mitään kenenkään toisenkaan kanssa, kun koko ajan tämä yksi kummittelee siellä takaraivossa. Tämä alkaa olla todella raivostuttavaa. Onko muilla ollut samanlaista tilannetta? Miten pääsitte siitä yli?

43

607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Massamuisti on takaraivossa. Ilmeisesti enemmänkin kulttuurireferenssinen juttu kuin tiedät. Se ei ole henkilökohtaista siis tapauksessasi.

• Anonyymi

Mieti maalaus kehikon sisään. Joku osa maalauksesta hyppää epämukavasti mieleesi johtuen kehyksen värisävystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mieti maalaus kehikon sisään. Joku osa maalauksesta hyppää epämukavasti mieleesi johtuen kehyksen värisävystä.

Miksi epämukavasti? Etkö pidä siitä väristä? Miksi joku korostaisi huonoja puoliaan, vai onkose sinun taktiikka?

• Anonyymi

Et Sammatis sentään.

• Anonyymi

Millä tavalla epäreilusti??

• Anonyymi

Vaikea selittää ilman, että antaa liikaa tunnisteita, joista joku saattaisi tunnistaa henkilön. Se liittyi työhön/uraan. Hän antoi kaikille muille samassa asemassa/tilanteessa oleville sellaisen mahdollisuuden, jolla pääsi etenemään paitsi minulle.

• Anonyymi

Ajan kanssa menee ohi. Odottele vain kärsivällisesti. Välttely auttaa, jos vainmahdollista.

• Anonyymi

Olen vältellyt, mutta huonolta näyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen vältellyt, mutta huonolta näyttää.

Kun et enää ole ollenkaan tekemisissä hänen kanssaan muuten, niin tosisankin asiasta puhuminen hänen kanssaan voisi auttaa irti päästämiseenkin. Ei kai ole mitään menetettävääkään. Ja selviäisi sekin, miksi sinua kohdeltiin eri tavalla kuin muita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun et enää ole ollenkaan tekemisissä hänen kanssaan muuten, niin tosisankin asiasta puhuminen hänen kanssaan voisi auttaa irti päästämiseenkin. Ei kai ole mitään menetettävääkään. Ja selviäisi sekin, miksi sinua kohdeltiin eri tavalla kuin muita.

Se on totta. Hankalaa vain, kun en enää ole samassa paikassa töissä eikä ole suoria yhteystietoja. Pitäisi tehdä salapoliisityötä, että saisi yhteyden. Tekisin varmaan itsestäni pellen. Mutta ainakin se helpottaisi irtipääsemisessä, se on totta.

• Anonyymi

Millä tavalla kohteli "vähän epäreilusti"? Oletko koittanut puhua aiheesta hänen kanssaan? Itse pysyn kaukana sellaisista, jotka eivät osaa kohdella naista kauniisti.

• Anonyymi

En ole kokeillut puhua aiheesta. Vastasin ylemmäs siitä tilanteesta.

• Anonyymi

Onko kyseessä ghostaus? Tiedän liiankin hyvin miltä sellainen tuntuu. Olen saanut miehenä vastaavaa kohtelua naisilta.

• Anonyymi

Ei ollut ghoustaus. Kirjoitin ylemmäs millaisesta tilanteesta kyse.

• Anonyymi

Kertoisitko mikä oli se häiritsevä asia? Mitä jos hän ei ajatellut että se loukkasi oli esim. tahaton vahinko tai jotain vastaavaa? Kannattaako tuon takia olla niin jämpti periaatteistaan jos hän merkitsee sinulle paljon? Surullista jos rakastat ja yksi asia häiritsee ja kaataa kaiken. Eikö asian voisi selvittää ja kysyä että miksi toimit silloin sillä tavalla jne. Kerroit että hän on hyväkäytöksinen pystyisit silloin varmasti myös keskustelemaan hänen kanssaan vakavasti kaikista asioista.

• Anonyymi

Ei se ollut vahinko. Kirjoitin tuonne vähän ylemmäs millaisesta asiasta oli kyse. En tiedä miksi teki niin. Saattoi olla joku mustasukkaisuustilanne. Olisin toivonut, että hän olisi ottanut puheeksi. En halunnut itse ottaa, kun olisin vaikuttanut liian säälittävältä. En ole enää tekemisissä hänen kanssaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ollut vahinko. Kirjoitin tuonne vähän ylemmäs millaisesta asiasta oli kyse. En tiedä miksi teki niin. Saattoi olla joku mustasukkaisuustilanne. Olisin toivonut, että hän olisi ottanut puheeksi. En halunnut itse ottaa, kun olisin vaikuttanut liian säälittävältä. En ole enää tekemisissä hänen kanssaan.

Ohi ei silloin minulle ollenkaan.

• Anonyymi

Näettekö säännöllisesti? Mahdollisesti työhön liittyvää?

• Anonyymi

Emme näe enää ollenkaan. Kirjoitin tuonne ylemmäs sen tilanteen.

• Anonyymi

Kiva kun löysit sen pitkän miehen🤗

• Anonyymi

Nyt taisi mennä ohi.

• Anonyymi

No ei voi olla totta! Ei mitenkään...
      Että se mies teki jotain tai sanoi jotain vähän väärin, ja nyt olet siitä erossa loppuelämäsi sen yhden pienen jutun takia?
      Ei tuota nyt pysty uskomaan mitenkään.... Sinussa on jotain pahasti vialla jos tuo on totta.

• Anonyymi

Niin, se on mahdollista, että minussa on jotain vialla. Sen takia tämä onkin ongelma ja tein aloituksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, se on mahdollista, että minussa on jotain vialla. Sen takia tämä onkin ongelma ja tein aloituksen.

Et voisi puhua sen kanssa? Vaikka jostain ihan muusta aiheesta. Tunnustella miltä se tuntuisi. Ehkä sinulla ei edes enää ole mitään tunteita sitä kohtaan, ja voisit vain unohtaa koko jutun, jättää sen taaksesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et voisi puhua sen kanssa? Vaikka jostain ihan muusta aiheesta. Tunnustella miltä se tuntuisi. Ehkä sinulla ei edes enää ole mitään tunteita sitä kohtaan, ja voisit vain unohtaa koko jutun, jättää sen taaksesi.

Se varmasti auttaisi. Hankalaa vaan, kun emme ole enää tekemisissä. Pitäisi erikseen yrittää kaivaa jostain yhteystiedot ja ottaa yhteyttä. Se ei olisi kauhean luontevaa. Kuten ylemmäs kirjoitin - tekisin itsestäni varmaan pellen, mutta ainakin se auttaisi irtipääsemiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se varmasti auttaisi. Hankalaa vaan, kun emme ole enää tekemisissä. Pitäisi erikseen yrittää kaivaa jostain yhteystiedot ja ottaa yhteyttä. Se ei olisi kauhean luontevaa. Kuten ylemmäs kirjoitin - tekisin itsestäni varmaan pellen, mutta ainakin se auttaisi irtipääsemiseen.

Kokeile ainakin hakea yhteystietoja sille, ja tee itsestäsi pelle jos löydät ne. Mitä sillä on väliä... Turhaa olla liian vakava ja itsetärkeä. Selvitä asiat, tavalla tai toisella.

• Anonyymi

Henkilökohtaisesti itselläni usein käy niin että kun jostain kiinnostun tai melkein ihastun niin yritän päästä mielessäni eroon huonoista tunteista toista kohtaan koska ne nostavat päätään.
      Etsin ihmisestä vikoja osittain suojellakseni itseäni, en todellakaan siis siltä etten lähestyisi naista vaan siitä etten pettyisi.

Esimerkiksi varattuja en lähesty, enkä myöskään niitä joilla on lapsia. En näe kummassakaan mitään mieltä oman elämäni kannalta. Mutta sitten on asioita, jotka voivat osoittaa naisen luonteesta jotain jonka tiedän aiheuttavan jatkossa ongelmia tai jonka olen sillä hetkellä kokenut jollain sellaisena jota en joko hyväksy tai olen kokenut että hän on vähätellyt minua, ei ole pitänyt minusta tai kiinnostus on suuntautunut johonkuhun toiseen mieheen jonka kanssa en ole lainkaan samanlainen.

Olet ihan oikeassa että tuollaiset asiat voivat jäädä mieleen kummittelemaan ja siten ihmisistä voi päätellä asioita miten he suhtautuvat sinuun. Mikä tässä asiassa sitten oli syynä, sen vain mies tietää.

Toisen huomioiminen on tärkein osa suhdetta ja jos on epäilys että et ole ykkösvaihtoehto tai hän ei huomioi sinua niin suhde on silloin mitätön. Toisaalta koska emme tiedä tuota tilannetta ja siitä on kulunut aikaa niin jos hän ei tuntenut silloin sinua kovin hyvin niin hänen teolleen oli syynsä.

Ihmisen menneisyys määrittää ihmistä jos hänen tekonsa ovat tapoja niin ne kertovat jatkuvasta toiminnasta jota yleensä ihminen ei muuta. Menneisyys on siis tärkeä asia ihmistä ja interaktio sen toisen kanssa kertoo myös mahdollisesti tulevasta suhteesta paljon.

Se onko sinun tunnereaktiosi johonkin vanhaan juttuun sitten liioiteltua vai ei, on mahdoton sanoa ja lopulta ihan itsesi päätettävissä.

• Anonyymi

Kuulostaa tutulta. Taidan olla samanlainen kuin sinä. Tosin en olisi osannut kuvata sitä yhtä hyvin. Luulen, että pelkään tuon yhden kokemuksen perusteella, että hän on yleisesti luonteeltaan muita vähättelevä ihminen ja hän käyttäytyisi muissakin tilanteissa samalla tavalla. Toisin sanoen pelkään, että hän ei ole sisimmältään hyvä ihminen ja siten sopiva minulle.

ap

• Anonyymi

Olkoon tämä känniavautuminen. Aloitus puhutteli minua. Kaikki jäi auki minun ja erään välillä. Taustalla oli kuitenkin yksi rankka rakkauteen liittyvä pettymys mikä nosti suojamuurejani ratkaisevan paljon. Olin vain näennäisesti avoin mikä oli defenssi mahdollista uutta pettymystä kohtaan. Emme puhuneet tällaisia syntyjä syviä vaikka syvään päätyyn pikemminkin pitäisi sukeltaa, varsinkin kun olimme niin luontevia toistemme seurassa.

Eipä tullut mieleen puhua henkeviä ja kun miettii sosiaalisia tilanteita niin mahdollisuudet olivat niukassa. Hän yritti, minä en. Sen myönnän. Helpointa olisi jutella asiat halki kaljalasin äärellä jossain baarin sivupöydässä, missä kuulisi omat ajatuksensa liian kovalla soivan musiikin sekä kännisten örveltäjien meressä.

• Anonyymi

Me emme olleet kauhean luontevia toistemme seurassa, joten tilanteesi ei osu minuun aloittajaan. Siltä osin meni ohi. Vai ajattelitko edes, että aloitus voisi tarkoittaa sinua, vai totesitko vain yleisesti, että tilanne ylipäätään puhuttelee myös sinua?

Se on totta, että menneisyyden kokemukset vaikuttavat todella paljon ihmisten toimintaan. Tunnistan omastakin menneisyydestäni tapahtumia, jotka vieläkin vaikuttavat toimintaani. Esim. lapsuudessani tapahtui sellaisia asioita, joiden takia tulkitsen hyvin herkästi, että en ole toivottavaa seuraa tai että häiritsen. Yritän koko ajan lukea ihmisten toimintaa ja sanomisia ja näen koko ajan vihjeitä, jotka muka tarkoittavat, että minun toivotaan poistuvan tai yritetään vihjata, että olen jossain asiassa huono eikä vain kehdata sanoa sitä suoraan. Toimin sitten näiden oletettujen vihjeiden perusteella, vaikka toinen osapuoli ei koskaan ole antanut mitään sellaisia vihjeitä eikä tarkoittanut mitään sellaista. Tunnistan itse tämän typerän ajattelutavan, mutta siitä on silti erittäin vaikea päästä eroon. Se on niin syvällä alitajunnassa.

Pitäisi aina yrittää muistaa, että myös toisella osapuolella on omat menneisyyden traumansa ja ne vaikuttavat myös hänen toimintaansa. Pitäisi keskustelemalla yrittää päästä perille toisen syvemmistä motiiveista. Mutta sitä kai pelkää, että ne omat negatiiviset olettamukset pitävätkin paikkansa eikä haluaisi kuulla niitä niin brutaalin suoraan.

ap

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Me emme olleet kauhean luontevia toistemme seurassa, joten tilanteesi ei osu minuun aloittajaan. Siltä osin meni ohi. Vai ajattelitko edes, että aloitus voisi tarkoittaa sinua, vai totesitko vain yleisesti, että tilanne ylipäätään puhuttelee myös sinua?

Se on totta, että menneisyyden kokemukset vaikuttavat todella paljon ihmisten toimintaan. Tunnistan omastakin menneisyydestäni tapahtumia, jotka vieläkin vaikuttavat toimintaani. Esim. lapsuudessani tapahtui sellaisia asioita, joiden takia tulkitsen hyvin herkästi, että en ole toivottavaa seuraa tai että häiritsen. Yritän koko ajan lukea ihmisten toimintaa ja sanomisia ja näen koko ajan vihjeitä, jotka muka tarkoittavat, että minun toivotaan poistuvan tai yritetään vihjata, että olen jossain asiassa huono eikä vain kehdata sanoa sitä suoraan. Toimin sitten näiden oletettujen vihjeiden perusteella, vaikka toinen osapuoli ei koskaan ole antanut mitään sellaisia vihjeitä eikä tarkoittanut mitään sellaista. Tunnistan itse tämän typerän ajattelutavan, mutta siitä on silti erittäin vaikea päästä eroon. Se on niin syvällä alitajunnassa.

Pitäisi aina yrittää muistaa, että myös toisella osapuolella on omat menneisyyden traumansa ja ne vaikuttavat myös hänen toimintaansa. Pitäisi keskustelemalla yrittää päästä perille toisen syvemmistä motiiveista. Mutta sitä kai pelkää, että ne omat negatiiviset olettamukset pitävätkin paikkansa eikä haluaisi kuulla niitä niin brutaalin suoraan.

ap

Ainahan se voisi olla mahdollista että toinen olisi se kaipauksen kohde. Pidän silti realiteetit mukana eli todennäköisyys sille olisi samansuuntainen kuin jos voittaisi loton pääpotin. Ihmiset urautuvat helposti. Jos on ollut sinkku 30 tai vaikka 40-vuotiaaksi asti niin kyllä se on paljon vaikeampaa pariutua verrattuna sellaiseen jolla on ollut muutama kumppani samaan ikään mennessä. Itselleni tuottaa suuria haasteita mennä juttelemaan kenellekään ketä kohtaan on voimakkaita tunteita. Joskus ne tunteet tuntuvat aivan ylitsepääsemättömän vahvoilta.

• Anonyymi

Olet varmaankin valtavan ylpeä ihminen.

• Anonyymi

Niin olen. Seitsemästä kuolemansynnistä ylpeys olisi varmasti minun syntini.

ap

• Anonyymi

Panomies?

• Kuulostat pikkumaiselta ihmiseltä, jos joku pikkujuttu vaivaa noin paljon.

• Anonyymi

Sinä et ole kykenevä arvioimaan muiden olemusta tai toimintaa. Olet vaikeasti mielenterveysongelmainen ja harhainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä et ole kykenevä arvioimaan muiden olemusta tai toimintaa. Olet vaikeasti mielenterveysongelmainen ja harhainen.

Onko sinulla lääketieteellistä pätevyyttä diagnosoida minua tuolla tavoin, vai oletko känninen puli-ukko joka vähän tökkii haurasta miehen egoansa täällä?

• Anonyymi
        EgoKuolema kirjoitti:

Onko sinulla lääketieteellistä pätevyyttä diagnosoida minua tuolla tavoin, vai oletko känninen puli-ukko joka vähän tökkii haurasta miehen egoansa täällä?

Olen lukenut tarpeeksi kirjoituksiasi tehdäkseni tämän diagnoosin vaikka maallikkona. Älä nyt tule tänne minun aloitukseen pilaamaan tätä keskustelua pakkomielteilläsi ja maanisuudellasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen lukenut tarpeeksi kirjoituksiasi tehdäkseni tämän diagnoosin vaikka maallikkona. Älä nyt tule tänne minun aloitukseen pilaamaan tätä keskustelua pakkomielteilläsi ja maanisuudellasi.

Sinulla ei ole pätevyyttä tai ymmärrystä mielenterveysongelmista tai persoonallisuus häiriöistä niin turha päteä, sitä paitsi mistä tunnistat mitkä ovat autenttisia ajatuksiani, ja mitkä vain kirjoituksia ilman merkitystä? Luulet olevasi pätevämpi mitä olet. Mutta se onkin tyypillistä second-hand alkoholisoituneilla narsisteille. Ad-hominemin käyttö oli taktista.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3139
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3037
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2902
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2574
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      43
      2088
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1657
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1629
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1625
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1610
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1556
    Aihe