Ateismi perustuu Jumala-hypoteesin torjuntaan. Se on hyvin epätieteellinen ja dogmaattinen uskonto. Siinä ihminen luottaa omaan epäuskoonsa. Raamatussa puhutaan uskosta näin:
Roomalaiskirje 1:17 FB38
[17] Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
Ateistinen evankeliumi on päinvastainen: epäuskosta uskoon tai uskosta epäuskoon.
Ateismilä ei ole ollut mitään tekemistä tieteen kehityksen kanssa. Ateistiset filosofit ovat tuhlanneet elämänsä julistamalla omaa filosofiaa, sensijaan, että olisivat tutkineet ja selvittäneet asioita maailmasta ja maailmassa havaittavista ilmiöistä. Tietenkin on ateistejä, jotka ovat tuon aatteen jarrumaisesta toiminnasta huolimatta kyenneet saavuttamaan urallaan jotain, mutta niillä saavutuksilla ei ole ollut mitään tekemistä ateismin kanssa, vaan työmoraalin. Ateismi ei anna mitään työmoraalia. Pahimmassa tapauksessa se tekee ihmisestä laiskan juopottelijan ja pössyttelijän ja "millään ei ole mitään väliä" -tyypin.
Näitä tyyppejä on S-joellakin.
Ateistit tieteen jarrumiehinä
10
123
Vastaukset
- Anonyymi
Ateistejä ei velvoita mikään toimimaan hyvin tai oikein, muu kuin heidän oma ailahteleva moraalinsa ja tahtonsa. Uskova taas ei toimi, niinkuin Jumala on ohjeistanut, jos laiskottelee tai on muuten toimeton ja tekee vääryyttä:
Kolossalaiskirje 3:23-25 FB38
[23] Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille, [24] tietäen, että te saatte Herralta palkaksi perinnön; te palvelette Herraa Kristusta. [25] Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja henkilöön ei katsota.
2. Korinttilaiskirje 5:15 FB38
[15] ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut. - AnonyymiUUSI
Ateismi johtaa toisaalta ylikorostuneeseen tasa-arvoajatteluun, mikä syö valtavasti voimavaroja, sekä toisaalta koston kierteeseen, jos on tuntenut kokeneensa vääryyttä. Myös lyhytjänteisyys liittyy ateismiin. Tällaista olen nähnyt työpaikalla, jossa oli pari julkiateistia. Työilmapiiri oli huono.
- AnonyymiUUSI
Kristinuskoa ja muita uskontoja kohtaan hyökännyt filosofi Nietzsche sairastui psyykkisesti. Natsien eräs tärkeä oppi-isä oli myös tämä tiedemies.
- AnonyymiUUSI
1800 luvun ateistiset saksalaiset filosofiat synnyttivät sosialismin, kommunismin ja kansallissosialismin, tuhoisin seurauksin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
1800 luvun ateistiset saksalaiset filosofiat synnyttivät sosialismin, kommunismin ja kansallissosialismin, tuhoisin seurauksin.
Myös vihreä aate juontaa juurensa tuolta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Soopenhauveri
- AnonyymiUUSI
Kuinka tyhmiä te uskikset voittekaan olla? 😂Ateismi ei ole mikään uskonto. En vain usko jumalaan, mutta usko sinä avaaja vain satutarinoihin kun niistä iloa saat. Ja muuten, täysin raitis olen ollut jo 20 vuotta.
Kysymys; käskeekö se sinun jumalasi olemaan noin ilkeä muille ihmisille??? - AnonyymiUUSI
Kovia ovat ns "uskovat" tuomitsemaan muita ihmisiä, mutta eikös sen teidän kirjanne mukaan se ole sen jumalan tehtävä? Puhutte armosta mutta itse olette täysin armottomia.
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan." - AnonyymiUUSI
Minkään muun nimissä ei ole tapettu ihmisiä kun uskonnon joten se siitä laupeudesta. Kaikki tarinat jeesuksesta ja jumalasta on ihmisten kirjoittamaa satua, yhtä totta kun aku ankka, siinä uskovaisille tiedettä.
- AnonyymiUUSI
Uskovat on outoa porukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683089
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)702950Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672849On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632554Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli331841- 601627
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181609- 351575
- 591526
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,151430