Mattojenpesua

Anonyymi-ap

Taisin jo mennä vuosina tällä palstalla kysellä, millä pesuaineella pesette valkoiset matot. Jos joku vastaus on tullutkin niin en muista mikä, viime vuonna vatvomisen jälkeen jätin ne pesemättä. Eivät hirveesti likaannu kun täällä sukkasillani tassuttelen.
Joka tapauksessa tänään pesin ja laitoin veteen liuotettua pyykin valkopesuainetta mattoon. Hinkkasin harjalla ja huuhtelin hyvin. Olen kyllä tietoinen että pyykinpesuaine ei kovin hyvin tehoa kylmässä vedessä (kun taas mäntysuopa tehoaa).
Millä te valkoiset matot pesette?
Ei nyt ole nestemäntysuopapönikkää kotona mutta pesupaikalla muut pyykkärit tiesivät että siinä lukee: ei sovi valkoisille matoille. He (kolme pesijää) kyselivät hölmistyneinä kuka hassu pitää valkoisia mattoja, ei kuulemma he. No minä tykkään.

22

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole matonpesusta valkoisten kokemuksia ole.

• Anonyymi

Vanish valkoinen. On se paras jolla minun mattoni ovat todella valkoisia . Toimii myös alhaisissa lämpötiloissa.

• Anonyymi

No voi Jösses, kaapissa olisi ollut parissakin muodossa, jauheena ja suihkuna. Kiitos! Ensi kerralla sitten kahden vuoden päästä - saattaapi olla että kyselen sitten samaa.

• Anonyymi

Kyllä seon nestemäinen mäntysuopa, joka takaa puhtauden ja luonnon monimuotoisuuden sekä tuoksun esille.

• Anonyymi

Mäntysoopa haisee pahalle kaikissa matoissa. Käytän nestemäistä hajutonta snsitive pyykinpesu ainetta. Matottoni eivät ole tahraisia. Pesetän pesulassa matot nykyisin ja hajuton tulos. Pesula hake ja tuo. En jaksa viedä enää pyörällä.
        Sauna ja kph haisee pahalle jos pesee mäntysuovalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mäntysoopa haisee pahalle kaikissa matoissa. Käytän nestemäistä hajutonta snsitive pyykinpesu ainetta. Matottoni eivät ole tahraisia. Pesetän pesulassa matot nykyisin ja hajuton tulos. Pesula hake ja tuo. En jaksa viedä enää pyörällä.
        Sauna ja kph haisee pahalle jos pesee mäntysuovalla.

Mäntysuopa on raikas ja puhdas tuoksuinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mäntysuopa on raikas ja puhdas tuoksuinen.

Niin mäntysuopakin on nykyöön iha; erilaista mitä se oli ennen vanhaan .kun osti kaupasta palan mäntysuopaa niin se oli sitä ihan oikeaa ja tuoksui kauan hyvältä . Näin ei ole näiden muunnoksien kanssa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mäntysuopakin on nykyöön iha; erilaista mitä se oli ennen vanhaan .kun osti kaupasta palan mäntysuopaa niin se oli sitä ihan oikeaa ja tuoksui kauan hyvältä . Näin ei ole näiden muunnoksien kanssa.

JUURI NOIN. Ei haise niin puhtaalle.

• Anonyymi

Ihminen on luonnosta vieraantunut pahasti, jos ei siedä luonnontuotetta mäntysuopaa.
      Kummastuttaa tuo naishenkilöitten herkkänenäisyys, toisaalta pussutellaan kalliita pariisilaisiksi mainostettuja hajusteita pitkin ruppia.

• Anonyymi
        UUSI

Lue tuo edellinen. Älä oleta omia kuvitelmiasi. Pitääkö aina tulla ja tuoda jotain ei sopiva txt joukkoon. Nurinpäin asenne ei näytä kivalta.

• Anonyymi

Löysin kuin löysinkin (onpa muuten hassu sanonta) vanhan mäntysuopapönikän kaapin nurkasta. Siinä tosiaan lukee että "Älä käytä valkoiselle matolle". En ollut sitä tiennyt mutta marttatyyppi-sisareni sanoi että mäntysuopa kellastuttaa valkoisen. Hyvä etten käyttänyt sitä. Matto näyttää edelleen lumivalkoiselta.
      Kerran pyysin Eurokankaasta lumivalkoista silkkiä. Myyjä kysyi: Tarkoitatko Lapin vai Helsingin lunta? Halusin ja sain Lapin lumen valkoista. Aloittaja

• Anonyymi

Tottakai se kallistuttua koska se on tehty aineista jolla ne ominaisuudet . Sen sanoi jo äiti kun minä olin pieni .sillä ei pessyt koskaan mitään valkoista .

• Anonyymi

Pesen valkoiset matot 24h pesulan mattokoneessa ja värilliset räsymatot mattopesulaiturilla. Näyttää kyllä siltä,että jatkossa kaikki itsepalvelupesulassa.

• Anonyymi

No meillä ei täällä ole itsepalvelupesulaa. Kai sinnekin pitää itse pesuaine viedä. Hienot aika uudet matonpesupaikat kyllä on. Ja hyvää iloista seuraa, kertaakaan ei vielä ole ollut siellä yksin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No meillä ei täällä ole itsepalvelupesulaa. Kai sinnekin pitää itse pesuaine viedä. Hienot aika uudet matonpesupaikat kyllä on. Ja hyvää iloista seuraa, kertaakaan ei vielä ole ollut siellä yksin.

Ruuhkia näyttäis olevan rannan pesupaikalla.

• Anonyymi

Ruokasooda ja etikka.

• Anonyymi
      UUSI

Ei pesuaineella ole väliä kunhan vesi on suht puhdasta.

• Anonyymi
        UUSI

Ehkö jotain väliä on.

• Anonyymi
      UUSI

Käyttäkää pesulan palveluja jossa pesevät matot eikä maksa paljon. Krs taloissa ei kannata niitä pesutuvissa lättänä.
      Jokaisella on varaa. Käyttäkää palveluja!

• Anonyymi
        UUSI

Ei kyllä jaksaisikaan enää itse raskaita mattoja retuutella.

• Anonyymi
      UUSI

Matonpesupaikalla matot pestään, ei pyykkituvassa, asuipa missä asumismuodossa tahansa. Ja kuivataan mattotelineellä joka sitä ennen pyyhitään lintujen sotkuista ja pölystä. Aurinkoisena päivänä matto kuivuu päivässä kun aamuvarhaisesta käy pesemässä. Ei ehkä rahkamatto mutta sellainen tavallinen. Kokemusta on.

• Anonyymi
        UUSI

Jos on iso pesutupa, voi matotkin pestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3623
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2274
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1895
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1639
    5. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      18
      1628
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1568
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1427
    8. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      83
      1325
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      15
      1293
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1232
    Aihe