Karua törmäystestin kertomaa:
https://moottori.fi/uutinen/moottori-100-vuotta-pullakuskin-painajainen-nokattomien-pakettiautojen-pelottava-kolaritesti-vuodelta-1985/
Vain VW Transporterissa kuski selvisi vammoitta. Japseissa oli karmean huono kolariturvallisuus. Nyt se on parempi, mutta korit noissa rypistyvät paljon enemmän pikkukolhuistakin kuin vaikkapa Volvoissa tai saksalaisissa.
Japsien nokattomat pakut surmanloukkuja 80-luvulla!
8
321
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä nyt onkin aika muistella vuoden 1985 pakuja, se on kovin tärkeää.
- Anonyymi
On! Samanlaisia paperikoreja japsissa on edelleen.
- Anonyymi
Mutta kannattaa muistaa että Toyotalla Suomi kuljetti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kannattaa muistaa että Toyotalla Suomi kuljetti.
Kannattaa muistaa, että tojoloota on jämähtänyt sinne 80 luvulle.
Esim uusissa tollolootissa edelleen jo 80-luvulta tutut ominaisuudet, kuten "polttoaineen tankkausputki ruostuu poikki" tai se, että 5 aikuista miestä ylittää auton kantavuuden (jouset pohjaa).
Dieseleitä eivät saaneet enää täyttämään päästövaatimuksia ja kestämään... tohjo onnistui aika pitkälti mustaamaan kaikkien dieselien maineen D4D "kertakäyttömoottoreillaan".
Tohjo nosti kädet pystyyn myös pakettiautojen kanssa. Ei kertakaikkiaan osannut suunnitella autoa, joka läpäisisi nykypäivän vaatimukset kolariturvallisuuden, päästöjen yms. suhteen. Joten nykyää "tohjon" pakettiautot tehdään liimaamalla vessanpöntön kantta esittävä logo laatuvalmistaja PSA:n tuotteeseen.
Sähköviat yleisiä. 80-luvulla ei ollut sähkövikoja, kun ei ollut ilmastointia, ei sähköikkunoita, ei kierroslukumittaria, ei edes valoa takakontissa.
- Anonyymi
Hiace kesti mitä vaan ja kulki mittariin liki 150 ahtamattomanakin.
- Anonyymi
Viimeksi kun tuli haisulla ajettua, niin aika läpimätä oli ja vajaa 100 tkm mittarissa. Ja jo 80 vauhdissa sai kaasupoljinta survoa tosissaa, ei sillä varmaan paljoa yli 100 km/h päässyt. Muttei tehnyt mielikään, 80 oli sen kiikuttimen ajo-ominaisuuksiin nähden jo enemmän kuin tarpeeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeksi kun tuli haisulla ajettua, niin aika läpimätä oli ja vajaa 100 tkm mittarissa. Ja jo 80 vauhdissa sai kaasupoljinta survoa tosissaa, ei sillä varmaan paljoa yli 100 km/h päässyt. Muttei tehnyt mielikään, 80 oli sen kiikuttimen ajo-ominaisuuksiin nähden jo enemmän kuin tarpeeksi.
Hiace taitaa olla ainoa pakettiauto, minkä alle on auton kuskin mahdollista jäädä. Työkaverilla oli aikoinaan tuollainen -80 lukuinen Hiace, kuskin penkin alusta oli niin pehmeän rapsakaksi ruostunut, että oli mahdollista jäädä oman autonsa alle jossain isommassa ruopussa.
- Anonyymi
Mites nämä perättömät pikkuautot. Takapenkin istujalla max 40 cm takalasiin ja paku ajaa perään. Voi olla ahdasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2629839K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1845584Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1595179PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *714848- 2122409
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.122259Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3051893- 901577
- 211541
- 411143