Laki uudistui kesäkuun puolivälissä. Sähköpotkulaudan kuljettaminen on kielletty, jos kuljettajan veren alkoholipitoisuus on vähintään puoli promillea, Itä-Suomen poliisi kertaa tiedotteensa alussa sunnuntaina aamulla.
Poliisipartiot kirjasivat yövuoron aikana rikkeitä peräti 25 sähköpotkulautailijalle.
Kaikki sähköpotkulautailijat olivat päihtyneitä. Kenttäjohtajan mukaan he, jotka pysähtyivät käskystä, eivät tienneet lakiuudistuksesta. Loput pyrkivät karkuun poliisin toimenpiteitä.
Jos sähköpotkulautailija puhaltaa puoli promillea tai sitä enemmän, hänelle määrätään kahdensadan euron liikennevirhemaksu tieliikennelain rikkomisesta.
Poliisi kertoo yöllisestä liikenneonnettomuudesta, jossa osallisina olivat sähköpotkulautailija ja taksi. Sähköpotkulaudan kuljettaja puhalsi noin 1,9 promillen tuloksen.
Yli 20 sähköpotkulautailijaa oli liikenteessä päihtyneenä Joensuun yössä
9
183
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kai nyt virallisten juopottelujuhlien aikana ketään sakoteta, koska muutkin käytöstapasäännöt on kumottu. Jokainen voi heitellä roskia, oksentaa, kuseskella, repiä kukkaistutuksia ja huutaa tuskaansa niin kovalla äänellä kuin haluaa. Miksi muuten kukaan tulisi tuollaiseen sikailujuhlaan. Mutta huomenna on arki ja kaupunki siivotaan ja "juhlijat" huomaavat kohta kaikenlaisten tiliensä saldon.
- Anonyymi
Olisiko aika kieltää skuutit kokonaan? Punkeroille tekisi kävely hyvää muutenkin.
- Anonyymi
Idiootit ei usko kuin kovia rapsuja. Poliisit nyt ihan tosissaan opettamaan lautailun sääntöjä kaupungille!
- Anonyymi
Höpö höpö :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö :D
Ei se ole höpö höpöä, jos ei aivoista löydy sääntöjä niin sitten lompakon kautta...
- Anonyymi
Kovemmat sakot pitäisi olla.
- Anonyymi
Kännikyyti skuutilla 500 euroa.
- Anonyymi
Ai että on hauskaa ja kivaa kun hölmöjä laputetaan.Heh heh hee onnee urpot.
- Anonyymi
Hienoa, hyvää työtä poliisit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 975582
- 564241
- 462516
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282338Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161845- 151494
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331352Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201178- 231085
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431071