Ekstroverteillä menee työelämässä entistä paremmin

Anonyymi-ap

https://yle.fi/a/74-20172075

Kognitiivisten kykyjen, kuten tiedonkäsittelyn ja ongelmanratkaisutaidon merkitys on vähentynyt työelämässä menestymisessä. Sen sijaan ihmisen muilla ominaisuuksilla, varsinkin ulospäinsuuntautuneisuudella, on tuoreen tutkimuksen mukaan entistä enemmän merkitystä.

– Ulospäinsuuntautuneisuus johtaa nousujohteisempaan uraan alusta alkaen, vaikka ei välttämättä aloittaisi kovin korkealta, Ramin Izadi sanoo.

7

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käsienheiluttajat ja itsekeskeiset omahyväiset puhujat ovat aina pärjänneet työelämässä. Delegointitaidoilla saa hommat teetettyä muilla joloin itse voi lorvia webbiä työaikana selaten.

• Anonyymi

Käsienheiluttajia tällä alalla on aina ollut. Suurilla puheilla pääsee yllättävän pitkälle ja samoin lyhytnäköisellä tekemisellä.

• Anonyymi

introverteille on aina tarvetta tietotekniikka, tuotekehitys ja tutkijan hommissa.
      Edustaminen ja päällikköhommat ja kaupallinen työ sopiii paremmin ekstroverteille. Kuten tähänkin asti on tapana ollut. Introvertti harvemmin hakee herrahissiä.

• Anonyymi

"Introvertti harvemmin hakee herrahissiä."

Riippuen mitä herrahissi termillä tarkoitetaan. Introverttinä haluan kuitenkin osaamistani ja tuloksiani vastaavan palkan. Minusta koodarille pitää maksaa paremmin kuin vaikkapa tiimipäällikölle tms. johtajalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Introvertti harvemmin hakee herrahissiä."

Riippuen mitä herrahissi termillä tarkoitetaan. Introverttinä haluan kuitenkin osaamistani ja tuloksiani vastaavan palkan. Minusta koodarille pitää maksaa paremmin kuin vaikkapa tiimipäällikölle tms. johtajalle.

Näinhän se aika usein jopa onkin. Ainakin siis firmoissa joissa itse olen ollut niin team lead saattaa hyvinkin olla oman tiiminsä osalta puolessa välissä palkkahaitaria. Johtajat sitten useimmiten x kappaleen team leadin esimiehiä ja tulosvastuussa. Nämä harvemmin sitten vähempää saavat mutta oma kokemus on että näissäkin tapauksissa yksikössä saattaa olla jonkun verran arkkari yms tason ihmisiä jotka eivät kauaksi yksikön vetäjän palkasta jää. Toki sitten vuositasolla esim bonukset saattaa johtajalle tuoda selkeämmän eron. Yleensä nämä yksikön parhaiten palkatut arkkarit ovat toki myös myynnin rajapinnassa

• Pitäisiköhän introverteille maksaa hyvitystä? Kompensaatiolisä tasoittamaan heidän kyvyttömyyttään sosiaaliseen vastavuoroisuuteen, koska nykyään kaikki ovat uhreja.

• Anonyymi

"nykyään kaikki ovat uhreja"

En koe itseni uhriksi ja olen introvertti. Eli aivan kaikki eivät ole uhreja, mutta uskon ymmärtäväni, mitä tarkoitat. Ja hyvitys kyllä käy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä

Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod
      Maailman menoa
      336
      2056
    2. Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty

niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul
      Ikävä
      37
      1876
    3. Voi minkä rikoksen teki

Kunnosti ihan pa..akuntoon päässeen tien ilman ELYn lupaa. Kyllähän se nyt viranhaltijaa kirpasee. Sellainen yritteliäis
      Kuhmo
      63
      1373
    4. Torniolainen Tiiliä lukemaan

Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.
      Tornio ja Haaparanta
      2
      1186
    5. Mitä haluaisit

Sanoa minulle nyt? En ole tätä kysynytkään pitkään aikaan🤔
      Ikävä
      77
      1147
    6. Mitä olen tehnyt

Mitä pahaa olen sinulle tehnyt? Rakastuin ja en pysty unohtamaan Miksi teet tämän minulle? Yritä ymmärtää, vaikka olet
      Ikävä
      83
      1091
    7. Pitkään kestänyt ihastuminen

Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen
      Ikävä
      95
      1051
    8. Tuon sinulle jännitystä

Siksi pidät minusta. Tiedämme molemmat, että meistä ei voi tulla mitään todellista.
      Ikävä
      113
      1029
    9. Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.

Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain
      NATO
      184
      920
    10. Kumpa kaikkeen vois palata

Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin
      Ikävä
      7
      889
    Aihe