En mene töihin

Anonyymi-ap

Sitten menen vasta töihin kun saan palkkaa enemmän kuin nyt saan tukia. En sitä ennen. Eikä kukaan voi pakottaa.

33

338

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oikein! Olen samaa mieltä. Tuet ovat 80% liian suuria. Siksi kukaan ei tee töitä ja siksi maksetaan veroja hirveesti ja maa valuu kaivoon. 80% tuista pois nyt alkuun ja mamuilta kaikki tuet pois. Kyllä alkaa suomi paranemaan melko nopeasti.

• Anonyymi
        UUSI

Pubissa rönötti baaritiskillä noin 20 v. vetelä jätkä. Kehua retosteli ryyppäävänsä korvausrahoja. Alkoi persuhenkisesti haukkumaan maahanmuuttajia kun ne vie työt ja jopa naiset. Ei älynnyt kun sanoin: "Sulla on peiliin katsomisen paikka".

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi

Oot sä joku getto?

• Anonyymi

Deluxe

• Anonyymi

Kelaa nyt mistä sä saat rahat?

• Anonyymi

Miksi valita yksi samalla rahalla saa kaksi.

• Anonyymi

Oikeest!?

• Anonyymi

Siis aloittajan tukia on syytä leikata

• Anonyymi

Joo, tuet kokonaan pois terveiltä ihmisiltä, tee töitä tai poistu kuvioista, siinä oikeat vaihtoehdot.

• Anonyymi

Aloittaja edustaa vasemmistolaista ajattelua puhtaimmillaan.

• Anonyymi

Kommunisteilla käsi toisen taskussa kun silmä välttää.

• Anonyymi
        UUSI

Vaikka aloitus on selvää provosointia, niin tuollaisia tosiaan on. Muuan kajaanilainen työtön kieltäytyi menemästä Transtechille töihin . Oma auto tosin on, mutta " kun pitäisi jo puoli kuudelta nousta ylös, hoh, hoijaa ..."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka aloitus on selvää provosointia, niin tuollaisia tosiaan on. Muuan kajaanilainen työtön kieltäytyi menemästä Transtechille töihin . Oma auto tosin on, mutta " kun pitäisi jo puoli kuudelta nousta ylös, hoh, hoijaa ..."

Tuonne nyt ei pidä kenenkään mennä, eikä kaivoksille. Yök

• Anonyymi
        UUSI

Ai samalla lailla kuin Terrafame, elää pelkästään verosnmaksajien rahalla.

• Anonyymi

KAIKKI rapsehtimaan saamiaan tukia vastaan!
      Vesakoita raivaamaan, vieraslajeja torjumaan, vanhuksia ulkoiluttamaan, lumia luomaan!
      Töitä riittää kaikille ja mielikin virkistyy rapsehtiessa.

• Anonyymi

Vesakoiden raivaus työllistää hyvin.
        Ensin tarkastetaan alue. Sitten suunnitellaan. Palkataan työnjohtaja. Laitetaan raivaajien työnhaku päälle. Valitaan tekijät. Perehdytetään. Tehdään työ. Jälkitarkastus. Loppupalaveri. Luovutus. Talouden yhteenveto. Organisation purku.

• Anonyymi
        UUSI

Tuosta vanhusten ulkoiluttamisesta se verran, että kysyin työttömänä ollessani asiasta. Olisin ulkoiluttanut vanhuksia ihan ilmaiseksi, mutta se ei hoivakodin johtajistolle käynyt. Sieltä alkoi tulla semmoisia verukkeita, että jätin asian sikseen. Johtaja sanoi, että siinä on niin paljon ongelmia, että ei uskalla antaa vanhuksia ulkoilemaan. Minä siihen, että mitä esimerkiksi? Suu vaahdossa se selitti, että jos sattuu jotain, esim. vanhus kaatuu, niin kukaan ei korvaa jne. Että semmoista se on. Ei sitä niin vaan mennä minnekään rapsehtimaan, kuten jotkut luulevat. Olin tuolloin 55 vuotias ja hyvässä kunnossa oleva nainen. Luottotietoni ovat aina olleet puhtaat. Omaiseni oli silloin ko. hoitolaitoksessa ja ihan siksi olisin ollut vapaaehtoinen ulkoiluttaja, koska kävin läheiseni kanssa ulkoilemassa silloin kun vierailin ko. laitoksessa. Siinä se olisi mennyt toinenkin mummo samalla, mutta kun ei niin ei.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta vanhusten ulkoiluttamisesta se verran, että kysyin työttömänä ollessani asiasta. Olisin ulkoiluttanut vanhuksia ihan ilmaiseksi, mutta se ei hoivakodin johtajistolle käynyt. Sieltä alkoi tulla semmoisia verukkeita, että jätin asian sikseen. Johtaja sanoi, että siinä on niin paljon ongelmia, että ei uskalla antaa vanhuksia ulkoilemaan. Minä siihen, että mitä esimerkiksi? Suu vaahdossa se selitti, että jos sattuu jotain, esim. vanhus kaatuu, niin kukaan ei korvaa jne. Että semmoista se on. Ei sitä niin vaan mennä minnekään rapsehtimaan, kuten jotkut luulevat. Olin tuolloin 55 vuotias ja hyvässä kunnossa oleva nainen. Luottotietoni ovat aina olleet puhtaat. Omaiseni oli silloin ko. hoitolaitoksessa ja ihan siksi olisin ollut vapaaehtoinen ulkoiluttaja, koska kävin läheiseni kanssa ulkoilemassa silloin kun vierailin ko. laitoksessa. Siinä se olisi mennyt toinenkin mummo samalla, mutta kun ei niin ei.

Noin se . Mulla on samantapaisia kokemuksia, mutta vakuutusyhtiöt ovat tylyjä.
        Olin keski-ikäinen hyväkuntoinen mies kun olisin ollut valmis auttamaan taloyhtiön saunassa käynnissä kainalosauvoilla liikkuvaa jalkapuoli miestä , sukulaistani. Siihen hän sai kaupungin hoitohenkilöstön apua. Ihan kiitettävää toimintaa Kajaanin kaupungilta ! Minun auttamisessani oli se ongelma, että jos olisi sattunut joku kaatuminen ja siitä johtuva vamma, ei vakuutus olisi korvannut. Koulutettu ammattihoitaja se olla pitää.
        Minusta se meni niin kuin pitikin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vesakoiden raivaus työllistää hyvin.
        Ensin tarkastetaan alue. Sitten suunnitellaan. Palkataan työnjohtaja. Laitetaan raivaajien työnhaku päälle. Valitaan tekijät. Perehdytetään. Tehdään työ. Jälkitarkastus. Loppupalaveri. Luovutus. Talouden yhteenveto. Organisation purku.

Elä muuta sano ! Kuka hullu näillä helteillä vesakoita raivaamaan, mutta sitten joskus. Mukavassa syysraikkaassa ilmassa siitä oppii jopa pitämään. Minä tiijän. Työtahti oli leppoisa. Aika kului mukavasti ulkoilmassa. Olin kerran nuoruudessani pari kuukautta kaupungin metsissä noissa hommissa. Vähän enemmän jäi käteen kuin kelankorvaus, mutta rahhoo oli sekin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Noin se . Mulla on samantapaisia kokemuksia, mutta vakuutusyhtiöt ovat tylyjä.
        Olin keski-ikäinen hyväkuntoinen mies kun olisin ollut valmis auttamaan taloyhtiön saunassa käynnissä kainalosauvoilla liikkuvaa jalkapuoli miestä , sukulaistani. Siihen hän sai kaupungin hoitohenkilöstön apua. Ihan kiitettävää toimintaa Kajaanin kaupungilta ! Minun auttamisessani oli se ongelma, että jos olisi sattunut joku kaatuminen ja siitä johtuva vamma, ei vakuutus olisi korvannut. Koulutettu ammattihoitaja se olla pitää.
        Minusta se meni niin kuin pitikin.

Se koulutettu ammattihoitaja tuskin osaa kävellä ja pitää käsikynkästä sen kummemmin kuin joku vanhuksen lähiomainen. Suomi on lakipykäläviidakko ja aina sieltä haetaan joku momentti estämään kaikki hyvä järkitoiminta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koska totuus näiden ilmaistyöideaalien kanssa on, että niiden järjestäminen vaatii työtä ja infraa, jopa vanhusten ulkoiluttaminen. Ei johtaja ollut väärässä muutenkaan, ei sairaita ja muistiongelmaisia ihmisiä voi tuosta noin vaan lykätä jonkun vieraan ja kouluttamattoman hoiviin extempore tyyliin ja satunnaisesti. Lisäksi olisi tullut tämän järjestämisestä työtä muille, selittelyä, luvan järjestämistä omaisilta, jne. Heillä on vastuu ihan kaikesta mitä vanhukset tekevät. Jos jotain tapahtuu ja eikä se olisi edes kenenkään syy, niin aikamoinen juttuhan siitä paisuisi.

Ajatus, että laitetaan työttömät siivoamaan vesakoita on aivan järjetön. Tarvitaan kokonaisen yrityksen infra ja kalusto ja se tulee maksamaan yhteiskunnalle vielä enemmän. Tekijät täytyy vakuuttaa, kouluttaa ja vaatettaa asiallisesti, työvälineet, Kuljetuskalusto jne jne. Puhumattakaan siitä, että lain mukaan mistä tahansa tehdystä työstä maksetaan myös eläke ja sosiaalikorvaukset plus verot työnantajan toimesta.

Kunnilla on omat tekijänsä tämmöisille ja nekin tuovat vain pelkkiä kuluja palkkakulujen lisäksi. Tosin taitavat jo olla ostopalveluja. Tähän toisia vastaavia päälle, niin idea jo kaataa koko kunnan talouden omassa mahdottomuudessaan.

Ainoa hyväksyttävä mahdollisuus on uusien työpaikkojen luominen. Työstä pitää myös saada sellainen korvaus, joka mahdollistaa normaalin elämän. Tukien määrä on sellainen millä korkeintaan pärjää kuolematta nälkään, kun ei tee mitään, ei harrasta mitään eikä käy missään eikä osta mitään kirpputoritavaraa kalliimpaa. Perusosalla ei voi elää normaalia työssäkäyvän ihmisen elämää johon kuuluu myös kohtuullinen vapaa-ajan viettoon kulutettu rahamäärä työn vastapainoksi, vaatteet ja muu normaalin elämän kulutus. Tällä on terveydellisiä merkityksiä.

Minimipalkan rajaa olisi nostettava reilusti, mutta sehän ei oikeistolle käy, kun orjatyövoima vaan kiinnostaa.

Oikeisto on kurjistanut Suomen 90-luvulta asti, ei työttömät ja muut etuuksien sarjat. Muistan kyllä miten 80-luvulla pienituloisillakin oli autot ja omat asunnot ja työtä riitti ja eläkeläiset pystyi elämään omakotitaloissaan. Loputon ahneus on kurjistanut kaiken ja aiheuttanut taloudellisen epätasapainon.

Saisitte hävetä👎

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koska totuus näiden ilmaistyöideaalien kanssa on, että niiden järjestäminen vaatii työtä ja infraa, jopa vanhusten ulkoiluttaminen. Ei johtaja ollut väärässä muutenkaan, ei sairaita ja muistiongelmaisia ihmisiä voi tuosta noin vaan lykätä jonkun vieraan ja kouluttamattoman hoiviin extempore tyyliin ja satunnaisesti. Lisäksi olisi tullut tämän järjestämisestä työtä muille, selittelyä, luvan järjestämistä omaisilta, jne. Heillä on vastuu ihan kaikesta mitä vanhukset tekevät. Jos jotain tapahtuu ja eikä se olisi edes kenenkään syy, niin aikamoinen juttuhan siitä paisuisi.

Ajatus, että laitetaan työttömät siivoamaan vesakoita on aivan järjetön. Tarvitaan kokonaisen yrityksen infra ja kalusto ja se tulee maksamaan yhteiskunnalle vielä enemmän. Tekijät täytyy vakuuttaa, kouluttaa ja vaatettaa asiallisesti, työvälineet, Kuljetuskalusto jne jne. Puhumattakaan siitä, että lain mukaan mistä tahansa tehdystä työstä maksetaan myös eläke ja sosiaalikorvaukset plus verot työnantajan toimesta.

Kunnilla on omat tekijänsä tämmöisille ja nekin tuovat vain pelkkiä kuluja palkkakulujen lisäksi. Tosin taitavat jo olla ostopalveluja. Tähän toisia vastaavia päälle, niin idea jo kaataa koko kunnan talouden omassa mahdottomuudessaan.

Ainoa hyväksyttävä mahdollisuus on uusien työpaikkojen luominen. Työstä pitää myös saada sellainen korvaus, joka mahdollistaa normaalin elämän. Tukien määrä on sellainen millä korkeintaan pärjää kuolematta nälkään, kun ei tee mitään, ei harrasta mitään eikä käy missään eikä osta mitään kirpputoritavaraa kalliimpaa. Perusosalla ei voi elää normaalia työssäkäyvän ihmisen elämää johon kuuluu myös kohtuullinen vapaa-ajan viettoon kulutettu rahamäärä työn vastapainoksi, vaatteet ja muu normaalin elämän kulutus. Tällä on terveydellisiä merkityksiä.

Minimipalkan rajaa olisi nostettava reilusti, mutta sehän ei oikeistolle käy, kun orjatyövoima vaan kiinnostaa.

Oikeisto on kurjistanut Suomen 90-luvulta asti, ei työttömät ja muut etuuksien sarjat. Muistan kyllä miten 80-luvulla pienituloisillakin oli autot ja omat asunnot ja työtä riitti ja eläkeläiset pystyi elämään omakotitaloissaan. Loputon ahneus on kurjistanut kaiken ja aiheuttanut taloudellisen epätasapainon.

Saisitte hävetä👎

Täällä yritetään saada kaikki kynsille lyödyt valvonnan ja sairaan holhouksen piiriin. Hyvinhän se orjaleireillä tai muussa vankeudessa onnistuu. Köyhät leimataan rikollisiksi, muttaa suurimpia rikollisia ovat tämän järjestelmän luojat ja ylläpitäjät. Ihmisoikeudet pelkkä muisto vain!

• Anonyymi

Älä mene. Omapa on asiasi. Älä sitten kitise, kun tuet pienenee. Kiitos tälle hallitukselle, että alkoi pistään tukirahat eli meidän veronmaksajien rahat, syyniin!! Lisää vaan kiristyksiä loisille!!

• Anonyymi
        UUSI

Seuraavuen vaalien jälkeen me loiset saamme kaiken 🤭

• Anonyymi
        UUSI

Loiset Terrafamella ynnä muissa tukiaisilla elävissa firmoissa loistyöntekijät.

• Anonyymi
      UUSI

Varmasti sun taidoilla ja asenteella onkin ollut paljon kysyntää.

• Anonyymi
      UUSI

Ite oon ollu työttömänä koko ikäni einä leikattu mitään koko aikana. Etnisiltä ei leikata ainoastaan suomalaisilta onneksi mun isä on mamu eikä kokoomus uskalla minulta leikata muutem alkaisin mellakoimaan

• Anonyymi
        UUSI

Heh ,,, Keksi parempaa...

• Anonyymi
      UUSI

Juu, ei kannata mennä. Mukavampi kääntää kylkeä aamulla ja tuumata mielessään, et siellä ne orjat painelee kuppaselle kaivokselle rypee.

• Anonyymi
        UUSI

Miksi tuhottua globalistien maata kannattaa yrittää korjata. Olen mielummin kotona kun rahaa saa ilmaseks

• Anonyymi
      UUSI

Entäpä jos tuet annettaisiinkin ruokakortteina joilla ei voi ostaa kaljaa

• Anonyymi
      UUSI

Kajaanin sami jeesus tyyppi on loisinut kajaanissa 2000 luvulta asti eikä.ole töissä tänäpäivänäkään on jo kohta 30v. Kaljotteli teinien kanssa 5 vuotta sitten ja höpisi uskon asisoista ja joutu osastolle kolmeksi kuukaudeksi kova uskovainen se on

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3097
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      81
      2984
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      191
      2504
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2205
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      27
      1529
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1416
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13