Sitä voi olla kovin vaikea hahmottaa, mutta tarvitsen aika oikeanlaisen naisen just

Ja se johtuu juurikin siitä, että olen cluster b persoonallisuustyyppien spektrillä, reaktiivinen, tunteikas, herkkä ja antisosiaalinenkin, jopa hyvin autistinen, vaikka autismia ei kai lasketa tuohon.

Sinun ei tarvitse saarnata minulle terapiasta tai yleisesti siitä, miten vahingollista joku asia on minulle, koska olen jo käynyt sen läpi päässäni. Ja kaikki kognitiivinen terapia perustuu käytöshäiriöiden lieventäämiseen ja niiden kanssa elämiseen, joten en tiedä toimiiko tuo kohdallani, voi lieventää oireita toki.

Ei persoonallisuushäiriöistä kärsivän on todella vaikea hahmottaa, miksi tarvitsen juuri oikeanlaisen ihmisen/naisen. Kyllä minä koen syyllisyyttä pinnallisuudestani usein, ja toivoisin, että voisin muodostaa autenttisia ihmissuhteita ilman pinnallisuutta, mutta se ei ole mahdollista.

Olen yrittänyt luoda päässäni skenaariota, jossa kiinnyn ihmiseen palavasti, joka ei miellytä minua ulkoisesti tai persoonaltaan tarpeeksi, ja todennut, että kun se on mahdotonta luoda luonnollisesti, se tunne ei vain synny luonnostaan.

Liekki tarvitsee aina kipinän, sytyttävän ulkonäön ja todella viehättävän persoonallisuuden. Mutta, koska minulla on tämä hyvin suuri ymmärrys tilanteestani ja siitä miten oma mieleni toimii (joten kuten), niin minun on turha yrittää muuttaa fundamentaalista asiaa itsessäni, kun se on fundamentaalisesti mahdotonta.

Siksi minua aina välillä huvittaa ei nepsyjen toimintamallit/tavat, joita he koittavat tuskaisesti soveltaa minua. Niinkuin yrittäisi laittaa kolmiota ympyrän reijästä sisään, tämä on näppärä vertauskuva siinä:

Että jos kolmion yrittää väkisin työntää ympyrän reijästä sisään, niin joko kolmio menee rikki, tai ympyrä reikä menee rikki, yleensä molemmat. Tämä kuvaa sitä mitä tapahtuu, jos minua yrittää soveltaa ei nepsyjen ihmissuhteisiin.

Ex kaivattuni ja minun yhteistä lempikappaletta lainaten voi siis sanoa:

"I need a cure for me 'cause the square doesn't fit the circle
Give me a remedy 'cause my head wasn't wired for this world
I need a cure for me 'cause the square doesn't fit the circle
Give me a remedy 'cause my head wasn't wired for this world"

Minusta myös tuntuu, että suurin osa ihmisistä ei ymmärrä normaaleita fundamentaalisia biologiaan ja geeneihin sidottuja asioita joihin emme voi itse edes vaikuttaa, voimme kiistää asian ja elää onnetonta elämää, tai pyrkiä elämään elämää jossa syvimmät halumme ja tarpeemme täyttyvät:

Meidän mielestä hyvännäköinen kumppani, johon voimme kokea "syvemmän" yhteyden, eikö se ole jokaisen ihmisen perimmäinen syy, kaikelle toiminnalleen. Ja kun asiaa tarkastelee biologian ja psykologian näkökulmasta, se on todella luonnollista.

Mietippä minkä takia ihmiset toimii tavoilla, joilla he toimii, se kaikki toiminta on yleensä sidottua siihen, että he eivät halua jäädä yksin ja haluavat saada parhaan näköisen kumppanin, parhaalla persoonalla. Se on jokaisen ihmisen luontainen tavoite, ja syy monen ihmisen katkeroitumiselle ja yksinäisyydelle.

Mut joo tyytykää te epäneurotyypilliset niihin epätäydellisiin suhteisiin, jossa ette ole oikein onnellisia, mutta tyydytte siihen, kun ette parempaan kykene. Enemmän jää minulle mahdollisuuksia tutustua naisiin, jotka oikeasti kiinnostaa, koko sydämestä.

Kyllä aina kannattaisi pyrkiä kehittämään itsensä siihen pisteeseen (geeniensä rajoitteissa), että voisi saada juuri sellaisen kumppanin kuin haluaa, muuten voi kokea olonsa todella yksinäiseksi ja syrjäytyä. No jotkut tyytyy siihen, että kumppanilla on silmät päässä, minä tarvitsen oikean muotoisen nenänkin. :)

Mutta muistakaa palstalaiset, että mulla ei ole kykyä muuttaa standardejani, ne on asetettu kiveen ja vääränlaiset kumppanit "menee vaa roskiin", en siis kykene tavalliseen suhteeseen ihmisen kaa, jonka kanssa ei ole alusta kipinää, JA SE EI EDELLEENKÄÄN OLE MINUN HALLINASSA, YMMÄRTÄKÄÄ NYT FUNDAMENTAALISET FAKTAT EDES!

0

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
        Helsinki
        123
        4293
      2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
        Ikävä
        41
        3223
      3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
        Ikävä
        237
        2932
      4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
        Suomussalmi
        43
        2502
      5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
        Ikävä
        36
        1744
      6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
        Ikävä
        27
        1545
      7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
        Ikävä
        41
        1516
      8. Eiii...

Etkä! 😘
        Ikävä
        22
        1401
      9. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
        Ikävä
        15