Mites muilla on kestänyt uuden Corollan maalipinta. Tuntuu, että siihen tulee mahdottoman herkästi kiveniskemiä ja maali lohkeilee isoilta alueilta pois. On aika rujon näköistä jälkeä. Auto on kuitenkin mallia -05 ja ajettukin vain 7 tkm. En ole kuitenkaan ajellut sorateitä ja väliäkin pidän edellä ajavaan. Onko tämä vain Toyotan ongelma vai onko kaikilla merkeillä sama ongelma, kun maaleissa ei saa enää käyttää kunnon myrkkyjä?
Uuden Corollan maali heikkoa?
43
6957
Vastaukset
- ollakin
Pesin ja vahasin oman autoni (1/-05) enkä löytänyt pienintäkään virhettä mutta vesiliukoisten maalien ominaisuudet saattavat olla heikommat kuin vanhojen. Edellisessä muun merkkisessä tosin oli jo tässä vaiheessa muutama kivenisku nokkapellissä joten toistaiseksi näyttää hyvältä.
- 05 HB
Minkä värinen autosi on? Itselläni on "Platinum" metalliväri ja toistaiseksi säilynyt ihan hyvin. Ei tosin ole vielä ehtinyt kauheasti kiveniskemiä tulla.
- Suhari_75
Väri on siis tosiaan tämä uusi vaalea sininen metalliväri. Muuten pinta on siisti ja naarmuton, mutta nuo kiveniskemät ärsyttää uudessa autossa pirusti.
- Ex Sol-Corolla 04
Mulla oli vuoden verran -04 Corolla Sol -malli.
Siinä oli minusta maalipinnan lisäksi auton sisäpintojenkin materiaalit heikkoja.
Kaikki naarmuuntuivat helposti heti uudessa autossa, vaikka käyttö oli ihan normaalia ja siistiä. Mittariston ja näyttöjen lasit (muovit) oli melkein heti hirveän näköisiä. Kojelaudan ja ovien muovimateriaali otti myös helposti "itseensä". Siihen kun vielä lisätään tosi pahasti nukkantuva verhoilukangas, niin eipä enää paljoa puutu. Kyllä tuo Toyotan laadusta meuhkaaminen on mun mielestä liioiteltua.
Jarrut jäi päälle, auto nyki v-maisesti, kun yritti ajaa ruuhkassa tyhjäkäynnin tuntumassa,
ilmastointi oli tehoton, huono huurteenpoisto jne.
No, pahin puute oli kuitenkin auton
ajo-omituisuudet, jonka takia auto meni vaihtoon.- Suhari_75
Tää on mulla toinen Corolla. Edellinen oli -03 ja tää nykyinen -05. Uuteen malliin on minusta aika hyvin korjattu nuo edellisen mallin puutteet. Teknisiä ongelmia ei ole kummassakaan ollut. Ajo-omainaisuudetkin ovat jo riittävän hyvät tässä uudessa mallissa. Mutta edelleen maalauksen taso ei vakuuta.
- HB 05
Etenkin kuskinovi sisäpuolelta ovenaukaisukahvan kohdalta naarmuuntuu herkästi varsinkin jos on sormus sormessa.
- Stonemeister
Suhari_75 kirjoitti:
Tää on mulla toinen Corolla. Edellinen oli -03 ja tää nykyinen -05. Uuteen malliin on minusta aika hyvin korjattu nuo edellisen mallin puutteet. Teknisiä ongelmia ei ole kummassakaan ollut. Ajo-omainaisuudetkin ovat jo riittävän hyvät tässä uudessa mallissa. Mutta edelleen maalauksen taso ei vakuuta.
Usein nuo Tojo-fanit on niin maan tyytyväisiä peliinsä, kunnes pääsevät kokeilemaan oikeaa Autoa.
Allekirjoittanut on entinen vannoutunut Tojo-mies.
En ole enää. Pihaltamme löytyy nyt Ford Mondeo, Peugeot 306 ja Audi 6.
Toyotat ovat kauppakasseina käteviä, mutta pitemmällä taipaleella tulee suru puseroon:
Istuin, ajoasento, ohjaus eivät alkuunkaan tyydyttäneet perhettämme. - Pekka
Stonemeister kirjoitti:
Usein nuo Tojo-fanit on niin maan tyytyväisiä peliinsä, kunnes pääsevät kokeilemaan oikeaa Autoa.
Allekirjoittanut on entinen vannoutunut Tojo-mies.
En ole enää. Pihaltamme löytyy nyt Ford Mondeo, Peugeot 306 ja Audi 6.
Toyotat ovat kauppakasseina käteviä, mutta pitemmällä taipaleella tulee suru puseroon:
Istuin, ajoasento, ohjaus eivät alkuunkaan tyydyttäneet perhettämme.Jos en sekoa ihan täydellisesti
- WAG
Ympäristösyistä pääsääntöisesti kaikkien merkkien maalit ovat aikaisempaa heikompia. Joku viisas sanoi, että voimakkaat liuottimet ovat nykyään kiellettyjä, joka vaikuttaa maalin kestävyyteen. Itsellä metallihohtomusta tuntuu naarmuuntuvan jo heinikossa ajettaessa. Lohkeillut se ei ole (vielä).
- Scrollata
Ilmeisesti se on todella niin (ja ehkä monen muunkin auton osalta), ettei maalipinnan kovuus ole sitä mitä ennen - "myrkkymaalien" aikaan. Lisäksi autoissa käytettävät muovimateriaalit - Toyotassa mm. EPDM (ympäristöystävällinen muovilaatu) ja TPO (termoplastinen olefiini) lienevät helposti kierrätettäviä, ympäristöystävällisiä (vähentävät haitallisten aineiden aiheuttamaa ympäristökuormitusta), mutteivat välttämättä yhtä kestäviä kulutukselle nekään, kuin "ennen vanhaan".
Toisaalta hyvä, toisaalta huonompi!
Varmaan totta. - minäpoika
Scrollata kirjoitti:
Ilmeisesti se on todella niin (ja ehkä monen muunkin auton osalta), ettei maalipinnan kovuus ole sitä mitä ennen - "myrkkymaalien" aikaan. Lisäksi autoissa käytettävät muovimateriaalit - Toyotassa mm. EPDM (ympäristöystävällinen muovilaatu) ja TPO (termoplastinen olefiini) lienevät helposti kierrätettäviä, ympäristöystävällisiä (vähentävät haitallisten aineiden aiheuttamaa ympäristökuormitusta), mutteivat välttämättä yhtä kestäviä kulutukselle nekään, kuin "ennen vanhaan".
Toisaalta hyvä, toisaalta huonompi!
Varmaan totta.olin autokuumeessa, (ja ostinkin corollan, aplodeja), kävin vw:tä katsomassa. Huomiota kiinnitti kirkkaanpunaiset 3 golfia -04. Olisko olleet myyjien autoja, kaikki yhtä aikaa Herttoniemen liikkeessä myynnissä ja kaikissa mittarissa 30-35tkm. Konepelti oli surkeassa maalissa jokaisessa. Kaveri naureskeli, että kun niillä ei pääse ohi, joutuu ajelemaan toisten perässä, mutta ei kai se sitä ole. Ostin kirkkaanpunaisen corollan eikä maalissa virheen virhettä vielä 15tkm huollon jälkeen.
- Automaalari
minäpoika kirjoitti:
olin autokuumeessa, (ja ostinkin corollan, aplodeja), kävin vw:tä katsomassa. Huomiota kiinnitti kirkkaanpunaiset 3 golfia -04. Olisko olleet myyjien autoja, kaikki yhtä aikaa Herttoniemen liikkeessä myynnissä ja kaikissa mittarissa 30-35tkm. Konepelti oli surkeassa maalissa jokaisessa. Kaveri naureskeli, että kun niillä ei pääse ohi, joutuu ajelemaan toisten perässä, mutta ei kai se sitä ole. Ostin kirkkaanpunaisen corollan eikä maalissa virheen virhettä vielä 15tkm huollon jälkeen.
Toyotan maalaus on ollut ainakin -03 vuoteen asti ongelma verrattuna kilpaileviin merkkeihin.
Esim. Peugeotin maalaus ja sinkitys on hämmästyttävän kestävä Tojotan vastaavaa verrattuna.
Ja onhan tuo volkkarinkin maalaus Tojotan maalausta kestävämpi, sano! - HTL
Talven yli ajetussa farkussa (-04) on myös keulaosassa paljon pientä pilkkua ja pohjamaali pilkottaa, vaikka nimenomaan olen yritellyt vältellä liian perässä ajamista tämän kivi/nastasateenkin takia.
Värinä on metalliväri "Cool blue" jota ei ole enään valikoimassa faceliftin jälkeen.
Aikoinaan TM:n tai Tuulilasin kestotestissä taidettiin pähkäillä saman asian tiimoilta...
- automaalari
Onko turvaväli varmasti riittävä? kun edellä ajavan auton rengas irroittaa kiven tiestä, niin se on ilmassa "vähintään" reilun 2 sekuntia, kun ajetaan 80 km/h nopeutta, niin sinä aikana auto kulkee jo n. 50 metriä, eli noin 12 corollan matkan, ja vauhdin lisääntyessä auto kulkee vielä pidempään. En lähtis ensimmäisenä maalia haukkumaan, sillä noi kivet iskeytyvät maalipintaan niin kovalla energialla, että siinä lohkeaa maali, kuin maali. Ensimmäisenä kanattaisi kuitenkin tarkistaa uudelleen se turvaväli...
- täytyy olla
kun näitä ongelmallisia tapauksia tuntuu löytyvän enemmän kuin muilla merkeillä.
- perusteella
täytyy olla kirjoitti:
kun näitä ongelmallisia tapauksia tuntuu löytyvän enemmän kuin muilla merkeillä.
Autoliikkeiden autovarastot läpikävellessä ei ainakaan löydy tukea väitteellesi. Omassa Corollassani ei ole YHTÄÄN kiveniskua maalissa vielä. Ajettu 5500km.
- HTL
On välit niin niin hyvät kuin pääkaupunkiseudulla kohtuudella voi olla. Sanotaanko näin että ruuhkasuomen mittapuun mukaan hyvä. Toki kivisuihkua saa täällä enemmän kuin rauhallisemmilla seuduilla.
Ymmärrän kyllä nimimerkin "automaalari" epäilyt ja teorian, mutta mistä johtuu, että mm. aiemmassa autossani moista jälkeä ei ollut talven jäljiltä? Ajotavat- määrät ja paikat ovat kuitenkin yhä ennallaan?
Lokakuussa, kun auton vahasin ennen talvea, löytyi vain yksi iskujälki nokalta.
Sen kyllä tiedän, että uudet maalit eivät enään ole niin kestäviä, mutta assia mietitytti juuri, kun tästä oli keskustelua Corollan kestotestin jälkeen joka TM:n tai Tuulilasin raportissa.
Onko eri maalisävyillä eroa kestävyyksissä, tjsp? - automaalari
täytyy olla kirjoitti:
kun näitä ongelmallisia tapauksia tuntuu löytyvän enemmän kuin muilla merkeillä.
se miksi määrällisesti näitä "maalivaurioita" on corollassa enemmän,johtuu puhtaasti siitä, että corolloja rekisteröidään tällä hetkellä huikeita määriä, ollen selvästi myydyin auto tällä hetkellä. Mutta prosentuaalisesti ei ole hirveitä eroja merkkien välillä, mutta siis tietysti määrällisesti on! Jos toi maaliongelma olisi oikeasti corollassa merkittävä, niin eihän noi corollat menis nykyiseen tahtiin kaupaksi, sillä hintakaan ei ole enää niitä luokkansa edullisempia, vaan ovat ovelasti toistuvilla pienillä hinnankorotuksilla saaneet hinattua corollan hinnan vähän niin kuin huomaamatta jo hieman yli luokkansa keskimääräisen hinnan. mutta tottakai hinnan täytyy olla sen mukainen, että voittoa tehdään runsaasti, muttei kuitenkaan hinnoitella itseä ulos.
- vaivaa
HTL kirjoitti:
On välit niin niin hyvät kuin pääkaupunkiseudulla kohtuudella voi olla. Sanotaanko näin että ruuhkasuomen mittapuun mukaan hyvä. Toki kivisuihkua saa täällä enemmän kuin rauhallisemmilla seuduilla.
Ymmärrän kyllä nimimerkin "automaalari" epäilyt ja teorian, mutta mistä johtuu, että mm. aiemmassa autossani moista jälkeä ei ollut talven jäljiltä? Ajotavat- määrät ja paikat ovat kuitenkin yhä ennallaan?
Lokakuussa, kun auton vahasin ennen talvea, löytyi vain yksi iskujälki nokalta.
Sen kyllä tiedän, että uudet maalit eivät enään ole niin kestäviä, mutta assia mietitytti juuri, kun tästä oli keskustelua Corollan kestotestin jälkeen joka TM:n tai Tuulilasin raportissa.
Onko eri maalisävyillä eroa kestävyyksissä, tjsp?oma autosi sylkee niitä kiviä renkaista ajettaessa hiljempaa auton eteen josta pomppivat sitten auton keulaan. Arvelen näin koska itsellä samanlainen huomio aikaisemasta pikku-autosta jossa on pyörät hyvin lähellä keulaa ja uudet renkaat vetävät hirveän määrän niitä kiviä itseensä.
- perustelut
perusteella kirjoitti:
Autoliikkeiden autovarastot läpikävellessä ei ainakaan löydy tukea väitteellesi. Omassa Corollassani ei ole YHTÄÄN kiveniskua maalissa vielä. Ajettu 5500km.
vaikka sille perusteluille löytyy jotain katetta kun luet tuulilasin kestotestin jossa haukuttiin corollan maalipinta
- tte
Pitäisit enemmän väliä edellä ajavaan? Jos roikut perässä kiinni moottoritiellä varsinkin keväisin niin varmasti lentää kivet!
- joe
Vuoden vanha Corolla ja yhdestä kiveniskemäkohdasta tyrkkää jo ruostetta pintaan. Missä se mainostettu sinkki ? Jonkinlainen pettymys uutta autoa kohtaan on se että vanhemmissakin europeleissä sinkkipelti toimii ja ruoste ei tule pintaan vaikka maali olisi lohjennutkin. Olen kyllä paikkaillut k.o osumakohtia mutta ennuste pelleille ei ole hyvä...
- jussi
Eikös toyotan maalipinnalla ole 3.vuoden takuu
- jussi
ja 12.vuoden puhkiruostumattomuus takuu
- vain...
jos maalivaurio voidaan osoittaa johtuvan valmistuksesta johtuvaksi. Ei korvaa ulkoisesta vauriosta (kuten kivaniskemistä, tiesuolasta jen..) alkunsa saavaa ruostumista!
- Anonyymi
Sama homma uudessa 2022 RAV4:ssa eli kiveniskemiä jo useita etupuskurissa ja konepellissä vaikka vasta 4 tonnia ajettu! Tuntuu että jo hyttyset vie maalista pikkupalan. Onko Toyotassa huonoin maalipinta kestoltaan?
- Anonyymi
Surkea on ja aloitushan on vuodelta 2005 ja jo silloin asia oli heikolla tasolla ja uusissa on vielä surkeampi tilanne ja ruostesuojankin ovat jättäneet pois kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surkea on ja aloitushan on vuodelta 2005 ja jo silloin asia oli heikolla tasolla ja uusissa on vielä surkeampi tilanne ja ruostesuojankin ovat jättäneet pois kokonaan.
Mikä ihme tässä Toyotan heikossa maalipinnassa on? Onko se liian ohut vai huonoa maalia, ja tehty säästösyistä näin? Missään muussa aiemmassa automerkissäni (mm. BMW, VW, Volvo, Citroen) ei ollut tällaista herkkyyttä kiveniskemille kuin uudessa RAV4:ssä.
- Anonyymi
Virheetön maalipinta -21 Toyotassa, vasta 50000 km takana.
- Anonyymi
tuota ei usko erkkikään
- Anonyymi
Vuosimallin 2006 Corolla Verso ollut uudesta saakka ja maalipinta superhienossa kunnossa. Ehdottomasti kaikista omistamistani autoista paras maalipinta. Olkoot sitten vaikka miten ohut, mutta se on kestänyt niin hyvin, että näyttää vielä 16 vuoden jälkeenkin uudelta.
- Anonyymi
Toyotan maalipinta on timantinkova.
- Anonyymi
Toyota on ainut automerkki joka luopunt liuotin pohjasista maaleista TOYOTAT MAALATAAN VESIOHENTEISILLA MAALEILLA.TÄSTÄ JOHTUU TOYOTAN NOPEA RUOSTUMINEN.
- Anonyymi
Miksei Toyotat ruostu laisinkaan vaan maalipinta on kuin uusi vuodesta toiseen?
- Anonyymi
Vuoden vanha corolla ja ollut meillä 4 kuukautta, vahattu hyvin käsin mutta jo viikon ajon jälkeen maalipinnassa on hyvin sitkeää likaa joka lähtee vain kynnellä ja silloinkin kovalla työllä. Viikoittain uskomaton työ saada lika irti, kun tämä toistuu. Ajetaan vanhaa asfaltti tietä 90% . Onko maalipinta todella noin surkea nykymalleissa ja pakko joku keraamikäsittely ottaa että pystyy auton puhtaana pitämään?
- Anonyymi
Tuo on mitätön ongelma siihen nähden mitä kiveniskemät tekee. Ohuen ohut maalipinta puhkeaa heti peltiin asti ja ruostuminen alkaa välittömästi. Ei siinä vahat tai pinnoitteet auota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on mitätön ongelma siihen nähden mitä kiveniskemät tekee. Ohuen ohut maalipinta puhkeaa heti peltiin asti ja ruostuminen alkaa välittömästi. Ei siinä vahat tai pinnoitteet auota.
Toyota on kuitenkin kiistatta vähiten ruostuva automerkki. Ne on vielä yli kolmekymppisinä täysin ruosteettomia. Ranskalaiset autot ja Skoda ruostuvat sangen nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on kuitenkin kiistatta vähiten ruostuva automerkki. Ne on vielä yli kolmekymppisinä täysin ruosteettomia. Ranskalaiset autot ja Skoda ruostuvat sangen nopeasti.
Ja valheilla onneen yrittää Toyotan omapoika. Toyota on ollut aina kova ruostumaan, se on faktaa ja nykyään ovat vielä heikompia kuin ennen.
- Anonyymi
Toyota maalataan hiukkassuodatetussa tilassa, kaljut maalarit joten ei hiuksia mene maalipintaan. Maalaus tehdään näin:
-pohjamaaliksi ruosteenestomaali Ferrex premium coat XP500
-toinen pohjamaalikerros valkoisella maalilla
-kolmas kerros helmiäishohtomaalaus
-neljäs kerros samanlainen, sitten hionta vesihiomalaikalla
-viides kerros panssarilakkaus
-kuudes kerros kiiltolakkaus
Näin saadaan markkinoiden paras maalaus.- Anonyymi
Tuo oli hauska vittuilu Toyotan maalauksen tasosta.
- Anonyymi
Vesiliukoista maalia ja ohuelti, maailma pelastuu ja rahaa säästyy!
- Anonyymi
Kuluuhan se, kun joka päivä hankaa, vaikka ei aja.
- Anonyymi
Corollan maali kestää isältä yksivuotiaalle pojalle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409