Olen lähdössä mökille viikoksi, ja ajattelin ottaa pojat (2 marsulia) mukaan reissuun. Pulmana on se, että ajomatka mökille kestää n.4 tuntia. Elokuussa on reissu edessä ja silloin on varmaan vielä aika lämmin.. Marsut matkustavat tehdasrakenteisessa häkissä (muovipohja ja päällä "kalterit"). Eli, miten saisin häkin pysymään viileänä automatkan ajan? Olen kuullut kylmäkalleja laitettavan häkkiin, mutta olisko ne liian kylmät...? Auton takaikkunoita (missä marsut ovat matkan ajan) ei voi pitää auki, sillä jos ajaa 4 tuntia takaikkunat auki, niskat kipeytyvät meiltä ihmisiltä. =) Vinkkejä kaipailen siis viisaammilta ja kokeneimmilta. =)
ps. kuvia pojista ynnä muusta
http://marsupojat.vuodatus.net
marsun kanssa autossa...?
5
2397
Vastaukset
- emskuliini94
niin mulla on kanssa marsu, (tyttö sellainen.)
Tällainen ehdotus:pysähtykää välillä juottamaan marsua ja tarkistakaa sen syke.
Jos sen syke on tiuha sillä voi olla lämpöhalvaus... - Dnana
Kyllä voitte matkustaa marsujenne kanssa kunhan laitat häkin päälle pyyhkeen että pääsee varjoon. kannattaa välillä pitää ikkunoita auki että ilma vaihtuu. koska marsu voi saada lämpöhalvauksen liian kuumassa. itse olen matkustanut vanhemman marsun kanssa yli 6h ajomatka. meni ihan hyvin paitsi se rasitti sitä. muista antaa marsuille juotavaa paljon matkan aikana.
- Neh
Juu, eli hyvin on meilläkin 3 tunnin matkat menneet, kunhan et vaan päästä aurinkoa porottamaan suoraan. Eli joku pyyhe tms tosiaan. Meillä muuten yritettiin kuljettaa marsu häkissä, mutta kun auto lähti liikkeelle, se nosti hirveän palosireeni-mekkalan. Tärisi kai liikaa, en tiedä. Tyttö matkusti siitä lähtien pahvilaatikossa minun ja veljeni välissä, ja hyvin sujui.:) Kyllä niiden pitäisi pärjätä, ellei nyt ihan hurjan kuuma ole. Luulisin, että autossanne on kuitenkin ilmastointi? Hm, kylmäkalle taitaa vetää liian kylmäksi, mutta ehkä jos sen käärii pyyhkeeseen ja vaan käyttää häkissä välillä... tosin luulen, ettei se ole tarpeellinen. Hyvää mökkimatkaa sinulle ja pojille :)
- love.amy
Mun marsu on matkustanu monen monta kertaa autossa joten tässä pari vinkkiä!!..
Peitä pyyhkeellä auringolta
Ota välillä syliin jos pystyt
Juota mahollisimman monta kertaa
onko autossa ilmastointia...jos on laita häkki sen viereen että kylmä ilma pääsee sisään
Pidä välillä ikkunoita auki että ilma vaihtuu jos ilmastointia ei satu olemaan
Kylmäkalleja en suosittele ne voivat olla liian kylmiä...?
Onnea!!!!Kyllä se hyvin sujuu elä turhaan huolehdi!!! - Anonyymi
Me ollaan tällä hetkellä Joensuusta Seinäjoelle matkalla ja toistaiseksi mennyt poika marsulla ihan hyvin. Sylissä ei suostu olla eikä suostu juomaan liikenteessä mutta liikkuu kyllä häkissä välillä ja syö pellettejä mutta ei lempparia eli porkkanaa enää alku matkasta söi kylläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3673160Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3101508En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991295Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33847