marsun kanssa autossa...?

pavets_punkkari

Olen lähdössä mökille viikoksi, ja ajattelin ottaa pojat (2 marsulia) mukaan reissuun. Pulmana on se, että ajomatka mökille kestää n.4 tuntia. Elokuussa on reissu edessä ja silloin on varmaan vielä aika lämmin.. Marsut matkustavat tehdasrakenteisessa häkissä (muovipohja ja päällä "kalterit"). Eli, miten saisin häkin pysymään viileänä automatkan ajan? Olen kuullut kylmäkalleja laitettavan häkkiin, mutta olisko ne liian kylmät...? Auton takaikkunoita (missä marsut ovat matkan ajan) ei voi pitää auki, sillä jos ajaa 4 tuntia takaikkunat auki, niskat kipeytyvät meiltä ihmisiltä. =) Vinkkejä kaipailen siis viisaammilta ja kokeneimmilta. =)

ps. kuvia pojista ynnä muusta

http://marsupojat.vuodatus.net

5

2629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emskuliini94

niin mulla on kanssa marsu, (tyttö sellainen.)
      Tällainen ehdotus:pysähtykää välillä juottamaan marsua ja tarkistakaa sen syke.
      Jos sen syke on tiuha sillä voi olla lämpöhalvaus...

• Dnana

Kyllä voitte matkustaa marsujenne kanssa kunhan laitat häkin päälle pyyhkeen että pääsee varjoon. kannattaa välillä pitää ikkunoita auki että ilma vaihtuu. koska marsu voi saada lämpöhalvauksen liian kuumassa. itse olen matkustanut vanhemman marsun kanssa yli 6h ajomatka. meni ihan hyvin paitsi se rasitti sitä. muista antaa marsuille juotavaa paljon matkan aikana.

• Neh

Juu, eli hyvin on meilläkin 3 tunnin matkat menneet, kunhan et vaan päästä aurinkoa porottamaan suoraan. Eli joku pyyhe tms tosiaan. Meillä muuten yritettiin kuljettaa marsu häkissä, mutta kun auto lähti liikkeelle, se nosti hirveän palosireeni-mekkalan. Tärisi kai liikaa, en tiedä. Tyttö matkusti siitä lähtien pahvilaatikossa minun ja veljeni välissä, ja hyvin sujui.:) Kyllä niiden pitäisi pärjätä, ellei nyt ihan hurjan kuuma ole. Luulisin, että autossanne on kuitenkin ilmastointi? Hm, kylmäkalle taitaa vetää liian kylmäksi, mutta ehkä jos sen käärii pyyhkeeseen ja vaan käyttää häkissä välillä... tosin luulen, ettei se ole tarpeellinen. Hyvää mökkimatkaa sinulle ja pojille :)

• love.amy

Mun marsu on matkustanu monen monta kertaa autossa joten tässä pari vinkkiä!!..

Peitä pyyhkeellä auringolta
      Ota välillä syliin jos pystyt
      Juota mahollisimman monta kertaa
      onko autossa ilmastointia...jos on laita häkki sen viereen että kylmä ilma pääsee sisään
      Pidä välillä ikkunoita auki että ilma vaihtuu jos ilmastointia ei satu olemaan

Kylmäkalleja en suosittele ne voivat olla liian kylmiä...?

Onnea!!!!Kyllä se hyvin sujuu elä turhaan huolehdi!!!

• Anonyymi

Me ollaan tällä hetkellä Joensuusta Seinäjoelle matkalla ja toistaiseksi mennyt poika marsulla ihan hyvin. Sylissä ei suostu olla eikä suostu juomaan liikenteessä mutta liikkuu kyllä häkissä välillä ja syö pellettejä mutta ei lempparia eli porkkanaa enää alku matkasta söi kylläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      176
      22339
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      75
      9542
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      31
      7523
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      82
      6355
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      183
      6010
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      44
      5029
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      108
      4656
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      101
      4406
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      90
      2113
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      82
      1399
    Aihe