Mistä tietää onko psoriasis vai vaan tosi paha atooppinen iho? Lääkärit ei osaa näköjään sanoa... Minulla tulee käsiin pieniä vesirakkuloita, ja iho kuivuu ja halkeilee, on tosi kivulias kun tulee haavojakin, ei kärsi kastella käsiä eikä oikein muutakaan tehdä kun on pahimmassa vaiheessa. Auttaako aurinko psoriakseen?
Onko minulla psoriasis?
6
1506
Vastaukset
- punajäkäläinen
helposti diagnosoida ihon koepalasta,eikö sinulta sitten ole sitä otettu? Lääkärisihän ovat olleet ihotautien erikosilääkäreitä, eikö vain?
Itselleni tehtiin erotusdg. nimenomaan koepalalla, koskei oltu varmoja kumpi minulla on, punajäkälä vai psori.- vastaus ois kiva...
ei oo otettu koepaloja, en oo kuullukkaan..pitänee ottaa yhteyttä lääkäriin, ja kyllä ihotautilääkärikin vaan atooppista ihoa epäili, mutta aika pahana nämä tuppaa olemaan..saa nähä...
Mulla alkoi psoriaasis käsissä sillai että tuli märkärakkuloita ja tietty puhkasin ne aina. Muutaman antibioottikuurin söin ja mikää ei auttanu.. Hyppäsin lääkäreillä ja kuuria annettiin toisen perään.. Nyt oon saanu psorirasvoja ja näyttää että olis auttanu. Kannattaa mennä näyttää ihotautipolille käsiäs ja tutkituttaa asia.. Sanotaan että aurinko auttaa mutta ei oo mulla ainakaa vielä auttanu.. Psori todettiin maaliskuus..
Aurinkoisia päiviä..- vastaus ois kiva...
olen käyny vaikka mimmosissa, myös ihotautilääkärillä..no täytynee käydä uudelleen, kun sitä atooppista ihoa vaan epäilivät, ei otettu koepaloja tms. tosi rasittava sairaus tämä on, niin ois kiva tietää oisko parempiä lääkkeitä kun ne rasvat mitä olen "atooppiseen ihoon" saanut lääkäristä...
Hyvää kesää kaikille käsi-iho-ongelmaisille :)
- mörkö
En kylläkään ole lääkäri, mutta minusta tuo toi mieleen ennemminkin punajäkälän, jota itsellänikin oli käsissäni ennen psorin puhkeamista. (Käteni tosin eivät olleet mitenkään kuivat eikä iho muutoinkaan halkeillut)
Toivottavasti se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että psoriasis olisi sinullekin tuloillaan. Punajäkälä tulee ja menee, mutta psoriasis on ja pysyy!- vastaus ois kiva...
tämä on kestänyt jo n.kolme vuotta... voiko silti olla joku punajäkälä eikä psori?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4653998Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161516
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891464Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521306
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331067