Mistä tietää onko psoriasis vai vaan tosi paha atooppinen iho? Lääkärit ei osaa näköjään sanoa... Minulla tulee käsiin pieniä vesirakkuloita, ja iho kuivuu ja halkeilee, on tosi kivulias kun tulee haavojakin, ei kärsi kastella käsiä eikä oikein muutakaan tehdä kun on pahimmassa vaiheessa. Auttaako aurinko psoriakseen?
Onko minulla psoriasis?
6
1535
Vastaukset
- punajäkäläinen
helposti diagnosoida ihon koepalasta,eikö sinulta sitten ole sitä otettu? Lääkärisihän ovat olleet ihotautien erikosilääkäreitä, eikö vain?
Itselleni tehtiin erotusdg. nimenomaan koepalalla, koskei oltu varmoja kumpi minulla on, punajäkälä vai psori.- vastaus ois kiva...
ei oo otettu koepaloja, en oo kuullukkaan..pitänee ottaa yhteyttä lääkäriin, ja kyllä ihotautilääkärikin vaan atooppista ihoa epäili, mutta aika pahana nämä tuppaa olemaan..saa nähä...
Mulla alkoi psoriaasis käsissä sillai että tuli märkärakkuloita ja tietty puhkasin ne aina. Muutaman antibioottikuurin söin ja mikää ei auttanu.. Hyppäsin lääkäreillä ja kuuria annettiin toisen perään.. Nyt oon saanu psorirasvoja ja näyttää että olis auttanu. Kannattaa mennä näyttää ihotautipolille käsiäs ja tutkituttaa asia.. Sanotaan että aurinko auttaa mutta ei oo mulla ainakaa vielä auttanu.. Psori todettiin maaliskuus..
Aurinkoisia päiviä..- vastaus ois kiva...
olen käyny vaikka mimmosissa, myös ihotautilääkärillä..no täytynee käydä uudelleen, kun sitä atooppista ihoa vaan epäilivät, ei otettu koepaloja tms. tosi rasittava sairaus tämä on, niin ois kiva tietää oisko parempiä lääkkeitä kun ne rasvat mitä olen "atooppiseen ihoon" saanut lääkäristä...
Hyvää kesää kaikille käsi-iho-ongelmaisille :)
- mörkö
En kylläkään ole lääkäri, mutta minusta tuo toi mieleen ennemminkin punajäkälän, jota itsellänikin oli käsissäni ennen psorin puhkeamista. (Käteni tosin eivät olleet mitenkään kuivat eikä iho muutoinkaan halkeillut)
Toivottavasti se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että psoriasis olisi sinullekin tuloillaan. Punajäkälä tulee ja menee, mutta psoriasis on ja pysyy!- vastaus ois kiva...
tämä on kestänyt jo n.kolme vuotta... voiko silti olla joku punajäkälä eikä psori?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1162768SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän241761Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621744Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2721638Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --151594Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue281291Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.281164Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?971098Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411082RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041032