Veranpaineeni oli ollut pitkään noin 135/95 mutta noin vuosi sitten se nousi 150/110 tienoolle ja jouduin veranpainelääkitykselle.
 Kaksi enimmäistä oli huonoja toi ihottumaa. Vuodenvaihteessa lopetin verenpainelääkityksen kokeillakseni johtuuko ihottuma todella lääkityksestä. Ei onnistunut lopettaa, paine nousi 180/120 jolloin se oli jo vaarallisella tasolla. 
Kolmas lääke oli ok. 
Seuraavaksi se varsinainen juttu.
Ostin luontaistuotekaupasta kalkkitabletteja, joita olen syönyt silloin tällöin 5-6 vuotta joskus tammikuussa 2025
Myyjä suositteli k2-vitamiinia, koska kalkki saattaa jäädä verisuonenseinämiin ja k2-vitamiini ehkäisee sen. OK, noh.... ilman muuta. Otin k2 (100 mikro grammaa/vrk) Eihän sitä tiedä vaikka voisi vähentää lääkitystä - ajattelin
Noin neljän kuukauden kuluttua piti puolittaa lääkitys koska huippasi joskus ja veranpaine laski jopa 95/65 tasolle.
Kokeilin jossain vaiheessa että enpä ota lainkaan, katsotaan kuin korkealle nousee? Veranpaine ei noussut kuin 115…120/75…80. Näin  alhaalla veranpaineeni ei ollut vuosiin.
Niin jäi verenpainelääkkeet kaappiin ja siellä ovat edelleen. En ole enää yhtäkään ottanut kolmeen viikkoon.
Tarinan opetus.
Nähtävästi on niin että verisuonten seinämät puhdistuivat kalkista ja paine laski 
K2-vitamiini ei varamaankaan auta kaikille. Korkean veranpaineen syyt ovat yksilöllisiä.
Mutta minusta kannattaa kokeilla K2-vitamiinia, varsinkin jos käyttää ylimääräistä kalkkia. Toki saattaa kalkkia jäädä seinämiin vaikka ylimääräistä kalkkia ei syökään. Onhan sitä joissakin ruuissa, maidossa ja juustossa ym. 
K2-vitamiinia kannattaa syödä puoli vuotta. Kuukauden jälkeen ei kannata odotella vielä tuloksia. Niin ainakin minun tapauksessa kävi. Noin 3-4 kuukautta, niin pikkasen alkoi tuntumaan. Puolen vuden kuluttua jos ei mitään vaikutusta näy, niin ehkä siitä ei ole apua sitten.  Voihan sitä toki ottaa muutankin mutta onko hyötyä. Jokainen tekee itse omat johtopäätökset.
On hyvä huomata että ihmisille tarkoitettua K-vitamiineja on K1-, K2-vitamiinit    Kyseessä oli siis K2 vitamiini ja annos 100 mikro grammaa/vrk.
K2-vitamiini laski verenpainetta n. 35%
4
185
Vastaukset
- Anonyymi
..... Piti vielä mainita että jos kalkkia jää verisuonten seinämiin ,niin se kovettaa seinämiä ja sehän nostaa verenpainetta.
 - Anonyymi
K2-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini, joka on tärkeä luuston terveydelle ja verisuonten hyvinvoinnille. Se auttaa kalsiumin imeytymisessä ja ohjaa kalsiumin oikeaan paikkaan, estäen sen kertymistä verisuoniin ja edistäen sen pääsyä luustoon. K2-vitamiini on erityisen tärkeä sydän- ja verisuonitautien sekä osteoporoosin ehkäisyssä.
Vaikuttaa sydän- ja verisuoniterveyteen:
Se auttaa pitämään kalsiumin poissa verisuonista, missä se voi aiheuttaa ongelmia, ja ohjaa sen luustoon, jossa se on tarpeen.- Anonyymi
Olen myös itse lukenut tuon saman muualta. K2-vitamiini on aliarvostettu aine mielestäni.

- Anonyymi
K -vitamiinia löytyy kyllä ravinnosta,mutta jos siitä huolimatta verenpaine nousee niin ei ole hyvä juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1315335Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1965029"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste863496Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1093018Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan312398SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei282243Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2601847Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan111486- 1081384
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.841378