ihan hirveetä pallottelua 7 vuoden ajan eikä vieläkään selvillä mikä mulla on =(

Anonyymi-ap

Ei kait tämä ole enää normaalia? Palloteltu seittemän vuotta. Syyksi pannaan aina paniikkihäiriö. No en tietenkään vähättele lääkäreitä mut kyl mä oon melko varma että on tässä jotain muutaki kuin paniikkihäiriö.

onko muilla samoja kokemuksia pallottelusta? ja onko joillekin käynyt tosi huonosti (esim kuolleet) kun on palloteltu ja sitten kuolleet?

pitäskö mun ottaa yhteyttä erikoislääkäriin? Ne on niin kalliita ne erikoislääkärit ettei rahat riitä.

yksityinen puoli ei saa selville mikä mulla on eikä julkinenkaan puoli. Julkisella toiminta mua kohtaan ollu huonoa. Omat kokemukseni nämä.

90

229

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Mitä oireita sulla on? Eli sulla on oireita jotka ei ole paniikkihäiriön oireita? Olet käynyt verikokeissa ja ne on nähtävästi olleet normaaliarvoissa jos kerta sinun oireille ei löydy syytä. Eli kertoisit oireesi niin mietitään sitten mikä voisi olla kyseessä

• Anonyymi
        UUSI

oon käyny ties monta kertaa verikokeissa ja sydäntä on tutkinu esim yksityisellä puolella toiminut lääkäri ja sydänfilmissa useita kertoja.

yhden kerran ambulanssin soitin kotiin. Oire tosin kerkesi mennä ohi joten eivät löytäneet mitään filmistä ambulanssin porukka. Isällä meni se kuvio niin että hänellä oire oli "päällä" kun ambulanssin porukka tuli kotiin jolloin isällä selvis sydänongelmia jolloin hänet lähetettiin heti nopiaa välittömästi kokkolaan sairaalaan jossa tehtiin varjokuvaus ja löytyi sydänongelmia ja meijän suvussa on todettu paljon sydänongelmia koska perinnöllistä meijän suvussa.

veljeäni myös autettiin hyvin sydänongelmien kanssa kun tekusta antoi matkaan kotiin rannekkeen josta hän veljeni ja sairaalan porukka pystyi näkeen hänen sykejutut ja rytmihäiriöt sun muut pahoinvointitilat ja sydämmen heikkenemistilat eli semmone ikävä tunne sydämessä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

oon käyny ties monta kertaa verikokeissa ja sydäntä on tutkinu esim yksityisellä puolella toiminut lääkäri ja sydänfilmissa useita kertoja.

yhden kerran ambulanssin soitin kotiin. Oire tosin kerkesi mennä ohi joten eivät löytäneet mitään filmistä ambulanssin porukka. Isällä meni se kuvio niin että hänellä oire oli "päällä" kun ambulanssin porukka tuli kotiin jolloin isällä selvis sydänongelmia jolloin hänet lähetettiin heti nopiaa välittömästi kokkolaan sairaalaan jossa tehtiin varjokuvaus ja löytyi sydänongelmia ja meijän suvussa on todettu paljon sydänongelmia koska perinnöllistä meijän suvussa.

veljeäni myös autettiin hyvin sydänongelmien kanssa kun tekusta antoi matkaan kotiin rannekkeen josta hän veljeni ja sairaalan porukka pystyi näkeen hänen sykejutut ja rytmihäiriöt sun muut pahoinvointitilat ja sydämmen heikkenemistilat eli semmone ikävä tunne sydämessä.

Minun tätini oli aina kalpea nuoruudessaan ja sanoivat että hönellä oli astma . Vasta vanhana löydettiin Sydämmestä vika joka oli kuulemma synnynnäinen . Hänet leikattiin ja sen jälkeen ei ole ollut mitään astmoja eikä muitakan oireita .
        Sai elää loppu elämässä terveenä,

• Anonyymi
      UUSI

Kun sut on tutkittu yksityisellä ja julkisella ja mitään syytä ei ole löydetty niin eihän se lääkäreiden vika ole. Mitä sairautta sä epäilet jos kerta tutkimukset ei ole löytäneet susta mitään vikaa?

• Anonyymi
      UUSI

Tiedän itsekin tuon edestakaisin pompottelun, sitä joutuu kestämään yllättävän monet nykyaikana.
      Oireilua ei oteta todesta, potilasta ei kuunnella ( ehkä kuunnellaan, mutta ei kuulla ), juoksutetaan vaan edestakaisin.
      Omalla kohdallanikin on perusverikokeet aina kunnossa, muuta ei tutkitakaan. Jos nyt jossain kuvauksissa jotain on näkynyt, niin ei se mitään, kun ei ole mitään akuuttia.
      Todettujakin sairauksia ja vikoja on, mutta ei niillekään mitään tehdä, elämää oireiden mukaan, eli ei enää hyvää elämänlaatua lainkaan.
      Joskus kyllä oikeasti on tullut ajateltua, että olisiko parempi, jos ei enää olisi elämää lainkaan, mutta minkä sillekään voin, että olen sitkeälaatuinen luonteeltani.
      Jotenkin sitä vaan päivät, viikot, kuukaudet, vuodet, vierii eteenpäin, onneksi aika tuntuu menevän nopeasti, vaikka ajallinen muistikin jo heittää aika pahasti.

• Anonyymi
        UUSI

samaa miekltä kanssasi. Oon avauspostaaja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

samaa miekltä kanssasi. Oon avauspostaaja.

Miksi et kerto mitä oireita sinulla on ! Voisi ehkä jollain olla samanlaisia kokemuksia ja jopa saanut avunkin niihin .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et kerto mitä oireita sinulla on ! Voisi ehkä jollain olla samanlaisia kokemuksia ja jopa saanut avunkin niihin .

kerroin oireet jo tuossa etkö muka huomaa? Lueppa rauhassa vielä uuvelleen kaikki kohdat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän se onkin aika jännä juttu, kun toiset saavat sen avun, toiset eivät.
        Priorisointia toki tapahtuu.

• Anonyymi
      UUSI

ikävä tunne esim kun masturboin tai jos kiihotun voimakkaasti jos näen kauniin naisen niin sydämeeni tulee kamala olotila hyi.

pahimmat kohtaukset 3 kertaa eli nukkumaan mennessä tuntui että hengitys oli raskasta ja pumppu löi nopeaa välillä ja välillä raskaasti. Siitä on aikaa 4 kuukautta.

toinen kerta kun yöllä heräsin siihen että pumppu kuin olisi lopettamassa toimintaa että väsyi ja väsyi koko ajan sydän ja olotila sydämessä kamala tunne kuin sydänkohtaus mutta sydänkohtaukseen viittaavaa en kokenut koska sydänkohtauksessa pitäisi tietääkseni olla puristava tunne rinnassa.

pahimmat kohtaukset todennäköisesti liittyy siihen kun paastopäivänä minä typerästi mokasin eli tein 7 kilsan kävelylenkin ja sen jälkeen kohta saunoin. Paha moka!

toisaalta mulla on paniikkihäiriö johon lääkkeet.

ei tätä ongelmaa ole 7 vuoden aikana pystytty selvittämään. Noin vuonna 2018 siis alkoi ongelmat. Niiden kanssa joutunut kamppaileen . Toisinaan ollu kamalaa mut onneksi ongelmat ei ole ihan jokapäiväisiä. Tuntuu kuitenkin että joku tässä on ja että ymmärrän kyllä sen että ei lääkäritkään ole koneita että ei ne pysty kaikkea selvittään että ehkä tässä minä oon luovuttamassa nyt että luovuttamisella tarkoitan siis sitä että en mee enää terveyskeskukseen enkä välttämättä soita ambulanssia jos paha oire iskee koska koen että ei tämä selviä.

• Anonyymi
        UUSI

Siis sulle tulee sydänongelmia kun sä näät kauniin naisen mutta miehet eikä lapset aiheuta onglemia sydämeen? Masturbointi nostaa sykettä ja verenpainetta.

Ja nukkumaan mennessä olet ollut levollinen ja rauhallinen? Mikään ei ole ahdistanut sua psyykkisesti?

Onko ihme että paastopäivänä liikunnan ja saunan jälkeen on huono olo!

Ja ikää sulla on?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siis sulle tulee sydänongelmia kun sä näät kauniin naisen mutta miehet eikä lapset aiheuta onglemia sydämeen? Masturbointi nostaa sykettä ja verenpainetta.

Ja nukkumaan mennessä olet ollut levollinen ja rauhallinen? Mikään ei ole ahdistanut sua psyykkisesti?

Ja ikää sulla on?

43 vuotias.
        ei ole ahdistanu mikään psyykkisesti. Tosin vuonna 2018 oli psyykkisiä ongelmia kun omatoimisesti yritin lopettaa pillereiden syömisen mut se kostaantui siten että mulle puhkesi paniikkihäiriö. samaan aikaan oli painonpudotushommia joissa mopo karkasi pahasti käsistä että sain mm kasvoihini halvausoireen tuntuisia oireita, ja mm sormet saattoi tehdä peukalo esim nykimisliikettä ja puutumisen tunnetta esim jaloissakin ja käsissä sekä kasvoissa. Lääkärillä kävin silloin.

todettiin paniikkihäiriö.

sitten 4 kuukautta sitten oli tuo paastopäivä -episodi jonka oikein urakalla mokasin pahasti. Hoitaja oli vihaisena minulle siitä että älä tee noin että ole huolellisempi. Mulla on todettu hahmotushäiriö ja veljelläni on ADHD joten epäilen että mulla on myös koska ADHD ja muu neurologinen oireilu voi olla perinnöllistä.

verenpaineeni on ollu mittauksissa hyvät ja muutkin arvot hyvät verikokeissa. Sydänfilmissäkään ei mitään mutta eivät ole lähettäneet mua koskaan minnekään muihin tutkimuksiin kun isäni mm lähettettiin varjokuvaukseen jonka jälkeen hänelle määrättiin sydänlääkkeet kun ilmeni...

veljeäni myös autettiin rannekkeen avulla ja sai neuvoja miten pitää toimia rytmihäiriöiden kanssa. Mulla myös rytmihäiriö-oireita. Kyllä yksi hoitaja sanoi että soita ambulanssi 112 jos iskee voimakas kohtaus.

En vain tiedä jaksanko mä enää selvitellä näitä asioita koska kun omat henkiset voimavarat loppuu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ikää sulla on?

ja esim on ollu semmosia oireita jos lähen kävelylenkille niin on pitänyt palata takaisin koska terveydentila alkanut pettää että sydämeen tulee ikävä tunne jolloin ei pysty jatkamaan lenkkeilyä .

lääkäri kehoitti aktiiviseen liikuntaan ja otin idean vastaan mutta kävikin niin että en pystynytkään aktiivista ja raskaampaa liikuntaa koska...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ja esim on ollu semmosia oireita jos lähen kävelylenkille niin on pitänyt palata takaisin koska terveydentila alkanut pettää että sydämeen tulee ikävä tunne jolloin ei pysty jatkamaan lenkkeilyä .

lääkäri kehoitti aktiiviseen liikuntaan ja otin idean vastaan mutta kävikin niin että en pystynytkään aktiivista ja raskaampaa liikuntaa koska...

Entäs kilpirauhas kokeet, onko ne otettu . Usein myös kilpirauhasen sairaudet antavat oireita jotka ovat äkkinäinen väsymys, sydämmen tykytys ja huonovointi, jotenei ole niin helppo kuvailla edes . Eräs meidän perhetuttu mies sai kulkea lääkärissä monet kerrat ennkö joku lääkäri ( juuri valmistunut) halusi ottaa kilpirauhas kokeet. Vika löytyy ja pieni leikkaus ja sen jälkeen terve .kilpirauhasen sairaudet ovat eniten naisilla, mutta miehilläkin niitä ilmenee .

• Anonyymi
        UUSI

Paniikkihäiriö aiheuttaa usein myös fyysistä oireilua. Ne voi tuntua sydämessäkin, kiihtyneenä sykkeenä, ehkä jopa rytmihäiriöinä, jne.
        Paniikkikohtauksen aikana saattaa verenpainekin nousta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis normaalipainoinen ja hyväkuntoinen? silti kävely rasittaa sydäntä?

• Anonyymi
      UUSI

Suvussasi on paljon sydänsairauksia ja sinulta otettiin sydänfilmi mikä oli ihan kunnossa. Minkälaisia tutkimuksia sä haluat että sun sydämelle tehdään? Jos sydänfilmi on normaali niin sä et usko siis sitä tulosta vaan sulla on jotain vakavaa. Totta kai sun sukulaisten sydänsairaudet on hoidettu koska heillä on todettu sydänsairaus.Miksi normaalin sydänfilmin saanut pitäis tutkia ja lääkitä? Ihan kokemuksesta voin sanoa että paniikkihäiriö voi aiheuttaa rintakipua ja hengenahdistusta jos sulla on paniikkikohtauksiin taipumus.

Minkälaisia sydänoireita sulla on? Hengitysongelmia?

Luulis että yksityisellä tehtäis esim ultraäänitutkimus,koska sinähän sen maksat kuitenkin. Mene takaisin yksityiselle ja pyydä tutkimukset jotka haluat sinulle tehtävän,jos sulla on sydämessä koko ajan oireita. Miten on verenpaine? Sekin vaikuttaa sydämeen.

• Anonyymi
        UUSI

verenpaine on hyvä. Kaikki arvot on hyvät jotka on tutkittu. En usko että mua on kokonaan vielä tutkittu että en ole käynyt esim varjokuvauksessa jonne isäni passitettiin ja häneltä löydettin sydänongelmat kun häntäkin palloteltiin kun ei tiedetty missä mättää.
        veljeni ongelmat selvisi rannekkeen avulla että hän nyt tietää miten pitää toimia eli välttää liian kovaa fyysistä ponnistelua. Hänelle ei tietääkseni määrätty sydänlääkkeet mutta isälleni määrättiin.

• Anonyymi
        UUSI

siis kerroin aiemmin viesteissäni sen että pidin noin 4 kuukautta sitten paastopäivän jolloin tein 2 pahaa virhettä eli 7 kilometrin kävelylenkki nopealla tempotasolla ja sen jälkeen kuuma sauna ja kovat löylyt. Jotenkin tunaroin ihan totaalisesti että jotenki sekoilin vaan ajatuksissani kun mulla taipumusta keskittymishäiriö ADHD- oireiluun (veljelläni todettu ADHD) että tota kyl mä aika varma että sillä on yhteys siihe että heti yöllä mulla alkoi tulla voimakkaampia sydänoireita sen paastopäivän virheiden jälkeen että tuskinpa tuossa on kyse paniikkihäiriöstä.

Vai voisiko raskas liikunta+ sauna+ paaston yhdistelmä laukaista myös paniikkihäiriön?

noin muutama päivä sitten tuntui pahalta yöllä kun oli tulossa tunne että sydän iskee kohta todella voimakkaasti että pelottava tunne mutta jotenkin vältin sen tilanteen. En osaa oikein selittää.

mä en varmaan osaa selittää näitä oireitani tarpeeks hyvin lääkäreille ja hoitajille. voi olla näin. Eihän ne silloin osaa selvittääkään.

kun mainitsin aiemmin 7 vuoden aikajaksolla tapahtuneista oireista niin oma tunne se että paniikkihäiriötä mutta uskoisin että ekan kerran seittemän vuotta sitten oli myös jotain muutakin. Kasvoissa tuntui halvausoireita, käden puutumisia jne jolloin menin terveyskeskukseen ja kerroin siellä että oon laihdutusoperaatiopuuhissa ollut ja liikuntaa harrastanut lujaa ja syönyt ehkä liian vähän jolloin lääkäri oli oikein vihaisena minulle että melkein karjaisi että nyt mies syöt ruokaa ja lopeta liiallinen pilkuntarkka vouhotus

mulla on taipumusta että jos joku harrastus kuten liikunta, niin se menee överiksi kun oon hieman perfektionisti ja yli-innokas koheltaja.

• Anonyymi
        UUSI

siis että korjaan viestiäni = oma tunne se että paniikkihäiriön lisäksi on muutakin, ehkä jokin piilevä tuleva vakava/kuolemanvakava sairaus että kieltämättä pelottaa. Eihän lääkärit aina pysty selvittämäänkään kaikkea että silloin diaknoosiin laittavat "selittämätön sairaus" että eikö noinkin voi käydä mun kohdalla että pitääkö tuohonkin varautua??

Tai niinku keho varoittelee, antaa varoitusmerkkejä että pitäs osata ymmärtää tietyt asiat osata tehdä oikein. Oon kyllä syönyt jo pitkään hyvin ja vähentänyt kovempaa fyysistä liikuntaa. lisäksi vältellyt saunomista.

eräs lääkäri tosin kehoitti mua aktiiviseen liikuntaan mutta kun kokeilin hänen neuvoa niin monta kertaa piti palata takaisin kävelylenkiltä kun oireet iski kesken kävelymatkan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

verenpaine on hyvä. Kaikki arvot on hyvät jotka on tutkittu. En usko että mua on kokonaan vielä tutkittu että en ole käynyt esim varjokuvauksessa jonne isäni passitettiin ja häneltä löydettin sydänongelmat kun häntäkin palloteltiin kun ei tiedetty missä mättää.
        veljeni ongelmat selvisi rannekkeen avulla että hän nyt tietää miten pitää toimia eli välttää liian kovaa fyysistä ponnistelua. Hänelle ei tietääkseni määrätty sydänlääkkeet mutta isälleni määrättiin.

Miksi et mene varjoainekuvauskeen? sen saa yksityisellä. Sanot lääkärille että haluat varjoainekuvaukseen. Odotatko että joku muu soittaa sun puolesta vai mitä sä vielä odotat?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et mene varjoainekuvauskeen? sen saa yksityisellä. Sanot lääkärille että haluat varjoainekuvaukseen. Odotatko että joku muu soittaa sun puolesta vai mitä sä vielä odotat?

en taida jaksaa enää selvitellä että luovuttamassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

siis ei kyse laiskuudesta vaan siitä että henkiset voimavarani loppuu etten jaksa enää vaan luovuttamassa.

oon kyllä monta kertaa käyny tekussa 7 vuoden aikana ja yksityiselläkin.

nyt on tunne että en tosissani enää jaksa että luovuttamassa että henkinen kapasiteetti ei riitä enää.

henkisesti sairailla(minä ) ihmisillä on suurempi riski myös sairastua fyysisiin sairauksiin kuten sydänsairaudet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

siis ei kyse laiskuudesta vaan siitä että henkiset voimavarani loppuu etten jaksa enää vaan luovuttamassa.

nyt on tunne että en tosissani enää jaksa että luovuttamassa että henkinen kapasiteetti ei riitä enää.

henkisesti sairailla(minä ) ihmisillä on suurempi riski myös sairastua fyysisiin sairauksiin kuten sydänsairaudet.

No älä sitten soita yksityiselle. Itepähän tiedät. Ja älä mene ulos ,koska siellä voi olla kauniita naisia ja sulta henki lähteä jos hemaiseva nainen tulee vastaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

siis että korjaan viestiäni = oma tunne se että paniikkihäiriön lisäksi on muutakin, ehkä jokin piilevä tuleva vakava/kuolemanvakava sairaus että kieltämättä pelottaa. Eihän lääkärit aina pysty selvittämäänkään kaikkea että silloin diaknoosiin laittavat "selittämätön sairaus" että eikö noinkin voi käydä mun kohdalla että pitääkö tuohonkin varautua??

Tai niinku keho varoittelee, antaa varoitusmerkkejä että pitäs osata ymmärtää tietyt asiat osata tehdä oikein. Oon kyllä syönyt jo pitkään hyvin ja vähentänyt kovempaa fyysistä liikuntaa. lisäksi vältellyt saunomista.

eräs lääkäri tosin kehoitti mua aktiiviseen liikuntaan mutta kun kokeilin hänen neuvoa niin monta kertaa piti palata takaisin kävelylenkiltä kun oireet iski kesken kävelymatkan.

Paniikkikohtauksen aikana ainakin tulee herkästi tunne, että kohta sydän pysähtyy, ja happi loppuu. Siinä vielä alkaa sillä hetkellä tunnustelemaan liikaa itseään, ja voi tuntua, että ihan kohta kuolla kupsahtaa.
        Paniikkikohtaukset on kuitenkin ohimeneviä. Vaikka kohtaus tuntuu ihan kamalalta.
        Taustalla voi olla myös nuo pelkotilat erilaisia sairauksia kohtaan.
        Jos olisi vakava sairaus, niin kyllä se jossain kokeissa näkyisi, eikä kamalan tarkkoja kokeita tehdä, jos ei ole viitteitä mistään vakavammasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ainahan riski sairastua on olemassa kenellä tahansa, mutta kaikki eivät siltikään sairastu.
        Sairastumista on turhaa pelätä vain siitä syystä, jos on lukenut tai kuullut, että on riski olemassa.
        Melkein sinuna hakisin psyykkistä apua, terapiaa tai jotain muuta keskusteluapua.
        Sairauksien pelko ei ole mitään mukavaa, mutta jos saisi sitä psyykeä hoidettua niin, ettei pelko painaisi jatkuvasti.

• Anonyymi
      UUSI

Yksityisellä tehdään sydämen varjoainekuvaus. Ota yhteyttä yksityiselle ja pyydä että haluat sydämen varjoainekuvaukseen,kun sen tulokseen kerta luotat. Niin sitten tiedät onko sun sydämessä vikaa.

• Anonyymi
        UUSI

mä oon käyny monta kertaa yksityisellä mut kyl niiden itse pitäs ohjata mut suoraan sinne. Eihän potilas voi tietää mistään mitään = en ainakaan minä ymmärrä paitsi nyt ymmärrän kun isälläni selvis ongelmat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

mä oon käyny monta kertaa yksityisellä mut kyl niiden itse pitäs ohjata mut suoraan sinne. Eihän potilas voi tietää mistään mitään = en ainakaan minä ymmärrä paitsi nyt ymmärrän kun isälläni selvis ongelmat.

että isä passitettiin heti varjokuvaukseen. Mua ei koskaan sinne edes määrätty.

• Anonyymi
        UUSI

enkä mä taida enää jaksaa näitä asioita selvitellä. Olen luovuttamassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

enkä mä taida enää jaksaa näitä asioita selvitellä. Olen luovuttamassa.

siksi luovuttamassa koska omat henkiset voimavarani loppuu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No nyt tiedät. Sulla näyttää olevan kuitenkin rahaa niin mene sinne varjoainekuvaukseen.

Ja sulla on lääkitys tuohon ad/hd : seen? Tiesitkö että adhd vaikuttaa sydämeen?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No nyt tiedät. Sulla näyttää olevan kuitenkin rahaa niin mene sinne varjoainekuvaukseen.

Ja sulla on lääkitys tuohon ad/hd : seen? Tiesitkö että adhd vaikuttaa sydämeen?

mä oon monisairas mul on monia eri henkisen puolen sairasteluja ja mutta synnynnäisiä sairauksia niin en varma kun ei otettu selvää paitsi 5-vuotiaana todettiin hahmotushäiriö

sanoinko tosiaan että mulla ADHD , siis veljelläni on mut epäilen että mulla on myös ADHD kuin myös lievä autismi ja erityisherkkä.

kävin 15 vuotta terapiassa jossa mulle diaknooseja tehtiin aika monia. ADHD;ta, aspergeria ja erityisherkän diaknooseja en ottanu selvää niistä. En vain tahdo jaksaa selvittää kaikkea kun omassa jaksamisesa on ongelmia kun uuvuttaa henkisesti ettei saa asioita aina aikaiseksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

mulla on lääkitys 3 eri juttuun . Yhteen aikaan oli myös 4 eri juttuun lääkitys mut en ole käyttänyt enää sitä yhtä lääkettä koska ilmeni että se ei sopinu minulle. Muistaakseni yksityisen puolen lääkäri myös varoitteli siitä lääkkeestä että isommassa käytössä ei välttämättä kaikille niin hyvä että voi tulla hankaliakin sivuoireita. unohtanut sen lääkkeen että pärjännyt paniikkilääke propramilla, sertram -lääkkeellä ja risperidonilla.

joskus kun ottanu paniikkilääkettä sydänoireilutiloihin niin on saattanut auttaa mutta on ollu myös muutamia kertoja ettei ole paniikkilääke auttanut. Hoitaja vastasi siihen "niin justiinsa"

kehoittivat apteekissa ottamaan kaksi tablettia paniikkilääkettä kerralla ja tähän asti tulokset olleet positiivisia paitsi yksi kerta jolloin se ei toiminut vaan sydämen ikävä tunne jatkui noin 3 tunnin ajan yhtämittaisesti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

että isä passitettiin heti varjokuvaukseen. Mua ei koskaan sinne edes määrätty.

Isälläsi oli varmaan näkynyt sydänfilmissä jotain poikkeavaa, ja sen takia laitettu lisää tutkimuksia. Ei hänkään olisi päässyt edes varjoainekuvaan, jos ei olisi epäilyä herännyt jostain mahdollisesta sydänsairaudesta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

mä oon monisairas mul on monia eri henkisen puolen sairasteluja ja mutta synnynnäisiä sairauksia niin en varma kun ei otettu selvää paitsi 5-vuotiaana todettiin hahmotushäiriö

sanoinko tosiaan että mulla ADHD , siis veljelläni on mut epäilen että mulla on myös ADHD kuin myös lievä autismi ja erityisherkkä.

kävin 15 vuotta terapiassa jossa mulle diaknooseja tehtiin aika monia. ADHD;ta, aspergeria ja erityisherkän diaknooseja en ottanu selvää niistä. En vain tahdo jaksaa selvittää kaikkea kun omassa jaksamisesa on ongelmia kun uuvuttaa henkisesti ettei saa asioita aina aikaiseksi.

Jos ei asioita saa aina aikaiseksi, siihenkin pystyy saamaan apua, kun vaan menee jostain kysymään, omaisilta, joltain ammatti-ihmisiltä, tms.
        Ja onko aina pakko saada ihan kaikkea aikaiseksi, jos ei ole välttämätöntä tarvetta ?
        Tekee sen minkä pystyy tekemään, eikä yritä liikaa. Ei kukaan voi ylittää itseään ja voimavarojaan. Siitä on turhaa syytellä itseään, jos ei ihan kaikkeen kykene.
        Erityisherkkyytesi voi olla yksi syy tuohon kovaan fyysisten sairauksien pelkoon. Kun on liian herkkä, niin ehkä kaikki tuntuu herkemmin, voimakkaammin, ja kehon pienetkin muljahdukset tai oudot tuntemukset voivat saada jotain pelkoa aikaan, vaikka siihen ei olisikaan aihetta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sori sanoit vain että taipumus adhd oireiluun. Sulla ei ole sitä mutta sen oireita. Olet myös omien sanojen mukaan erityisherkkä eli keskityt ja havainnoit koko ajan mitä sun kehossa ja elimistössä tapahtuu. Onko ihme että on stressiä ja väsymystä?

Ja millaista apua ja hoitoa olet saanut? Et varmaan ole edes hakenut apua. Sydänjuttuihin haluat apua mutta sulle adhd oireet, autismi ja erityisherkkyys ei herätä halua hakea apua. Aikuinen ihminen. Kuhan sydän toimii niin muulla ei väliä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sori sanoit vain että taipumus adhd oireiluun. Sulla ei ole sitä mutta sen oireita. Olet myös omien sanojen mukaan erityisherkkä eli keskityt ja havainnoit koko ajan mitä sun kehossa ja elimistössä tapahtuu. Onko ihme että on stressiä ja väsymystä?

Ja millaista apua ja hoitoa olet saanut? Et varmaan ole edes hakenut apua. Sydänjuttuihin haluat apua mutta sulle adhd oireet, autismi ja erityisherkkyys ei herätä halua hakea apua. Aikuinen ihminen. Kuhan sydän toimii niin muulla ei väliä

Voithan sä siellä lääkärissä käydä ja varjoainekuvaukseessa niin saat mielenrauhan ja sydänläääkkeet jos sun sydämessä on vikaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Isälläsi oli varmaan näkynyt sydänfilmissä jotain poikkeavaa, ja sen takia laitettu lisää tutkimuksia. Ei hänkään olisi päässyt edes varjoainekuvaan, jos ei olisi epäilyä herännyt jostain mahdollisesta sydänsairaudesta.

ei näkynyt isälläni mitään sydänfilmissä että vasta varjokuvauksessa saatii seleville.

mää oon lukenu tällä palstalla paljon ihmisten kokemuksia siitä että nuo asiat ei välttämättä niiden selvittelyt tapahdu ihan heti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

kävin siis terapiassa 15 vuoden ajan. Jätin terapiat taakse kun mulle myönnettiin takuueläke ja koin ettei tarvetta käyvä terapiassa koska olin 15 vuoden ajan puhunut kaikki asiat halki ja koin henkisesti raskaaksi sen terapian etten jaksanu enää terapiassa käyvä.

mä tunnen monia jotka tehneet samoin kuin minä että jättäneet kesken terapian, esim pitkäaikaisen terapian, koska pitkäaikainen terapia voi myös uuvuttaa ettei omat voimavarat riitä ennää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei asioita saa aina aikaiseksi, siihenkin pystyy saamaan apua, kun vaan menee jostain kysymään, omaisilta, joltain ammatti-ihmisiltä, tms.
        Ja onko aina pakko saada ihan kaikkea aikaiseksi, jos ei ole välttämätöntä tarvetta ?
        Tekee sen minkä pystyy tekemään, eikä yritä liikaa. Ei kukaan voi ylittää itseään ja voimavarojaan. Siitä on turhaa syytellä itseään, jos ei ihan kaikkeen kykene.
        Erityisherkkyytesi voi olla yksi syy tuohon kovaan fyysisten sairauksien pelkoon. Kun on liian herkkä, niin ehkä kaikki tuntuu herkemmin, voimakkaammin, ja kehon pienetkin muljahdukset tai oudot tuntemukset voivat saada jotain pelkoa aikaan, vaikka siihen ei olisikaan aihetta.

lääkäri sanoi ja hoitaja että aina kannattaa soittaa ambulanssi jos iskee pahanoloinen oire

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ei näkynyt isälläni mitään sydänfilmissä että vasta varjokuvauksessa saatii seleville.

mää oon lukenu tällä palstalla paljon ihmisten kokemuksia siitä että nuo asiat ei välttämättä niiden selvittelyt tapahdu ihan heti.

Eikö yksityiselle ole muka aikoja?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

lääkäri ja hoitaja sanoi että ei haittaa vaikkei olisikaan mitään mutta aina kannnattaa soittaa heti ambulanssi jos tuntuu pahanoloinen oire&sairauskohtausta muistuttava että sanoivat että voin soittaa ambulanssin vaikka olis kyse ihan paniikkihäiriöstäkin että aina pitää soittaa ja hommata apua.

nyt vain tilanteeni on se, että en taida enää jaksaa hakea apua.
        Asun isäni kanssa.

olen syntynyt lapsenmieliseksi&henkisesti noin 3-vuotiaan tasolla. Juttujen taso = ufopuheet =)

huumori auttaa elämässä , lähimmäiset ja musiikki mut sais kyl elämässäni olla enemmänkin iloja että ne ilot on aika lyhytkestoisia vain.

On sitä kuitenki tää 43 vuotinen elämäni taivallettu näinkin pitkälle mut vielä ois paljon elämää elettävänä ja tää kaikki aikani kuluu omassa kodissani että käyn kyllä kaupoissa että mulla on ajokortti ja käyvvään isän kaa välillä yhden päivän lomareissuilla esim jäätelökioskilla Lamulla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

lääkäri ja hoitaja sanoi että ei haittaa vaikkei olisikaan mitään mutta aina kannnattaa soittaa heti ambulanssi jos tuntuu pahanoloinen oire&sairauskohtausta muistuttava että sanoivat että voin soittaa ambulanssin vaikka olis kyse ihan paniikkihäiriöstäkin että aina pitää soittaa ja hommata apua.

Asun isäni kanssa.

olen syntynyt lapsenmieliseksi&henkisesti noin 3-vuotiaan tasolla. Juttujen taso = ufopuheet =)

huumori auttaa elämässä , lähimmäiset ja musiikki mut sais kyl elämässäni olla enemmänkin iloja että ne ilot on aika lyhytkestoisia vain.

On sitä kuitenki tää 43 vuotinen elämäni taivallettu näinkin pitkälle mut vielä ois paljon elämää elettävänä ja tää kaikki aikani kuluu omassa kodissani että käyn kyllä kaupoissa että mulla on ajokortti ja käyvvään isän kaa välillä yhden päivän lomareissuilla esim jäätelökioskilla Lamulla.

Sinulla on huumoria, isä, lähimmäiset, musiikki, ole tyytyväinen, että noin on, iloitse niistä.
        Ajattele sitä mitä sinulla on, älä mieti, mitä sinulla ei ole. Sekin jo auttaa jonkin verran.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on huumoria, isä, lähimmäiset, musiikki, ole tyytyväinen, että noin on, iloitse niistä.
        Ajattele sitä mitä sinulla on, älä mieti, mitä sinulla ei ole. Sekin jo auttaa jonkin verran.

kiitos kannustuksesta + empatiasta. Oot varmasti hiano ihiminen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Asun isäni kanssa.

Ai nyt sulla ei ota sydämestä ja muutama tunti olit kuolemassa sydänsairauteen. Mikä sun sydämen paransi.Jos sulla on sydänvika niin ei se huumori sitä paranna. Sä olet kokenut ihmeparantumisen . Ajattele sä kirjoitit palastalle ja sun sydämen rytmihäiriöt hävis. Kiitos palstan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ai nyt sulla ei ota sydämestä ja muutama tunti olit kuolemassa sydänsairauteen. Mikä sun sydämen paransi.Jos sulla on sydänvika niin ei se huumori sitä paranna. Sä olet kokenut ihmeparantumisen . Ajattele sä kirjoitit palastalle ja sun sydämen rytmihäiriöt hävis. Kiitos palstan.

sitä ehkä voi luulla herkästi että psyykkisesti sairas kun tällaisista kirjottaa eli minä siis että oireen kuva on psyykkinen mutta eikös fakta ole myös se, että kyllä psyykkisesti sairaallakin voi olla ihan yhtä lailla terveysongelmia kuin ihmisellä jolla ei ole psyykkisiä sairauksia.

joskus jopa ammattilääkärit voi tehdä vääriä diagnoseja ja päätelmiä kuten isoserkulleni teki eräs lääkäri väärän diaknoosin. Erehtyväisiä tietenkin ovat ammattilaisetkin ettei ne ole koneita.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Asun isäni kanssa.

Et sä pelkää autolla ajaessa että sulle tulee rytmihäiriö?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

en pelkää . ei koskaan iskenyt autolla ajaessa.

masturbaatio, kävelylenkit(etenkin jos käytän vasenta kättäni kävelyä rytmittäessä kovemmin) ja yleensä kaikki liikkeet vasemmalla käjellä ) eli etenkin nopeatempoiset kävelylenkit on nyt semmosia etten pysty tekkeen niitä edes että oon joutunut vähentään roimasti liikuntaa ja paino piäs noussee hieman , muutaman kilon ja ylipäänsä fyysinen rasitus ei tee hyvää keholleni.

eräs hoitaja epäili ylikuntoa. Empä minä sitten ole selvittänyt enää noita asioita. Varmaan sitten soitan ambulanssin jos iskee vielä oikein paha kohtaus että silloin pakko soittaa ambulanssi. Silloin viimeistään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

minä saatan olla lapsenmielinen ja on tuo hahmotushäiriö mut on älykkyydessäni myös paljon vahvuuksia että kovin tyhmä en ole koska esim mensan testistä sain normaalia korkeamman lukeman ja muutenkin älypuoleni on tietyissä asioissa älykäs joskin on sitten älykkyydessäni myös heikkojakin kohtia.

tulee ajettua autolla aika lailla nopeusrajoitusten mukhaan.

hengästymiset joita on tullut myös, liittyvät varmasti paniikkihäiriöön. Epäillyt että osa oireistani on jotain muuta. Mut eihän se täällä kirjottamalla auta asiaa vaan mun pitäs marssia lääkärin pakille. Katsotaan aika näyttää saanko aikaiseksi mut varmaan sitten soitan ambulanssin jos pahempi kohtaus iskee.

mutta silloin 4 kuukautta sitten kun iski paha kohtaus, niin enhän minä ambulanssia kutsunut paikalle. Isä sanoi "älä soita se on vain paniikkikohtaus".

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

mut on kai se huolestuttavaa kun on ollut ripulia ja ruokahaluttomuutta ja sitten nuo muutamat kohtaukset joissa ikävät tuntemukset sydämmessä ja huolestuttavaa se etten voi harrastaa enää liikuntaa kovin hyvin vaan pitäny vähentää liikuntaa huomattavan paljon.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

en pelkää . ei koskaan iskenyt autolla ajaessa.

masturbaatio, kävelylenkit(etenkin jos käytän vasenta kättäni kävelyä rytmittäessä kovemmin) ja yleensä kaikki liikkeet vasemmalla käjellä ) eli etenkin nopeatempoiset kävelylenkit on nyt semmosia etten pysty tekkeen niitä edes että oon joutunut vähentään roimasti liikuntaa ja paino piäs noussee hieman , muutaman kilon ja ylipäänsä fyysinen rasitus ei tee hyvää keholleni.

eräs hoitaja epäili ylikuntoa. Empä minä sitten ole selvittänyt enää noita asioita. Varmaan sitten soitan ambulanssin jos iskee vielä oikein paha kohtaus että silloin pakko soittaa ambulanssi. Silloin viimeistään.

Eli rauhallinen kävely ei käy vaan kauheella vimmalla pitää heilua. Mutta itepähän tiiät.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli rauhallinen kävely ei käy vaan kauheella vimmalla pitää heilua. Mutta itepähän tiiät.

niin sitä on meikä vähä yli-innokas koheltaja =)

• Anonyymi
      UUSI

ja sanoit että kauniit naiset aiheuttaa sulle sydänoireita. Et kertonut miksei miehet ja lapset saa sulle rytmihäiriötä?

• Anonyymi
        UUSI

Tarkoitin masturbaatiota jolloin naisen kuvaa katson. Aiheuttaa rytmihäiriön sydämessä.

hetkinen miehet ja lapset ?en nyt ymmärrä oikein ????????

eihän rytmihäiriö voi tulla kuin jostain fyysisestä ponnistelusta??
        oon kuullut että jotkut ihmiset on saaneet kesken seksiaktin sairauskohtauksen kuten sydänkohtaus.

• Anonyymi
        UUSI

rytmihäiriö voi iskeä siis jos tekkee jotain fyysistä ponnistelua ja etenkin jos vasen käteni on toiminnassa . Esim kävelylenkillä jos vispaan nopeaa vasenta kättäni eli sydämen puoleinen vasen käsi.

En pysty tekeen kävelylenkkejä enää paljoa koska pitää palata takaisin kun tulee huono kunto.

punttitreeniä en pysty tekeen yhtään että heti iskee paha tila.

• Anonyymi
        UUSI

ihan äsken kokeilin masturbaatiota niin iski sydämeen paha tunto . Piti jättää kesken. Saunaan yritin mennä mutten pystynyt kun iski heikko tila sydämeen.

• Anonyymi
        UUSI

oon yrittäny pääosin vain makoilla sängyssä . Se toimii parhaiten ettei tee mitään vaan lepää vaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

oon yrittäny pääosin vain makoilla sängyssä . Se toimii parhaiten ettei tee mitään vaan lepää vaan.

ettei niinku rasita itseään.
        Esim jos on ylikunto

• Anonyymi
        UUSI

eilen kun kastelin kukkia pihamaalla niin sen jälkeen puhkesi paha olo kehoon.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin masturbaatiota jolloin naisen kuvaa katson. Aiheuttaa rytmihäiriön sydämessä.

hetkinen miehet ja lapset ?en nyt ymmärrä oikein ????????

eihän rytmihäiriö voi tulla kuin jostain fyysisestä ponnistelusta??
        oon kuullut että jotkut ihmiset on saaneet kesken seksiaktin sairauskohtauksen kuten sydänkohtaus.

Koska sä sanoit että kun näet kauniin naisen niin tulee sydänoireita. Olisit voinut sanoa että saat sydänoireita jostain nettikuvista kun runkkaat.

stressi, kilpirauhasen liikatoiminta, uniapnea, runsas alkoholin käyttö tai jopa tietyt lääkkeet voivat aiheuttaa rytmihäiriöitä.

Joo älä vaan ole ikinä naisen kaa intiimisti kun sä voit kuolla siihen ,kun sä näköjään voit kuolla jo runkkaamiseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ihan äsken kokeilin masturbaatiota niin iski sydämeen paha tunto . Piti jättää kesken. Saunaan yritin mennä mutten pystynyt kun iski heikko tila sydämeen.

Ai nytkö taas iski sydänkipu kun vähän aikaa sitten sanoit että huumori auttaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

no soita hätänumereroon. Sähän sähän sanoit että saat aina soittaa kun sydämestä ottaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

nytkö se sydänkipu hävis.no lepää sitten jos se pitää kivut pois

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

eilen kun kastelin kukkia pihamaalla niin sen jälkeen puhkesi paha olo kehoon.

lepää sitten . eikö sun isä voi auttaa sua

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

no soita hätänumereroon. Sähän sähän sanoit että saat aina soittaa kun sydämestä ottaa.

ajattelin soittaa jos iskee hyvin voimakas ja pitkäkestoinen kohtaus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

lepää sitten . eikö sun isä voi auttaa sua

isä meinaa että kyseessä paniikkihäiriö että aikalailla sanonu suoraan "älä soita"

no minä kun tykkään liikkua kuitenki että en tykkää olla aloillani koko aikaa että tykkään touhuta jotain eläkepäivilläni että en koskaan oikeastaan ole ollut vieraalla palkkaduunissa ellei lasketa pari ekaa työvuottani 2000-luvulla jolloin olin palkkaduunissa mut pian sen jäläkeen alkoi isommat ongelmat. niin minä kuitenki tykkään aina auttaa isääni että isällä ollu noita työprojekteja joissa auttanut häntä aina että olishan se ikävää jos tässä loppuelämä männöö semmoseksi että joutua vain makaamaan jos terveys ei kestä liikkumista.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä yksityisellä saadaan ihan yhtä hyvin selville ja he tutkivat, koska siitä saa rahaa.
      Samoja lääkäreitä on niin yksityisellä kuin julkisella puolella. Sinun pitää vain olla sitkeä, johdonmukainen ja olla selkeä oireittesi kanssa.
      Mielen sairaudet ovat usein kovin vaikeita jos et ole itse yhteistyö kykyinen.

• Anonyymi
        UUSI

miten niin muka en ole yhteistyökykyinen häh? minähän kerroin että 15 vuotta ramppasin terapiassa. Se on pitkä aika jota moni ei jaksa rampata. Moni ei mene edes koskaan terapiaan. En mä enää jaksa mennä kun ei voimavarat riitä ja aiheuttaisi mulle vain lisää mieliharmia.

• Anonyymi
        UUSI

helppo sun sannoo että pithää olla sitkeä. Kuules kun mulla on heikot hermot eli en ole henkisesti ihan terve niin ymmärtänet kai että yhtälö on haastava että se aiheuttaa omat isot haasteet asioiden selvittämisessä.

• Anonyymi
        UUSI

ja kyllä kai minä aion soittaa ambulanssin tänne kotiini jos iskee paha kohtaus.

• Anonyymi
        UUSI

no siis johdonmukainen ja selkeä oireitten kanssa noh kun mulla on hahamotushäiriö aivoissa niin ei kai nii heleppoa tajuta asioita ja keskittymiskyky on mitä on.

kiitos kuitenkin neuvoista.

julkisella puolella viimeksi kävin terveyskeskuksessa noin 2 kuukautta sitten. Ystävällinen hoitajatar neuvoi "soita ambulanssi seuraavalla kerralla jos iskee paha kohtaus"
        hänen neuvoa kait tässä ainakin noudatan.
        Yksityiselle puolelle menosta en ole mitään miettinyt.

• Anonyymi
        UUSI

aika heikkoa on jaksamiseni laita kun tossa kuukaus sitten oli hammaslääkärille aika niin kun menin hammaslääkäriin niin meinas iskee aikeet etten menekään että jotenki sitä niinku heikoksi on mennyt jaksamisen laita että huomasin istuessa hammaslääkärintuolissa että aika poissaoleva olin enkä luonut katsekontaktia heihin kun olin lähdössä pois hammaslääkäriltä ja hamppilääkäri kehoitti varaamaan uuden ajan niin aluksi tuntui että en mä jaksa, mä luovutan, mutta sitten kuitenkin varasin uuven ajan .

tuossa niinku esimerkki miten hankalaa on kun ei meinaa jaksaa enää.

• Anonyymi
        UUSI

2 kuukautta sitten oli 3 juttua joijen takia menin terveyskeskukseen=

1.pari kertaa yöllä kamalat rytmihäiriöt että ne oli tosi voimakkaita eli pumppu hakkas lujjaa ja eri rytmiäkin ja välillä löi hitaamman sivulyönnin + sydämessä oli iljettävä heikotuksen tunne joka ekalla kohtauskerralla oli niin voimakas että meinasin jo silloin ambulanssin soittaa

2.ripuli joka kesti 5 päivää jonka aikana laihduin 3-4 kiloa

3.ruokahaluttomuus jota oli ilmennyt jo talven 2025 alkupuolella muutamia kertoja ja sitten viimeksi ruokahaluttomuutta oli silloin 2 kuukautta sitten kun iski ripuli ja nuo sydämessä olevat pahat tuntemukset

kävin läpi kaikki tutkimukset jotka on terveyskeskuksessa. Ne sanoi ei mitään ole sulla että monet arvot on hyvät.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

2 kuukautta sitten oli 3 juttua joijen takia menin terveyskeskukseen=

1.pari kertaa yöllä kamalat rytmihäiriöt että ne oli tosi voimakkaita eli pumppu hakkas lujjaa ja eri rytmiäkin ja välillä löi hitaamman sivulyönnin sydämessä oli iljettävä heikotuksen tunne joka ekalla kohtauskerralla oli niin voimakas että meinasin jo silloin ambulanssin soittaa

2.ripuli joka kesti 5 päivää jonka aikana laihduin 3-4 kiloa

3.ruokahaluttomuus jota oli ilmennyt jo talven 2025 alkupuolella muutamia kertoja ja sitten viimeksi ruokahaluttomuutta oli silloin 2 kuukautta sitten kun iski ripuli ja nuo sydämessä olevat pahat tuntemukset

kävin läpi kaikki tutkimukset jotka on terveyskeskuksessa. Ne sanoi ei mitään ole sulla että monet arvot on hyvät.

lisään vielä sen että sydämessä pahat oireet pahimmillaan tuntui voimakkaan iljettäviltä ja ne saattoi yhtäjaksoisesti kestää 1-3 tuntia että yleensä kestivät kauemmin kuin yhden tunnin että yleensä kaksi , tai jopa kolme tuntia.

isälläni saattoi myös kestää 2-3 tuntiakin iljettävän voimakkaat rintatuntemukset.

• Anonyymi
        UUSI

veljeni kertoi että hänellä saattaa puntteja nostaessa alkaa tuntua muljahduksia ja iljettävä tunne sydämessä että pitää jättää kesken punttien kanssa ährääminen.

suvussamme on sydänongelmia monilla että esim isäni siskon tytölle tehtiin ihan leikkaus ja yksi isäni siskon tyttäristä kuoli . Isäni isoserkuilla kaikilla kuoleman syynä sydänsairaudet. Isäni sisaruksilla muutamalla sydänongelmia. Isäni elossa olevalla siskon pojalla sydämeen piti tehdä remonttia muutama vuos sitten eli ohitusleikkaus.

lääkäri sanoi isälleni "ei auta vaikka kuinka terveelliset elämäntavat on ja vaikka harrastaa liikuntaa niin ei auta ollenkaan koska jos geeneissä on taipumusta tuollaiseen niin ei ne auta ollenkaan "

• Anonyymi
      UUSI

Kokkareet onkin Pallopäitä. Naulapäät ja Suuripäät Nuijapäiden kanssa mukaan lukien. Ei ihme kun ei etene.

• Anonyymi
      UUSI

oon avauspostaaja niin että halusin tulla kirijottaan tänne vielä lisää että annan hieman kritiikkiä siitä että kyllähän luulis että lääkärien pitäs enemmän kuin potilas hoitaa nuo hoitojutut &tutkimukset että näin eikä pallotella vaan jos homma toimisi paremmin niin ne laittaisi heti suoraan varjokuvaukseen jos sieltä kerran ihan kaikki selviää 100% varmuudella että sitä oon ihmetellyt ja moni muukin on ihmetellyt sitä että miksi esim julkisella puolella ei viedä heti ihmisiä esim sinne varjokuvaukseeen että onko siinäkin kyseessä resurssien puute?????

• Anonyymi
      UUSI

jotkut kehoitti meneen yksityiselle mutta ainakin noudatan nyt tekun hoitajan neuvoa ensin että kehoitti soittamaan ambulanssin jos iskee paha kohtaus.

jotenki vain tuntuu että saankohan aikaiseksi asioita tapahtuvan. Toimintakyky heikko.

• Anonyymi
      UUSI

mul olis tavoitteena alottaa taas uusi aktiivisempi ja fyysisesti raskaampi kuntoilubuumi mutten taija sittenkään uskaltaa koska pelekään että oireet pahemmat tulee takaisin.

no kun silloin pari kuukautta sitten ne kävi tosi voimakkaina mut sen jälkeen laantuneet hieman. Mutta esim kävelylenkille kun tossa yks päevä lähdin marssimaan niin piti palata takaisin rintaoireilun takia.

halu on kova harrastaa liikuntaa aktiivisesti koska tykkään ylläpitää hyvää kuntoa ja painonhallintaa. Harmi vaan jos ne jäävät minimiin.

• Anonyymi
        UUSI

Sulla on rahaa käydä yksityisellä niin soita ja varaa aika. Vai tuleeko siitä soittamisestakin rytmihäiriöitä tai voiko sun isä soittaa sun puolesta jos kerta et ite jaksa soittaa. vali vali. Kauheesti sua väsyttää mutta liikuntaan sulla riittää motivaatio

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sulla on rahaa käydä yksityisellä niin soita ja varaa aika. Vai tuleeko siitä soittamisestakin rytmihäiriöitä tai voiko sun isä soittaa sun puolesta jos kerta et ite jaksa soittaa. vali vali. Kauheesti sua väsyttää mutta liikuntaan sulla riittää motivaatio

ei aina siihenkään riitä oikein motivaatio. Vähissä on elämässäni motivaatiot että väsynyttä on meno.

kyllä oon omat asiat hoitanut ainakin ne asiat jotka oon hoitanu että esim isäni ei mun puolesta ole asioita tehnyt että esim aiemmat sairaalavisiitit tapahtui ihan omista toimistani että äläpäs jauha paskaa . Et edes tunne minua jne.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ja esim täällä kotona teen kyllä asioita että ajan nurmikon ja talvisin lumitöitä.
        joskus leivon ja aina teen ruokaa.

ja isääni auttanu hänen työprojektissa. Itse oon sairaseläkeläinen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ja esim täällä kotona teen kyllä asioita että ajan nurmikon ja talvisin lumitöitä.
        joskus leivon ja aina teen ruokaa.

ja isääni auttanu hänen työprojektissa. Itse oon sairaseläkeläinen.

Nyt oli kyse kun et jaksa soittaa itse sinne yksityiselle koska olet niin väsynyt. Mutta soita ambulanssi jos hätä tulee.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

eikös se ole positiivinen asia että mulla on motivaatiota edes muutamiin asioihin??
        enhän mä tuolla ulkonakaan nyt touhua erityisen paljoo että sisätiloissa pääosin että kyllä mun touhut aika vähissä on mut ihan paikallaankaan en viihdy kovin pitkään enkä mielelläni telekkaria avvaa keskipäivällä kuin vasta illalla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

mistä tiiät onko meillä rahhaa????
        ei tässä missään setelitukuissa eläkeläiset (minä+isä) uiskennella.
        yritetty pitää menot vähissä .

• Anonyymi
      UUSI

Mikset sä mene sydämen rasituskokeeseen? Sulla on varmaa siihen hyvä selitys

• Anonyymi
        UUSI

oon käyny siinä rasituskokeessa vuonna 2019.
        positiivinen tulos

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

oon käyny siinä rasituskokeessa vuonna 2019.
        positiivinen tulos

ja ei lisätutkimuksia sen jälkeen

• Anonyymi
      UUSI

Nuorilla jostain syystä on näitä. Menee iän myötä ohi.
      Älä ainakaan syö mitään paniikkihäiriölääkkeitä, jos niitä määrätään.
      Koita terveellisempää ruokavaliota, lisää suolansyöntiä ja vedenjuontia, jos arvelet että on varaa lisätä. Kokeile vaikuttaako. Suola voi tehdä ihmeitä tällaiseen "kohtaukseen". Ripaus ruuan päälle tai pelkiltään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3683
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2354
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1935
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      19
      1679
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1659
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1578
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1437
    8. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      84
      1398
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1379
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      89
      1272
    Aihe