Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan tosi vaikeata saada ystäviä täältä.
Käyn töissä (en Kuhmossa), urheilen paljon,en tupakoi ja harvakseltaan alkoholiakaan. Eikä ulkonäössäkään ole moittimista kuulemma
ja muutkin asiat on kunnossa elämässä. Minulla on puoliso ja 2 lasta, mutta ystävät puuttuu täysin.
Kysyn nyt: Missä te naiset haette ystäviä ja tutustutte toisiinne? Baarit ei kiinnosta pätkääkään. Vai eikö täällä
vaan hyväksytä muualta muuttaneita naisia?
Kysymys Kuhmolaisille
117
4680
Vastaukset
- Anonyymi
Hanki koira ja ulkoiluta sitä kaksi kertaa päivässä. Tuttavapiiri laajenee kummasti. Nm. Kuhmon jo aikaa sitten jättänyt.
- Anonyymi
Piti oikeen mainita että KAUAN SITTEN JÄTTÄNYT?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin väittää. Kiljukankaan yksiöstä kirjoittelee.
- Anonyymi
Miksi keskustelet Kuhmon palstalla kun et asukkaan enää siellä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisaat lähtee, loiset jää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi keskustelet Kuhmon palstalla kun et asukkaan enää siellä ?
Eiköhän tässä kiteydy Kuhmolaisuus eli käpykylä, josta lähdetään heti kun mahdollisuus avautuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tässä kiteydy Kuhmolaisuus eli käpykylä, josta lähdetään heti kun mahdollisuus avautuu.
Tuohan ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Minä lähdin, tulin takasin, pystyisin lähtemään nytkin van empä lähe. En ees piruillessaan vaan aion jäädä että saadaan vähä kuhmolaista katkeruutta taas esiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Minä lähdin, tulin takasin, pystyisin lähtemään nytkin van empä lähe. En ees piruillessaan vaan aion jäädä että saadaan vähä kuhmolaista katkeruutta taas esiin
Ketä tapasit .oliko näitä kuuluisia veljeksiä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin minäkin tein lähdin Kuhmosta pois v.69 . Ensin Lahteen siitä Helsinkiin. Opiskelu Lähellä Turkua ja taas Helsinkiin sitä kestikin muutaman vuoden.Palasin Kuhmoon v.74 .Ihminen tavallaan palaa juurilleen aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä tapasit .oliko näitä kuuluisia veljeksiä ?
Miten niin kuuluisia? Köyhiähän tässä ollaan kun kolmas pankki jo vei 5th Daltonin rahat!
- Anonyymi
Kyllä näin aikuisiällä ystävät ovat monesti työkavereita tai harrastusten kautta ystäviksi tulleita tuttavia.
- Anonyymi
Näin se asia on.
- Anonyymi
Paikallisten ensisijainen uutismedia on Partisaani lehti. Pitäisi olla aatteen paloa🥰
- Anonyymi
Onhan noita kaikenlaisia tapahtumia nyt viime aikoina järjestetty missä voi todella tutustua toisiin ihmisiin. Seuraile aktiivisesti somea, muualla ei valitettavasti enää paljo mainostella
- Anonyymi
Seurakunta tarjoaa monia vaihtoehtoja samalla lapsillesikin.
- Anonyymi
jeesuksenko sieltä kaveriksi saanet
- Anonyymi
Pärjäilläänköhän tässä?
- Anonyymi
Eiköhän tässä pärjäillä!!
- Anonyymi
Ja kannattaa koettaa olla välittämättä idioottien viesteistä joita 99% tulee saamaan tällä palstalla. Kun ei oo elämää heillä niin ei oo
- Anonyymi
Onhan niillä elämä toisten ihmisten kyylääminen päivät pitkät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parvekkeella on kiva kytätä naapureita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tässä pärjäillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pärjäillään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi olet veljesi vartija?
- Anonyymi
Kelaan välit kuntoon. Hmmaat omantalon. Leimojakäteen ja nautit joutenolosta
- Anonyymi
Oon aina ihmetellyt ihmisiä jotka löytää "onnen" kun eivät tee mitään, kyllä terve ihminen on luotu rapsehtimaan kaikennäköistä niin kauan kun kykenee, jää vielä sitten aikaa oleiluunkin.
- Anonyymi
Minne jäi ne ystävät edelliseltä paikkakunnalta, moni vaihtaa paikkakuntaa ja polttaa siltansa perässä.
- Anonyymi
Ei ole kadonneet mun ystävät minnekään. Enkä ole siltoja polttanut koskaan takana. Vai kuvitteletkio että mun naisystävät tulee 500 km päästä perheineen tänne kovinkaan usein?! Heillä on perhekiireet ja omat työt !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kadonneet mun ystävät minnekään. Enkä ole siltoja polttanut koskaan takana. Vai kuvitteletkio että mun naisystävät tulee 500 km päästä perheineen tänne kovinkaan usein?! Heillä on perhekiireet ja omat työt !
Heh, itselläkin n. 11s naisystävä menossa ja viimein löytyi henkilö joka ei ole täysin tyhjäpäinen hupakko. Saattaapa tässä loppuelämä vierähtää mukavasti.
- Anonyymi
Ei minullakaa ole muuta kuin työkavereita, osaa heistä pidän ihan ystävinä vaikka emme ole töiden ulkopuolella tekemissä lainkaan. Ja se sopii minulle hyvin. Jos seuraa haluaa niin kannattaa tosiaan vilkuilla noita eri tapahtumia mitä järjestellään. Esim Kaesan kahvilassa taisi vastikään olla joku sellainen
- Anonyymi
Samoilla linjoilla mennään. Jokainen toki taaplaa tyylillään. Mulla on töissä työkavereita, kotona tyttökaveri, muualla jotain muita kavereita ja ystäviä ja läheisiäkin.
- Anonyymi
Oletko tutustunut lasten kavereiden vanhempiin? Sitä kautta olen ainakin itse saanut ystäviä.
- Anonyymi
Kalateltalta saa kavereita. Hopi, hopi!
- Anonyymi
Ystäviä voit löytää lasten harrastusten parista, toisista vanhemmista. Liikunnan parista (urheiluseurat), seurakunnan eri ryhmistä, Martoista, aloittamalla käymällä tapahtumissa, joita on paljon tarjolla sekä vapaaehtoistyöstä, maanpuolustusjärjestöistä...jne
- Anonyymi
sisäänpäin lämpenevä paikka,itse kuhmossa syntyneenä ja asuneena voin sanoa että piirit on pienet mutta niin on ihmisetkin,paskan puhuminen vaikka ei olla asioista perillä,kateus ja pitkä vihaisuus.suosittelen käymään asumassa muuallakin suomessa niin ehkä asoihin tulisi jotain näkökantaa.kyllä kuhmo on muuten hieno paikka ,luonto,hiljaisuus,hyvät kalavedet,metsästä saa marjat yms.
- Anonyymi
Lähes 70 kymppinen ukko lähettelee Emojia kateus teettää kaikenlaista typeryyttä sairasta touhua.
- Anonyymi
Luonto täällä on kaunista ja ihmiset yksinkertaisia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luonto täällä on kaunista ja ihmiset yksinkertaisia!
Luonto on todellakin kaunista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes 70 kymppinen ukko lähettelee Emojia kateus teettää kaikenlaista typeryyttä sairasta touhua.
Pärjäillään
- Anonyymi
Narsismi on melko yleistä kainuun turaaneilla. Suosittelen kirkkoa näille valehtelijoille.
- Anonyymi
Kyllähän se muuten menis mutta kun on puhe sellasta vääntämistä, ettei ne pääse siitä millään.
Esimerkkejä: soattaa olla, männöö, tulloo, ….
Sitte kun Kuhmolainen käy muualla, esimerkiksi Kajaanissa, niin voi sitä sekamelskaa kun ne yrittää puhua kirjakieltä, sitte sekoittaa siihen vielä hesan puhetapaa ja väliin tulee väkisellä Kuhmon murretta.
Paljon parempi että puhuu vain veäntämällä, jos ei aivot ole koulittu puhumaan niin kuin pitäisi- Anonyymi
Kirjakielihän on täysin keinotekoinen puhemuoto.
- Anonyymi
Itse puhun sekaisin englantia, ruotsia, pari sanaa venäjää, saksaa ja vaikka espanjaa jos tarve vaatii. Ja tämä sankari ulisee jostain paikallismurteesta XD
- Anonyymi
Annan neuvon. Muuta muualle. Olen itse p-karjalaan lännestä muuttanut. Täällä väestö on todella sisäsiittoista ja kohtelevat kaltoin muualta tulleita. Sama meno on Kuhmossa. Lisäksi näihin ei voi luottaa yhtään. Juoruavat ja puhuvat pahaa seläntakana heti kun selän kääntää.
Usko minua. Älä luota tämän itä-suomen ihmisiin lainkaan. He osaa esittää miellyttävää ja luotettavaa mutta he puhuu selän takana pahaa. Joitain luotettavia ja kivoja on mutta et voi tietää keitä he on. Älä kerro mitään asiostasi muille. Näistä asiosta on p-karjalankin palstat notkollaan kirjoituksia. Täysin sairasta toimintaa. Juoruilua, pahoja puheita ja kateuden määrä on käsittämätön.
Täällä ei hyväksytä muualta tulleita ihmisiä. Itse lähde heti kun vain pääsen muualle.
Siunausta elämään. Pian Jeesus tulee ja tempaa uudestinsyntyneet luokseen. Kun he katoaa, heitä ei vienyt ufot ja muukalaiset vaan he on Jeesuksen luona. Nyt kannattaa huutaa Jeesuksen puoleen jo ennen uskovien tempausta.- Anonyymi
Selän takana puhuminen ja juoruaminen = NARSISMI. Hanki apua itsellesi, et voi mitään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selän takana puhuminen ja juoruaminen = NARSISMI. Hanki apua itsellesi, et voi mitään!
Pärjäillään
- Anonyymi
Pelkästään lapsiesi takia kannattaa muuttaa muualle ( ei karjalaan tai savoon joissa sama mentaliteetti) koska lapset omaksuu vääriä malleja muista ihmisistä vaikka vanhemmat kasvattaisi miten hyvin. Alueella kieroilu, omanedun röyhkeä tavoittelu, epärehellisyys ja kateus on niin yleisiä ihmisten piirteitä, että lapset saa vääriä vaikutteita ympäristöstä. Jo tämän takia kannattaa muualle muuttaa itä-suomesta. Nämä piirteet ei ole minun mielipiteeni vaan totuus jonka voi todentaa tutkimalla asiota ja ilmiön laajuutta. Narsismi elää vahvana itä-suomessa. Liittyykö venäjän läheisyyteen asia, sitä en osaa sanoa.
- Anonyymi
Voi olla tyypillinen i tänaapurista saatu toimintamalli muukalaiskammo jopa omia kohtaan. Itselle tämä ja kateus oli aivan vieras käsitys ja edelleen vaikea ymmärtää sitä.
- Anonyymi
Paskapuheita, kuhmosta lähtöisin olen nähnyt pelkästään rehellisiä ihmisiä.
- Anonyymi
Itse olen ihmetellyt samaa lähikunnassa. Vaikka monen kanssa tuntuu että tulee hyvin juttuun ja on samanlainen elämäntilanne ja jopa suoraan mainitsee että olisi mukava jos saisi uusia ystäviä niin ei.
Ei vaan sitä vastavuoroisuutta löydy senvertaa että saisi sovittua vaikka mansikan toimintaan yhteistä aikaa. - Anonyymi
Joo, se mansikantoiminta on rakentavaa yhteistä aikaa
- Anonyymi
Hauskaa kunnes olet puna-viher sokea ja et erota raakaa kypsästä...
- Anonyymi
Onko sukurutsalla tähänkin syynä?
- Anonyymi
Onko sukurutsaamisesta havaintoa??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sukurutsaamisesta havaintoa??
Ja taas ilmestyi sama, kirjoitus "sukurutsaus.Aikansa elänyt, olisi kiva jos et enää kirjoittelisi sanaa "jooko".
- Anonyymi
No jos sukulaisten raiskaaminen ja seksiorjana pitäminen on sinusta rutsausta niin mene hoitoon
- Anonyymi
Sama juttu muuallakin P-Karjalassa kyllä. "Karjalaista iloisuutta ja välittömyyttä" kyllä mainostetaan puheissa, mutta oikeasti täällä lähinnä mulkoilla mollotetaan kaikkia, jotka muuttavat alueelle omaamatta jossain kykkylä-kylässä vuosisataisia sukujuuria joihin vedota.
Viisi vuotta asumista takana, ensi syksynä alkaa uusi työ muualla Suomessa ja heipparallaa Pohjois-Karjala. Ihan sama mitä täällä harrastaa ja kuinka paljon osallistuu kyläseurojen aktiviteetteihin sun muihin harrastuspiireihin; uusia ystäviä ei tule, sillä piirit tykätään täällä pitää pieninä ja ulkopuolisia karsastetaan jopa ilmeisen tiedostamattomasti. Ainoat jotka puhuvat "vieraspaikkakuntalaiselle" kuin normaalit ihmiset ovat nähtävästi uskonnolliset tapaukset, mutta jos itse ei ole sitä sorttia niin sosiaalistelu niissä piireissä voi olla hieman hankalaa - mutta kannattaa yrittää, paikalliselta "jeesuskirppikseltä" ja seurakunnan vapaaehtoistoiminnan parista olen täällä ne harvat uudet kaverit löytänyt. - Anonyymi
Lienet työtön ja työtä vieroksuva vedättäjä, jonka viesteihin vastaa paikkakunnalla olevat kohtalo sisaret.
- Anonyymi
No joo ei, ihan työn perässä tänne tulin. Että semmosta.
- Anonyymi
Haistappa sinä pitkä kukkanen, töitä on tehty kun kuokkaan käsi ylsi
- Anonyymi
Täällä löytyy mielipide selän takana puhuen. Kysymys naamatusten että mitä vttua toiset. Silloin katsellaan maahan kuin sisäsiittoinen.
- Anonyymi
Entäpä " valheet"Silloin rikosilmoitus poliisille näin tein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäpä " valheet"Silloin rikosilmoitus poliisille näin tein.
Ja tulitko hullua hurskaammaksi typerys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tulitko hullua hurskaammaksi typerys
Kyllähän sulla lompakko kevenee kun suu pyöreäksi levenee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän sulla lompakko kevenee kun suu pyöreäksi levenee
Pärjäillään
- Anonyymi
Liity Kuhmon Kivaan, saat sopivaa seuraa seurasta.
- Anonyymi
Liity Iivantiiran mieslaulajiin - siellä on hyvää seuraa.
- Anonyymi
Haluan tutustua. Olen lähemmäs viiskymppinen mies. Autoillen ja tanssin. Lapsia ei ole . Enkä halua, saati kaitsija muitten tekemiä.
- Anonyymi
Kaikkea hyvää kuhmon kovimmalle rattimiehelle
- Anonyymi
Liity sukurutsakerhoon.
- Anonyymi
Leeviläisistähän voikin lukea murha.infosta loput faktat
- Anonyymi
Kuhmossa voi saada turpiin.
- Anonyymi
Vain jos puhut paskaa etkä pese hampaita
- Anonyymi
Mitä sinä tarviit mitään ystäviä ole kotona perheesi kanssa.
- Anonyymi
Jokainen ihminen kaipaa seuraa joskus.
- Anonyymi
Haluan Iivantiiraan….millaiset työmahdollisuudet siellä on? Onko siellä Absi ja Prisma miten lähellä?
- Anonyymi
Kuhmossa porukka on oman suvunnkera...vaikea yhtälö...todettu ja jätetty paikkakunta...ikävä kyllä...kuviot on hyvin pienet ...
- Anonyymi
No, niin kauan kun narsismi on kaikissa elimissä, opettaja, hallinto yms, niin kunnes ne on puhdistettu käräjäoikeuden toimesta, voidaan aloittaa puhtaalta pöydältä rakentamaan uutta.
- Anonyymi
Kuhmossa saa ystäviä vaan pärstäkertoimen mukaan ja jos kuuluu parempaan kastiin... eli mikä vaan edes auttaa kuhmolaisen elämää
Ja kannattaa kattoo kehenkä luottaa, koska selkäänpuukottajia ja paskanpuhujia on myös niissä mahdollisissa kaveripiireissä joita saat..
Kuhmolaiset rakastaa juoruja ja paskanpuhumista muista ja he tietää toisten asiat paremmin kuin asianomainen itse- Anonyymi
Eli ihan samalla tavalla kuten itse tuossa kirjoitat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ihan samalla tavalla kuten itse tuossa kirjoitat
Tais osua ja upota, häh?!?
- Anonyymi
Samaa mieltä kanssasi.
- Anonyymi
Tämän vuoksi olin 6v puhumatta muuta kuin bussikuskille huomenta. Luulivat että olen joku puhekyvytön autisti. Enpä ole, ei vaan kiinnosta narsistien psykologiset ja sosiaaliset leikit.
- Anonyymi
Varsikin Jos sinua voi sanoa kauniiksi ja älykkääksi. Nämä sisäsiittoisesti lättänät on kateellisia.
- Anonyymi
Onko sukurutsasta havaintoja?
- Anonyymi
Käy kahtomassa onko pehkolassa toimintaa, oli se kultti siellä ainakin joskus sata vuotta sitten
- Anonyymi
Todellakin naapuri tietää paremmin asiani kuin minä itse. Kysynkin nähdessäni että miten minulla menee? naapurilta.
- Anonyymi
Tämähän on hauska kysymys naapureille esitettäväksi. Ja muillekin ns. asioista paremmin tietäville!
- Anonyymi
Haha, kysynpä tämän torstaina omalta ammattiopettajaltani (olen aikuisopiskelija)
- Anonyymi
Kannattaa urheilla jossakin joukkueessa tai kuntoporukassa.
- Anonyymi
Itsekin muualta tänne muuttanut. Ei minullakaan täällä alkuasukas ystäviä ole. Tuttuja vain. Uteliaita ja ennakkoluuloisia on Kuhmolaiset. Paremmin tosiaan muualta muuttaneiden kanssa menee.
- Anonyymi
Muuta Sotkamoon.
- Anonyymi
Sotkamolaiset eivät ole hyvää seuraa. Sosiopaatteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sotkamolaiset eivät ole hyvää seuraa. Sosiopaatteja.
Kuhmossa ei ole ystäviä.
- Anonyymi
Olen 7 vuotta asunut Kuhmossa en ole yhtään ystävää vieläkään löytänyt.Jos Kuhmolaiselle tai Sotkamolaiselle sanot muuttaneesi muulta ,ystävystyminen loppuu siihen. Aika nihkeää porukkaa.
- Anonyymi
Kauniit etelän hetelmät on kateelliset akat ajaneet pois. Silmänruokaa ei enää kylällä ole.
- Anonyymi
Hommaa oma nainen eläkä kahtele varattuja.
- Anonyymi
Kainuuntiellä on se kotileipomo. Siellä naiset tykkää rupatella toisilleen latte kupin ääressä, jospa sieltä saisi uusia ystäviä?
- Anonyymi
Asuin kuhmossa 19 vuotta ja sinä aikana oli 1 ystävä. Kemijärveltä sain muutaman heti kun lähin vaan ihmisten ilmoille. Rovaniemeltä ja torniosta kans. Vaikeuksia ystävien löytymisessä on vain ollut kemissä, oulussa ja kainuun alueella. Jännä juttu.
- Anonyymi
St1 baarista löytää myös ystäviä!
- Anonyymi
Muutin pois Kuhmosta perheeni mukana jo yläasteikäisenä 70-luvun puolivälin jälkeen ja näin jälkeenpäin voin todeta, että se oli erinomainen muutos elämässäni.
Uudessa kotikaupungissani minut otettiin mukaan kaveripiireihin hyvin helposti ja kohtelu ihmisenä oli aivan toista luokkaa kuin Kuhmossa, missä yläastetta terrorisoivat muutama kirkonkyläläinen kusipää sukunimeltään Haverinen, Pulkkinen ja Huotari.
En ole missään muualla asuessani huomannut tällaista vihaa, vittuilua ja väkivaltaisuutta muita ihmisiä kohtaan kuin Kuhmon kirkonkylällä (pahainen ns. kaupunki nykyisin). Kuhmon ajoilta jäi suoraan sanottuna jotain henkisiä traumoja, mikä on hankaloittanut kanssakäymistä ja tutustumista uusiin ihmisiin.
Toivon, että tunnette edes nyt huonoa omaatuntoa, jos te nimeltä mainitsemani kuhmolaiset paskiaiset tunnistatte itsenne yllä kertomastani. Toivottavasti elämä on koulinut teitä enemmän normaaliksi ja opettanut ihmismäistä käytöstä.- Anonyymi
Pulkkinen ja Huotari kanssa edelleen.
- Anonyymi
Entäs Heikkinen, jotenkin niin muistelen
- Anonyymi
”Aikko” Haverinen kavereineen oli yksi pahimmista kusipäistä. Toivottavasti tyyppi on kärsinyt elämässään ja sitä saisi olla tarjolla jatkossakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs Heikkinen, jotenkin niin muistelen
Juu, kyllä sen kusipää Aimon kaveripiirissä oli myös joku Heikkinen. Ei liene vaikea arvata, että Kuningas alkoholi on vienyt monet näistä kirkonkylän perserei’istä rappiolle tai jopa manan maille. Ovat tainneet ansainneet kohtalonsa.
- Anonyymi
Pulkkiset ovat kyllä puupäitä piiraisten lisäksi.
- Anonyymi
Hei. Täällä ois melko samaa ikäluokkaa oleva nainen Kuhmossa joka huomannut samat haasteet. Mielelläni tutustuisin mutta kuinka saataisiin otetuksi yhteyttä toisiimme kun tähän viitti mitään laittaa
- Anonyymi
Et sinä ole nainen vaan naisen puutteessa oleva peräkammarin poika. varokaa tällaisia koijareita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä ole nainen vaan naisen puutteessa oleva peräkammarin poika. varokaa tällaisia koijareita.
Jeps, piilohomoja riittää. Ei muuta kuin peiliin katsomisen paikka.
- Anonyymi
kuhmosssa ystävyys lähtee jo kouluajoista,jos et ollut silloin tiettyjen piirien ystävä et ole sitä tänääkään,aikuisiällä näkyy sama pätevän.
vaikka asut etelässä jossa kuhmolaisia on paljon niin samat pellehermannit ja heidän kaverinsa aukovat päätä jos satut illanvietossa joskus heihin törmäämään.
kyllä se hieman naurattaa kun edes ikä tuo näihin rauhallisuutta ,ei yksin vaan kaveriporukassa uskalletaan aukoa päätä.
no mihin se koira karvoistaan pääsee jos ei katso itseään turkin sisään- Anonyymi
Minulla ei ole mitään tarvetta olla tekemisissä enää näiden kuhmolaisten vajakkien kanssa täällä Etelä-Suomessa asuessani. Kuhmolaisen kyllä tunnistaa
heti, kun se avaa suunsa ja alkaa molkottaa sitä typerän kuuloista junttimurrettaan. - Anonyymi
Perus kainuulainen narsismi kyseessä. Paskapuheita riittää, totuuksia harvalla.
- Anonyymi
Junk junk junk
- Anonyymi
Junk
- Anonyymi
Junk
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k382386Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel482020Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä91956Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien421671Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1391408Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241036Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️67886Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘62883Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka118871- 67856