Kysymys Kuhmolaisille

Anonyymi-ap

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan tosi vaikeata saada ystäviä täältä.
Käyn töissä (en Kuhmossa), urheilen paljon,en tupakoi ja harvakseltaan alkoholiakaan. Eikä ulkonäössäkään ole moittimista kuulemma
ja muutkin asiat on kunnossa elämässä. Minulla on puoliso ja 2 lasta, mutta ystävät puuttuu täysin.

Kysyn nyt: Missä te naiset haette ystäviä ja tutustutte toisiinne? Baarit ei kiinnosta pätkääkään. Vai eikö täällä
vaan hyväksytä muualta muuttaneita naisia?

51

1704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hanki koira ja ulkoiluta sitä kaksi kertaa päivässä. Tuttavapiiri laajenee kummasti. Nm. Kuhmon jo aikaa sitten jättänyt.

• Anonyymi

Piti oikeen mainita että KAUAN SITTEN JÄTTÄNYT?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin väittää. Kiljukankaan yksiöstä kirjoittelee.

• Anonyymi

Miksi keskustelet Kuhmon palstalla kun et asukkaan enää siellä ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Viisaat lähtee, loiset jää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi keskustelet Kuhmon palstalla kun et asukkaan enää siellä ?

Eiköhän tässä kiteydy Kuhmolaisuus eli käpykylä, josta lähdetään heti kun mahdollisuus avautuu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän tässä kiteydy Kuhmolaisuus eli käpykylä, josta lähdetään heti kun mahdollisuus avautuu.

Tuohan ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Minä lähdin, tulin takasin, pystyisin lähtemään nytkin van empä lähe. En ees piruillessaan vaan aion jäädä että saadaan vähä kuhmolaista katkeruutta taas esiin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Minä lähdin, tulin takasin, pystyisin lähtemään nytkin van empä lähe. En ees piruillessaan vaan aion jäädä että saadaan vähä kuhmolaista katkeruutta taas esiin

Ketä tapasit .oliko näitä kuuluisia veljeksiä ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minäkin tein lähdin Kuhmosta pois v.69 . Ensin Lahteen siitä Helsinkiin. Opiskelu Lähellä Turkua ja taas Helsinkiin sitä kestikin muutaman vuoden.Palasin Kuhmoon v.74 .Ihminen tavallaan palaa juurilleen aina.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan

• Anonyymi

Kyllä näin aikuisiällä ystävät ovat monesti työkavereita tai harrastusten kautta ystäviksi tulleita tuttavia.

• Anonyymi

Paikallisten ensisijainen uutismedia on Partisaani lehti. Pitäisi olla aatteen paloa🥰

• Anonyymi

Onhan noita kaikenlaisia tapahtumia nyt viime aikoina järjestetty missä voi todella tutustua toisiin ihmisiin. Seuraile aktiivisesti somea, muualla ei valitettavasti enää paljo mainostella

• Anonyymi

Seurakunta tarjoaa monia vaihtoehtoja samalla lapsillesikin.

• Anonyymi

jeesuksenko sieltä kaveriksi saanet

• Anonyymi

Pärjäilläänköhän tässä?

• Anonyymi

Eiköhän tässä pärjäillä!!

• Anonyymi

Ja kannattaa koettaa olla välittämättä idioottien viesteistä joita 99% tulee saamaan tällä palstalla. Kun ei oo elämää heillä niin ei oo

• Anonyymi

Onhan niillä elämä toisten ihmisten kyylääminen päivät pitkät.

• Anonyymi

Kelaan välit kuntoon. Hmmaat omantalon. Leimojakäteen ja nautit joutenolosta

• Anonyymi

Oon aina ihmetellyt ihmisiä jotka löytää "onnen" kun eivät tee mitään, kyllä terve ihminen on luotu rapsehtimaan kaikennäköistä niin kauan kun kykenee, jää vielä sitten aikaa oleiluunkin.

• Anonyymi

Minne jäi ne ystävät edelliseltä paikkakunnalta, moni vaihtaa paikkakuntaa ja polttaa siltansa perässä.

• Anonyymi

Ei minullakaa ole muuta kuin työkavereita, osaa heistä pidän ihan ystävinä vaikka emme ole töiden ulkopuolella tekemissä lainkaan. Ja se sopii minulle hyvin. Jos seuraa haluaa niin kannattaa tosiaan vilkuilla noita eri tapahtumia mitä järjestellään. Esim Kaesan kahvilassa taisi vastikään olla joku sellainen

• Anonyymi

Oletko tutustunut lasten kavereiden vanhempiin? Sitä kautta olen ainakin itse saanut ystäviä.

• Anonyymi

Kalateltalta saa kavereita. Hopi, hopi!

• Anonyymi

Ystäviä voit löytää lasten harrastusten parista, toisista vanhemmista. Liikunnan parista (urheiluseurat), seurakunnan eri ryhmistä, Martoista, aloittamalla käymällä tapahtumissa, joita on paljon tarjolla sekä vapaaehtoistyöstä, maanpuolustusjärjestöistä...jne

• Anonyymi
      UUSI

sisäänpäin lämpenevä paikka,itse kuhmossa syntyneenä ja asuneena voin sanoa että piirit on pienet mutta niin on ihmisetkin,paskan puhuminen vaikka ei olla asioista perillä,kateus ja pitkä vihaisuus.suosittelen käymään asumassa muuallakin suomessa niin ehkä asoihin tulisi jotain näkökantaa.kyllä kuhmo on muuten hieno paikka ,luonto,hiljaisuus,hyvät kalavedet,metsästä saa marjat yms.

• Anonyymi
        UUSI

Lähes 70 kymppinen ukko lähettelee Emojia kateus teettää kaikenlaista typeryyttä sairasta touhua.

• Anonyymi
        UUSI

Luonto täällä on kaunista ja ihmiset yksinkertaisia!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luonto täällä on kaunista ja ihmiset yksinkertaisia!

Luonto on todellakin kaunista.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllähän se muuten menis mutta kun on puhe sellasta vääntämistä, ettei ne pääse siitä millään.

Esimerkkejä: soattaa olla, männöö, tulloo, ….

Sitte kun Kuhmolainen käy muualla, esimerkiksi Kajaanissa, niin voi sitä sekamelskaa kun ne yrittää puhua kirjakieltä, sitte sekoittaa siihen vielä hesan puhetapaa ja väliin tulee väkisellä Kuhmon murretta.

Paljon parempi että puhuu vain veäntämällä, jos ei aivot ole koulittu puhumaan niin kuin pitäisi

• Anonyymi
        UUSI

Kirjakielihän on täysin keinotekoinen puhemuoto.

• Anonyymi
      UUSI

Annan neuvon. Muuta muualle. Olen itse p-karjalaan lännestä muuttanut. Täällä väestö on todella sisäsiittoista ja kohtelevat kaltoin muualta tulleita. Sama meno on Kuhmossa. Lisäksi näihin ei voi luottaa yhtään. Juoruavat ja puhuvat pahaa seläntakana heti kun selän kääntää.

Usko minua. Älä luota tämän itä-suomen ihmisiin lainkaan. He osaa esittää miellyttävää ja luotettavaa mutta he puhuu selän takana pahaa. Joitain luotettavia ja kivoja on mutta et voi tietää keitä he on. Älä kerro mitään asiostasi muille. Näistä asiosta on p-karjalankin palstat notkollaan kirjoituksia. Täysin sairasta toimintaa. Juoruilua, pahoja puheita ja kateuden määrä on käsittämätön.

Täällä ei hyväksytä muualta tulleita ihmisiä. Itse lähde heti kun vain pääsen muualle.

Siunausta elämään. Pian Jeesus tulee ja tempaa uudestinsyntyneet luokseen. Kun he katoaa, heitä ei vienyt ufot ja muukalaiset vaan he on Jeesuksen luona. Nyt kannattaa huutaa Jeesuksen puoleen jo ennen uskovien tempausta.

• Anonyymi
      UUSI

Pelkästään lapsiesi takia kannattaa muuttaa muualle ( ei karjalaan tai savoon joissa sama mentaliteetti) koska lapset omaksuu vääriä malleja muista ihmisistä vaikka vanhemmat kasvattaisi miten hyvin. Alueella kieroilu, omanedun röyhkeä tavoittelu, epärehellisyys ja kateus on niin yleisiä ihmisten piirteitä, että lapset saa vääriä vaikutteita ympäristöstä. Jo tämän takia kannattaa muualle muuttaa itä-suomesta. Nämä piirteet ei ole minun mielipiteeni vaan totuus jonka voi todentaa tutkimalla asiota ja ilmiön laajuutta. Narsismi elää vahvana itä-suomessa. Liittyykö venäjän läheisyyteen asia, sitä en osaa sanoa.

• Anonyymi
        UUSI

Voi olla tyypillinen i tänaapurista saatu toimintamalli muukalaiskammo jopa omia kohtaan. Itselle tämä ja kateus oli aivan vieras käsitys ja edelleen vaikea ymmärtää sitä.

• Anonyymi
      UUSI

Itse olen ihmetellyt samaa lähikunnassa. Vaikka monen kanssa tuntuu että tulee hyvin juttuun ja on samanlainen elämäntilanne ja jopa suoraan mainitsee että olisi mukava jos saisi uusia ystäviä niin ei.
      Ei vaan sitä vastavuoroisuutta löydy senvertaa että saisi sovittua vaikka mansikan toimintaan yhteistä aikaa.

• Anonyymi
      UUSI

Joo, se mansikantoiminta on rakentavaa yhteistä aikaa

• Anonyymi
      UUSI

Onko sukurutsalla tähänkin syynä?

• Anonyymi
        UUSI

Onko sukurutsaamisesta havaintoa??

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sukurutsaamisesta havaintoa??

Ja taas ilmestyi sama, kirjoitus "sukurutsaus.Aikansa elänyt, olisi kiva jos et enää kirjoittelisi sanaa "jooko".

• Anonyymi
      UUSI

Sama juttu muuallakin P-Karjalassa kyllä. "Karjalaista iloisuutta ja välittömyyttä" kyllä mainostetaan puheissa, mutta oikeasti täällä lähinnä mulkoilla mollotetaan kaikkia, jotka muuttavat alueelle omaamatta jossain kykkylä-kylässä vuosisataisia sukujuuria joihin vedota.

Viisi vuotta asumista takana, ensi syksynä alkaa uusi työ muualla Suomessa ja heipparallaa Pohjois-Karjala. Ihan sama mitä täällä harrastaa ja kuinka paljon osallistuu kyläseurojen aktiviteetteihin sun muihin harrastuspiireihin; uusia ystäviä ei tule, sillä piirit tykätään täällä pitää pieninä ja ulkopuolisia karsastetaan jopa ilmeisen tiedostamattomasti. Ainoat jotka puhuvat "vieraspaikkakuntalaiselle" kuin normaalit ihmiset ovat nähtävästi uskonnolliset tapaukset, mutta jos itse ei ole sitä sorttia niin sosiaalistelu niissä piireissä voi olla hieman hankalaa - mutta kannattaa yrittää, paikalliselta "jeesuskirppikseltä" ja seurakunnan vapaaehtoistoiminnan parista olen täällä ne harvat uudet kaverit löytänyt.

• Anonyymi
      UUSI

Lienet työtön ja työtä vieroksuva vedättäjä, jonka viesteihin vastaa paikkakunnalla olevat kohtalo sisaret.

• Anonyymi
        UUSI

No joo ei, ihan työn perässä tänne tulin. Että semmosta.

• Anonyymi
      UUSI

Täällä löytyy mielipide selän takana puhuen. Kysymys naamatusten että mitä vttua toiset. Silloin katsellaan maahan kuin sisäsiittoinen.

• Anonyymi
        UUSI

Entäpä " valheet"Silloin rikosilmoitus poliisille näin tein.

• Anonyymi
      UUSI

Liity Kuhmon Kivaan, saat sopivaa seuraa seurasta.

• Anonyymi
      UUSI

Liity Iivantiiran mieslaulajiin - siellä on hyvää seuraa.

• Anonyymi
      UUSI

Haluan tutustua. Olen lähemmäs viiskymppinen mies. Autoillen ja tanssin. Lapsia ei ole . Enkä halua, saati kaitsija muitten tekemiä.

• Anonyymi
      UUSI

Liity sukurutsakerhoon.

• Anonyymi
      UUSI

Kuhmossa voi saada turpiin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      30
      2756
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1807
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1790
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1404
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      71
      1261
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      24
      1225
    7. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1148
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      75
      1105
    9. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      998
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      91
      970
    Aihe