kannattaa kuunnella

Anonyymi-ap

12

111

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laitoin tulemaan ja kuuntelen. Uudesti syntyminen on sitä mitä en ymmärrä. Olen uskovasta kodista ja usko on aina kuulunut elämääni. Liekö se us samaa kuin uskoon tuleminen. En myöskään ymmärrä sitä että jo vauva on synnin turmelema, enkä sitä että kaiken päivää ihminen on syntinen. Kun keskustelemme tästä raamattupiirissä, minä sanon etten tee syntiä joitakin tilanteista lukuun ottamatta. Tässä niitä:
      En jaa vaivalla säästämiäni rahoja köyhille. Jos niin tekisin minä ja muut säästäneet, he jotka eivät ole säästäneet tuhlaisivat rahat kurkusta alas, ruiskulla suoneen tai muuhun turhuuteen ja kohta olisi maan talous rapakunnossa, kenelläkään ei olisi mitään. Olen myös eronnut, vaikka ihminen ei saisi erottaa Jumalan yhdistämää. Siihen on pätevät syyt.
      Mutta uskon Jumalaan, luomiskertomukseen ja Jeesuksen toiseen tulemiseen. En yritäkään pakottaa itseäni ymmärtämään sellaista mitä en ymmärrä. Uskon Jumalan hyväksyvät minut tällaisena, hän kun on minulle aivoni, ajattelukykyni ja ymmärrykseni antanut. Itse olen järjestäni kiitollinen, hyväksyn itseni ja muistan sen rukouksessani joka päivä.

• Anonyymi

Siis minkä jumala on yhdistänyt. Eiköhän se ole kahden ihmisen päätös mennä avioo, eikä minkään muun. Samoin eron kanssa jos avioliitto ei onnistu niin tottakai silloin erotaan ilman että siihenkin pitäisi jotain jumalia haali mukaan ..ettei jumala muka suvaitse eroa. Siis kahden kauppa kolmannen korvapuusti
        Eräitä viedään kun litran mittaa.

• Anonyymi

Jeesusta ei vain ole ikänä ollut vaan se on tarina

Mietin tuossa keskiaikaisia kivikirkkoja, siis varsin uusia
      ja hyvin organisoidussa Suomessa ei misään kaoottisessa Juudeassa
      sodan jaloissa

Suomessakaan ei tiedetä kuka niitä rakensi ja suunnitteli
      ja
      sitten tule uskossa oleva joka vakavalla naamalla väittää että tavismies Jsuksen
      elämä voitiin kaivaa takaperin kun hän kuoli ristillä

aivan käsittämätön väite kun sen aikaisia Rooman keisareiden sukujakaan
      ei voida selvittää

• Anonyymi

Ihmettelen useasti juuri sitä että ihmiset jotka uskovat tarinoihin. Ovat jotenkin. Erilaisia, en kehtaa laittaa vertailua mutta kaikki asiat mitä he suoltavat netissä. Saa ajattelemaan. Että olis kamalaa jos kaikki ihmiset olisivat sellaisia , koska nämä ovat ihan tosissaan
        Minun tätini uskoi vaan ei tuputtanut eikä,pelotellut Millään jumalan rangaistuksilla vaan usko hänellä oli sydämmessään ihan vaan häntä varten . Maailman ihanin ihminen hän oli.
        Mutta nämä täällä hokee jumalan rangaistuksesta ja sillä vielä peloittelevat herkkiä lapsiakin että muka joutuvat helvettiin ja siellä sitten kuulemma on kuuma. Ja liekit nuolevat ihmistä.
        Kuka näistä on käynyt helvetissä yleensä mutta silti muka tietävät millaista siellä on kun niin kovasti muka tietävänsä se asian joka = utopiaa
        Sitten sekin että . Jeesus istui jumalan oikealle puolelle , vai oliko se nyt ehkä vasemmalle , kuka senkin on ollut näkemässä , ja missäs sellainen valtakunta oikein on. Aikuiset ihmiset haluavat lapsille tälläisiä juttuja ihan tosissaan selittää, siis ajattelelevatko he koskaan mitä suoltavat.
        Joten usko on yksityis asia , siis ei tuputeta sitä ihmisille.
        Etekkin kasvaville lapsille.
        On hyväksyttävä sekin asia ettei kaikki ihmiset usko ,ja ovat silti ihan hyviä ihmisiä, siis rehellisiä. Joten kannataa miettiä hieman .ja ottaa huomioon muutkin palstalla .
        Sillä kaikki eivät suinkaan ole uskossa , sekin on jokainen itse päätettävissä.
        Pääasia että palstahenki säilyy hyvänä ja rehellisyyttä maailman realiteetteihin

• Anonyymi

Osa Suomen kivikirkoista on rakennuttanut joku vauras pitäjäläinen.

• Anonyymi

Monet papitkin on vaon tulleet synnintuntoon ja pyytäneet Jeesusta tulemaan heidän sydämmeensä ja hekirjoissaan todistavat, että heidän uskonsa oli vain pään uskoa, ei he eivät olleet uudestisyntyneet.

• Anonyymi

Uskon vain mikä on todettu todeksi, lapsi ei kauaa usko joulupukkiin.

• Anonyymi

Mene uskontopalstalle

• Anonyymi
        UUSI

Jos elämässä kaikki on mennyt päin persettä, niin minkä helvetin takia pitäisi taas syntyä uudelleen?
        T. B. Perversson.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos elämässä kaikki on mennyt päin persettä, niin minkä helvetin takia pitäisi taas syntyä uudelleen?
        T. B. Perversson.

Uudestisyntyminen ja uudelleen syntyminen ovat kaksi ihan eri asiaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Tellukka kirjoitti:

Uudestisyntyminen ja uudelleen syntyminen ovat kaksi ihan eri asiaa.

"Jälleensyntyminen" on se mitä idän uskonnot opettavat.

"Uudestisyntyminen" on kristillinen käsite ja tarkoittaa Pyhän Hengen vaikuttamaa uutta luomusta.

• Anonyymi
      UUSI

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      359
      3925
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      25
      2557
    3. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      2050
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      501
      1716
    5. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1685
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      51
      1644
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      301
      1586
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1364
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1166
    10. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      21
      1134
    Aihe