kannattaa kuunnella

Anonyymi-ap

19

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laitoin tulemaan ja kuuntelen. Uudesti syntyminen on sitä mitä en ymmärrä. Olen uskovasta kodista ja usko on aina kuulunut elämääni. Liekö se us samaa kuin uskoon tuleminen. En myöskään ymmärrä sitä että jo vauva on synnin turmelema, enkä sitä että kaiken päivää ihminen on syntinen. Kun keskustelemme tästä raamattupiirissä, minä sanon etten tee syntiä joitakin tilanteista lukuun ottamatta. Tässä niitä:
      En jaa vaivalla säästämiäni rahoja köyhille. Jos niin tekisin minä ja muut säästäneet, he jotka eivät ole säästäneet tuhlaisivat rahat kurkusta alas, ruiskulla suoneen tai muuhun turhuuteen ja kohta olisi maan talous rapakunnossa, kenelläkään ei olisi mitään. Olen myös eronnut, vaikka ihminen ei saisi erottaa Jumalan yhdistämää. Siihen on pätevät syyt.
      Mutta uskon Jumalaan, luomiskertomukseen ja Jeesuksen toiseen tulemiseen. En yritäkään pakottaa itseäni ymmärtämään sellaista mitä en ymmärrä. Uskon Jumalan hyväksyvät minut tällaisena, hän kun on minulle aivoni, ajattelukykyni ja ymmärrykseni antanut. Itse olen järjestäni kiitollinen, hyväksyn itseni ja muistan sen rukouksessani joka päivä.

• Anonyymi

Siis minkä jumala on yhdistänyt. Eiköhän se ole kahden ihmisen päätös mennä avioo, eikä minkään muun. Samoin eron kanssa jos avioliitto ei onnistu niin tottakai silloin erotaan ilman että siihenkin pitäisi jotain jumalia haali mukaan ..ettei jumala muka suvaitse eroa. Siis kahden kauppa kolmannen korvapuusti
        Eräitä viedään kun litran mittaa.

• Anonyymi

Jeesusta ei vain ole ikänä ollut vaan se on tarina

Mietin tuossa keskiaikaisia kivikirkkoja, siis varsin uusia
      ja hyvin organisoidussa Suomessa ei misään kaoottisessa Juudeassa
      sodan jaloissa

Suomessakaan ei tiedetä kuka niitä rakensi ja suunnitteli
      ja
      sitten tule uskossa oleva joka vakavalla naamalla väittää että tavismies Jsuksen
      elämä voitiin kaivaa takaperin kun hän kuoli ristillä

aivan käsittämätön väite kun sen aikaisia Rooman keisareiden sukujakaan
      ei voida selvittää

• Anonyymi

Ihmettelen useasti juuri sitä että ihmiset jotka uskovat tarinoihin. Ovat jotenkin. Erilaisia, en kehtaa laittaa vertailua mutta kaikki asiat mitä he suoltavat netissä. Saa ajattelemaan. Että olis kamalaa jos kaikki ihmiset olisivat sellaisia , koska nämä ovat ihan tosissaan
        Minun tätini uskoi vaan ei tuputtanut eikä,pelotellut Millään jumalan rangaistuksilla vaan usko hänellä oli sydämmessään ihan vaan häntä varten . Maailman ihanin ihminen hän oli.
        Mutta nämä täällä hokee jumalan rangaistuksesta ja sillä vielä peloittelevat herkkiä lapsiakin että muka joutuvat helvettiin ja siellä sitten kuulemma on kuuma. Ja liekit nuolevat ihmistä.
        Kuka näistä on käynyt helvetissä yleensä mutta silti muka tietävät millaista siellä on kun niin kovasti muka tietävänsä se asian joka = utopiaa
        Sitten sekin että . Jeesus istui jumalan oikealle puolelle , vai oliko se nyt ehkä vasemmalle , kuka senkin on ollut näkemässä , ja missäs sellainen valtakunta oikein on. Aikuiset ihmiset haluavat lapsille tälläisiä juttuja ihan tosissaan selittää, siis ajattelelevatko he koskaan mitä suoltavat.
        Joten usko on yksityis asia , siis ei tuputeta sitä ihmisille.
        Etekkin kasvaville lapsille.
        On hyväksyttävä sekin asia ettei kaikki ihmiset usko ,ja ovat silti ihan hyviä ihmisiä, siis rehellisiä. Joten kannataa miettiä hieman .ja ottaa huomioon muutkin palstalla .
        Sillä kaikki eivät suinkaan ole uskossa , sekin on jokainen itse päätettävissä.
        Pääasia että palstahenki säilyy hyvänä ja rehellisyyttä maailman realiteetteihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen useasti juuri sitä että ihmiset jotka uskovat tarinoihin. Ovat jotenkin. Erilaisia, en kehtaa laittaa vertailua mutta kaikki asiat mitä he suoltavat netissä. Saa ajattelemaan. Että olis kamalaa jos kaikki ihmiset olisivat sellaisia , koska nämä ovat ihan tosissaan
        Minun tätini uskoi vaan ei tuputtanut eikä,pelotellut Millään jumalan rangaistuksilla vaan usko hänellä oli sydämmessään ihan vaan häntä varten . Maailman ihanin ihminen hän oli.
        Mutta nämä täällä hokee jumalan rangaistuksesta ja sillä vielä peloittelevat herkkiä lapsiakin että muka joutuvat helvettiin ja siellä sitten kuulemma on kuuma. Ja liekit nuolevat ihmistä.
        Kuka näistä on käynyt helvetissä yleensä mutta silti muka tietävät millaista siellä on kun niin kovasti muka tietävänsä se asian joka = utopiaa
        Sitten sekin että . Jeesus istui jumalan oikealle puolelle , vai oliko se nyt ehkä vasemmalle , kuka senkin on ollut näkemässä , ja missäs sellainen valtakunta oikein on. Aikuiset ihmiset haluavat lapsille tälläisiä juttuja ihan tosissaan selittää, siis ajattelelevatko he koskaan mitä suoltavat.
        Joten usko on yksityis asia , siis ei tuputeta sitä ihmisille.
        Etekkin kasvaville lapsille.
        On hyväksyttävä sekin asia ettei kaikki ihmiset usko ,ja ovat silti ihan hyviä ihmisiä, siis rehellisiä. Joten kannataa miettiä hieman .ja ottaa huomioon muutkin palstalla .
        Sillä kaikki eivät suinkaan ole uskossa , sekin on jokainen itse päätettävissä.
        Pääasia että palstahenki säilyy hyvänä ja rehellisyyttä maailman realiteetteihin

Minua ei kyllä yhtään haittaa vaikka kaikki eivät ole uskossa ja minä olen. En edes jaksaisi enkä joutaisi miettiä toisten uskontoa tai uskonnottomuutta, puhumattakaan että alkaisin moittia tai tuomita. Ei minusta täällä moitita toisen uskonnottomuutta, ei ole ainakaan sattunut silmääni sellaista tekstiä. Ei tietenkään kannata olla uskossa jos se ei tunnu itsestä oikealta.
        Ihmettelit miten joku voi uskoa tarinoihin. Saa sitä ihmetellä, siitä ei ole kenellekään haittaa. Ollaan sovussa erilaisia omine uskomuksinemme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua ei kyllä yhtään haittaa vaikka kaikki eivät ole uskossa ja minä olen. En edes jaksaisi enkä joutaisi miettiä toisten uskontoa tai uskonnottomuutta, puhumattakaan että alkaisin moittia tai tuomita. Ei minusta täällä moitita toisen uskonnottomuutta, ei ole ainakaan sattunut silmääni sellaista tekstiä. Ei tietenkään kannata olla uskossa jos se ei tunnu itsestä oikealta.
        Ihmettelit miten joku voi uskoa tarinoihin. Saa sitä ihmetellä, siitä ei ole kenellekään haittaa. Ollaan sovussa erilaisia omine uskomuksinemme.

"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa."

Minäkin uskon, sillä Jeesus uskoo, minussa.

• Anonyymi

Osa Suomen kivikirkoista on rakennuttanut joku vauras pitäjäläinen.

• Anonyymi

Monet papitkin on vaon tulleet synnintuntoon ja pyytäneet Jeesusta tulemaan heidän sydämmeensä ja hekirjoissaan todistavat, että heidän uskonsa oli vain pään uskoa, ei he eivät olleet uudestisyntyneet.

• Anonyymi

Uskon vain mikä on todettu todeksi, lapsi ei kauaa usko joulupukkiin.

• Anonyymi

Mene uskontopalstalle

• Anonyymi

Jos elämässä kaikki on mennyt päin persettä, niin minkä helvetin takia pitäisi taas syntyä uudelleen?
        T. B. Perversson.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos elämässä kaikki on mennyt päin persettä, niin minkä helvetin takia pitäisi taas syntyä uudelleen?
        T. B. Perversson.

Uudestisyntyminen ja uudelleen syntyminen ovat kaksi ihan eri asiaa.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

"Jälleensyntyminen" on se mitä idän uskonnot opettavat.

"Uudestisyntyminen" on kristillinen käsite ja tarkoittaa Pyhän Hengen vaikuttamaa uutta luomusta.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Voisitko ihan konkreettisesti avata mitä sinun mielestäsi on uudelleen syntyminen eikä jotain raamatunlausefraaseja. Olen uskossa mutten ole koskaan ymmärtänyt tätä käsitettä.

• Anonyymi kirjoitti:

Voisitko ihan konkreettisesti avata mitä sinun mielestäsi on uudelleen syntyminen eikä jotain raamatunlausefraaseja. Olen uskossa mutten ole koskaan ymmärtänyt tätä käsitettä.

Johan siinä edellinen sinulle selitti mitä uudestisyntymisellä tarkoitetaan.

Uudelleen syntyminen taas on samaa kuin itämaisten uskontojen jälleensyntyminen. Ei Raamattu tunne uudelleen syntymistä.

Google vastaa sinulle:
        ""Mitä tarkoittaa uudelleen syntyminen?
        Jälleensyntyminen eli reinkarnaatio tarkoittaa ihmisen syntymistä kuoleman jälkeen uudelleen toisessa ruumiissa. Jälleensyntymisoppi kuuluu moniin uskontoihin. Itämaisista uskonnoista jälleensyntymisoppi kuuluu keskeisesti buddhalaisuuteen, hindulaisuuteen ja jainalaisuuteen.""

""Raamatussa uudestisyntyminen, erityisesti Uudessa testamentissa, viittaa hengelliseen muutokseen, jossa ihminen tulee uskon kautta Kristukseen ja saa uuden elämän Jumalassa. Tämä tarkoittaa uutta suhdetta Jumalaan ja elämäntapaa, joka on Jumalan tahdon mukaista. Uudestisyntyminen on Jumalan lahja, joka annetaan uskoville. ""

Selvisikö yhtään?

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Johan siinä edellinen sinulle selitti mitä uudestisyntymisellä tarkoitetaan.

Uudelleen syntyminen taas on samaa kuin itämaisten uskontojen jälleensyntyminen. Ei Raamattu tunne uudelleen syntymistä.

Google vastaa sinulle:
        ""Mitä tarkoittaa uudelleen syntyminen?
        Jälleensyntyminen eli reinkarnaatio tarkoittaa ihmisen syntymistä kuoleman jälkeen uudelleen toisessa ruumiissa. Jälleensyntymisoppi kuuluu moniin uskontoihin. Itämaisista uskonnoista jälleensyntymisoppi kuuluu keskeisesti buddhalaisuuteen, hindulaisuuteen ja jainalaisuuteen.""

""Raamatussa uudestisyntyminen, erityisesti Uudessa testamentissa, viittaa hengelliseen muutokseen, jossa ihminen tulee uskon kautta Kristukseen ja saa uuden elämän Jumalassa. Tämä tarkoittaa uutta suhdetta Jumalaan ja elämäntapaa, joka on Jumalan tahdon mukaista. Uudestisyntyminen on Jumalan lahja, joka annetaan uskoville. ""

Selvisikö yhtään?

Kiitos. Tavallaan selvitti. Minun syntyminen ja uudestisyntyminen ovat sattuneet samaan aikaan, siksi en ole sitä kokenut niin että sen muistaisin.
        Olen uskovasta munasolusta ja siittiöstä lähtöisin ja siitä lähtien Jumalaan uskonut. En pakottamalla vaan luterilainen usko on vain kuulunut aina arkeen ja elämään yleensä.
        Tuskin tulen koskaan uudestisyntymistä kokemaan.
        Eli ilmeisesti he, jotka ovat olleet uskonnottomia tai omanneet tapauskonnon esim. vain maksamalla tavan vuoksi kirkollisveroa ja sitten tulleet uskoon, ovat kokeneet uudestisyntymisen. Tästä kerran kysyin uskoon tulleelta ikäiseltäni, miten sen hän koki. Hän kertoi että 17 vuotiaana tapauskovaisena hän oli mennyt kirkon tilaisuuteen. Siellä oli saarnana aikana tapahtunut hänessä jotain. Joku sanomassa oli koskettanut häntä syvästi. Suuri rauha oli virrannut häneen ja tullut mielettömän hyvä olo, joka oli kestänyt koko illan. Sen jälkeen hän tunsi olevansa uskossa. Minusta tämä kertoma tuntui uskottavalta, hän on hyvin tasapainoinen, fiksu ja miellyttävä ihminen.

• Anonyymi
    • Kuuntelin tuon aloituksen linkin.

Mies horisee tuntematta Raamattua.
      Hän muun muassa perustelee ihmisen siirtymistä kuoltuaan suoraan elämään sillä, kun Mooses ja Elia ilmestyivät Kirkastusvuorella Jeesukselle ja muutamalle opetuslapselle.
      Kuitenkin Raamatun mukaa Mooses ja Elia eivät edes kuolleet ensin, kun heidät temmattiin suoraan taivaaseen.

• Anonyymi

Helluntailaisten (= anabaptistit = uudelleenkastajat) opit ovat itsekeksittyjä, epäloogisia, vailla mitään Raamatun teologian, kuten järjestelmällisen opin, muinaishistorian, henkilöhistorioiden, myöskään kirkkohistorian todellista tuntemusta.

Opetavat vain Raamatusta nousevien, yksien lauseiden "oppeja". Kuulostavat hyvin "hengellisiltä", mutta todellisuudessa eivät ole lainkaan. Vastustavat kristittyjä, kristinuskoa ja sen opetuksia.

Ev.lut.kirkossakin on nykyään paljon väärää, mutta itse alkuperäinen oppi on oikea. Itse tunnustan tuota vanhaa lutherilaista kristinoppia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      188
      11113
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      48
      4552
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      69
      4238
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      206
      3698
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      102
      3514
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      100
      3363
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      73
      2010
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      16
      1345
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1050
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      278
      1005
    Aihe