Vaskiviikko uhkaa Lieksan perinteitä

Anonyymi-ap

Lieksassa on viime vuosina järjestetty niin sanottu "Vaskiviikko", jonka väitetään olevan jokin kulttuuritapahtuma. Mutta kuka tästä oikeasti hyötyy? Eivät ainakaan tavalliset lieksalaiset. Viimeksi kun kävelin keskustassa tapahtuman aikaan, näin vain humalaisia, jotka eivät edes kuuntele vaskimusiikkia! Jos kerran he eivät arvosta torvisoittoa, miksi heidän pitää saada nauttia verovaroilla järjestetystä tapahtumasta?

Vaskiviikko myös aiheuttaa melua, joka häiritsee vanhuksia ja lemmikkejä. Lisäksi se edistää kaupungin kansainvälistymistä, mikä on jo nyt lähtenyt käsistä. Ennen Lieksa oli rauhallinen paikka, nyt joka nurkalla on kebabravintola. Tämä ei voi olla sattumaa. Jos vaskimusiikki todella olisi niin suosittua, miksi en tunne ketään, joka kuuntelee sitä vapaaehtoisesti?

Sanotaan, että tapahtuma tuo rahaa paikallisille yrityksille. Mutta kuka ne rahat oikeasti vie? Ulkopaikkakuntalaiset, jotka tulevat myymään torille käsitöitään ja sitten häipyvät. Me jäämme siivoamaan jäljet. Näin ei voi jatkua.

Olen nähnyt myös tapahtuman yhteydessä pukeutumista, joka ei kunnioita suomalaista siveyttä. Onko tämä sitä kulttuuria, jota meidän verorahoillamme tuetaan? Ei ihme, että nuoriso ei enää tiedä kumpi pää on trumpetin suusta.

Vaskiviikko tulisi kieltää, tai vähintään rajata vain suomalaisille ja oikeille vaskimusiikin ystäville. Ehdotan tilalle Karjalan kansallisviikkoa, jossa soitto tapahtuu hiljaa ja ilman maahanmuuttoa.

6

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ehdotan että kaikki torvisoittimet valetaan betonia täyteen ja heitetään lieksanjokeen.

• Anonyymi

Olen noin 65-vuotias mies. Olen vanha ukon kutale. Kkuuntelen minkä enää kuulen. Enempään en pysty.

• Anonyymi

Vasket on jotain Germaanista hapatusta. Karjalassa pitäisi soittaa itsetehtyä kanteletta tai lehmänsarvesta tehtyä torvea. Siinä sitten vedettäisiin rivissä tuohivirsut tahtia napsuen Wagneria tai Bachia. Ei Jerikon muureillakaan soinut bilemusiikki. Aiheeseen liittyen kannattaa kuunnella laulu- ja rytmimusiikkiyhtye Prodigyn sävelmä Jericho.

• Anonyymi
      UUSI

Vaskiviikon jälkeen yrittäjät vie roposet mennessään, Lieksaan ei jää muuta ko kaarisilta.

• Anonyymi
      UUSI

Viime yönä oli vaan PUMMPUMMPUMMPUPU nii kai se vaskiviikko nyt on kun satana kestäisi ensi viikon helteet ja jumputukset

• Anonyymi
        UUSI

Samaa mieltä olen kanssasi, samaa Pum,Pum,pumputusta huonosti soitettuna sanat vaan oli erilaiset jokaisessa jyskeessä, ei välitetty nukkuvista ja vanhemmista ihmisistä sillä he tarvitsevat lepoa ja rauhaa , kyllä sellainen oli viime yö, eikös kerrostaloissakin vaadita hiljaisuutta jo klo23.00,miksi nämä saa metelöidä puoleen yöhöhön, hiljaisempikin soitto kuuluu teltassa oleville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3505
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      102
      2243
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      589
      2241
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2006
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1628
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1618
    7. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      71
      1566
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      1471
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1436
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      91
      1380
    Aihe