Ei kuitenkaan kerro missä muualla..
Juha Paloneva kertoo tietomurto OYSsissa ja myös muualla
34
883
Vastaukset
- Anonyymi
Omakanta vuotaa kuin seula, kaikilla on oikeudet katsella kenen tahansa tietoja ja lokitietoja ei saa vaikka ottaa Valviraan, potilasasiamieheen + eduskunnan oikeuasimieheen yhteyttä. Sieltä tulee pitkän vääntämisen jälkeen lappu jossa sanotaan ei väärinkäytöksiä kun nimenomaan halutaan se lista ketkä siellä on tietoja katsellut ja miksi!
- Anonyymi
Täysin sama kokemus!
Rikollisia ovat kaikki.
Lupaan hyvinvointialueelle että tämä on nyt elämän tehtäväni. Saattaa urkkijat ja heidän suojelijansa vastuuseen teoistaan.
Joitakin lokitietoja olen saanut ja niistäkin on jo löytynyt hirvittäviä määriä urkkijoita. Julkaisen heidän nimensä tasaisin väliajoin ja kerron mitä ovat katsoneet ja kuinka kauan. Heidän virkansa ovat julkisia joten se mitä tekevät työssään, sen saa kertoa muille asiakkaille.
Koska meissä on se ero, että minä noudatan lakia ja he eivät - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin sama kokemus!
Rikollisia ovat kaikki.
Lupaan hyvinvointialueelle että tämä on nyt elämän tehtäväni. Saattaa urkkijat ja heidän suojelijansa vastuuseen teoistaan.
Joitakin lokitietoja olen saanut ja niistäkin on jo löytynyt hirvittäviä määriä urkkijoita. Julkaisen heidän nimensä tasaisin väliajoin ja kerron mitä ovat katsoneet ja kuinka kauan. Heidän virkansa ovat julkisia joten se mitä tekevät työssään, sen saa kertoa muille asiakkaille.
Koska meissä on se ero, että minä noudatan lakia ja he eivätOohh suuret puheet ja pienet teot pojulla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oohh suuret puheet ja pienet teot pojulla
Ei nyt ollut kyse isäsi homoudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nyt ollut kyse isäsi homoudesta.
Ja äitisi on aasi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oohh suuret puheet ja pienet teot pojulla
Tässäpä ensimmäinen. Farmaseutti Anu Saavalainen.
Oli yhtenä päivänä lukenut tietojani 33min. Siis pelkästään katsellut. Lokitiedoissa lukee joka kohdassa "katselu." Ei lisäys, poisto, muokkaus tms.
Yli vuosi aiemmin hän on minua neuvonut erään lääkkeen lopetukseen liittyen, mitenkään muuten hän ei ole koskaan hoitooni osallistunut.
Lokissa näkyy mm haettu tietoja height, weight, blood pressure, smoking, test audit...
Diagnoosit, erityissuojattu näkymä, kirjaustietojen katselu:yle hoiyht, fys, neur...
Terveys ja hoitosuunnitelma tietojen haku laatalle..
Tietosuoja valtuutettu Latikka antoi selitykseksi väitteen että Saavalainen on kirjoittanut tuolloin vastinetta aville.
Ensinnäkään en ole koskaan tehnyt hänestä kantelua aville tai ylipäätään mitään muutakaan valitusta mihinkään. Ja jos olisinkin niin tuo vastinehan olisi pitänyt näyttää minulle että olisin voinut vastata siihen. En ole koskaan sellaista nähnyt häneltä.
Ja toiseksi, vaikka hän olisikin joutunut vastineen kirjoittamaan, niin ei hän noita kaikkia tietoja olisi saanut mennä lukemaan. Oman kirjauksensa ainoastaan😂😂😂 - Anonyymi
Rikolliset päästetty hoitamaan asioita ja sitten ihmetellään kun mikään ei toimi🤦♂️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli yhtenä päivänä lukenut tietojani 33min. Siis pelkästään katsellut. Lokitiedoissa lukee joka kohdassa "katselu." Ei lisäys, poisto, muokkaus tms.
Yli vuosi aiemmin hän on minua neuvonut erään lääkkeen lopetukseen liittyen, mitenkään muuten hän ei ole koskaan hoitooni osallistunut.
Lokissa näkyy mm haettu tietoja height, weight, blood pressure, smoking, test audit...
Diagnoosit, erityissuojattu näkymä, kirjaustietojen katselu:yle hoiyht, fys, neur...
Tietosuoja valtuutettu Latikka antoi selitykseksi väitteen että Saavalainen on kirjoittanut tuolloin vastinetta aville.
Ensinnäkään en ole koskaan tehnyt hänestä kantelua aville tai ylipäätään mitään muutakaan valitusta mihinkään. Ja jos olisinkin niin tuo vastinehan olisi pitänyt näyttää minulle että olisin voinut vastata siihen. En ole koskaan sellaista nähnyt häneltä.
Ja toiseksi, vaikka hän olisikin joutunut vastineen kirjoittamaan, niin ei hän noita kaikkia tietoja olisi saanut mennä lukemaan. Oman kirjauksensa ainoastaan😂😂😂Ketä muita on?
- Anonyymi
Ei tässä pelkästä omakannasta kyse ole. Jokaisella yksiköllä on joku oma järjestelmä johon kerätään kaikki tiedot esim lifecare. Kannassa on vain pieni osa. Sinne on ihan turha mitään kieltoja asettaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja toiseksi, vaikka hän olisikin joutunut vastineen kirjoittamaan, niin ei hän noita kaikkia tietoja olisi saanut mennä lukemaan. Oman kirjauksensa ainoastaan😂😂😂Aluehallintovirasto on jo muistuttanut Keski-Suomen hyvinvointialuetta siitä, että potilastiedot saa avata vain jos hoitaa potilasta. Ja jos hoidetaan, niin silloin tehdään AINA asianmukaiset asiakirjamerkinnät. Tietoja ei koskaan vain lueta. Vastineen jos joutuu kirjoittamaan muistutuksen tai kantelun vuoksi, niin silloin saa katsoa omat kirjauksensa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja toiseksi, vaikka hän olisikin joutunut vastineen kirjoittamaan, niin ei hän noita kaikkia tietoja olisi saanut mennä lukemaan. Oman kirjauksensa ainoastaan😂😂😂Irma Latikka on siis tietosuojavastaava ei valtuutettu
- Anonyymi
Mitäpä tuollaista kertomaan potilaille kun ei kukaan sitä kerran vaadi
- Anonyymi
Niinpä. Asiat eivät muutu jos pahoja ihmisiä ei pakoteta muuttumaan. Eivät he sitä vapaaehtoisesti tee
- Anonyymi
😤😡🤬
- Anonyymi
Seuraavaksi tietosuoja-asiantuntija Anu Jormakka. Hän on yksi niistä henkilöistä jotka ovat kieltäytyneet luovuttamasta lain vaatimia lokitietoja. Olen valittanut hänestä hva:een johdolle ynnä muille, joten hän alkoi itsekin selailemaan potilastietojani.
Tietosuoja vastaava Irma Latikka puolustelee häntä ja väittää että joskus kun lokitietoja tulostetaan niin voi joutua lukemaan samalla potilastietoja.🤣
Ensimmäisellä kerralla hän luki tietoja 16 min ja toisella yli 35 min. Diagnoosien lisäksi on lukenut nimenomaan kirjaustietoja ja avannut myös erityissuojatun näkymän.
Kertomuskatselin sovellus avattu, potilaskansio sovellus avattu.. - Anonyymi
Ei pidä myöntää tietojen luovutusoikeuksia. Se rajaa vähän tarkastelijoiden määrää.
- Anonyymi
Ei rajaa. Oman hyvinvointialueen sisällä luovutuksia ei saa rajattua. Kuka tahansa saa minkä tahansa sivun auki
- AnonyymiUUSI
Sillä voidaan rajata vain yksityisen puolen oikeutta saada tietojasi
- Anonyymi
Hyvaks rikkoo lakia hyvin monessa.
- Anonyymi
Niin tekee
- Anonyymi
Ihan hirveätä että pakko on lääkäriin mennä ja siellä voi kuka tahansa lukea miksi olet siellä käynyt
- Anonyymi
Järjestelmän pääkäyttäjä A.N. poistattaa itseään koskevat kirjoitukset..
- Anonyymi
Ja palvelupäällikkö
- Anonyymi
Tämä palvelupäällikkö (mies) on lukenut potilastietojani 6 min. Kirjoittaa facessa kuinka isoilla toimijoilla, kuten julkisella terveydenhuollolla on tietosuoja asiat kunnossa🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä palvelupäällikkö (mies) on lukenut potilastietojani 6 min. Kirjoittaa facessa kuinka isoilla toimijoilla, kuten julkisella terveydenhuollolla on tietosuoja asiat kunnossa🤣
🤭🤭🤭
- Anonyymi
Atte Nieminen
- Anonyymi
Selvityspyynnön kun lähettää hyvinvointialueelle niin sieltä tulee Irma Latikan, Anu Jormakan tai Riitta Huuskon paperille raapustama keksitty tarina siitä, kuinka kaikki on kunnossa. Itse urkkijoilta ei tule minkäänlaista selitystä, saati sitten todisteita.
Kaikki eivät varmasti tiedä vielä edes jääneensä kiinni. Kiva varmaan kun asia tulee ensin julkisuuteen ja vasta sitten pääsevät puolustautumaan.
Mutta, heidän esimiehensä haluavat näin.. - Anonyymi
Tietäähän kaikki että henkilökunta pystyy viestittelemään toisilleen potilaan asioista niin että se ei näy potilastiedoissa. Lokitiedoissa se näkyy.
Noista pitäisi potilaslain mukaan tehdä myös asiakirjamerkinnät mutta Keski-Suomen hyvinvointialueella niitä ei tietenkään tarvitse tehdä- Anonyymi
Todella moni täysin vieras ihminen on saanut minuun liittyvän viestin. Kukaan ei tietenkään ole potilastietoihin mitään kirjannut.
Joissakin lukee vielä- ei hoidollinen viesti
- Anonyymi
Seuraavaksi arkistotyöntekijä Elina Kontio. Hänen piti tulostaa yhtenä päivänä potilastietojani aville.
Hän käytti tilaisuutta hyväkseen ja luki tietojani yli 3 ja puoli tuntia.
Hänen tehtävänsä oli tulostaa tiedot tietyiltä erikoisaloilta tietyltä aikaväliltä. Hänen tehtäviinsä ei kuulu lukea kaikkia kirjauksia ja päätellä niistä mitä avi haluaa. Arkistotyötekijältä ei voi vaatia sellaista ammattitaitoa. Yksikään lääkäri ei pystyisi siihen. Kukaan ei voi tietää kaikkea jokaisesta erikoisalasta.
Kontio oli käynyt ajan kanssa läpi kaikki mahdolliset erikoisalat ja ajasta päätellen kaiken mitä minusta ikinä on kirjattu - Anonyymi
Kuka näistä on vastuussa???!!!🤬
- Anonyymi
Sitten Piia Anttila. Ehkä hoitaja, en tiedä, en ole koskaan tavannut. Hän on vastaanottanut minuun liittyvän viestin aamupäivällä Sampoharjussa.
Samana päivänä hän on klo 15.56 avannut potilastietoni Muuramen terveyskeskuksessa ja lukenut niitä klo 16.12 asti. Ja huom, Muuramen tk menee kiinni klo 16.00.
Anttila ei ole tehnyt mitään kirjauksia vaan pelkästään katsellut tietojani. Myös niitä joita ei edes terveyskeskuslääkäri saa mennä katsomaan, vaikka osallistuisikin potilaan hoitoon. Anttila ei ole koskaan osallistunut hoitooni, enkä ole antanut kenellekään lupaa puhua hänelle itsestäni.
Tiesi selvästi ettei saa mennä lukemaan mitään, joten avasi tiedot Muuramessa ja kuvitteli ettei jää kiinni.
Nämä hyvinvointialueen tietosuojaihmiset antoivat selityksen, jonka mukaan Anttilan tekemiset liittyivät muutamaa päivää myöhemmin tehtyyn merkintään tiedoissani.
Räikeä valhe. Siinä olisi pitänyt silloin näkyä hänen nimensä ja se miten on mukana hoidossani - Anonyymi
Eivätkö itse tajua nostaa kytkintä🤔
- AnonyymiUUSI
Kyllä se olisi paras kaikille kun tämä hyvinvointialue liitettäisiin johonkin toiseen. Koko johto vaihtoon.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6072476Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4131975Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231850Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641468JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191456- 651359
- 1221204
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka22990Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16958- 51866