Toyota muutti elämäni, ennen

Anonyymi-ap

Toyota muutti elämäni, ennen olin epätoivoinen ja kurja mutta sitten tuli Toyota ja kaikki muuttui. Elämäni oli ennen tuota hetkeä kuin harmaa sumu, jossa jokainen päivä tuntui samalta – päämäärättömältä ja raskaalta. Olin jumissa työssä, joka ei inspiroinut, ja vapaa-aikani kului sohvalla murehtien, mihin suuntaan elämäni oli menossa. Oli kuin olisin ajanut vanhaa, rämisevää autoa, joka oli aina hajoamispisteessä: epäluotettavaa, uuvuttavaa ja täynnä pettymyksiä. Mutta sitten, eräänä syysaamuna, kävelin Toyotan autoliikkeeseen – enkä voi sanoa, että olisin edes täysin tietoisesti päättänyt tehdä niin. Jokin veti minua sinne, ehkä sattuma, ehkä kohtalo.Liikkeessä oli jotain rauhoittavaa. Ei aggressiivista myyntipuhetta, ei painostusta, vain asiantunteva myyjä, joka esitteli minulle Corollan. Se oli yksinkertainen, mutta jotenkin täydellinen – luotettava, käytännöllinen, ja silti siinä oli jotain, mikä sai sydämeni sykkimään. Kun istuin koeajolla sen ratin taakse, tunsin ensimmäistä kertaa pitkään aikaan, että hallitsin jotain. Auto liikkui sulavasti, hiljaisesti, ja jokainen käännös tuntui siltä, kuin olisin löytänyt jotain uutta itsestäni. Se ei ollut pelkkä auto, se oli lupaus: mahdollisuus aloittaa alusta, liikkua eteenpäin, olla vapaa.Ostin sen. Se oli yksi elämäni rohkeimmista päätöksistä, ei siksi, että se olisi ollut taloudellisesti valtava harppaus, vaan koska se oli ensimmäinen kerta, kun uskalsin panostaa itseeni. Toyota Corollani tuli symboliksi muutokselle. Aloin ajaa sillä pitkiä lenkkejä viikonloppuisin, löysin pikkuteitä, joita en ollut ennen huomannut, ja pysähdyin järvien rannoille katsomaan auringonlaskuja. Joka kerta, kun käynnistin auton, tunsin, että olin matkalla kohti jotain parempaa. Se oli kuin uskollinen kumppani, joka ei koskaan pettänyt – ei jättänyt tien poskeen, ei yskinyt pakkasaamuina, vaan oli aina valmiina, kun minä olin.Pikkuhiljaa tuo luotettavuus alkoi heijastua muuhunkin elämääni. Aloin uskoa, että minäkin voisin olla luotettava – itselleni ja muille. Vaihdoin työpaikkaa, aloin huolehtia terveydestäni, ja ennen kaikkea aloin unelmoida taas. Toyota ei tietenkään yksin muuttanut kaikkea, mutta se oli katalysaattori, joka sai minut näkemään, että elämässä on vaihtoehtoja. Se opetti minulle, että pienillä päätöksillä – kuten sillä, millä ajaa – voi olla suuri vaikutus siihen, miltä maailma tuntuu.Nyt, kun katson taaksepäin, en voi kuin hymyillä. Toyota on yhä tallissani, uskollisesti palvelemassa, ja joka kerta kun hyppään sen kyytiin, muistan, mistä tulin ja mihin olen menossa. Se ei ole vain auto, se on muistutus siitä, että elämä voi muuttua, jos uskaltaa tarttua rattiin ja painaa kaasua.

7

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tojo on tosiaan muuttanut elämäsi, sinusta on tullut harhainen, sairaalloisen fanaattinen ja todellisuudesta vieraantunut neurootikko.

• Anonyymi

Mutta elämässään ei ole enää ainakaan puutetta ruosteesta.

• Anonyymi

Ihan totta aloittaja kertoilee. Varmatoimisen Toyotan hankkiminen tuo tavalliselle ihmisille ihan huomaamatta mielenrauhan, ja sehän se on tietysti tärkein asia maailmassa.

• Anonyymi

Corolla on kuin sairaalavuode.

• Anonyymi

Olen omistanut 5 corollaa 1988-nyt .Elämä on riepotellut ,mutta corollien kanssa ei ole ollut ongelmia

• Anonyymi

Mut minä istun Škodassani. Istun ja pompin

• Anonyymi
      UUSI

Muista tuulettaa takaluukku ja pestä auto järvivedellä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      89
      3774
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2126
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2062
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      87
      1594
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      349
      1508
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      90
      1181
    7. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      15
      1149
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      93
      1120
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      995
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      926
    Aihe