Tavaroiden tilaus toiseen nimellä

Anonyymi-ap

Hei,

Olen tilannut äitini nimellä tavaraa hänen tietämättään, ja nyt en pysty enäänb maksamaan kaikkia niitä eli ovat menossa perintään. Miten saan asiat niin, että Äidiltäni ei mene luottotiedot? Minulla on nimittäin ostovimma, eli kaikki pitää saada
heti ja se on aiheuttanut sen, että olen omat luottotietoni jo menettänyt vuosia sitten. Minulla on ollut lupa Äidiltäni tilata joitakin tavaroita, mutta ostovimmassani olen ostanut tavaroita hänen tietämättään hänen nimellä ja nyt en pysty tosiaan enään kaikkia maksamaan. Äidilleni ei saa tulla merkintää luottotietoihin.

Asun siis äitini kanssa ja hän maksaa jo entuudestaan joitakin osamaksulla tilaamiani tavaroita, itse maksan sen mihin rahat riittävät ja ne ei enään riitä kaikkiin laskuihin eli ne menee jossain vaiheessa perintään. Tilaamani tavarat joita on esim. pelikonsolit, puhelimet jne. olen joutunut myymään saadakseni rahaa laskuihin, ja kaikkein tyhmin juttu on se, että olen tilannut tavaraa ja vain myydäkseni ne, jotta saan rahaa laskuihin ja ruokaan koska rahamme eivät riitä koko kuun ruoka ostoihin ilman joidenkin tavaroiden myyntiä. Eli miten on mahdollista saada Äitini nimi pysymään poissa negatiivisesta luottorekisteristä?

11

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Äitisi kannattaa tehdä sinusta rikosilmoitus. Siinähän luuseri opit

• Anonyymi
        UUSI

Estääkö tuo sen, että äitini nimi ei mene luottokieltoon?

• Anonyymi
        UUSI

Tuokaan nyt ei automaattisesti pelasta äitiä. Äiti on antanut tilata jotain.
        Muutenkin tuo rikosprosessi on pitkä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuokaan nyt ei automaattisesti pelasta äitiä. Äiti on antanut tilata jotain.
        Muutenkin tuo rikosprosessi on pitkä.

Eli kannattaa käydä juttelemassa oikeusapu toimistossa, varmaan osaavat sanoa miten kannattaa menetellä? Olen valmis maksamaan osissa velat, mutta ne pitäisi saada jäädytettyä niin, että aina kerralla ei olisi kaikki velat perittävänä vaan osa ja sitten kun joku on maksettu niin sitten tulee toinen tilalle maksuun.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli kannattaa käydä juttelemassa oikeusapu toimistossa, varmaan osaavat sanoa miten kannattaa menetellä? Olen valmis maksamaan osissa velat, mutta ne pitäisi saada jäädytettyä niin, että aina kerralla ei olisi kaikki velat perittävänä vaan osa ja sitten kun joku on maksettu niin sitten tulee toinen tilalle maksuun.

Hahaha! Vai kuvittelet vielä voivasi esittää jotain vaatimuksia, miten asiat hoidetaan :D Voithan sinä - tai äitisi - aina yrittää velkojien kanssa neuvotella.

Jos minä olisin äitisi, hankkisin itselleni omaehtoisen luottokiellon, hakisin sinulle häädön ja tekisin tutkintapyynnön kaikista tilauksista, jotka on tehty ilman suostumusta.

• Anonyymi
      UUSI

Hienosti tulet pilaamaan välit äitiin. Mutta eipä se ole estänyt sinua tekemästä toistuvasti rikosta.
      Ja varmaan vielä jotain Temu-krääsää oot tilannut?

• Anonyymi
      UUSI

Johan sanoin kärsiväni ostomaniasta. Ja on kysymys kuitenkin vähän laadukkaimista laitteista ja tavaroista kuin mitä joku TEMU myy.

• Anonyymi
        UUSI

Laatu ja älyn määrä eivät ole synonyymeja.

• Anonyymi
      UUSI

Ensimmäisenä kerrot rehellisesti äidillesi mitä olet tehnyt! Voitte yhdessä miettiä maksusuunnitelmaa ja miten luottohäiriömerkintä vältettäisiin. Toivottavasti äitisi pystyy maksamaan tekemäsi ostokset!? Ja toivottavasti nyt olet läksyn oppinut, että pääset rehelliselle tielle. Toinen asia on, että ehkä tarvitset ulkopuolista apua shoppailuholistiisi.

• Anonyymi
      UUSI

Tuota olen miettynyt, että pitäisi päästä jonnekin puhumaan tästä asiasta, nimittäin kyllä tuo painaa mieltä joka päivä ja yöllä tulee valvottua ja mietittyä näitä asioita.

• Anonyymi
      UUSI

Rahaahan saa aina tehtyä jos vain haluaa, mielikuvitus vain rajana😉

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      68
      4735
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      171
      3665
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      172
      3226
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      72
      3114
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2839
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      1964
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1891
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1666
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1660
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1375
    Aihe