Kesän viettoa

Anonyymi-ap

Kaunista kuumaa päivää vaan kaikille. Oli niin pitkiä nuo keskusteluketjut , etten jaksa enää niitä jatkaa. Ihana helle senkun jatkuu. En ole paljon muuta puuhastellut ,kun eilen yhdeksän jälkeen ajelimme lykättävällä viimeisen nurmikkopläntin . Sitä , kun riittää meillä 2000m2. Kunto kyllä voi pysyä yllä ,kun se on nyt parturoitu vaan. Pitää vaan tehdä hyvin, hyvin maltillisesti ,ettei sydäri yllättäisi.
Uimaannkun menemme, niin pikkuhiljaa kastelemme jaloista ylöspäin , vaikka vesi onkin 25 asteista.
Muistan ,kun 10 vuotta vanhempi siskoni oli aikoinaan yksin mökillä ja halusi uida, niin hänellä oli mielestäni hyvä tapa. Piti saavissa laiturilla vettä ja sillä valeli itsensä ennenkuin meni uimaan. Hänellä oli hieman syvempi ranta kuin meillä. Rantamme on ihanan matala ,jossa voi kastautua hissukseen.
Äsken kävin siivoamass yhden kukkaistutusalueen ylimääräisistä . Oli liian kuuma ,vaikka tuuleksikin. Nyt lekottelen ja ryypiskelen raikasta vettä.
Hirmu tärkeää on tuo veden tai kivennäisveden juominen. Minä juon vain vettä , mutta magnesiumia nappaan ja lounaaksi söimme tuoretta kalapottua . Se on siis keiteyt lohkoperunat+ ahvenet ja voisipulikastike, johon perunat dipataan.
On mielestäni aivan sairaan herkullista .
Lopetan , ettei lukijat kyllästy het alkuunsa.
Menkää vilpoiseen suihkuun , mut jos ei jaksa niin kasvojen ,kaulan , käsivarsien ym huuhtominen kylmällä vedellä virkistää.

13

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pihalla auringossa. Söin marjoja.

• Anonyymi

On ihan kauhee ilma. Eihän mulla mitään ilmastokoneita ole, pieneläkeläinen. On vaarallisia nämä kelit meille 80+++ vanhuksille
      Sisällä yötä päivää melkein 30 ast. Ja ulkona vielä kuumempaa.
      Vähä yritän kotona jumpata jotta ei ihan menis huonopn jamaan.voi syksy tulepas pian. Kaipaan syksyn viileyttä ja puolukkametsiä!

• Anonyymi

"Vähä yritän kotona jumpata jotta ei ihan menis huonopn jamaan.voi syksy tulepas pian. Kaipaan j.n.e."

En halua sinulle ohjeita antaa, joten jumppaa vain näilläkin helteillä, jos tarvetta on.

Minä sentään laistan kaikki kodin puuhat, paitsi pakollinen ruokailu ja "no, joku tarpeellinen reissu tuonne pikkulan".

Kylmä Kallen kanssa loikoilen ja märkä kylpypyyhe on peittona. Lisäksi vielä on pikku tuletin, jonka edessä on märkä pyyhe ja muutama "Kalle" lisäten viileyttä.

Näin minä teen, kun teille kerron, vaikka ei se ihan noin mene aina.
        Tänäänkin kävin päivällä kaupassa, koska huomiseksi on luvattu jatkuvaa sadetta ja totta`kai asunto oli "sauna" ja minä olin väsynyt.

Ostoksiin äkkiä muutama "Kalle", että jaksan purkaa ne pakkaseen ja kaappiin.

Kallen kanssa taas nukutaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vähä yritän kotona jumpata jotta ei ihan menis huonopn jamaan.voi syksy tulepas pian. Kaipaan j.n.e."

En halua sinulle ohjeita antaa, joten jumppaa vain näilläkin helteillä, jos tarvetta on.

Minä sentään laistan kaikki kodin puuhat, paitsi pakollinen ruokailu ja "no, joku tarpeellinen reissu tuonne pikkulan".

Kylmä Kallen kanssa loikoilen ja märkä kylpypyyhe on peittona. Lisäksi vielä on pikku tuletin, jonka edessä on märkä pyyhe ja muutama "Kalle" lisäten viileyttä.

Näin minä teen, kun teille kerron, vaikka ei se ihan noin mene aina.
        Tänäänkin kävin päivällä kaupassa, koska huomiseksi on luvattu jatkuvaa sadetta ja totta`kai asunto oli "sauna" ja minä olin väsynyt.

Ostoksiin äkkiä muutama "Kalle", että jaksan purkaa ne pakkaseen ja kaappiin.

Kallen kanssa taas nukutaan!

Kyl sitä voi kevyesti jumpata. Helteelläki. Mulla on vastuskuminauha ja sillä venytän ja vanutan ja vähäsen lihaskuntoaki. Syksyllä alkaa taas ikääntyvien voimistelu , kaupunki järjestää sen pari krt viikossa.

• Anonyymi

Lääkärit löysivät laitteillaan sydämenvajaatoimintaa. Näille kuuma ilma on vielä haitallisempaa kuin terveille.
      Vaimolla oli vielä pahempia sydänvikoi. Pyysi ajamaan terveyskeskukseen. Se oli jo mennyt kiinni.
      Oltuaan myöhemmin terveyskeskuksen vuodeosastolla, terveytensä kääntyi huonompaan suuntaan. Vuosia se kesti.

Kerran puuhailin jotai pihalla kun tuli soitto; ollaan havaittu vaim-ihmisen tilassa käänne pahempaan. Kun sinne ehdin, hän oli jo poistunut piirikunnastamme poutapilven päälle.
      Muistan miten nopeasti kalman haju tulee huoneilmaan.
      Se tavallinen tapaus...surin kappelitilassa kuin vanhanorsu-uros. Siihen vaikutti sekin, että pyysin kanttoria soittamaan mielikappaleeni; Vanha virsi Taalainmaalta.

Nyt on kuiten kesäsydäntä vielä parhaillaan. Katellaan. Jaksamisii.
      . nimim tom.tom.

• Anonyymi

Taalainmaan karjapihoilla (?) onkin kaunis sävelmä. Itsekin pidän vanhoista virsistä.

• Anonyymi

• Anonyymi

Jaksoin tänään syödä hiukan ohrapuuroa ja lasissa kylmää maitoa. Muutoin ei ruoka oikein maistu.

• Anonyymi

Jaaha, Helsingin taivas enteilee pilvisempää iltaa sekä kasvavaa tuulta. Pihapuut huojahtelevat jo siihen tapaan.

Säätiedotus höpöttää "myrskystä"...

• Anonyymi

Hokasi tässä illan suussa ,että tilkka varpaita ja sormia turvottaa. No, eiku kylmää vettä lirutin molempiin ja sitten laitoin 4 tyynyä jalkopäähän ja näinollen jalat ovat korkeammalla kuin sydän. Googlasin, että on kaikenikäisten vaiva pitkittyneillä helteillä ja tämä auttaa. Kyllä se näemmä auttaa. Minäkin olen hoikka,mutten kyllä tänään ole liikkunut paljoakaan.

• Anonyymi

Meillä on hyvä uimaranta. Lilluin siellä yli puoli tuntia. Uin ja tein vesijumppaliikkeitä, niitä mitä oli uimahallijumpassa opetettu. Kaikki turvotukset lähtivät ja tuli kevyt olo.

• Anonyymi

Hyvä idea. Vesijumppaa voi tehdä omassakin rannassa, ei aina tarvii lähteä uimahalliin. Kyllä ne opitut liikkeet muistaa ilman ohjaustakin.
        Vedessä jumppa on niin kevyttä, sopii nivelrikkoisellekkin.

• Anonyymi

Oli aivan lepopäivä tänään. Lämpöä varjossa meillä +30˚varjossa ja sisälämpökin kipusi +24 asteeseen. Valmista keittoa söimme ja pari pellillistä pieniä ohrarieskasia tein kiertoilmalla.
      Loppuviimein jalat ämpäriin kylmään veteen. Ei viitti urheilla tuon uinnin kanssa tällainen sydäntautinen.
      Uskomattoman kaunis on tuo tyyni järvi nyt ollut viikokaupalla ja viime kesänä ei tainnut olla kertaakaan tyynenä.
      Ei ole vuodet veljiä keskenään, sanoo vanha sanonta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3295
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3107
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2468
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      2250
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1913
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1415
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81