Jeesus ei koskaan väittänyt olevansa Jumala, miksi kirkko väittää niin?

Anonyymi-ap

Missä kohtaa evankeliumeissa Jeesus lausuu sanat: "Minä olen Jumala, rukoilkaa minua"? Missä hän vaatii palvontaa? Missä hän käskee rakentaa kirkkoja nimensä ympärille?

Hämmästyttävintä on tämä: Jeesus itse tekee kaikkensa erottaakseen itsensä Jumalasta.
"Isä on suurempi kuin minä." (Joh. 14:28)
"Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala." (Mark. 10:18)
"Minä en tee mitään omasta tahdostani." (Joh. 5:30)

Ja silti: 300 vuotta myöhemmin kirkolliskokous päättää: Jeesus on Jumala. Kolminaisuus on nyt dogmi. Ja joka ei usko, on harhaoppinen.

Miksi kirkko teki Jumalasta miehen, tai miehestä Jumalan, kun Jeesus itse ei tehnyt niin?

110

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus sai kuoltuaan valtuuden olla ihmisten Herra eli ihmisten Jumala.

Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi

Juuri niin, valta annettiin Jeesukselle, hän ei sitä omistanut omasta olemuksestaan. Hän ei siis ollut Jumala luonnostaan, vaan sai asemansa kuuliaisuutensa seurauksena.

"Minulle on annettu kaikki valta..." (Matt. 28:18)
        Ei: "Minulla on ollut valta ikuisuuden."

Tämä ei tee Jeesuksesta Jumalaa, vaan Jumalan valtuuttaman niin kuin profeetat ja kuninkaat ennen häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin, valta annettiin Jeesukselle, hän ei sitä omistanut omasta olemuksestaan. Hän ei siis ollut Jumala luonnostaan, vaan sai asemansa kuuliaisuutensa seurauksena.

"Minulle on annettu kaikki valta..." (Matt. 28:18)
        Ei: "Minulla on ollut valta ikuisuuden."

Tämä ei tee Jeesuksesta Jumalaa, vaan Jumalan valtuuttaman niin kuin profeetat ja kuninkaat ennen häntä.

:Jeesus on Taivaan Isän Poika. Sananlaskut 8: 22- 36. Hän kuului Pyhään kolminaisuuteen. Pyhä kolminaisuus lähetti Hänet ihmiseksi maan päälle, opettamaan oikeita ihmiselon tapoja, hyvään elämään. Lopulta Hän antautui viimeiseksi veriuhriksi, lunastaen näin Aatamin tuottaman eron Jumalan ikuisesta lapseudesta. Hän kuoletti kaikki ihmisten synnit ihmisenä, Golgatan ristillä, Temppelin esirippu repesi, kun hän kuoli, merkkinä yhteyden palautumiseen Isä Jumalan ja Hänen lastensa välille. Noustuaan takaisin Taivaaseen, sai Hän väliaikaisen kaikkivaltiuden ihmisiä kohtaan, hyväksytystä suorituksesta. Hän luovuttaa kaikkivaltiuden takaisin Isälleen Uudessa Jerusalemissa, jonka mukana Isä laskeutuu uudeksitehtyyn maailmaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

:Jeesus on Taivaan Isän Poika. Sananlaskut 8: 22- 36. Hän kuului Pyhään kolminaisuuteen. Pyhä kolminaisuus lähetti Hänet ihmiseksi maan päälle, opettamaan oikeita ihmiselon tapoja, hyvään elämään. Lopulta Hän antautui viimeiseksi veriuhriksi, lunastaen näin Aatamin tuottaman eron Jumalan ikuisesta lapseudesta. Hän kuoletti kaikki ihmisten synnit ihmisenä, Golgatan ristillä, Temppelin esirippu repesi, kun hän kuoli, merkkinä yhteyden palautumiseen Isä Jumalan ja Hänen lastensa välille. Noustuaan takaisin Taivaaseen, sai Hän väliaikaisen kaikkivaltiuden ihmisiä kohtaan, hyväksytystä suorituksesta. Hän luovuttaa kaikkivaltiuden takaisin Isälleen Uudessa Jerusalemissa, jonka mukana Isä laskeutuu uudeksitehtyyn maailmaansa.

Kolminaisuus ei lähettänyt Jeesusta, vaan Isä.
        Kolminaisuus ei nostanut Jeesusta kuolleista, vaan Isä.
        Toki Isä toimii Henkensä kautta, jonka hän antoikin Jeesukselle kasteessa vahvistamaan häntä.

• Anonyymi

Saatana tuli ja meni temppeliin otti nimekseen Jeesus.

Siksi Jeesus ei voi sitä nimeä kantaa eikä enää pitää.

Ilm. 3:12

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, JA OMAN UUDEN NIMENI.

• Anonyymi

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

• Anonyymi

Kun hänleltä tivattiin : ''Oletko sinä joku jumala'' hän vastasi : ''Te kaikki olette jumalia'' .

• Anonyymi

Sanan mukaan Jumala oli Kristuksessa jne
      Ja että jo luomisessa esiintyi kolmiyhteinen Jumala.

• Anonyymi

Näille pilkkaajille ei kannata vastata.

Antaa heidän opettaa omiaan.
        Heillä kyllä on raamatut.

Kristityt kirjoittavat muualla.

• Anonyymi

Kuka Jumala oli Kristuksessa? Isä Jumalako?

• Anonyymi

VT:ssa Jumala yksin loi kaiken, ilman kenenkään apua. Jeesus on lisätty niihin tarinoihin jälkikäteen kun hänen rooliaan on korostettu. Kreikkalaisten kulttuurin ja taruston mukaan kaikkien suurmiesten, kuninkaiden opetettiin olevan Jumalan poikia.

Uusi Testamenttin on muokattu lähinnä Kreikkalaisille.

Jeesus ja hänen kanssaan kulkeneet apostolit puhuivat Aramean Galilean murretta, ei kreikkaa.

1. Moos. 1:1

Alussa Jumala loi taivaan ja maan.

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. [Job 9:8]

• Anonyymi

Jumala nimitti Jeesusta Pojakseen ja myös Jumalaksi Hepr. 1:1-8
      Apostoli Paavali puolestaan osoittaa, että Jeesuksessa "on jumaluus ruumiillistunut koko täyteydessään" Kol.2:8,9
      Jeesuksen ollessa ihmisenä maan päällä jumaluus oli hänessä salattuna 1. Tim. 3:16
      Jo profeetta Jesajan osoitti ennustuksessaan selvästi, että syntyvä Vapahtaja olisi Jumala: "Lapsi on syntynyt meille, poika on anettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on ihmeellinen neuvontuoja. Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhan Ruhtinas" Jes. 9:5
      Juutalaiset vihasivatkin Jeesusta erityisesti sen vuoksi, että hän antoi jumaluutensa tiettäväksi Joh.5:18; 10:33

Historiaa.

• Anonyymi

Kaikkia profeettoja kutsuttiin jumaliksi. Jopa monikko sanalla Elohim. Joten siitä ei voi päätellä että he kaikki olisivat Luojia.

• Anonyymi

Ehjee ashera ehjee, minä olen se joka MINÄ OLEN.

Ellette te usko että MINÄ OLEN SE JOKA MINÄ OLEN TE KUOLETTE SYNTEIHINNE.

Jos onkin niin että Jumala voi ottaa minkä roolin tahansa ja tulla tuossa roolissa maailmaan.

Itse aloin ymmärtää Jeesuksen Jumaluutta vasta Gnostilaisen taivaan kansalaisen kerrottua että mikäli Jumala yhä eläisi ei maailmassa olisi niin paljon kurjuutta, sortoa ja väkivaltaa sekä epäuskoa. Hän suositteli minua uskomaan että Jumala kuoli ristillä 33 jkr.

Johannes sanoo KOKO MAAILMA ON PAHAN VALLASSA. Niin ei olisi jos on Jumala joka asettaa esivallan yhä elävä ja voimissaan.

Kukin uskokoon niin kuin järki ja ymmärrys sallivat. Taivaallisilla on hallussaan Tieto ja ymmärrys koko raamatun sanoman käsittävä.

Gnostilaiset eivät kaikessa ole oikeassa kuitenkaan. Mutta ovat kokeneet Kristuksen Ilmestyksen voimakkaammin kuin muut.

• Anonyymi

Koska kirkossa siihen aikaan oli vallalla filosofiset opit ja muista uskonnoista otettuja opetuksia. Aitoja uskovaisia oli vähän. Keisari Konstantinus ei ollut uskovainen lainkaan vaikka hän kutsui koolle tämän kolminaisuuskeskustelun.

• Anonyymi

Sokea ei vain näe, vaikka Jeesus monen monta kertaa todisti asian, tässä vain yksi:

Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Ja Hänen nimensäkin sen jo todistaa:

Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Voidaan kääntää myös: Jumala keskellämme !

• Anonyymi

Jeesus ei ole jumala. Jeesus on tavallinen duunari. Oikean Isä Jumalan apulainen.

• Anonyymi

Et siis usko Jumalan sanaa !

1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

No, jos siis et usko Jumalan sanaan, niin se on sinun oma ongelmasi se, ei minun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

No, jos siis et usko Jumalan sanaan, niin se on sinun oma ongelmasi se, ei minun.

Johanneksen evankeliumin alun runo ei sano "Jeesus oli Jumala", vaan "Sana oli Jumala". Tulkinta, että "Sana = Jeesus = Jumala", on myöhempää teologiaa, ei tekstin alkuperäinen sisältö.

Uuden testamentin tutkija James D.G. Dunn toteaa:

"Johanneksen prologi ei sano, että Jumala tuli ihmiseksi, vaan että Jumalan Sana tuli lihaksi. Tämä on merkittävä ero."
        (Christology in the Making, suom. vapaasti)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alussa oli Logos. Kreikan kielen sana Logos ei tarkoita persoonaa, vaan viisautta, tietoa, logiikkaa, järjestälmällisyyttä.

Jumalan omat sanat on kirjoitettu Vanhaan Testamenttiin.

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. [Job 9:8]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumin alun runo ei sano "Jeesus oli Jumala", vaan "Sana oli Jumala". Tulkinta, että "Sana = Jeesus = Jumala", on myöhempää teologiaa, ei tekstin alkuperäinen sisältö.

Uuden testamentin tutkija James D.G. Dunn toteaa:

"Johanneksen prologi ei sano, että Jumala tuli ihmiseksi, vaan että Jumalan Sana tuli lihaksi. Tämä on merkittävä ero."
        (Christology in the Making, suom. vapaasti)

Mihinkäs tämä jäi ?

Entäpä nämä ja monet monet muut vastaavat:

Kol. 1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

Hepr. 11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

• Anonyymi

Aloittaja ei ole päässyt jyvälle asioista.
      Eihän aloittaja kykene- kuolematta näkemään Kirkkautta- Kirkkauden Herraa..
      Siksi Hän tuli Jeesuksessa tänne aikaan, meidän kaltaiseksemme ja osoittamaan sen, että Jumalan Lain- merkitys on toteutettavsissa- Pyhän Hengen voimasta.

Ja myös Ylimmäinen Pappi- Jeesus- on palikkamiehille kertomuksen palikka, jolla käsittää jotenkin tuonpuoleisuutta.... ja palikkamestarit jyvittyy tiedossa, että Hän tulee Kuninkaana, eli on kuningasten Kuningas.

Hänen valtaistuimensa on ilmaistu Isän valtaistuimen --oikealle puolen, --- että palikoita- etsivät kokisivat opetuslapsina Ahaa! elämuksen.... kasaten niin tiedonpalikoita.

ja niinkuin Jumala on YKSI--- mutta palikoita lampaille opin tähden puhuen, kieltä... ymmärrykseen... tiivistetään tämä asia..

Kun kaikki on saatettu kohdilleen, tämä sijaisuhrin Pojan aikakausi saatetaan meidän osalta päätökseen ja kas, kas....... Pojan valtaistuin- kuningasten Kuninkaana- liudentuu Isän Valtaistuimeen, eli kaikki on kohdillaan ja OK..... Jumala on YKSI...

Mutta, me- me tarvitsimme palikoita -- oppiaksemme Jumalan aivoituksia- käsittää ja ymmärtää, sekä kokea Ahaa! elämystä....

Sana kolminaisuus, sitähän ei ole Raamatussa, mutta tämä palikkajärjestys vaatii ymmärryksen viestinnässä- eri ilmaisumuotoja, ja kertomuksia,

Siksi aloittajalla on vielä hahmottamis- haasteita, jyvittäessään palikoita - mikä mikäkin on.

Ei kannata hakata neliömäistä palikkaa pyöreeseen reikään, se ei onnistu, vaikka kuinka omin ajatuksin meinaa - että kyllä minä se siihen saan......

Ne palikat pitää ajatuksella saada omiin paikkoihin, hommassa silloin onnistuu ja ei ongelmia.....

• Anonyymi

Puhut puutaheinää. Menehän takaisin nukkumaan.

• Anonyymi

No niin mutta siis kenelle jeesus huusi ristillä ollessaan, itselleenkö ?

Haloo !

• Anonyymi

Jeesuksen kuollessa Pyhä Henki poistui temppelin kaikkein pyhimmästä ja jätti paikkansa sinne syöksynelle Saatanalle, joka repäisi esiripun halki edestään, jotta kaikki voivat ihailla hänen kauneuttaan ja viisauttaan.

2.Tess.2: 4 Joka on vastaanseisoja, ja korottaa itsensä kaikkein päälle, mikä jumalaksi taikka jumalanpalveluksi kutsutaan, niin että hän istuttaa itsensä Jumalan templiin niinkuin Jumala, ja tekee itsensä jumalaksi.

Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi

Oikea kristinusko on uskomista, että Jeesus oli ihminen, jonka Jumala kasteessa synnytti omaksi pojakseen ja antoi hänelle Jumalallisia voimia ja valtuuksia.
      Isä- Jumala on vielä erikseen.

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]

1. Joh. 4:2

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]

Hepr. 1:5

Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. [Ps. 2:7; Ap. t. 13:33; Hepr. 5:5 | 2. Sam. 7:14]

Isä-Jumala on taivaassa, jonne ihmisillä ei ole mitään asiaa.

Jeesus: "Isä meidän, joka olet taivaissa....

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]

• Anonyymi

1.Joh.5
      5 Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika?
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

• Anonyymi

Jassoo... 1. Joh. 5:7? Se kuuluisa jae, jossa taivaassa todistaa yhtäkkiä Isä, Sana ja Pyhä Henki?
        Jännä juttu, mutta sitä ei löydy yhdestäkään varhaisesta kreikankielisestä käsikirjoituksesta. Lausahdus ilmestyi vasta myöhäiskeskiajalla, kun kolminaisuusoppi kaipasi pientä tukea tekstistä.

Alkuperäinen teksti puhuu vain Hengestä, vedestä ja verestä. Kolminaisuus lisättiin myöhemmin... kuin vahingossa, tietenkin.

Nykyiset tieteelliset Uuden testamentin laitokset (Nestle-Aland, UBS) eivät hyväksy jaetta alkuperäiseksi. Ja syystä.

Eli jos kolminaisuusoppi roikkuu tässä jakeessa, se ei roiku kovin korkealla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jassoo... 1. Joh. 5:7? Se kuuluisa jae, jossa taivaassa todistaa yhtäkkiä Isä, Sana ja Pyhä Henki?
        Jännä juttu, mutta sitä ei löydy yhdestäkään varhaisesta kreikankielisestä käsikirjoituksesta. Lausahdus ilmestyi vasta myöhäiskeskiajalla, kun kolminaisuusoppi kaipasi pientä tukea tekstistä.

Alkuperäinen teksti puhuu vain Hengestä, vedestä ja verestä. Kolminaisuus lisättiin myöhemmin... kuin vahingossa, tietenkin.

Nykyiset tieteelliset Uuden testamentin laitokset (Nestle-Aland, UBS) eivät hyväksy jaetta alkuperäiseksi. Ja syystä.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Ilm. 2:27

ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään-niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisilla, Mormoneilla, Jehovilla ja Advareille on ne omat "alkukielet"ja raamatut, pyhät kirjat, vihkot ja traktaatit ja novumit ja molotukset, koska eivät ole koskaan olleet oikeita Kristittyjä, vana eksyttäväisä uskonlahkoja.

• Anonyymi

Kadotuksen lapset vain kuvittelevat ettei Jeesus ole Jumala. Call

• Anonyymi

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

• Anonyymi

He toivovat, ettei Jeesus olisi Jumala, jonka eteen kerran joutuvat tilille.
        He toivovat, että olisi joku suurempi Jumala, joka pelastaisi heidät
        Jeesuksen käsistä. He toivovat, että voisivat välttää ja ohittaa
        Herran Jeesuksen.

Mutta meidän kaikkien on kerran ilmestyttävä Kristuksen Jeesuksen
        eteen tuomiolle. Siellä ei ole Jeesusta suurempaa Jumalaa pelastamasta
        meitä Hänen käsistään.

Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen tuomioistuin on sama tuomioistuin
        koska Jeesus Kristus on Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.

Room:14:10 "Sillä kaikki meidät asetetaan JUMALAN TUOMIOISTUIMEN
        eteen."

2.Kor:5:10 "Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän KRISTUKSEN
        TUOMIOISTUIMEN eteen,"

Lopputulemassa Jumalan valtaistuimella (yksi valtaistuin) on
        YKSI Jumala, Herra Jeesus Kristus.

Ilm 22:1"Enkeli näytti minulle myös elämän veden virran, joka
        hohtavana kuin kristalli kumpusi JUMALAN JA KARITSAN
        valtaistuimesta." Huom. YKSIKKÖ "valtaistuimesta"

22:3 "Mitään kirousta ei enää ole. Siellä on JUMALAN JA KARITSAN
        valtaistuin, ja HÄNEN palvelijansa palvelevat HÄNTÄ. He näkevät
        HÄNEN kasvonsa, ja HÄNEN nimensä on heidän otsassaan."

Huomatkaa, että tässä Ilmestyskirjan loppuhuipentumassa on
        Jumala ja Karitsa = 2, joka on YKSI Jumala.

Jumala on Sana ja Henki.
        Sana ja Henki on yksi Jumala.

Jumala: Sana ja Henki.
        Sana ja Henki: Jumala.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He toivovat, ettei Jeesus olisi Jumala, jonka eteen kerran joutuvat tilille.
        He toivovat, että olisi joku suurempi Jumala, joka pelastaisi heidät
        Jeesuksen käsistä. He toivovat, että voisivat välttää ja ohittaa
        Herran Jeesuksen.

Mutta meidän kaikkien on kerran ilmestyttävä Kristuksen Jeesuksen
        eteen tuomiolle. Siellä ei ole Jeesusta suurempaa Jumalaa pelastamasta
        meitä Hänen käsistään.

Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen tuomioistuin on sama tuomioistuin
        koska Jeesus Kristus on Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.

Room:14:10 "Sillä kaikki meidät asetetaan JUMALAN TUOMIOISTUIMEN
        eteen."

2.Kor:5:10 "Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän KRISTUKSEN
        TUOMIOISTUIMEN eteen,"

Lopputulemassa Jumalan valtaistuimella (yksi valtaistuin) on
        YKSI Jumala, Herra Jeesus Kristus.

Ilm 22:1"Enkeli näytti minulle myös elämän veden virran, joka
        hohtavana kuin kristalli kumpusi JUMALAN JA KARITSAN
        valtaistuimesta." Huom. YKSIKKÖ "valtaistuimesta"

22:3 "Mitään kirousta ei enää ole. Siellä on JUMALAN JA KARITSAN
        valtaistuin, ja HÄNEN palvelijansa palvelevat HÄNTÄ. He näkevät
        HÄNEN kasvonsa, ja HÄNEN nimensä on heidän otsassaan."

Huomatkaa, että tässä Ilmestyskirjan loppuhuipentumassa on
        Jumala ja Karitsa = 2, joka on YKSI Jumala.

Jumala on Sana ja Henki.
        Sana ja Henki on yksi Jumala.

Jumala: Sana ja Henki.
        Sana ja Henki: Jumala.

Mvh J - K

Oho mitä soopaa! Näin kielletään itse Isä, Taivaan ja maan luoja. Uskomatonta! Et tee mitään Henkellä, kun se ei ole Jumalan Henki. Etkä Jeesuksellakaan kun se ei ole oikea Jumalan Poika ja Messias.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho mitä soopaa! Näin kielletään itse Isä, Taivaan ja maan luoja. Uskomatonta! Et tee mitään Henkellä, kun se ei ole Jumalan Henki. Etkä Jeesuksellakaan kun se ei ole oikea Jumalan Poika ja Messias.

Toivotko ja odotatko, että voit ohittaa Jeesuksen Kristuksen
        ja että Jumala on sinua auttava pois (Jeesuksen käsistä)?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Näin kielletään itse Isä, Taivaan ja maan luoja. <<<

Totuus on päin vastoin. Kieltämällä Jeesuksen jumaluuden,
        kielletään Isä ja Poika. Silloin kielletään Jumala, Isä.

Tämä koska Isä ja Poika ovat yksi Jumala.
        Näin Johannes todistaa kirjeissään.

Jumala on Sana ja Henki.
        Sana ja Henki on yksi Jumala,

Mikäli tämä on sinun mielestäsi soopaa, sinun tulisi huolestua
        omasta hengellisestä tilastasi. Tunnetko Herran Jeesuksen Kristuksen?
        Et voi tuntea Jumalaa ilman Jeesusta. Jeesuksen tunteva ihminen
        tuntee Jumalaa koska Isä ja Poika ovat yksi Jumala, ilmestynyt ja
        ilmoitettu lihassa.

Koska Isä asuu Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, meillä ei ole
        Jumalaa ilman Jeesusta Kristusta eikä Hänen ohi. Tai toisin päin:
        Koska Isä asuu Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, meillä on
        Jumala Jeesuksessa Kristuksessa.

Jumala on Jeesuksessa ja Jeesus on Jumalassa. Siksi Jeesuksen
        kieltävä ihminen kieltää Isä Jumalan. Näin siis Johannes.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivotko ja odotatko, että voit ohittaa Jeesuksen Kristuksen
        ja että Jumala on sinua auttava pois (Jeesuksen käsistä)?

No en todella toivo. Uskon molempiin ja heidän sanaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Näin kielletään itse Isä, Taivaan ja maan luoja. <<<

Totuus on päin vastoin. Kieltämällä Jeesuksen jumaluuden,
        kielletään Isä ja Poika. Silloin kielletään Jumala, Isä.

Tämä koska Isä ja Poika ovat yksi Jumala.
        Näin Johannes todistaa kirjeissään.

Jumala on Sana ja Henki.
        Sana ja Henki on yksi Jumala,

Mikäli tämä on sinun mielestäsi soopaa, sinun tulisi huolestua
        omasta hengellisestä tilastasi. Tunnetko Herran Jeesuksen Kristuksen?
        Et voi tuntea Jumalaa ilman Jeesusta. Jeesuksen tunteva ihminen
        tuntee Jumalaa koska Isä ja Poika ovat yksi Jumala, ilmestynyt ja
        ilmoitettu lihassa.

Koska Isä asuu Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, meillä ei ole
        Jumalaa ilman Jeesusta Kristusta eikä Hänen ohi. Tai toisin päin:
        Koska Isä asuu Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, meillä on
        Jumala Jeesuksessa Kristuksessa.

Jumala on Jeesuksessa ja Jeesus on Jumalassa. Siksi Jeesuksen
        kieltävä ihminen kieltää Isä Jumalan. Näin siis Johannes.

Mvh J - K

Tulkintoja ja uskoja on monia. Itse en usko että Isä ja Poika ovat sama. Jeesushan rukoili ja rukoilee edelleen Isää. Jeesus istuu Isän oikealla puolella. Isä on Jeesusta suurempi. Isä herätti Jeesuksen kuolleista. Jne jne. Minusta on hölmö oppi tehdä heistä sama Jumala, siinähän kieltää lähes kaiken Jeesuksen sanomiset Raamatussa.

• Anonyymi

Matt. 6:6

Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

• Anonyymi

Ei Isä-Jumala ole kuollut eikä mitään testamentteja tehnyt.

Ei vanhempia eikä uudempia, joiden lupauksia monet tavoittelee ennen aikaisesti.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]

• Anonyymi

Alkukielen sana "Testamentti" tarkoittaakin liittoa, joita on olemassa erilaisia ja eriaikaisia. Jumala ei ole kuollut eikä tehnyt yhtään testamenttia, mutta on antanut varmoja lupauksia eli liittoja, jotka täydentävät toisiaan, eivät kumoa toisiaan. Liitot ovat ikuisia Jumalan yksipuolisia sitoumuksia, joilla on Jumalan antama varma vakuus.

• Anonyymi

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin MINUN LIITTONI on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

Kirkko? Kirkko sitä kirkko tätä. Kirkkko vihkii ...

Jumalan seurakunta koostuu uudestisyntyneistä uskovista . Ei kirkon jäsenistä.

”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana ( evankeliumina) julistettu.”
      ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭23‬-‭25‬ ‭FB38‬‬

”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
      ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭1‬, ‭3‬ ‭FB38‬‬

”Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.”
      ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭10‬-‭13‬ ‭FB38‬‬

”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
      ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

”Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.

Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt." Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni".”
      ‭‭Johannes‬ ‭8‬:‭15‬-‭19‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Mutta sitten Jeesuksen vastaukseen (Mark. 14:62). Ensinnä Jeesus vastaa ylipapin kysymykseen kahdella sanalla: ”Minä olen.” Eli koineekreikaksi ego eimi. Tämä on viittaus Jumalan nimeen, kun Mooses kysyi sitä palavan pensaan keissin yhteydessä. Sen jälkeen Jeesus jatkaa: ”Ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien keskellä.”

• Anonyymi

Kukaan Jumalan Kolmesta eri Persoonasta ei paljastanut oikeata taivaallista nimeään,
        ettei se tulisi pilkatuksi.

"Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen."

Siksi Jumalan kokonaisuudesta, Kolmiyheisestä Jumalasta täytetäänkin ilmaisua
        Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Taivaassa enkelit julistavat heille kaikille erikseen kolme kertaa: Aamen, Aamen, Aamen.

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, JA OMAN UUDEN NIMENI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan Jumalan Kolmesta eri Persoonasta ei paljastanut oikeata taivaallista nimeään,
        ettei se tulisi pilkatuksi.

"Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen."

Siksi Jumalan kokonaisuudesta, Kolmiyheisestä Jumalasta täytetäänkin ilmaisua
        Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Taivaassa enkelit julistavat heille kaikille erikseen kolme kertaa: Aamen, Aamen, Aamen.

Luepa Mooseksen kirjasta kun Jumala kertoo nimensä.

• Anonyymi

Voima kanssasi!

Obi Van Kenobi

• Anonyymi

Ylivainio käytti käsistään lähtevää voimaa, kundaliinia ja reikivoimaa kun kaatoi ihmisiä tönäisellä keskelle otsaa. Ihmisen otsassa on ns. kolmas silmä, josta erilaiset voimat, henget ja energiat menevät ihmisen sisälle.

Kyseinen kaatotekniikka on ikivanha Hindujen käyttämä tekniikka, mistä he käyttävät nimitystä "shaktipat" -tekniikka.

• Anonyymi

Kirlian-kuvausekniikalla on kuvattu kun henkiparantajan käsistä on lähtenyt jopa 3 metriä pitkiä energiavirtoja , kun hän on parantanut ihmisen tupakanhimoa.

Raamatussa varoitetaan käsien ojentelusta ihmisten päälle tai käsien alle menemisestä.

1. Tim. 5:22

Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirlian-kuvausekniikalla on kuvattu kun henkiparantajan käsistä on lähtenyt jopa 3 metriä pitkiä energiavirtoja , kun hän on parantanut ihmisen tupakanhimoa.

Raamatussa varoitetaan käsien ojentelusta ihmisten päälle tai käsien alle menemisestä.

Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

Mark. 9:22

"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kirlian-kuvausekniikalla on kuvattu kun henkiparantajan käsistä on lähtenyt jopa 3 metriä pitkiä energiavirtoja , kun hän on parantanut ihmisen tupakanhimoa."

Kirlian-kuvaus on yhtä tieteellistä kuin yksisarvisen veriryhmä.

Koska totta kai, jos liität sähköä metallilevyyn ja pistät sormen siihen väliin, niin syntyvä korona-purkaus on sielusi sädehtivä hehku, eikä suinkaan – tiedäthän – fysiikan lakien mukainen sähköpurkaus kosteasta ihosta. Täyttä tieteellistä magiaa! 100% humpuukia – ja vieläpä sähköistettynä!

Tässä pari pientä faktaa:

"Aura" näkyy kuvissa riippumatta siitä, onko elossa vai kuollut. Eikö olekin lohdullista? Kuollut torakka sädehtii kuin Dalai Lama.

Tulokset riippuvat kosteudesta, paineesta, lämpötilasta ja... öljyisestä sormesta. Eli kyllä... suihkun jälkeen olet henkisesti korkeammalla taajuudella. Namaste, shampoo!

Ei tieteellistä näyttöä "energiakentästä" ihmisessä. Paitsi ehkä nälkäkiukun aikaan.

Mutta ei hätää! Tällä laitteella voit "diagnosoida chakrasi", "kuvata sielusi" ja maksaa 80 euroa sessiosta, joka kertoo että olet "energeettisesti väsynyt", koska... no, niin kertoi valkoinen läikkä vasemman varpaan kuvan kohdalla.

• Anonyymi

Jokaisen on polvistuttava ja sanottava: ”Jeesus on Herra”. (Jumala).
      Suurin osa liian myöhään.

• Anonyymi

Voi ei. Unohtuiko loitsu vai lausuttiinko se väärin? Toivottavasti Jeesus tarkistaa ääntämisen eikä deadlinea.

• Anonyymi

Paitsi että Herra ei tarkoita Jumalaa. Koittakaa nyt jo tajuta että se kolminaisuuden ISÄ on se oikea ja ainoa Jumala. Jumala, joka teki Jeesuksen herraksi ja vapahtajaksi. Antoi Jeesukselle vallan enkeleitä ja ihmisiä tuomita. Jos Jeesus olisi Jumala, niin hänellä olisi tietysti jo ollut nuo asiat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi että Herra ei tarkoita Jumalaa. Koittakaa nyt jo tajuta että se kolminaisuuden ISÄ on se oikea ja ainoa Jumala. Jumala, joka teki Jeesuksen herraksi ja vapahtajaksi. Antoi Jeesukselle vallan enkeleitä ja ihmisiä tuomita. Jos Jeesus olisi Jumala, niin hänellä olisi tietysti jo ollut nuo asiat.

Raamatussa käytetään Herra sanaa kaikista, Jumalasta, Jeesuksesta ja enkelistäkin aina tilanteen mukaan ja oletuksen mukaan kenelle puhutellaan, niin heitä kaikkia puhutellaan Herraksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen kuuliaisuutta ihmisenä testattiin ja vasta kuoleman, hautaamien, Tuonelassa käynnin jälkeen hän sai Isä-Jumalalta lisää valtaa ja voimaa toimia Jumalan asialla ihmisten maailmassa ja taivaassa niissä asioissa, kuten hän itse sen sanoo, kun viimeisinä sanoinaan delegoi omaa valtaansa oikeille apostoleille tehdä itselleen opetuslapsia kastamalla heidät nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
        Kasteessa kun ihminen saa Pyhän Hengen niin vasta sen jälkeen tulee opetuksen vuoro.

KR 33/38
        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Svenska Bibeln
        18 Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: »Mig är given all makt i himmelen och på jorden.
        19 Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn,
        20 lärande dem att hålla allt vad jag har befallt eder. Och se, jag är med eder alla dagar intill tidens ände.»

King James
        18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.
        19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
        20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rauhoituhan nyt ! Epäilevä Tuomaskin tunnusti lopulta Jeesuksen jumaluuden sanoessaan hänelle : "Minun Herrani ja Jumalani"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adonai, Elohim jne tarkoitti Isä-Jumalaa, ei Jeesusta.

Jeesuksesta käytettiin sanaa Messias ja Kristus

• Anonyymi

Jeesus Kristus on Herra, siinä viitataan Jumalan poikaan

Jeesus Kristus on ihmisten Herra, mutta ei koko luomakunnan Herra.

• Anonyymi

Isä Jumala nimitti Jeesusta Jumalaksi.

• Anonyymi

Tarkemmin ottaen jumalaksi.

• Anonyymi

Pysytään totuudessa.

Isä Jumala kutsui Jeesusta omaksi pojakseen.

Hepr. 1:5

Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. [Ps. 2:7; Ap. t. 13:33; Hepr. 5:5 | 2. Sam. 7:14]

Hepr. 5:5

Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin, [Ps. 2:7; Hepr. 1:5]

• Anonyymi

”Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.”
      ‭‭Jesaja‬ ‭9‬:‭5‬-‭6‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Runomittaa, Isä Jumala on Väkevä Jumala, Iankkkinen Isä, puhutaan Isä-Jumalasta.

Jeesus on Jumalan ainosyntyinen poika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Runomittaa, Isä Jumala on Väkevä Jumala, Iankkkinen Isä, puhutaan Isä-Jumalasta.

Hepreankieltä luetaan oikealta vasemmalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän, josta olet syntynyt, on sinun hengellinen Isäsi, eikö?
        Jos siis ole Jumalasta syntynyt, olet Jumalan lapsi. Jumalan
        lapsi on syntynyt Jumalasta (Joh 1:12-13, 8:47, Room 8:14-17,
        Gal 3:26, 1 Joh 3:1-2).

Kuka on se Jumala, josta olet syntynyt ja jonka lapsi olet?

https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537118

Mvh J - K

• Anonyymi

Jeesus ja Jumala ovat eri Persoonia.

Fil. 1:11 täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.

• Anonyymi

Jeesusta meidän on uskominen, eikä Parhamilaisten valheita.

Luuk. 18:19

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustajat on paljastunut jumalattomiksi miehiksi, homppeleiksi,
        maallikoiksi, jotka tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailiikkeen perustajat on paljastunut jumalattomiksi miehiksi, homppeleiksi,
        maallikoiksi, jotka tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan.

Parhami ja Olseni oli miehimyksiä, ei oikeita miehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami ja Olseni oli miehimyksiä, ei oikeita miehiä.

Parhamilaisuus on Parhamin ja Olsnein oppien mukaan perustettu uskonlahko eli Pentecostalismi, Helluntailaisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami tuli kuuluisaksi siitä, että Jumala paransi hänen kauttaan
        lukuisia ihmisiä, niin monia, että hän tuli sen johdosta kuuluisaksi.

Ja koska pekele ei siitä pitänyt, se pani jonkun ihmisen antamaan
        hänestä väärän valheellisen todistuksen, että hän olisi kajonnut
        seksuaalisesti nuoreen mieheen. Myöhemmin Parhami vapautettiin
        niistä syytöksistä ja tuomiosta koska todettiin hänen olevan syytön
        ja pahan ilkikurisen juonen uhri.

Mutta näistä asioista pekele ei tietenkään puhu eikä tahdo hänen
        palvelijoidensakaan puhuvan. Pekele on valehtelija ja valheen isä.
        Totuutta hän ei puhu koska hänessä ei ole totuutta. Muista tämä.

• Anonyymi

Jeesus halusi tietää, näkikö rikas mies hänessä muuta kuin hyvän opettajan.
        Siksi Hän kysyi: "MIKSI sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin?"

Rikas nuorukainen ei nähnyt Jeesuksen jumaluutta. Hän olisi esimerkiksi voinut vastata: "Uskon sinun olevan Jumalan lähettämä!"

• Anonyymi

Evankeliumi Johanneksessa Jeesus käytti itsestään "Minä olen" Jumalan nimeä kymmeniä kertoja.

• Anonyymi

Ei, Jeesus ei Johanneksen evankeliumissa sano suoraan olevansa Jumala, vaikka käyttääkin ilmausta "Minä olen" (kreik. egō eimi).

Johanneksen evankeliumi on myöhäisin evankeliumi (n. 90 jKr.) ja teologisesti selvästi kehittyneempi kuin synoptiset evankeliumit. Matteuksessa, Markuksessa ja Luukkaassa Jeesus ei koskaan väitä olevansa Jumala. Ei edes lähelle.

Se, että Johanneksessa esiintyy "Minä olen" -puheita, on osa kirjoittajan teologista rakennelmaa, ei historiallinen sitaatti.

• Anonyymi

Ei se sanonta "Minä se mikä minä olen" -sanonta ei ole mikään erisnimi.

• Anonyymi

Jeesuksesta piti tehdä Jumala, jotta pakanat uskoisivat häneen. Kuka uskoisi ihan tavalliseen ihmiseen, jonka Jumala on herättänyt kuolleista? Jumala sen olla pitää...

• Anonyymi

Erittäin hyvää sinut tekstissäsi on se, että Jeesus nousi kuolleista.
        Silloin uskot, että Jeesus elää tänäkin päivänä, koska Hän ei ole
        kuollut toisen kerran.

Mutta sitten se kysymys: "Kuka herätti Jeesuksen kuolleista?
        Oliko Hän sama tai eri persoona, joka herätti Lasaruksen ¨
        kuolleista? Kuinka tämä on Raamatussa kerrottu?

https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448540997

Mvh J - K

• Anonyymi

Luterilaisessa kirkossamme on miljoonia jäseniä, kui nka jeesuksen jumaluus on vaikuttanut heidän arkieloonsa ns kristittyinä ?
      Kun heräävät uuteen aamuun krapulaisina, inko heillä ensimmäinen aatos, kiitos että jeesus on jumala, onko ?

• >>Missä kohtaa evankeliumeissa Jeesus lausuu sanat: "Minä olen Jumala, rukoilkaa minua"? Missä hän vaatii palvontaa? Missä hän käskee rakentaa kirkkoja nimensä ympärille?>>

Käänny muslimiksi tai juutalaiseksi tai Jehovan todistajaksi niin ei tarvitse.

😀😀😀😀😀

• Anonyymi

Jeesus ei nuhdellut Tuomasta, kun tämä sanoi hänelle: "Minun Herrani, ja minun Jumalani!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei nuhdellut Tuomasta, kun tämä sanoi hänelle: "Minun Herrani, ja minun Jumalani!"

Jeesus ei myöskään sanonut olevansa Jumala ja Johannes kirjoittaa heti tämän jälkeen:

"nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä. "

Ja aiemmin:

"Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Vaikka evankeliumi on harhaoppinen, niin sekään ei esittele Jeesusta Isän kanssa tasavertaisena Jumalana.

Johanneksen evankeliumi:
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Isällä ei ole Jumalaa, mutta Pojalla on Jumala. Miten Jumalalla voisi olla Jumala tai Isällä Isä? Jeesuksella on nämä molemmat ja hän eroaa isästä mm. tällä tavalla.

• Anonyymi

Ihminen on luonut "kirkon" ja ihminen on erehtyväinen. Rukoillaan viisautta etsiä totuutta ja löytää se.

• Anonyymi

Katolinen kirkko on luopiokirkko ja sen tyttäret seuraavat sen oppia. Ne muodostavat yhdessä suuren Babylonin eli porton. Se perustuu katolisen kirkon harhaoppeihin.

Raamatun mukaan Jumala on yksi persoona, Isä. Jeesus on tämän Jumalan poika, jonka Jumala on korottanut kaikkien luotujen herraksi ja kuninkaaksi.

Kun tarkkaan katsotaan Raamattua ja otetaan siitä pois harhaoppinen Johanneksen evankeliumi, niin ymmärretään Jeesuksen olevan pelkkä ihminen, ei muuta.

Johanneksen evankeliumi korottaa Jeesuksen maailman luojaksi, joka on kuitenkin Jumalaa alempi olento. Logos oppi on kopiota Filon Aleksandrialaisen filosofiasta.

• Anonyymi

Minä olen ihminen. Minulla on poika, joka on ihminen. Minun poikani tottelee minua. Teemme kaikki yhteistyössä, emme tee mitään mistä tulisi erimeilisyyttä. Minä kunnioitan poikaani ja hän minua. Jos poikani sanoo että myymme auton tuhannella eurolla, ei minulla ole mitään sitä vastaan, olemmnehan keskustelleet asiasta. Toimimme yhteistyössä.

Näin pitäisi olla, mutta ihmisten kesken ei ole näin, se on vain unelma1

Isä Jumala ja Hänen poikansa Jeesus ovat yhtä. Raamattu ei sano, että ovat yksi, vaan yhtä. Se näkyy myös alkutekstistä: käytetään sanaa EN, mikä on yksi asia.
      Ihmisistä olisi käytetty sanaa EIS, siis yksi henkilö.
      Jeesus ei sanonut että Hän ja Isä olisivat yksi olento, vaan yhtä. Siinä on suuri ero.

Kuinka poika voisi olla jotain muuta kuin isä? Jos isä on ihminen, poikakin on ihminen, jos isä on jumala, silloin poikakin on jumala.

On parempi puhua jumaluudesta, ELOHIM (monikkomuoto). Kuitenkin käytännössä on täysin sama puhummeko Isälle tai Jeesukselle; meidän rukouksemme nousee vain kattoon saakka, siitä eteenpäin tarvitaan jumalallista "postinkuljetusta" ja rukous tulee varmasti oikeaan osoitteeseen.

Jeesus itse antoi ymmärtää, että Jumala on henki. Samoin Jeesus voi olla rukouskokouksessa Kiinassa, Helsingissä, ja New Yorkissa samalla hetkellä. Emme saa rajoittaa Jumalaa!
      Tärkeintä meille on tietää, että Jumaluus on sama, Jumala ei riitele itsensä kanssa, rukousvastaus on sama, rukoilitko Jeesusta tai Isää avuksesi. Emme me koskaan tule ymmärtämään Jumalan olemusta täysin, riittää, että luotamme Häneen1

• Anonyymi

Sekavia selityksiä, vaikka Raamattu kertoo kyllä Jumaluuden ihan hyvin !

Siis Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen !

Ihmisessä voidaan erottaa niin ruumis ja sielu ja henki !

Mutta on vain yksi ihminen, eikä ihmistä voi olla ilman noita kolmea !

Samoin on Jumalassa ne samat, eli Poika ja Isä, joka siis on näkymätön kuten sielumme, ja tulee näkyviin vain ruumiin tuottamien tekojen ja sanojen kautta / avulla, ja sitten on Pyhä Henki.

Tässä toki on eroavaisuus, sillä Jumala Henkenä ei ole sidottu ruumiiseen, vaan Jumala pn Henkensä kautta kaikkialla, ihan kuten Raamattu hyvin sen kertoo:

Ap. t. 17:26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme,

Eli Jumala siis on Henkensä kautta ihan kaikkialla ja me olemme Hänessä siten.

Tässä vielä asiasta lisää:

Kol. 1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

Ja siksi koska Jumala on Henkensä kautta kaikkialla, Hän on Kaikkitietävä ja näkee ja tietää ihan kaiken, ja siksi tämäkin on mahdollista:

Matt. 10:30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.

No, tämä meni nyt jo ohi, mutta ihminen siis "kuvana" kertoo meille muuten kovin vaikeasti ymmärrettävän Hengellisen totuuden Jumalasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekavia selityksiä, vaikka Raamattu kertoo kyllä Jumaluuden ihan hyvin !

Siis Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen !

Ihmisessä voidaan erottaa niin ruumis ja sielu ja henki !

Mutta on vain yksi ihminen, eikä ihmistä voi olla ilman noita kolmea !

Samoin on Jumalassa ne samat, eli Poika ja Isä, joka siis on näkymätön kuten sielumme, ja tulee näkyviin vain ruumiin tuottamien tekojen ja sanojen kautta / avulla, ja sitten on Pyhä Henki.

Tässä toki on eroavaisuus, sillä Jumala Henkenä ei ole sidottu ruumiiseen, vaan Jumala pn Henkensä kautta kaikkialla, ihan kuten Raamattu hyvin sen kertoo:

Ap. t. 17:26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme,

Eli Jumala siis on Henkensä kautta ihan kaikkialla ja me olemme Hänessä siten.

Tässä vielä asiasta lisää:

Ja siksi koska Jumala on Henkensä kautta kaikkialla, Hän on Kaikkitietävä ja näkee ja tietää ihan kaiken, ja siksi tämäkin on mahdollista:

Matt. 10:30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.

No, tämä meni nyt jo ohi, mutta ihminen siis "kuvana" kertoo meille muuten kovin vaikeasti ymmärrettävän Hengellisen totuuden Jumalasta.

Korjataanpa muutama väärinymmärrys:

"Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi"

Tämä ei tarkoita, että Jumala on kolmiyhteinen. Genesis ei puhu kolminaisuudesta. "Jumalan kuva" on heprealainen idiomi, joka viittaa ihmisen asemaan Jumalan edustajana maan päällä. Ei siihen, että ihmisellä on ruumis, sielu ja henki ja siksi Jumalallakin on.

"Kolminaisuus Raamatussa?"

Raamattu ei opeta kolminaisuutta suoraan missään. Kolminaisuusdogmi kehitettiin vasta 300-luvulla Nikean ja Konstantinopolin kirkolliskokouksissa eikä sitä löydy suoraan Raamatusta. Eikä Paavali, ei Jeesus, eikä yksikään Uuden testamentin kirjoittaja käytä kolminaisuuden kaavaa "Isä, Poika ja Pyhä Henki" Jumalan olemuksen määritelmänä.

Kolossalaiskirjeen kohta (Kol. 1:16) ei ole Jeesuksen sanoja, vaan myöhempää kristologista hymniä, jolla yritettiin antaa Jeesukselle kosmista asemaa, osin ehkä gnostilaisia ideoita torjuen. Sitäpaitsi Efesolais- ja Kolossalaiskirjeet ovat tutkijoiden mukaan epäpaavalilaisia, siis Paavalin koulukunnan tuotoksia, eivät hänen omiaan.

Apostolien teot 17 ei opeta, että Jumala on kirjaimellisesti kaikkialla, vaan käyttää kreikkalaisille tuttua stoalaista runoutta. Paavali siteeraa pakanarunoilijaa (Epimenides tai Aratus) kulttuurisesti sovittaakseen viestinsä kuulijoille.

Matt. 10:30 ("hiuksetkin ovat luetut") on runollinen ilmaus Jumalan huolenpidosta, ei tieteellinen todiste kaikkitietävyydestä. Tämä on opetuksellinen vertaus, ei metafyysinen määritelmä Jumalasta.

Mutta jos kolminaisuus on niin olennainen, miksi Jeesus itse ei koskaan sanonut: "Minä olen Jumala" tai "Meitä on kolme, mutta yksi"?

Kannattaa pohtia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä ei tarkoita, että Jumala on kolmiyhteinen. Genesis ei puhu kolminaisuudesta. "Jumalan kuva" on heprealainen idiomi, joka viittaa ihmisen asemaan Jumalan edustajana maan päällä. Ei siihen, että ihmisellä on ruumis, sielu ja henki ja siksi Jumalallakin on.

Raamattu ei opeta kolminaisuutta suoraan missään. Kolminaisuusdogmi kehitettiin vasta 300-luvulla Nikean ja Konstantinopolin kirkolliskokouksissa eikä sitä löydy suoraan Raamatusta. Eikä Paavali, ei Jeesus, eikä yksikään Uuden testamentin kirjoittaja käytä kolminaisuuden kaavaa "Isä, Poika ja Pyhä Henki" Jumalan olemuksen määritelmänä.

Kolossalaiskirjeen kohta (Kol. 1:16) ei ole Jeesuksen sanoja, vaan myöhempää kristologista hymniä, jolla yritettiin antaa Jeesukselle kosmista asemaa, osin ehkä gnostilaisia ideoita torjuen. Sitäpaitsi Efesolais- ja Kolossalaiskirjeet ovat tutkijoiden mukaan epäpaavalilaisia, siis Paavalin koulukunnan tuotoksia, eivät hänen omiaan.

Apostolien teot 17 ei opeta, että Jumala on kirjaimellisesti kaikkialla, vaan käyttää kreikkalaisille tuttua stoalaista runoutta. Paavali siteeraa pakanarunoilijaa (Epimenides tai Aratus) kulttuurisesti sovittaakseen viestinsä kuulijoille.

Matt. 10:30 ("hiuksetkin ovat luetut") on runollinen ilmaus Jumalan huolenpidosta, ei tieteellinen todiste kaikkitietävyydestä. Tämä on opetuksellinen vertaus, ei metafyysinen määritelmä Jumalasta.

Mutta jos kolminaisuus on niin olennainen, miksi Jeesus itse ei koskaan sanonut: "Minä olen Jumala" tai "Meitä on kolme, mutta yksi"?

Kannattaa pohtia.

Höpö höpö !

En näe tarpeelliseksi kommentoida yhtään enempää näitä Raamatunvastaisia juutujasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa pohtia.

Mielenkiintoista, tosiaan!

Pyhä Henki ei opeta, mitä tai kuka Jeesus Kristus ei ole.
        Pyhä Henki opettaa, mitä ja kuka Hän on.

>>>Tämä ei tarkoita,<<<
        >>>Genesis ei puhu<<<
        >>>Ei siihen<<<
        >>>Raamattu ei opeta<<<
        >>>Kolossalaiskirjeen kohta (Kol. 1:16) ei ole Jeesuksen sanoja<<<
        >>>Paavalin koulukunnan tuotoksia, eivät hänen omiaan.<<<
        >>>Apostolien teot 17 ei opeta,<<<
        >>>ei tieteellinen todiste <<<
        >>>ei metafyysinen määritelmä<<<

Kannattaa sinun pohtia, miksi kirjoitat "ei ole" kun sinun
        tulisi kirjoittaa "on".

Kun kohtaan tällaista tekstiä/opetusta/puhetta, tiedän heti
        ettei se ole Jumalasta Jumalan Hengen inspiroimaan opetusta.

Pane merkille opetus, joka tulee Jumalalta. Se poikkeaa oleellisesti
        sinun tavastasi tuoda käsityksiäsi hengellisistä asioista.

Jumalan Hengessä kirjoitetaan siitä, mitä Jeesus on. Silloin
        se on Jeesuksen Kristuksen korottamista, kehumista, ylistämistä
        ja Hänen Sanansa esille tuomista sopusoinnussa koko Raamatun
        sanoman kanssa. Pyhän Hengen antama opetus ei missään
        kohtaa ole riidassa yhdenkään Raamatun jakeen Sanan kanssa.
        Jos näet Raamatussa ristiriitoja, et vielä tiedä niin kuin tulee tietää.

Pyhä Henki korottaa Jeesusta, ei vähättele eikä halvenna
        Häntä piirtoakaan. "Kun Hän, Pyhä Henki, tulee, Hän on
        minut kirkastava".

Pyhä Henki ei kirkasta Jeesusta kertomalla mitä Hän ei ole!

Mvh J -K

• >>Kun tarkkaan katsotaan Raamattua ja otetaan siitä pois harhaoppinen Johanneksen evankeliumi, niin ymmärretään Jeesuksen olevan pelkkä ihminen, ei muuta. >>

Myös Koraani opettaa näin.

😀😀😀😀😀

• Anonyymi

No esim. näissä se tulee selvästi esille:

Evankeliumi Johanneksen mukaan 8

28. Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
      29. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
      30. Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.

Jeesus käytti itsestään samaa Jumalan nimeä "Minä olen", minkä Jumala antoi Moosekselle.

2.Moos.3

13. Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
      14. Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".

Evankeliumi Johanneksen mukaan 8

56. Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."
      57. Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
      58. Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

Kirjanoppineet tunsivat Vanhan Testamentin kirjoitukset ja ymmärsivät, että Jeesus teki itsensä Jumalaksi.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 10

32. Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
      33. Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

• Anonyymi

Se että Jeesus "teki itsensä Jumalaksi", perustuu myöhempään tulkintaan, ei selkeään Raamatun tekstiin.

Joh. 8:28 ja 58:
        Kun Jeesus sanoo "minä olen", kreikaksi "ego eimi", se ei viittaa Jumalan nimeen (2. Moos. 3:14: *Ehjeh asher ehjeh*, hepr.). "Ego eimi" on yleinen ilmaus Johanneksen evankeliumissa, ja Jeesus käyttää sitä myös esim. "minä olen maailman valo", "minä olen ovi", "minä olen viinipuu". Kaikki nämä symbolisesti.

Joh. 10:33:
        Jeesus ei hyväksy tätä syytöstä, vaan vastaa (jakeessa 34–36) psalmiviittauksella:

"Te sanotte häntä Jumalan Pojaksi, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan ja te sanotte: Sinä pilkkaat Jumalaa! koska minä sanon: Minä olen Jumalan Poika?"

Hän nimenomaan erottaa itsensä Jumalasta ja viittaa Vanhan testamentin kohtaan (Ps. 82:6), jossa ihmisistä sanotaan "te olette jumalia".

Joh. 17:3:
        "Tämä on iankaikkinen elämä: että he tuntevat sinut, ainoan totisen Jumalan, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Siinä Jeesus itse tekee selväksi, kuka on ainoa Jumala. Eikä se ole hän itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se että Jeesus "teki itsensä Jumalaksi", perustuu myöhempään tulkintaan, ei selkeään Raamatun tekstiin.

Joh. 8:28 ja 58:
        Kun Jeesus sanoo "minä olen", kreikaksi "ego eimi", se ei viittaa Jumalan nimeen (2. Moos. 3:14: *Ehjeh asher ehjeh*, hepr.). "Ego eimi" on yleinen ilmaus Johanneksen evankeliumissa, ja Jeesus käyttää sitä myös esim. "minä olen maailman valo", "minä olen ovi", "minä olen viinipuu". Kaikki nämä symbolisesti.

Joh. 10:33:
        Jeesus ei hyväksy tätä syytöstä, vaan vastaa (jakeessa 34–36) psalmiviittauksella:

"Te sanotte häntä Jumalan Pojaksi, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan ja te sanotte: Sinä pilkkaat Jumalaa! koska minä sanon: Minä olen Jumalan Poika?"

Hän nimenomaan erottaa itsensä Jumalasta ja viittaa Vanhan testamentin kohtaan (Ps. 82:6), jossa ihmisistä sanotaan "te olette jumalia".

Joh. 17:3:
        "Tämä on iankaikkinen elämä: että he tuntevat sinut, ainoan totisen Jumalan, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Siinä Jeesus itse tekee selväksi, kuka on ainoa Jumala. Eikä se ole hän itse.

Koko Raamattu, alusta loppuun, kertoo Jumalasta ja Sana ilmoittaa meille
        Hänet. Kerro, perustellen Raamatun Sanalla, kuka on se ainoa oikea Jumala.
        Kerro sitten myös miten ja missä/mistä löydät Hänet sekä miten ja missä
        opimme tuntemaan Häntä.

>>>Siinä Jeesus itse tekee selväksi, kuka on ainoa Jumala. Eikä se ole hän itse.<<<

Jos et pysty perustelemaan oppiasi Raamatulla, sinun ei kannata
        tehdä Jumalasta, Jeesuksesta tai Pyhästä Hengestä mitään väittämiä
        koska et vielä tiedä, niin kuin tulisi tietää, jotta voisi toisia opettaa.
        Jos teet voimakkaita väittämiä ilman Jumalalta saamaa Sanaa et ole
        Jumalan asialla. Sanan, opin, saaminen Jumalalta edellyttää yhteyttä
        Häneen ja elämää Hänen kanssaan.

Raamatun Sana ei ole totuus jos sitä ei Pyhä Henki ole antanut
        eikä Hän siksi ole siinä Sanassa mukana. Sana täytyy tulla Jumalasta
        jotta se olisi totuus. Silloin siinä on Henki ja elämä.

Pekele siteerasi Raamattua Jeesukselle mutta Jeesus ei ottanut
        sitä sanaa vastaan vaikka se oli VT:n tekstiä. Miksi Jeesus ei ottanut
        vastaan eikä totellut Jumalan Sanaa? Siksi, koska se sana tuli väärästä
        lähteestä ja siitä sanasta puuttui Pyhä Henki; Jumala.
        Se sana ei ollut Jumalasta Jeesukselle eikä Jumala todistanut sitä
        todeksi. Siksi Jeesus ei totellut.

Mvh J - K

• Anonyymi

Kyriakee, Kirkko.

Jeesus käski rakentaa Kirkon kastamalla kaikki ihmiset nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

Matt.28:18

• Anonyymi

Saatana teki identiteettivarkauden ja otti nimen Jeesus, siksi sitä ei pidä enää käyttää.

• Anonyymi

2. Tess. 2:4

tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Saatana sinkoutui ensin salaman tavoin Damaskotielle ja sokaisi Tarsolaisen murhamiehen ja antoi tälle enkelinsä uudeksi matkaoppaaksi.

Luuk. 10:18

Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman."

• Anonyymi

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Saatana teki identiteettivarkauden ja otti nimen Jeesus, siksi sitä pelkästään ei pidä enää käyttää.

2. Tess. 2:4

tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Saatana sinkoutui salaman tavoin Damaskotielle ja sokaisi Tarsolaisen murhamiehen ja antoi tälle enkelinsä uudeksi matkaoppaaksi.

Luuk. 10:18

Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman."

Jeesus otti uuden nimen.

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi

Kukaan Jumalan Kolmesta eri Persooasta (Isä, Poika ja Pyhä Henki) ei paljastanut todellista taivaallista nimeään, ettei se olisi tullut pilkatuksi.

Ne nimet paljastetaan vasta Jeesuksen tulemuksessa.

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi

Sanan mukaan Jumala on yksi. Kolme persoonaa on katolaisen porttokirkon eksytys!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanan mukaan Jumala on yksi. Kolme persoonaa on katolaisen porttokirkon eksytys!

Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat yksi Jumala.

Kaikilla on samat lait, säännöt ja käskyt.

Ei ole erikseen mitään lievemmpiä hengen lakeja tai pojan lakeja, kuten asioita vääristellään.

• Anonyymi

Erikoistehtävissä olevat enkelitkään eivät saaneet paljastaa omaa taivaallista nimeään.

Tuom. 13:18

Herran enkeli vastasi hänelle: "Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen."

• Anonyymi

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen

• Anonyymi

Jos Jeesus oli vain ihminen ja Profeetta, yksi 144000 Karitsan apostolista niin häntä verrattaisiin Louis Pasteuriin, Einsteiniin ja Nostradamukseen. Eikä hän olisi heitä suurempi välttämättä.

Jeesus ylennettiin Pojaksi. Enkeleitä ylemmäksi. Tänä päivänä minä sinut synnytin. Mutta entä aivan itse Jumalaksi asti? Oliko Isä Jeesuksessa ja Jeesus Isässä? Ei ole mahdoton ajatus.

Jumalan armo tänä päivänäkin on parhaimmillaan sitä että Jumala itse tulee armon saaneen suuksi, silmiksi ja käsiksi.

Jeesus Kristus on lihaan tullut.

Mutta koska en ole miettinyt tätä Jeesuksen Jumaluuteen liittyvää teologiaa en sen enempää kommentoi. Pitäisi tuntea Kreikan kielellä Raamattu.

• Anonyymi

Oikeita Karitsan apostoleita on vain 12 kpl. Paavikin oli jo valeaposoli.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

Paavali julisti itse itsensä apostoliksi. Oli valeapostoli.

Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.

• Anonyymi
        UUSI

Lihaan tullut tarkoittaa ihmistä. Eli Jeesus tuli ihmiseksi. Hän ei siis ollut Jumala. Isä Jumala vahvisti häntä Pyhän Hengen kautta, jonka avulla Jeesus myös pystyi tekemään ihmeitä. Jos Isä Jumala ei olisi Jeesuksen kasteessa antanut Pyhää Henkeä Jeesukselle, Jeesuksella ei olisi mitään voimaa tehdä ihmeitä. Hänhän itse sanoo, teot jotka teen eivät ole minun, vaan Isän.
        Hepreaksi ja arameaksi on myös Raamattuja netissä, kannattaa tutustua.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oli niitä yli 70 yhdessä kohtaa. Tämä oppi vain 12 apostolista on kirkon keksintö.

• Anonyymi

Jeesus on Jumalan Poika ja Jumala.

• Anonyymi
        UUSI

Määrittele termi Jumala. Mikä/millainen se on?

• Anonyymi

”Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki". Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".”
      ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭25‬-‭26‬ ‭FB38‬‬

”Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".”
      ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭26‬ ‭FB38‬‬
      Novum: 26."..Sanoo hänelle Jeesus: Minä olen ( Ego eimi) ,puhuva sinulle!"

”Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".”
      ‭‭2. Mooseksen kirja‬ ‭3‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

”Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"”
      ‭‭Johannes‬ ‭20‬:‭28‬-‭29‬ ‭FB38‬‬

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2244
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      988
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      952
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      853
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe