Lervo, Karvian sahti, ja protestilista

Anonyymi-ap

Lervo, josta oli niin kuin monenlaisia tarinoita ennenkin, mutta tämä oli jotain aivan uutta – hän pääsi protestilistalle, ja siitä se sitten alkoi. Lervo päätti juhlistaa sitä kunnolla, ja niin hän joi kunnon kännit kuin viimeistä päivää. Kännissä ähki ja ähki, ja ajoi rahtia deliriumeissaan, kuin olisi ollut joku maailmanmestari.

Samaan aikaan Kassu huusi ällää puhelimessa: "Ällää, älä nyt vittu enää soita!" Mutta Lervo ei kuullut mitään, vaan jatkoi matkaansa. Hän oli nyt niin sekaisin, että hänen mielikuvituksensa alkoi pyöriä villisti: hänellä tuli hiton moinen delirium, ja trattaukko kolkutti ovella kuin olisi joku tärkeä asiakas.

Lervo ei jaksanut odottaa, vaan soitti ähisten ja ähisten ÄLLÄÄLLÄ TILITOIMISTOON: "POLTAN KOKO PASKAN JOS ETTE TEE H.E.T.I MULLE TILINPÄÄTÖSTÄ!" Puhelimen toisessa päässä vastattiin rauhallisesti: "Tarttettaiskohan jotain kuitteja ja ym?" Mutta Lervo ei kuullut mitään, vaan löi ällää luurin korvaan ja jatkoi matkaansa.

Sillä välin Lervon kaivuri oli päässyt vauhtiin, ja kaikki takaaajat kirjistivät jo vöitään. Hän teki töitä kuin hullu, mutta takaaajat olivat niin hermostuneita, että olivat jo hakemassa ulosottovirastosta kanttiinista 80-luvun tunnelmissa.

Lervon Åkerman uppoaa suohon ja hän makaa deliriumeissaan, muttei oikein muista, mitä oli tapahtunut. Yhtäkkiä hän karjuu: "VEKSELI SHAATANA, KIRJOTA MULLE VEKSELI PERKELE!" Hän oli ollut pankissa bisnesnero, ja nyt hän möläytteli näitä kuin olisi ollut joku aatelinen.

Hänen turhapuromainen virne hänellä on aina lärvillään, ja hän mylvi puhelimessaan: "Tuo bisnes on yhtä kuin ällää." Hän ei muista koko episodia, mutta harmittelee vain sitä, että jos kanjasta katkeaa akseli, niin on tehtävä vekseli.

Lervo hakee kottia karjuen kunnantalolta, ja Kassu ja Jompero menevät ulosottoon, henkselit paukkuen ja karjuen: "Tässä se vekseli nyt on, antakaa kiukkuinen vaadinta!"

Lervo rakastaa pontikkaa ja karvialaista sardin, ja kerran 70-luvulla hän ajoi Saudikeikankin niin tummissa sahtikeikkuleissa, että ei muistanut koko reissusta mitään, kun palasi Poriin. Kaivurilla hän tekee töitä, ja kaikki takaaajat kiristävät jo vöitään – Sisu Polar ja Ka-lervo, kaksi tuttua aisaparia jo 80-luvulta lähtien.

Eka Karjaan hyttinen Polari Sisu, joka oli niittihyttä, oli VTA:lla telitettynä – ja vaikka akselit nousivat, Lervo ei siitä välittänyt. Hän vain otti lisää karvian sahtia ja lähti sankarin juomaan niin kuin ei mitään olisi tapahtunut.

Näin Lervo jatkoi elämäänsä, sekaisin mutta silti hengissä, ja vaikka deliriumit ja vekselit kiersivät hänen mielessään, hän pysyi omalla tavallaan hauskan pinnassa. Kylläpä oli tarina, jota ei unohtaisi koskaan – ainakaan Lervo itse.

2

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jo onkin sitten rouheita nämä tarinat lervon hääräilyistä!

• Anonyymi
      UUSI

Puhelimessa Kassu huusi älläähan ja Lervolle tuli delirium, joka sai traktorin kolkuttamaan ovea kuin heikkopäinen joulupukki. Lervo soitti Älläällä tilitoimistoon: "Poltan koko paskankin, jos et tee H.E.T.I. mulle tilinpäätöstä!" Vastaus kuului: "Tarttettais jotain kuitteja ja ym." Silloin Lervo löi Älläään luurin korvaan ja huusi: "Älä ny, mä oon kaivurilla töissä, ja kaikki takaaajat kiristää jo vöitä!"

Ulosottoviraston kanttiinissa 80-luvulla on vietetty lukuisia sessioita, kun Lervo on rääkäissyt väen ulos, ja huhut kertovat, että hän oli eilen yössä Kossu päässä kailottanut väärillä taajuuksilla, että hän on koko kylän mumma. Päntälän Seonmäellä rahtikonnat ja paikalliset sankarit kokoontuvat Lervon persnettojuhlille sahtia juomaan, ja ilmassa tuoksuu virtsan ja makkaran yhdistelmä, joka on jo jokavuotinen perinne.

Lervo oli aikoinaan ollut kaksi hyvää aikaa – toinen laski Eurajoen laskua alas, toinen meni ylös. Ällässä toinen Lervo kiehui kuin Lahdissika: "Vekseli se on joka velkasta opettaa, ostakko poika multa auton ajoineen?" Kun toinen oli jo huoltiksemparim vitospöydän alla, Tervasaaren pihalla hän oli jo piirtämässä teliautoa ja tiilitaloa – mikä oli hänen mottonsa: "Teliauto ja tiilitalo." Hän lähti pankkiin ensimmäistä vekseliä tekemään, mutta pää pää punaisena huusi, ettei sellaista ole olemassakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      200
      7102
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      116
      5996
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5467
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3615
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      61
      3316
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2691
    7. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      28
      2632
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2420
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      26
      2376
    10. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      2175
    Aihe