Kannattaako kuntoilla Thaimaassa

Anonyymi-ap

Fyysisen aktiivisuuden havaittiin torjuvan useita sairauksia. Verrattuna vain 2 000 askelta päivässä liikkuviin, 7 000 askelta päivässä ottavien yleinen kuolleisuusriski pieneni 47 prosenttia ja syöpäkuolleisuus­riski 37 prosenttia.

Riski sairastua tyypin 2 diabetekseen pieneni 14 prosenttia, dementiaan 38 prosenttia ja masennukseen 22 prosenttia.

Tutkimuksessa ei huomioitu, kuinka intensiivistä liikkuminen oli. Kuitenkin jo pienikin lisäys fyysisessä aktiivisuudessa tuo selviä terveysvaikutuksia.

Hyötyjä havaittiin 4 000 päivittäisestä askeleesta alkaen. Jokainen 1 000 askeleen lisäys edistää terveyttä entisestään.

https://www.is.fi/terveys/art-2000011387086.html

26

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

Kuntoilu kannattaa muuallakin kuin Thaimaassa. Kuoleepahan sitten terveempänä eikä kitumalla.

• Anonyymi
      UUSI

Voi rakas lapsi jälleen kerran, mitä sitä hyvällä fyysisellä kunnolla tekee, jos pää on täysin jälkijättöinen, ihminen kuitenkin on osiensa summa, kuten osamaksuautosi, tärkeitä on se että pärjäät itsesi kanssa, ja joskus muidenkin, mt-kuntoutujille se voi olla hyvinkin haastavaa, silloin saa kattilat uuden käsityksen.

• Anonyymi
        UUSI

Niin thaimaa kuin suomikin on hätäaluetta verisuoni ja diabetes sairauksissa,
        Tuossa hieman factaa ihmeteltäväksi...
        Terveyden, erityisesti diabeteksen ja sepelvaltimotaudin osalta, on merkittäviä eroja Suomessa ja Thaimaassa. Alla on vertailu näistä sairauksista molemmissa maissa:

Diabetes (tyyppi 2)
        Suomi

Esiintyvyys: Noin 5–7 % aikuisväestöstä (kasvussa).

Riskitekijät: Lihavuus, liikunnan puute, perinnöllisyys.

Hoito: Hyvä saatavuus terveydenhuoltoon, systemaattinen seuranta, kattava koulutus.

Ennaltaehkäisy: Kansalliset ohjelmat (esim. DEHKO-ohjelma), verensokeriseulonnat.

Thaimaa

Esiintyvyys: Noin 8–10 % aikuisväestöstä (nopea kasvu urbaaneilla alueilla).

Riskitekijät: Muuttuva ruokavalio (enemmän prosessoitua ruokaa), liikunnan puute, geeneissä altius aasialaisilla.

Hoito: Kaupungeissa hyvää hoitoa, maaseudulla rajoitetumpi saatavuus.

Ennaltaehkäisy: Tietoisuuden lisääminen, mutta haasteita maaseudun kattavuudessa.

Sepelvaltimotauti (CAD)
        Suomi

Esiintyvyys: Yleisin kuolinsyy (noin 20 % kuolemista).

Riskitekijät: Korkea verenpaine, diabetes, tupakointi, liikalihavuus.

Hoito: Kattava kardiologinen hoito, tehokkaat leikkausmenetelmät (stentit, ohitusleikkaukset).

Ennaltaehkäisy: Kolesterolitason seuranta, terveysneuvonta, kansalliset ohjelmat.

Thaimaa

Esiintyvyys: Kasvava ongelma (noin 10–15 % kuolemista), erityisesti kaupungeissa.

Riskitekijät: Lisääntyvä lihavuus, diabetes, tupakointi, perinteisen ruuan korvaaminen rasvaisilla ruuilla.

Hoito: Kaupungeissa hyvä saatavuus, mutta kallis; maaseudulla heikompi.

Ennaltaehkäisy: Terveyskampanjat, mutta vähemmän systemaattista kuin Suomessa.

Yhteenveto
        Diabetes on yleisempi Thaimaassa, etenkin kaupungeissa, ja sen esiintyvyys kasvaa nopeasti. Suomessa diabetesta hallitaan paremmin kansallisilla ohjelmilla.

Sepelvaltimotauti on molemmissa maissa merkittävä kuolinsyy, mutta Suomessa hoidon saatavuus on tasaisempi. Thaimaassa kaupunkien ja maaseudun välillä on suuria eroja.

Suomen vahvuudet: Kattava julkisen terveydenhuollon järjestelmä, ennaltaehkäisyohjelmat.

Thaimaan haasteet: Nopea länsimaistuva elämäntapa lisää sairauksia, eriarvoisuus hoidon saatavuudessa.

• Anonyymi
        UUSI

Sanoppas päivää muillekin...
        Sanoppas päivää muillekin...

https://www.youtube.com/watch?v=xGxNqAu7sy0

ENKÄ SANO, MINÄ EN OLE MIKÄÄN KYMPPI!

Minulla lahosi lanttu ja pääsin huippu eläkkeelle jo 46v. vanhana.

> § <

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin thaimaa kuin suomikin on hätäaluetta verisuoni ja diabetes sairauksissa,
        Tuossa hieman factaa ihmeteltäväksi...
        Terveyden, erityisesti diabeteksen ja sepelvaltimotaudin osalta, on merkittäviä eroja Suomessa ja Thaimaassa. Alla on vertailu näistä sairauksista molemmissa maissa:

Diabetes (tyyppi 2)
        Suomi

Esiintyvyys: Noin 5–7 % aikuisväestöstä (kasvussa).

Riskitekijät: Lihavuus, liikunnan puute, perinnöllisyys.

Hoito: Hyvä saatavuus terveydenhuoltoon, systemaattinen seuranta, kattava koulutus.

Ennaltaehkäisy: Kansalliset ohjelmat (esim. DEHKO-ohjelma), verensokeriseulonnat.

Thaimaa

Esiintyvyys: Noin 8–10 % aikuisväestöstä (nopea kasvu urbaaneilla alueilla).

Riskitekijät: Muuttuva ruokavalio (enemmän prosessoitua ruokaa), liikunnan puute, geeneissä altius aasialaisilla.

Hoito: Kaupungeissa hyvää hoitoa, maaseudulla rajoitetumpi saatavuus.

Ennaltaehkäisy: Tietoisuuden lisääminen, mutta haasteita maaseudun kattavuudessa.

Sepelvaltimotauti (CAD)
        Suomi

Esiintyvyys: Yleisin kuolinsyy (noin 20 % kuolemista).

Riskitekijät: Korkea verenpaine, diabetes, tupakointi, liikalihavuus.

Hoito: Kattava kardiologinen hoito, tehokkaat leikkausmenetelmät (stentit, ohitusleikkaukset).

Ennaltaehkäisy: Kolesterolitason seuranta, terveysneuvonta, kansalliset ohjelmat.

Thaimaa

Esiintyvyys: Kasvava ongelma (noin 10–15 % kuolemista), erityisesti kaupungeissa.

Riskitekijät: Lisääntyvä lihavuus, diabetes, tupakointi, perinteisen ruuan korvaaminen rasvaisilla ruuilla.

Hoito: Kaupungeissa hyvä saatavuus, mutta kallis; maaseudulla heikompi.

Ennaltaehkäisy: Terveyskampanjat, mutta vähemmän systemaattista kuin Suomessa.

Yhteenveto
        Diabetes on yleisempi Thaimaassa, etenkin kaupungeissa, ja sen esiintyvyys kasvaa nopeasti. Suomessa diabetesta hallitaan paremmin kansallisilla ohjelmilla.

Sepelvaltimotauti on molemmissa maissa merkittävä kuolinsyy, mutta Suomessa hoidon saatavuus on tasaisempi. Thaimaassa kaupunkien ja maaseudun välillä on suuria eroja.

Suomen vahvuudet: Kattava julkisen terveydenhuollon järjestelmä, ennaltaehkäisyohjelmat.

Thaimaan haasteet: Nopea länsimaistuva elämäntapa lisää sairauksia, eriarvoisuus hoidon saatavuudessa.

Edelleen Possokka sitkeästi kertoo sairastelunsa olevan ihan ok, koska länsimaistuvassa maailmassa elintasosairaudet ovat yleisiä.

Ei se ole ok. Elämänlaatusi on surkea ja esim seksielämäsi puuttuu kokonaan ja tekee sinusta vihaisen ja kärttyisen ennenaikojaan vanhentuneen raihnaan vanhuksen.

Sinulta on jäänyt kokonaan väliin liikunnan ilo ja sen tuomat mielihyvähormonit. Missä on sohvaperunan elämännälkä?
        https://www.youtube.com/watch?v=lGN3XB9YXDI&list=RDlGN3XB9YXDI&start_radio=1&ab_channel=PaveMaijanen-Topic

Tuossa biisissä on sanoma juuri sinulle.

2010

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen Possokka sitkeästi kertoo sairastelunsa olevan ihan ok, koska länsimaistuvassa maailmassa elintasosairaudet ovat yleisiä.

Ei se ole ok. Elämänlaatusi on surkea ja esim seksielämäsi puuttuu kokonaan ja tekee sinusta vihaisen ja kärttyisen ennenaikojaan vanhentuneen raihnaan vanhuksen.

Sinulta on jäänyt kokonaan väliin liikunnan ilo ja sen tuomat mielihyvähormonit. Missä on sohvaperunan elämännälkä?
        https://www.youtube.com/watch?v=lGN3XB9YXDI&list=RDlGN3XB9YXDI&start_radio=1&ab_channel=PaveMaijanen-Topic

2010

Voi hyvänen aika rakas lapsi jälleen kerran, minä kävin sairaalassa, rasitus koe, kiipesin ensin kaksi kerosta rappusia, sitten istuin, tuolilla vähän aikaa, pieraisin niin että talkki pöllähti, kurahti vielä kolme lusikallista löysää pasasta kellohameeseen... ja sitten juoksin kolme kerrosta rappusia lisää, ja voin vakuuttaa, syke, ja veren paine, eivät nousseet yhtään.

> § <

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

2010

Miten se siitä mihinkään muuttuu, vaikka olisin miten katkera tahansa, sairaus on olemassa eikä se siitä muutu miksikään teen niin tai näin, olen jo 30 vuotta sitten hyväksynyt osani, ilman pienintäkään katkeruutta tai kateutta terveitä kohtaan, joskus on hyviä joskus huonoja päiviä, ne kuuluvat tähän peliin, nyt on hieman paremmin nestettä poistunut runsaasti, uuden lääkkeen ansiosta, ainoa mitä kadun, minun olisi kannattanut jäädä suomeen vuonna 2019 kun kävin täällä, olisin päässyt paljon vähemmällä...

Eikä sinun kannata huomioida minua lainkaan, sinulla on paljon selvemmät mt-ongelmat kuin minulla koskaan laiffilasta nyt puhumattakaan, olen elänyt tämän kanssa ja tottunut/sopeutunut tähän täysin...

• Anonyymi
      UUSI

Kiitän asiallisesta uutisoinnista ja tuo todellakin liittyy matkailuun, sillä vireä matkailija nauttii matkastaan paljon enemmän kuin löysä sohvaperuna.

Kun lopetin thainyrkkeilyn 2006, aloitin saliharjoittelun toden teolla ja massaa kertyi lihaksen muodossa useita kiloa. Aerobisena oli vielä hölkkä salille ja uintia puoli tuntia.

2009 huomasin että olin härkämäisen vahva maastavedossa ja kyykyssä, joiden maksimia en koskaan ollut uskaltanut kokeilla, ettei skolioosi tule takaisin.

Miltei ensimmäisillä maksimpainojen kokeilulla nousi lähemmäs 300 kiloa kummassakin ja ilman remmejä, ilman vyötä ja ilman mitään vieteripukua. Se oli päälle nelikymppiselle kova suoritus ja nimenomaan ilman roinaa ja apuvälineitä.

Sitten jäi eron jälkeen aerobinen pois lähes kokonaan ja paino nousi nopeasti päälle 20 kiloa. Brenkulla oli osuutensa asiaan, mutta saliharjoittelu jatkui.

Huomasin sitten Thaimaassa siinä 2011 että vireystila on laskenut aerobisen liikunnan ja ylipainon vuoksi ja päätin kerralla tehdä asiaan muutoksen.

Lähdin Hua Hiniin kaverin omistamalle Muay Thai- leirille kuukaudeksi ja treenasin kovimmillaan kuusi tuntia päivässä ja kovaa.

Noin 10-12 viikossa oli lähtenyt ylipaino pois, hyvät yöunet oli palanneet ja vireys oli kuin parikymppisenä. Silloin päätin sen että meikäläiselle ei sovi possoilu. Possoilu vie voimat, vireyden ja elämänilon.

Sen jälkeen en ole koskaan lopettanut säännöllistä liikuntaa ja olen huomannut että laatu korvaa määrän. Sen ei tarvitse olla verenmaku suussa rehkimistä, vaan riittäisi kolmekin kertaa viikossa sellainen tunti sykealueella 115-130.

Ylävartaloa treenaan käytännössä enää vain punnerruksilla ja leuanvedoilla. Leuanvedossa tulee vatsalihastreeni kaupanpäälle.

Omasta kokemuksesta voin kertoa että jo 20 kilon ylipaino on hirvittävä rasite sekä kropalle että psyykelle. Siihen ei kannata tottua. Voin vaan kuvitella miltä tuntuisi possomainen 60 kilon ylipaino, mutta en halua kuvitella. Siitä tulisi painajaisia.

Lisätestokuurit (2 x 10 viikkoa) 2023 toimi siten että alkuun tuli huima jaksaminen, terhakat aamuerektiot kuin nuorelle pojalle ja kuumotti lihaksia kun rasva paloi. Hikoilu lisääntyi ja nesteen tarve.

Sitten se tasaantui kuurien loppua kohti ja tuli pieni taantuma kun elimistö ihmetteli missä lisätesto? Mutta sitten luontainen tuotanto vilkastui ja tuli sama efekti kuin lisätestosta.

Viime vuoden alun jälkeen en ole käyttänyt, mutta vireystila on erinomainen kuin myös aamuerektiot. KuIIista on lähtenyt sentti pois, mutta on siitä varaa lähteä vielä vaikka toinenkin 8)

Se on normaalia iän myötä. Jos vireystila tuntuu laskeneen liikaa, niin että päiväunet tulee pakollisiksi ja ei huvita liikku tarpeeksi, niin suosittelen menemään lääkäriin mittauttamaan testot ja kilpirauhasten toiminta.

Lähtee 10-30 vuotta ikää pois parissa kuukaudessa ja vaimokin tykkää.

2010

PS: Niin ja lomallakin voi paremmin, kun pysyy vireänä, ui ja käy vähän kävelyillä. Patikointi helteessä on parasta, mutta tietenkin sen oman kunnon mukaan. Tarkoitus kun ei ole rampauttaa itseään eikä saada slaagia.

• Anonyymi
        UUSI

Paljon mahdollista mutta sinun jäi huomiotta se että ihminen on osiensa summa, jos pää on pehmeä ei se fyysinen kunto sitä miksikään muuta, vaikka pumppaisit rautaa joka päivä pää pysyy pehmeänä, ja saa aikaan possottelua, kattiloita, harhaisia kuvitelmia miljoonista, kaiken vaurauden takana on aina osaaminen, jos et ole perinyt amerikan setääsi, rakennusalan ammattilainen ei alipaineista sekä sukita avoviemareitä, valmista betonilientä, eikä osaava yrittäjä kerro nostaneensa vuosia osakaslainaa, ja maksavansa ainoastaan yhteisöveroa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paljon mahdollista mutta sinun jäi huomiotta se että ihminen on osiensa summa, jos pää on pehmeä ei se fyysinen kunto sitä miksikään muuta, vaikka pumppaisit rautaa joka päivä pää pysyy pehmeänä, ja saa aikaan possottelua, kattiloita, harhaisia kuvitelmia miljoonista, kaiken vaurauden takana on aina osaaminen, jos et ole perinyt amerikan setääsi, rakennusalan ammattilainen ei alipaineista sekä sukita avoviemareitä, valmista betonilientä, eikä osaava yrittäjä kerro nostaneensa vuosia osakaslainaa, ja maksavansa ainoastaan yhteisöveroa.

Otan vielä kantaa tuohon sinun käsitteeseesi elämän ilo, mitä se sinun tapauksessa tarkoittaa, että sinulla on mahdollisuus joka päivä tehdä metrin kurttauksia siitä miten hyvin olet onnistunut elämässäsi, vaikka rivien välistä on luettavissa kaikkea muuta, kuin henkinen tasapaino, minä tosiaan pääsin 46 vuotiaana eläkkeelle, nimenomaan selkäongelmien takia, mitä luulet milloin olisi ollut sinun aikasi, 27v. 35v. 40v. että olisit tiedostanut tilanteesi ja hakenut apua, ongelmiisi, nyt se on jo myöhäistä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Otan vielä kantaa tuohon sinun käsitteeseesi elämän ilo, mitä se sinun tapauksessa tarkoittaa, että sinulla on mahdollisuus joka päivä tehdä metrin kurttauksia siitä miten hyvin olet onnistunut elämässäsi, vaikka rivien välistä on luettavissa kaikkea muuta, kuin henkinen tasapaino, minä tosiaan pääsin 46 vuotiaana eläkkeelle, nimenomaan selkäongelmien takia, mitä luulet milloin olisi ollut sinun aikasi, 27v. 35v. 40v. että olisit tiedostanut tilanteesi ja hakenut apua, ongelmiisi, nyt se on jo myöhäistä.

" minä tosiaan pääsin 46 vuotiaana eläkkeelle, nimenomaan selkäongelmien takia"

Rakas vanhus, onko todellakin näin. Muistelen sinun kertoneen, että olit kuntoutuksissa ennen tuota ja mielenterveytesi meni tapellessa Kelan ja vakuutusyhtiöiden kanssa.

Eikö sinun mielestäsi ole outoa kevyttä sisätyötä tekevän näppäimistön näpyttelijän päästä eläkkeelle nimenomaan selkäongelmien takia?

Eikö sinun mielestäsi ole outoa, että olet sittemmin näpytellyt näppäimistöä tällä palstalla 24/7 laatien metrin kurttauksia?

Mitä luulet, pitääkö mielikuvitusystäväsi Senssu sinua mieleltään terveenä ja kaikin puolin tasapainoisena henkilönä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

" minä tosiaan pääsin 46 vuotiaana eläkkeelle, nimenomaan selkäongelmien takia"

Rakas vanhus, onko todellakin näin. Muistelen sinun kertoneen, että olit kuntoutuksissa ennen tuota ja mielenterveytesi meni tapellessa Kelan ja vakuutusyhtiöiden kanssa.

Eikö sinun mielestäsi ole outoa kevyttä sisätyötä tekevän näppäimistön näpyttelijän päästä eläkkeelle nimenomaan selkäongelmien takia?

Eikö sinun mielestäsi ole outoa, että olet sittemmin näpytellyt näppäimistöä tällä palstalla 24/7 laatien metrin kurttauksia?

Mitä luulet, pitääkö mielikuvitusystäväsi Senssu sinua mieleltään terveenä ja kaikin puolin tasapainoisena henkilönä?

Minun ei ole tarvinnut koskaan tapella mitään kelan kanssa, eläke tulee veritakselta, kyllä olin kuntoutuksessa monen monta kertaa, ei niitä kela maksanuit vaan veritas, tosin osan kela maksoi veritakselle takaisin, mitä luulet kuinka todennäköistä on että Senssu on minun mielikuvitusystävä vaiko sinun, minulla ole mitään tekemistä hänen kanssaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minun ei ole tarvinnut koskaan tapella mitään kelan kanssa, eläke tulee veritakselta, kyllä olin kuntoutuksessa monen monta kertaa, ei niitä kela maksanuit vaan veritas, tosin osan kela maksoi veritakselle takaisin, mitä luulet kuinka todennäköistä on että Senssu on minun mielikuvitusystävä vaiko sinun, minulla ole mitään tekemistä hänen kanssaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko pää myös pehmeä jos paljastaa henkilötietonsa täällä julkisella keskustelupalstalla, kertoo olleensa lentokapteeni, majuri, parin condon omistaja ym.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko pää myös pehmeä jos paljastaa henkilötietonsa täällä julkisella keskustelupalstalla, kertoo olleensa lentokapteeni, majuri, parin condon omistaja ym.

Lanttu, voi hyvänen aika sentään, lahonnut kattilassa, juu... Possolla kyseessä ollen latvalaho ja sensukalla kuksalaho, vai oliko tuo toisin päin, vaiko sekä että 55555

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohon vaikea vastata riippuu asiayhteydestä ja mitä muuta on asiasta keskusteltu, 2010 kertoi alipainestavansa avoviemäreitä ollen alan ammattilainen, miljonääristä en viitsi edes mainita, niin kaiketi jonkinlaista palautetta on mahdollista antaa, miten uskottavalle juttunsa kuulostavat.

• Anonyymi
      UUSI

Pattayan pojat kuntoilee Thaimaassa nostamalla olut tuoppia toisella kädellä huulille.
      Kannattaa joskus vaihtaa kättä niin toinenkin käsi saa harjoitusta.

• Anonyymi
      UUSI

"kyllä olin kuntoutuksessa monen monta kertaa, ei niitä kela maksanuit vaan veritas, tosin osan kela maksoi veritakselle takaisin, mitä luulet kuinka todennäköistä on että Senssu on minun mielikuvitusystävä vaiko sinun, minulla ole mitään tekemistä hänen kanssaan"

Kerro hieman millaisia kuntoutuksia Veritas tarjosi sinulle ja miten ne toimi?

Sinulla ja Senssulla on yhteinen toive, että Thaimaalla ja Thaimaan turisteilla menisi mahdollisimman huonosti ja että he keskittyisivät tuijottamaan vaan liikenneonnettomuuksia ja laittomia kaatopaikkoja. Tällä hetkellä toivot laajamittaista sotaa Thaimaahan ja ole selkeästi Kambodzan puolella tässä rajaselkkauksessa.
      Se on todella outoa miehelle, jolla on thaivaimo.
      Olit innoissasi myös Thaimaan koronasuluista ja vannoit ettei yksikään turisti matkusta Thaimaahan kuin 2025 tai 2026 ja sanoit vielä perään että "jos silloinkaan".

Aloitukseen viitaten Pasanen ei kävele viikossakaan 2000 askelta.

• Anonyymi
        UUSI

Thaimaa on melkoinen kaatopaikka, siihen ei tarvitse muutakuin silmät päässään ja maleksimis mahdollisuus siellä, pattayan savosta sitä ei huomaa, mistä kuvittelet että toivon minkäänlaista sotaa minnekään, oletko hullu, minä pidän kaikki sotia perseestä, ja varsinkin kun kaksi kehitysmaata tappelee keskenään...

Eläkevakuutus yhtiö yrittää tehdä kaikkensa saadakseen ihmisen takaisin työelämään, kunnes kaikki vaihtoehdot on kokeiltu, sitten tulee eläkepaperit... olen ollut kolmen kuukauden kuntoituksessa rovaniemellä, vuosia vuosia sitten, maksavat kaikki lääkärit mitkä ovat edes vähän aiheellisia, kallein vaihtoehto on myöntää eläke, vaikka se olisi pienikin, se maksaa yhtiölle joka tapauksessa paljon, saatikka perus tai hyvä eläke...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Thaimaa on melkoinen kaatopaikka, siihen ei tarvitse muutakuin silmät päässään ja maleksimis mahdollisuus siellä, pattayan savosta sitä ei huomaa, mistä kuvittelet että toivon minkäänlaista sotaa minnekään, oletko hullu, minä pidän kaikki sotia perseestä, ja varsinkin kun kaksi kehitysmaata tappelee keskenään...

Eläkevakuutus yhtiö yrittää tehdä kaikkensa saadakseen ihmisen takaisin työelämään, kunnes kaikki vaihtoehdot on kokeiltu, sitten tulee eläkepaperit... olen ollut kolmen kuukauden kuntoituksessa rovaniemellä, vuosia vuosia sitten, maksavat kaikki lääkärit mitkä ovat edes vähän aiheellisia, kallein vaihtoehto on myöntää eläke, vaikka se olisi pienikin, se maksaa yhtiölle joka tapauksessa paljon, saatikka perus tai hyvä eläke...

Mutta sinullahan on 4000 euron nettoeläke, vai joko unohdit? Mitä ne siellä kuntoutuksessa teki? Antoi sähköshokkeja vai keppijumppaa harjoititte?
        Olet asunut hyvin erilaisessa Thaimaassa kuin muut. En ole koskaan kuullut kenenkään kutsuvan Thaimaata kaatopaikaksi. Jomtienin laitamilla näin kerran rakennusjätettä tyhjällä tontilla, mutta ei Thaimaa sen ansiosta kaatopaikaksi muutu. Upea luonto, hieno kansa ja rikas kulttuuri. Thaimaassa oli korkeakulttuuria ja osattiin kokata herkullisia ruokia jo silloin, kun Suomessa metsäläinen vielä yritti silmämunat kiiluen saada majavasta itselleen tyttöystävää padolla vaanien seipään kanssa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tulee näihin kaatopaikka ja liikenne ongelmiin, ne on hyvin hankalia, thaimaan liikenne suunnittelussa on jotain pahasti pielessä, kun ihmisiä kuolee liikenteeseen 12-15x enemmän kuin suomessa, tämä asia täytyy huomioida, jos viettää aikaansa thaimaassa, se tappaa, eikä syy ole välttämättä edes sinun, vaan joku vaan ajaa päällesi, ja henki lähtee...

Thaimaassa on kymmeniä tuhansia laittomia kaatopaikkoja, jos liikut siellä niitä näkee joka paikassa, jätehuolto en muutenkaan toimi, surkeita oli ne seiskan roskiksesta löytyneet abortoidut sikiöt, tuossa maassa on vielä paljon tekemistä...

Korruptiosta ei kannata edes mainita, se suurin yhteiskunnallisen kehityksen este, kun voit ostaa rahalla ihan mitä tahansa, siinäkin on tekemistä ja paljon.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sinullahan on 4000 euron nettoeläke, vai joko unohdit? Mitä ne siellä kuntoutuksessa teki? Antoi sähköshokkeja vai keppijumppaa harjoititte?
        Olet asunut hyvin erilaisessa Thaimaassa kuin muut. En ole koskaan kuullut kenenkään kutsuvan Thaimaata kaatopaikaksi. Jomtienin laitamilla näin kerran rakennusjätettä tyhjällä tontilla, mutta ei Thaimaa sen ansiosta kaatopaikaksi muutu. Upea luonto, hieno kansa ja rikas kulttuuri. Thaimaassa oli korkeakulttuuria ja osattiin kokata herkullisia ruokia jo silloin, kun Suomessa metsäläinen vielä yritti silmämunat kiiluen saada majavasta itselleen tyttöystävää padolla vaanien seipään kanssa.

Tämä laulu kertoo Pasasen elämästä silloin kun hän oli vielä työelämässä ja tunnettiin nimellä Kalle
        https://www.youtube.com/watch?v=V1pQORvPdJ8&list=RDV1pQORvPdJ8&start_radio=1&ab_channel=Stiqu96

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tulee näihin kaatopaikka ja liikenne ongelmiin, ne on hyvin hankalia, thaimaan liikenne suunnittelussa on jotain pahasti pielessä, kun ihmisiä kuolee liikenteeseen 12-15x enemmän kuin suomessa, tämä asia täytyy huomioida, jos viettää aikaansa thaimaassa, se tappaa, eikä syy ole välttämättä edes sinun, vaan joku vaan ajaa päällesi, ja henki lähtee...

Thaimaassa on kymmeniä tuhansia laittomia kaatopaikkoja, jos liikut siellä niitä näkee joka paikassa, jätehuolto en muutenkaan toimi, surkeita oli ne seiskan roskiksesta löytyneet abortoidut sikiöt, tuossa maassa on vielä paljon tekemistä...

Korruptiosta ei kannata edes mainita, se suurin yhteiskunnallisen kehityksen este, kun voit ostaa rahalla ihan mitä tahansa, siinäkin on tekemistä ja paljon.

Ja mitä tulee koronasulkuun kyllä arvelin että turisminpalaaminen voi kestää jopa 10 vuotta, ja onhan turismin profiili muutunut vuodesta 2019, se on varsin pitkälle muutunut aasialaisturisteiksi, ja mitä sinä itket siellä tuskin olet edes thaimaassa käynyt muutakuin unelmissasi, et ainakaan ole havainnut ns. matkoillasi yhtään mitään, jokainen väitteeni on 100% totta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi kyllä on Pasasen elämä ollut kauheaa ja vaikeaa Thaimaassa! Kaatopaikalla joutunut asumaan ja onnettomuudet vaivasivat yötä päivää. Sitten vielä korruptio vei rahat ja roskikset täyttyi sikiöistä. Sinulla kävi tuuri että pääsit sieltä ehjänä pois nauttimaan Suomen sosiaaliturvasta ja mustikkasadosta.

Toinen tietotekniikan alalta pääsi sairaseläkkeelle ja istuu 24/7 tietokoneen ääressä valittamassa Thaimaan kauheuksista ja toinen sairaanhoitaja-pankkineiti pääsi sairaseläkkeelle tuntemattomasta syystä mutta teki peltotöitä Thaimaassa ja nyt tämä tietotekniikkamies vei tämän sairaseläkeläisen vaimonsa mustikkaan. Ihminen on silloin työkykyinen, mikäli hän voi poimia mustikoita. Vaimosi ei oikeasti ole sairaseläkkeellä, hän on vain vajaaälyinen ja oppimiskyvytön, eikä kelpaa mihinkään töihin. Peruspäivärahalla asustelee eri osoitteessa, etkä sinä ole vienyt häntä yhtään mihinkään marjaan, paskanmarjat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä tulee koronasulkuun kyllä arvelin että turisminpalaaminen voi kestää jopa 10 vuotta, ja onhan turismin profiili muutunut vuodesta 2019, se on varsin pitkälle muutunut aasialaisturisteiksi, ja mitä sinä itket siellä tuskin olet edes thaimaassa käynyt muutakuin unelmissasi, et ainakaan ole havainnut ns. matkoillasi yhtään mitään, jokainen väitteeni on 100% totta.

Ei ole muuttunut aasialaisturisteiksi, vaan kiinalaisia puuttuu miljoonia vuositasolla ja eurooppalaiset ja intialaiset ovat heidät korvanneet. Aasialaisia on vähemmän kuin 2019.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      133
      7310
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2670
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      267
      1300
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1069
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      171
      1000
    6. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      73
      961
    7. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      950
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      794
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      773
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      751
    Aihe