tehdä kolme kerta
Ristin merkin tekemällä pelastuuse pitää
16
123
Vastaukset
Sopii Hiekkalaatille.
Pelastava usko ei rituaaleja pidä siällään.- AnonyymiUUSI
On sinunkin uskossa monenlaisia rituaaleja, mm. uppokaste, ehtoollinen, polvirukous, Israelin siunaaminen (jopa sotarikoksista piittaamatta), kielilläpuhuminen (jokeltelu), ihmeparantamiset (niihin uskominen näytön puuttuessa), profetiat (niihin uskominen, vaikka pieleen menevätkin).
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On sinunkin uskossa monenlaisia rituaaleja, mm. uppokaste, ehtoollinen, polvirukous, Israelin siunaaminen (jopa sotarikoksista piittaamatta), kielilläpuhuminen (jokeltelu), ihmeparantamiset (niihin uskominen näytön puuttuessa), profetiat (niihin uskominen, vaikka pieleen menevätkin).
Lesta usko on mielestäni sitä tekopyhää uskoa jossa lapsille valehdellaan ja pelotellaan ja kielletään. Tyhmää,...
Anonyymi kirjoitti:
Kiellätkö, ettei Raamattu käske uskovien siunata Israelia, sekä sen kansaa?
Mihijn maahan Israel on hyökännut, muuta kun oman maan pelastamistarkoituksella.
Olet juuri niitä Hengellä täyttymättömiä, joille Henki ei ole anatanut Kielillä puhumisen armolahjaa.
Käy Upotuskasteella, niin; Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
Samoin saat; Ap. t. 2:38Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Samaan kuuluu myös kirlillä puhumisen armolahjan, se ei ole jokeltelua, vaan selvää tekstiä Jumalata.
1. Piet. 3:21Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus- AnonyymiUUSI
pinnasänky kirjoitti:
Kiellätkö, ettei Raamattu käske uskovien siunata Israelia, sekä sen kansaa?
Mihijn maahan Israel on hyökännut, muuta kun oman maan pelastamistarkoituksella.
Olet juuri niitä Hengellä täyttymättömiä, joille Henki ei ole anatanut Kielillä puhumisen armolahjaa.
Käy Upotuskasteella, niin; Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
Samoin saat; Ap. t. 2:38Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Samaan kuuluu myös kirlillä puhumisen armolahjan, se ei ole jokeltelua, vaan selvää tekstiä Jumalata.
1. Piet. 3:21Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemusJumala kokoaa ennen loppua vielä valittunsa omaisuuskansastaan, se on ennustettu Raamatussa. Abrahamin ja hänen jälkeläistensä siunaaminen ei tarkoita, että pitää sielunsa autuudeksi siunata Netanjahun johtamaa kansanmurhaa Gazassa, jota hän toteuttaa käyttäen Hamasin terrori-iskuja tekosyynä. Israelin asema ei vihamielisen arabimaailman keskellä ole helppo, mutta myös sen omissa toimissa on paljon korjattavaa. Oletko valmis tuomitsemaan Netanjahun harjoittaman kansanmurhan? Vai pelkäätkö menettäväsi Jumalan siunauksen, jos tuomitset Israelin väärät teot?
Jos kielilläpuhuminen on selvää tekstiä Jumalalta, niin varmasti niitä on nauhoitettu. Onko löytynyt tulkkeja kääntämään kieltä muille ymmärrettäväksi tilanteissa, joissa kielilläpuhuja on puhunut todistettavasti kieltä, jota ei ennen hurmokseen vaipumista osannut? Ensimmäisenä helluntaina näet Jerusalem oli täynnä muista Välimeren juutalaissiirtokunnista tulleita juutalaisia ja kaikki kuulivat Pyhän Hengen saaneiden opetuslasten puhuvan omalla äidinkielellään. Se on ihmeiden ihme!
- AnonyymiUUSI
Lue Raamattu uudestaan.
Ap. t. 2:21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'- AnonyymiUUSI
Hes. 9:4: "Ja Herra sanoi hänelle: 'Kierrä kaupungin, Jerusalemin, läpi ja tee merkki niitten miesten otsiin, jotka huokaavat ja valittavat kaikkia kauhistuksia, mitä sen keskuudessa tehdään'."
Jumalan tuomiot olivat tulossa Jerusalemin ylle. Mutta ennen sitä Jumala lähetti enkelinsä panemaan merkin kaupungissa olevien hurskaitten otsiin, etteivät tuomion enkelit koskisi heihin. Meitä varmaan kiinnostaa tietää, mikä oli tuo merkki? Se selviää hepreankielisestä tekstistä. Siinä sanotaan: ". . . pane TAV niiden otsiin . . ." Kysymyksessä on kaksi heprealaista kirjainta tav ja vav, yhdessä lausuttuna "TAV". - AnonyymiUUSI
Ei jokainen, joka sanoo minulle, ”herrani, herrani”, astu sisään taivasten kuningaskuntaan, vaan joka
tekee minun taivaallisen isäni tahdon.
Monet sanovat minulle sinä päivänä, ”herrani, herrani, emmekö me sinun nimessäsi profetoineet, ja
sinun nimessäsi ajaneet pois riivaajia, ja sinun nimessäsi tehneet monia taidollisia tekoja?”
Ja silloin minä julistan heille, että ”aikojen alusta lähtien, minä en ole teitä tuntenut. Menkää pois minun
luotani, te vääryyden palvojat!” - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei jokainen, joka sanoo minulle, ”herrani, herrani”, astu sisään taivasten kuningaskuntaan, vaan joka
Monet sanovat minulle sinä päivänä, ”herrani, herrani, emmekö me sinun nimessäsi profetoineet, ja
sinun nimessäsi ajaneet pois riivaajia, ja sinun nimessäsi tehneet monia taidollisia tekoja?”
Ja silloin minä julistan heille, että ”aikojen alusta lähtien, minä en ole teitä tuntenut. Menkää pois minun
luotani, te vääryyden palvojat!”Tai
Ja on tapahtuva, että jokainen, joka on kutsuva Herran nimeä, on elävä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tai
Ja on tapahtuva, että jokainen, joka on kutsuva Herran nimeä, on elävä.Ja jatkuu
Siionin vuori ja Jerusalem
on turvapaikka,
niin Herra on luvannut.
Ne, jotka Herra kutsuu,
ne pelastuvat. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja jatkuu
Siionin vuori ja Jerusalem
on turvapaikka,
niin Herra on luvannut.
Ne, jotka Herra kutsuu,
ne pelastuvat.et kait ne sit pelastuu mutta pitää lähtee sinne vuorelle
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
luotani, te vääryyden palvojat!”Sillä minä olin nälkäinen, ja te annoitte minulle syötävää, ja minä olin janoinen, ja te annoitte minulle
juotavaa. Minä olin vieras, ja te otitte minut keskuuteenne.
Minä olin alaston, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te piditte minusta huolen, ja minä olin
vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.
Silloin nämä vanhurskaat sanovat hänelle, ”meidän Herramme, milloin me näimme sinut nälkäisenä, ja
sinua ruokimme, tai janoisena, ja sinua juotimme?”
Ja milloin me näimme, että sinä olit muukalainen, ja otimme sinut joukkoomme, tai että olit alaston, ja
sinut vaatetimme.
Ja milloin me näimme sinut sairaana, tai vankilassa, ja tulimme sinun luoksesi?
Ja kuningas vastaa ja sanoo, ”amen, minä sanon teille, että niin kuin te olette tehneet yhdelle näistä
vähäisistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.
Silloin hän myös sanoo niille, jotka ovat hänen vasemmalla puolellaan, ”menkää pois minun luotani, te
kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen!”
Sillä minä olin nälkäinen, ettekä te antaneet minulle syötävää, ja minä olin janoinen, ettekä te antaneet
minulle juotavaa.
Ja minä olin muukalainen, ettekä te ottaneet minua joukkoonne, ja alaston, ettekä te vaatettaneet
minua, ja minä olin sairas ja vankilassa, ettekä te hoitaneet minua.
Silloin vastaavat myös nämä, ja sanovat, ”meidän Herramme, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai
janoisena, tai muukalaisena tai alastomana, tai sairaana tai vankilassa, emmekä sinua palvelleet?”
Silloin hän vastaa ja sanoo heille, ”amen, minä sanon teille, että niin kuin olette jättäneet tekemättä
yhdellä näistä vähäisistä, sen te olette jättäneet tekemättä myös minulle.” - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sillä minä olin nälkäinen, ja te annoitte minulle syötävää, ja minä olin janoinen, ja te annoitte minulle
juotavaa. Minä olin vieras, ja te otitte minut keskuuteenne.
Minä olin alaston, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te piditte minusta huolen, ja minä olin
vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.
Silloin nämä vanhurskaat sanovat hänelle, ”meidän Herramme, milloin me näimme sinut nälkäisenä, ja
sinua ruokimme, tai janoisena, ja sinua juotimme?”
Ja milloin me näimme, että sinä olit muukalainen, ja otimme sinut joukkoomme, tai että olit alaston, ja
sinut vaatetimme.
Ja milloin me näimme sinut sairaana, tai vankilassa, ja tulimme sinun luoksesi?
Ja kuningas vastaa ja sanoo, ”amen, minä sanon teille, että niin kuin te olette tehneet yhdelle näistä
vähäisistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.
Silloin hän myös sanoo niille, jotka ovat hänen vasemmalla puolellaan, ”menkää pois minun luotani, te
kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen!”
Sillä minä olin nälkäinen, ettekä te antaneet minulle syötävää, ja minä olin janoinen, ettekä te antaneet
minulle juotavaa.
Ja minä olin muukalainen, ettekä te ottaneet minua joukkoonne, ja alaston, ettekä te vaatettaneet
minua, ja minä olin sairas ja vankilassa, ettekä te hoitaneet minua.
Silloin vastaavat myös nämä, ja sanovat, ”meidän Herramme, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai
janoisena, tai muukalaisena tai alastomana, tai sairaana tai vankilassa, emmekä sinua palvelleet?”
Silloin hän vastaa ja sanoo heille, ”amen, minä sanon teille, että niin kuin olette jättäneet tekemättä
yhdellä näistä vähäisistä, sen te olette jättäneet tekemättä myös minulle.”et joo kai siinä joku tori on
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
et joo kai siinä joku tori on
roti
Anonyymi kirjoitti:
Tai
Ja on tapahtuva, että jokainen, joka on kutsuva Herran nimeä, on elävä.Totta. Kuolleet eivät puhu.
Olen kunut tuon jo -50 luvun alussa, näin siinä, mutta ennkuin ymmärtää sanoman, kannattaa lukea edeltävä jae?
20 Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja häikäisevä, mieti asiaa sen mukaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1387657Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.282938Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3291823Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422691492Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1191301- 1001159
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371072Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa
Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com19976Kirkonkylän puliveivarit
Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j20956Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille
Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.82931