Ristin merkin tekemällä pelastuuse pitää

Anonyymi-ap

tehdä kolme kerta

16

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sopii Hiekkalaatille.

Pelastava usko ei rituaaleja pidä siällään.

• Anonyymi
        UUSI

On sinunkin uskossa monenlaisia rituaaleja, mm. uppokaste, ehtoollinen, polvirukous, Israelin siunaaminen (jopa sotarikoksista piittaamatta), kielilläpuhuminen (jokeltelu), ihmeparantamiset (niihin uskominen näytön puuttuessa), profetiat (niihin uskominen, vaikka pieleen menevätkin).

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On sinunkin uskossa monenlaisia rituaaleja, mm. uppokaste, ehtoollinen, polvirukous, Israelin siunaaminen (jopa sotarikoksista piittaamatta), kielilläpuhuminen (jokeltelu), ihmeparantamiset (niihin uskominen näytön puuttuessa), profetiat (niihin uskominen, vaikka pieleen menevätkin).

Lesta usko on mielestäni sitä tekopyhää uskoa jossa lapsille valehdellaan ja pelotellaan ja kielletään. Tyhmää,...

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kiellätkö, ettei Raamattu käske uskovien siunata Israelia, sekä sen kansaa?

Mihijn maahan Israel on hyökännut, muuta kun oman maan pelastamistarkoituksella.

Olet juuri niitä Hengellä täyttymättömiä, joille Henki ei ole anatanut Kielillä puhumisen armolahjaa.

Käy Upotuskasteella, niin; Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

Samoin saat; Ap. t. 2:38Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Samaan kuuluu myös kirlillä puhumisen armolahjan, se ei ole jokeltelua, vaan selvää tekstiä Jumalata.

1. Piet. 3:21Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus

• Anonyymi
        UUSI
        pinnasänky kirjoitti:

Kiellätkö, ettei Raamattu käske uskovien siunata Israelia, sekä sen kansaa?

Mihijn maahan Israel on hyökännut, muuta kun oman maan pelastamistarkoituksella.

Olet juuri niitä Hengellä täyttymättömiä, joille Henki ei ole anatanut Kielillä puhumisen armolahjaa.

Käy Upotuskasteella, niin; Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

Samoin saat; Ap. t. 2:38Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Samaan kuuluu myös kirlillä puhumisen armolahjan, se ei ole jokeltelua, vaan selvää tekstiä Jumalata.

1. Piet. 3:21Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus

Jumala kokoaa ennen loppua vielä valittunsa omaisuuskansastaan, se on ennustettu Raamatussa. Abrahamin ja hänen jälkeläistensä siunaaminen ei tarkoita, että pitää sielunsa autuudeksi siunata Netanjahun johtamaa kansanmurhaa Gazassa, jota hän toteuttaa käyttäen Hamasin terrori-iskuja tekosyynä. Israelin asema ei vihamielisen arabimaailman keskellä ole helppo, mutta myös sen omissa toimissa on paljon korjattavaa. Oletko valmis tuomitsemaan Netanjahun harjoittaman kansanmurhan? Vai pelkäätkö menettäväsi Jumalan siunauksen, jos tuomitset Israelin väärät teot?

Jos kielilläpuhuminen on selvää tekstiä Jumalalta, niin varmasti niitä on nauhoitettu. Onko löytynyt tulkkeja kääntämään kieltä muille ymmärrettäväksi tilanteissa, joissa kielilläpuhuja on puhunut todistettavasti kieltä, jota ei ennen hurmokseen vaipumista osannut? Ensimmäisenä helluntaina näet Jerusalem oli täynnä muista Välimeren juutalaissiirtokunnista tulleita juutalaisia ja kaikki kuulivat Pyhän Hengen saaneiden opetuslasten puhuvan omalla äidinkielellään. Se on ihmeiden ihme!

• Anonyymi
      UUSI

Lue Raamattu uudestaan.

Ap. t. 2:21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

• Anonyymi
        UUSI

Hes. 9:4: "Ja Herra sanoi hänelle: 'Kierrä kaupungin, Jerusalemin, läpi ja tee merkki niitten miesten otsiin, jotka huokaavat ja valittavat kaikkia kauhistuksia, mitä sen keskuudessa tehdään'."

Jumalan tuomiot olivat tulossa Jerusalemin ylle. Mutta ennen sitä Jumala lähetti enkelinsä panemaan merkin kaupungissa olevien hurskaitten otsiin, etteivät tuomion enkelit koskisi heihin. Meitä varmaan kiinnostaa tietää, mikä oli tuo merkki? Se selviää hepreankielisestä tekstistä. Siinä sanotaan: ". . . pane TAV niiden otsiin . . ." Kysymyksessä on kaksi heprealaista kirjainta tav ja vav, yhdessä lausuttuna "TAV".

• Anonyymi
        UUSI

Ei jokainen, joka sanoo minulle, ”herrani, herrani”, astu sisään taivasten kuningaskuntaan, vaan joka
        tekee minun taivaallisen isäni tahdon.
        Monet sanovat minulle sinä päivänä, ”herrani, herrani, emmekö me sinun nimessäsi profetoineet, ja
        sinun nimessäsi ajaneet pois riivaajia, ja sinun nimessäsi tehneet monia taidollisia tekoja?”
        Ja silloin minä julistan heille, että ”aikojen alusta lähtien, minä en ole teitä tuntenut. Menkää pois minun
        luotani, te vääryyden palvojat!”

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei jokainen, joka sanoo minulle, ”herrani, herrani”, astu sisään taivasten kuningaskuntaan, vaan joka
        Monet sanovat minulle sinä päivänä, ”herrani, herrani, emmekö me sinun nimessäsi profetoineet, ja
        sinun nimessäsi ajaneet pois riivaajia, ja sinun nimessäsi tehneet monia taidollisia tekoja?”
        Ja silloin minä julistan heille, että ”aikojen alusta lähtien, minä en ole teitä tuntenut. Menkää pois minun

Tai
        Ja on tapahtuva, että jokainen, joka on kutsuva Herran nimeä, on elävä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tai

Ja jatkuu
        Siionin vuori ja Jerusalem
        on turvapaikka,
        niin Herra on luvannut.
        Ne, jotka Herra kutsuu,
        ne pelastuvat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jatkuu
        Siionin vuori ja Jerusalem
        on turvapaikka,
        niin Herra on luvannut.
        Ne, jotka Herra kutsuu,
        ne pelastuvat.

et kait ne sit pelastuu mutta pitää lähtee sinne vuorelle

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä minä olin nälkäinen, ja te annoitte minulle syötävää, ja minä olin janoinen, ja te annoitte minulle
        juotavaa. Minä olin vieras, ja te otitte minut keskuuteenne.
        Minä olin alaston, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te piditte minusta huolen, ja minä olin
        vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.
        Silloin nämä vanhurskaat sanovat hänelle, ”meidän Herramme, milloin me näimme sinut nälkäisenä, ja
        sinua ruokimme, tai janoisena, ja sinua juotimme?”
        Ja milloin me näimme, että sinä olit muukalainen, ja otimme sinut joukkoomme, tai että olit alaston, ja
        sinut vaatetimme.
        Ja milloin me näimme sinut sairaana, tai vankilassa, ja tulimme sinun luoksesi?
        Ja kuningas vastaa ja sanoo, ”amen, minä sanon teille, että niin kuin te olette tehneet yhdelle näistä
        vähäisistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.
        Silloin hän myös sanoo niille, jotka ovat hänen vasemmalla puolellaan, ”menkää pois minun luotani, te
        kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen!”
        Sillä minä olin nälkäinen, ettekä te antaneet minulle syötävää, ja minä olin janoinen, ettekä te antaneet
        minulle juotavaa.
        Ja minä olin muukalainen, ettekä te ottaneet minua joukkoonne, ja alaston, ettekä te vaatettaneet
        minua, ja minä olin sairas ja vankilassa, ettekä te hoitaneet minua.
        Silloin vastaavat myös nämä, ja sanovat, ”meidän Herramme, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai
        janoisena, tai muukalaisena tai alastomana, tai sairaana tai vankilassa, emmekä sinua palvelleet?”
        Silloin hän vastaa ja sanoo heille, ”amen, minä sanon teille, että niin kuin olette jättäneet tekemättä
        yhdellä näistä vähäisistä, sen te olette jättäneet tekemättä myös minulle.”

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä minä olin nälkäinen, ja te annoitte minulle syötävää, ja minä olin janoinen, ja te annoitte minulle
        juotavaa. Minä olin vieras, ja te otitte minut keskuuteenne.
        Minä olin alaston, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te piditte minusta huolen, ja minä olin
        vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.
        Silloin nämä vanhurskaat sanovat hänelle, ”meidän Herramme, milloin me näimme sinut nälkäisenä, ja
        sinua ruokimme, tai janoisena, ja sinua juotimme?”
        Ja milloin me näimme, että sinä olit muukalainen, ja otimme sinut joukkoomme, tai että olit alaston, ja
        sinut vaatetimme.
        Ja milloin me näimme sinut sairaana, tai vankilassa, ja tulimme sinun luoksesi?
        Ja kuningas vastaa ja sanoo, ”amen, minä sanon teille, että niin kuin te olette tehneet yhdelle näistä
        vähäisistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.
        Silloin hän myös sanoo niille, jotka ovat hänen vasemmalla puolellaan, ”menkää pois minun luotani, te
        kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen!”
        Sillä minä olin nälkäinen, ettekä te antaneet minulle syötävää, ja minä olin janoinen, ettekä te antaneet
        minulle juotavaa.
        Ja minä olin muukalainen, ettekä te ottaneet minua joukkoonne, ja alaston, ettekä te vaatettaneet
        minua, ja minä olin sairas ja vankilassa, ettekä te hoitaneet minua.
        Silloin vastaavat myös nämä, ja sanovat, ”meidän Herramme, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai
        janoisena, tai muukalaisena tai alastomana, tai sairaana tai vankilassa, emmekä sinua palvelleet?”
        Silloin hän vastaa ja sanoo heille, ”amen, minä sanon teille, että niin kuin olette jättäneet tekemättä
        yhdellä näistä vähäisistä, sen te olette jättäneet tekemättä myös minulle.”

et joo kai siinä joku tori on

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

et joo kai siinä joku tori on

roti

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tai

Totta. Kuolleet eivät puhu.

• UUSI

Olen kunut tuon jo -50 luvun alussa, näin siinä, mutta ennkuin ymmärtää sanoman, kannattaa lukea edeltävä jae?
        20 Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja häikäisevä, mieti asiaa sen mukaan?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      138
      7657
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      28
      2938
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      329
      1823
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      269
      1492
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      119
      1301
    6. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1159
    7. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1072
    8. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      976
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      20
      956
    10. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      82
      931
    Aihe