Ylitin suojatietä, auto pysähtyi kuten piti. Mutta toisesta suunnasta tullut mopopoika painoi pysähtymättä eteenpäin. Tajusikohan jonne rikkoneensa liikennesääntöjä?
Turuntien suojatie
21
208
Vastaukset
- Anonyymi
Tajusitko itse rikkoneesi Hämeenlinnan omia suojatiesääntöjä. Keskellä Turuntietä olevalla suojatiellä ei kuulu pysähtyä päästämään. Kasarminkulmalla sensijaan kyllä.
- Anonyymi
Tööt. Väärin meni. Olin siis itse kävelijä. Autot on lähes aina pysähtyneet kuten pitääkin. Tuo mopoilija ei vaan tajunnut pysähtyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tööt. Väärin meni. Olin siis itse kävelijä. Autot on lähes aina pysähtyneet kuten pitääkin. Tuo mopoilija ei vaan tajunnut pysähtyä.
Ainoastaan vieraspaikkakuntalaiset pysähtyy siihen suojatielle. Sulla on ollut suojelusenkeli matkassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoastaan vieraspaikkakuntalaiset pysähtyy siihen suojatielle. Sulla on ollut suojelusenkeli matkassa.
Ärsyttiköhän vanhaa moponvihaajaa vaan se pärinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ärsyttiköhän vanhaa moponvihaajaa vaan se pärinä.
Ei ärsytä. Vaan se, että liikennesääntöjä ei noudateta.
- Anonyymi
Eli Turuntien ja Louhimotien risteys. Siinä ei siis ole edes mitään keskikohtaa, mihin jalankulkija voisi pysähtyä. Täysin selkeää, että mopoilijan olisi pitänyt pysähtyä, kuten se autokin ensin. Kävelijä oli jo suojatiellä.
- Anonyymi
Louhimokatuako tarkoitat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Louhimokatuako tarkoitat?
Juu. Kirjoitin väärin.
- Anonyymi
Turuntie on kokemukseni mukaan kaikkein turvattomin paikka jalankulkijoille. On onneksi muutamat liikennevalot, mutta ne muut suojatiet ovat hengenvaarallisia jalankulkijoille. Poliisi voisi olla joskus valvomassa autoilijoiden liikennekäyttäytymistä väylän sivustalta vaivihkaa seuraten. Valtion kassaan kertyisi rahaa sakkolappujen myötä aika paljon päivän mittaan. Esim. Poltinahon seurakuntatalon kohdalta muutama kymmenen metriä kaupunkiin päin oleva suojatie jää melkein säännöllisesti autoilijoilta "huomaamatta"= välittämättä, viis vaisaamatta, vaikka lapsi tai vaunuja työntävä äiti olisi menossa kadun yli.
- Anonyymi
Valottomat, eli ne ns. "suojatiet" ovat vain silmänlumetta Turuntiellä. Kuraa roiskuttaen autoilijat paahtavat, vaikka kävelijällä olisi jo toinen jalka suojatien puolella.
- Anonyymi
Nyt heti uutisvinkki Hämeen Sanomille. Pistäkää joku joutilas kesätoimittaja seuraamaan Turuntien liikennettä päiväksi tai vaikka puoleksi päiväksi vilkkaimpaan liikenneaikaan. Valokuvaaja matkaan kuvaamaan rikollisten rekkarit.
- Anonyymi
Juu, ja kuvat rekkareista lehden etusivulle ja rikosilmoitus Miekkalinnaan!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja kuvat rekkareista lehden etusivulle ja rikosilmoitus Miekkalinnaan!
Tunge se rikosilmoitus sinne, mihin päivä ei paista!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tunge se rikosilmoitus sinne, mihin päivä ei paista!
Jaa siis persettäkö tarkoitat?
- Anonyymi
Ei niissä toimittaja kadunristeyksessä -jutuissa ole paljon mieltä.
Tehokkaampaa olisi asenneilmapiirin muutos.- Anonyymi
Sinäkö sen asenneilmapiirin luulet muuttavasi? Siihen ei tehoa muut kuin riitävät rangaistukset törkeistä rikoksista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö sen asenneilmapiirin luulet muuttavasi? Siihen ei tehoa muut kuin riitävät rangaistukset törkeistä rikoksista.
Kyllä ne rangaistuksetkin auttavat, totta. Ehkä kamerat tuonne risteyksiin olisi hyvä.
- AnonyymiUUSI
Voi eicä! Muistitko kirjoittaa myös Hämeen Sanomien mielipidepalstalle?
- AnonyymiUUSI
En muistanut. Tai halunnut. Tämä palsta riittää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En muistanut. Tai halunnut. Tämä palsta riittää.
Vaikka tällä vain kolme lukijaa.
- AnonyymiUUSI
Neljä. Neljälle riittää hupia. Kiva seurata teidän väittelyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422732Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423432474- 352154
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta471906- 241685
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251589- 441470
- 1001429
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391385- 361176