Vieremän pyörätien ja Kaikulantien risteys

Anonyymi-ap

Juuri kun pyöräilijä oli tottunut kiertämään ikävät asfalttikatkokset olikin tänä aamuna samaan kohtaan pantu jyrkkä rotvalli. Ei muutaku siihen vaan pyörällä päin ja pää edellä tiehen, vai mikä on tarkoituksena??? Ja miksi tuo Kaikulantien erittäin kapea kohta on reunustettu nyt rotvalleilla? Jos tulee tilanne että väistettävä vastaantulevaa autoa nopeasti, korkea rotvalli voi aiheuttaa törmäyksen. Miksi korkeita rotvalleja myös Turuntiellä?? Mihin hittoon niillä oikein pyritään? Voiko joku viisas kertoa!!!!

23

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tavoitteena on tietenkin turvata autoilijoiden oikeudet ja vapaus törmätä päin polkupyöräilijää. Tosiasiassa kysymyksessä on pyörätien jatke jossa kohtaa pyöräilijällä on etuajo-oikeus. Huonon näkyvyyden vuoksi on päädytty paniikkiratkaisuun jonkun vikisevän autoilijan vuoksi. Pakotetaan ne penteleen pyöräilijät pysähtymään jotta ei tarvitse välittää niistä! ” Pyöräilijäystävällinen Forssa.”

    • Anonyymi

      Tavarantarkastaja kävi tänään tarkkailemassa tilannetta ja se ei ollut lainkaan aloituksen kaltainen. Tiehen on pantu uusi asfaltti eikä varsinaista korotusta näy, ja semmoinen juuri pitäisi olla. Sen sijaan sillan puolella on jyrkät jyrsinnät jotta siihen varmaan suunnitellaan jotain.

      Nythän on niin että polkupyöräilijän tienylityspaikkaan tulisi asentaa korotettu valkoinen katkoviivoitus. Lähestyville autoilijoille kumpaankin suuntaan liikennemerkki https://www.kaskea.fi/verkkokauppa/liikennemerkit/b-etuajo-oikeus-ja-vaistamismerkit/pyorailijan-tienylitys-vasen joka takaa polkupyöräilijälle etuajo-oikeuden.

      • Anonyymi

        Eli tarkkojen havaintojesi mukaan paikalla ei ole asfalttikatkoja eikä rotwallia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tarkkojen havaintojesi mukaan paikalla ei ole asfalttikatkoja eikä rotwallia?

        Kyllä on, nimittäin ne jyrsinnät ovat juuri niitä öö rotwailereita. Ilmeisesti niihin on tarkoitus lykätä asfalttia jossain vaiheessa. Tärkeintä olisi tehdä tiettäväksi autoilijoille että siinä menee pyörätie ja pyöräilijöitä joita tulisi väistää. Eikä lasketella mäkeen kuolleesta kulmasta kuin navettaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on, nimittäin ne jyrsinnät ovat juuri niitä öö rotwailereita. Ilmeisesti niihin on tarkoitus lykätä asfalttia jossain vaiheessa. Tärkeintä olisi tehdä tiettäväksi autoilijoille että siinä menee pyörätie ja pyöräilijöitä joita tulisi väistää. Eikä lasketella mäkeen kuolleesta kulmasta kuin navettaan.

        Tsekkaa sana rotwalli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsekkaa sana rotwalli

        Kyllä minä sen tiedän sittenkin. En vain pystynyt hillitsemään itseäni vaan oli suorastaan pakko viitata koirarotuun.


    • Anonyymi

      Älkää ihmeessä luottako siihen että Forssassa autoilijat osaisi/välittäisi väistämissäännöistä. Just pari päivää sitten itse sain todeta tämän kun niinkin näkyvällä paikalla kuin Tampereentiellä ennen hautausmaata aioin taluttaa pyöräni suojatietä pitkin yli Tampereentien. Aika kaukaa tuli valkoinen pakettiauto ja huomasin että nyt olisi muuten rauhallinen hetki mennä siitä ylitse kun pakun jälkeen tulisi taas kauempaa enempikin autoja. Samassa huomasin että pakukuski reagoi aikeisiini niin että painoi lisää kaasua. Onneksi huomasin tilanteen ajoissa ja peruin ylitysaikeeni. Pakua ajoi tyhmän näköinen läski äijä. Näytin sille oikein sormella että hei juntti tässä on tämmöinen suojatieksi sanottu mutta urpon aivoissa ei näyttänyt liikkuvan yksikään mutteri. Keskaria näytin vielä perään mutta tuskin se rasvamakkara sitäkään hoksasi. Aika monelta saisi ottaa kortin kuivumaan kun ne taidot ei vaan riitä.

      • Anonyymi

        Pitää yhtä totuuden kanssa. Pohjoisesta Forssasta tulee kusipäisimmät autoilijat. Kerrankin talvella olin hautausmaan suojatien kohdalla aikomuksena ylittää se kun pohjoisesta päin, peräprutku potki, saapui Nissan Micra. Kun kuski näki että aion mennä suojatielle pani hän pitkät päälle jo kahdensadanmetrin päässä. Kun aikomukseni ei muuttunut ryhtyi hän huudattamaan torvea kuin hinaaja väärässä satamassa. Lopulta, yhtään hiljentämättä, ajoi lähes varpaitteni päältä. Hulluja nää koijärveläiset.


    • Anonyymi

      Jänskää vorssalsisia ei saa tylyttää mut koijärveläisiä sooii loukata

      • Anonyymi

        Forssalaisia nekin on nykyään. Ikänsä metsässä niin siinä kasvaa väistämättä minä minä ihmiseksi. Mitäs muista kun minä. Kalsulaiset ovat kanssa yksiä hyväkkäitä, tammelalaisista puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Forssalaisia nekin on nykyään. Ikänsä metsässä niin siinä kasvaa väistämättä minä minä ihmiseksi. Mitäs muista kun minä. Kalsulaiset ovat kanssa yksiä hyväkkäitä, tammelalaisista puhumattakaan.

        Mitenkäs ne koijärveläiset käyttäytyvät liikenneympyröissä tai kehäkolmosella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Forssalaisia nekin on nykyään. Ikänsä metsässä niin siinä kasvaa väistämättä minä minä ihmiseksi. Mitäs muista kun minä. Kalsulaiset ovat kanssa yksiä hyväkkäitä, tammelalaisista puhumattakaan.

        Voi hyvä jumala sentään. Oletko itte täydellinen ihminen joka tekee kaiken aina oikein ? Kysypä perheeltäsi niin saat tietää totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä jumala sentään. Oletko itte täydellinen ihminen joka tekee kaiken aina oikein ? Kysypä perheeltäsi niin saat tietää totuuden.

        Asia on sillai että liikenteessä ei sooloilla. Oli sitten muuten kuin ellun kanat. Autoillessa ennakoidaan jalainkulkijoin aikomukset ja pyrkimykset. Hiljennetään vauhtia ennen suojatietä ja tarvittaessa pysähdytään. Suojatien eteen pysähtynyttä ajoneuvoa ei ohiteta miltään puolelta aiheuttaen ns giljotiini ilmiön. Maantiellä polkupyöräilijät sekä jalainkulkijat ohitetaan vähintään puolentoistametrin päästä. Pyörätien jatkeen ylittävää polkupyöräilijää väistetään. Siinä näin ensi alkuun itsestäänselvyyksiä jotka harvalle näyttää näyttäytyvän semmoisina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on sillai että liikenteessä ei sooloilla. Oli sitten muuten kuin ellun kanat. Autoillessa ennakoidaan jalainkulkijoin aikomukset ja pyrkimykset. Hiljennetään vauhtia ennen suojatietä ja tarvittaessa pysähdytään. Suojatien eteen pysähtynyttä ajoneuvoa ei ohiteta miltään puolelta aiheuttaen ns giljotiini ilmiön. Maantiellä polkupyöräilijät sekä jalainkulkijat ohitetaan vähintään puolentoistametrin päästä. Pyörätien jatkeen ylittävää polkupyöräilijää väistetään. Siinä näin ensi alkuun itsestäänselvyyksiä jotka harvalle näyttää näyttäytyvän semmoisina.

        Höhhöö in your dreams :D


    • Anonyymi

      Pyörät eivät kuulu autotielle. Luulisin tästä johtuvan mainitsemiesi rotvallien sijoituspaikat.

      • Anonyymi

        Ei ole mitään autotietä. On vain katuja ja maanteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään autotietä. On vain katuja ja maanteitä.

        Mistä tiedät?


    • Anonyymi

      Huippua!!!! Sileä asvaltti pantu pyörätien ja Kaikulantien risteykseen! Lisäksi pyörätien pahimmat railot silotettu! Kiitän koko sydämestäni, Forssan kaupunki.

    • Anonyymi

      Jee mahtavasti oli korjattu asfaltin katkot ja railot!! Kiittäen <3

      • Anonyymi

        Vielä kun pantais rikkoontuneet valot toimimaan. Muuntajan kohdalla tosi pimeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun pantais rikkoontuneet valot toimimaan. Muuntajan kohdalla tosi pimeää.

        Hiphei on valot korjattu vieremänpyörätiellä ! Kiitos ja kumarrus <3


    • Anonyymi

      Niin niin, mutta onkos tullut kesä? Pesä polkupyöräilijän etuajo-oikeutta osoittavalle liikennemerkille autoilijoiden suuntaan? Pahoin pelkään.

    • Anonyymi

      Tavarantarjastaja kävi tarkastamassa risteyksen ja totesi että ei ole tullut yksiselitteistä liikennemerkkiä. Mutkaan on tosin ilmestynyt varoituskolmio tielle pyrkivistä polkupyöräilijöistä, mutta ehdotonta etuajo-oikeutta osoittavaa polkupyöräilijälle tien ylitykseen ei. Tämä on ehdottomasti epäkohta joka olisi korjattava. Nyt, kun liukkaat vielä ole käsillä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      68
      6942
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      63
      6813
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      148
      5466
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      50
      4513
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      20
      4109
    6. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3720
    7. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      37
      3268
    8. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      30
      3234
    9. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      76
      2792
    10. Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....

      Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta
      Maailman menoa
      40
      2279
    Aihe