Oletteko tyytyväisiä Jämsään asuinpaikkana? Millaisia kokemuksia on? Hyviä vai huonoja vai molempia? Onko mukava paikka asua?
Mitä mieltä olette Jämsästä asuinpaikkana?
30
461
Vastaukset
- Anonyymi
Helppo vastata. Aivan hirveä paikka:
- täynnä uteliaita
- täynnä kateellisia
- erikoisliikkeet puuttuvat
- toimimaton Keskuskatu
- kaupungin työntekijöissä 40% tyhjäkäyntiä
- matkailun luullaan perustuvan yksin Himokseen
- rahaa syydetään kuoleviin kouluihin - Anonyymi
Plussat: kaunista seutua, luonto lähellä. Kohtuullisen matkan päässä isoista kaupungeista (Tampere, Jyväskylä, Lahti). Peruspalvelut (vielä) löytyy.
Miinukset: Ei työpaikkoja, väestö ikääntyy rajua vauhtia. Palveluita karsitaan koko ajan. Asuntojen hinnat ja vuokrataso korkea. Naapurit tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse.- Anonyymi
Itse en ole jämsäläinen, mutta olen poikennut keskustassa ohitse kulkiessani. Ihan uteliaisuuttani minä vain kysyinkin, että millainen paikka tämä on. Olen poikennut kahvilla Elosella ja muutoinkin ostanut Elosen tuotteita. Itse pidän niistä eikä yhtään huonoa tuotetta ole niissä ollut. Ne kakut ja myös leivokset, varsinkin suklaa- ja rommileivokset ovat herkullisia ja Runebergintorttuja on myös minulla ollut, ja niiden koin olevan aivan vertaansa vailla. Ovat ne leivätkin myös ihan hyviä. (Jokaisella on kuitenkin omat suosikkileipomonsa ja -tuotteensa ja makumieltymyksiä on monenlaatuisia). Myös rallitapahtuma (Ouninpohjan erikoiskoe) on hyvä puoli niille, jotka pitävät rallista. Sijainti on ihan hyvä, Tampereen ja Jyväskylän välillä, ja juuri nuo mainitsemasi isot kaupungit ovatkin ihan kohtuullisen matkan päässä. Mutta väestön ikääntyminen ja väheneminen eivät ole hyvä asia vaan tappiota tuottava seikka. Omasta mielestäni maisemat ovat ihan mukavat. Ja onhan Himos hyvä paikka matkailua ajatellen. Mutta tuo, että naapurit kyyläävät ja pitävät itseään parempina ei ole kyllä mitään kivaa, vaan päinvastoin eli voin sanoa siitä asiasta, että ei kiva juttu, sillä se aiheuttaa paljon harmia ja negatiivisia tunteita, mitkä on pystyttävä käsittelemään vain ja ainoastaan sovinnollisessa mielessä ja toimintamallissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ole jämsäläinen, mutta olen poikennut keskustassa ohitse kulkiessani. Ihan uteliaisuuttani minä vain kysyinkin, että millainen paikka tämä on. Olen poikennut kahvilla Elosella ja muutoinkin ostanut Elosen tuotteita. Itse pidän niistä eikä yhtään huonoa tuotetta ole niissä ollut. Ne kakut ja myös leivokset, varsinkin suklaa- ja rommileivokset ovat herkullisia ja Runebergintorttuja on myös minulla ollut, ja niiden koin olevan aivan vertaansa vailla. Ovat ne leivätkin myös ihan hyviä. (Jokaisella on kuitenkin omat suosikkileipomonsa ja -tuotteensa ja makumieltymyksiä on monenlaatuisia). Myös rallitapahtuma (Ouninpohjan erikoiskoe) on hyvä puoli niille, jotka pitävät rallista. Sijainti on ihan hyvä, Tampereen ja Jyväskylän välillä, ja juuri nuo mainitsemasi isot kaupungit ovatkin ihan kohtuullisen matkan päässä. Mutta väestön ikääntyminen ja väheneminen eivät ole hyvä asia vaan tappiota tuottava seikka. Omasta mielestäni maisemat ovat ihan mukavat. Ja onhan Himos hyvä paikka matkailua ajatellen. Mutta tuo, että naapurit kyyläävät ja pitävät itseään parempina ei ole kyllä mitään kivaa, vaan päinvastoin eli voin sanoa siitä asiasta, että ei kiva juttu, sillä se aiheuttaa paljon harmia ja negatiivisia tunteita, mitkä on pystyttävä käsittelemään vain ja ainoastaan sovinnollisessa mielessä ja toimintamallissa.
Olipahan hyvä vitsi.
- Anonyymi
Noi edelliset kommentit paikkaansa pitäviä. Mutta jos asut vähän syrjässä noin 3-5km niin saat olla rauhassa. Kyllä tämä kylä on valitettavasti tuhoon tuomittu,väki vähenee kovaa kyytiä, talojen hinnat aivan surkeita, eli ostajan markkinat .Uusia työpaikkoja tulee liian vähän ja osa kulkee muualta vieden veroeurot mennessä.
- Anonyymi
Syrjässä ne riesaavat deekut on myös
- Anonyymi
Mitenkä tapahtuu veroeuron menetys, jos käy muualla töissä, ja asuu Jämsässä. Minä käynyt muualla 40v ja kyllä minunkin veroilla elätetään luhmut, ja nämä Venäläiset täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä tapahtuu veroeuron menetys, jos käy muualla töissä, ja asuu Jämsässä. Minä käynyt muualla 40v ja kyllä minunkin veroilla elätetään luhmut, ja nämä Venäläiset täällä.
luumut on terveellisiä.
- Anonyymi
Kyylien ja kateellisten reservaatti. Lähes jokainen vieraampi naapuri puukottaa selkään 100% varmasti, mikäli tienaat enemmän, tai sinulla on kauniimpi vaimo tai uudempi mersu
- Anonyymi
Minä olen asunut noin 30 vuotta ja olen edelleen tyytyväinen.Riippuu keneltä kysyy? Naikkoset käyvät viikonloppuisin jkl tai tre, ettei heistäkään ole erityistä haittaa, mistä kiitos.Juoma ei ole vielä koskaan loppunut kesken.
- Anonyymi
Roplataanko siellä rallien välillä muuta kuin koneita?
- Anonyymi
Kääkö katteeks toiset saa sinä et
- Anonyymi
Pakolaisia liikaa...
- Anonyymi
Samaa mieltä, kuin neljä ensimmäistä kommentoijaa 🤭
- Anonyymi
Ihme suolijukkia
- Anonyymi
Noista "erikoisliikkeistä"... Olisin tarvinnut 11mm avolenkin jarruremonttiin, seitsemässä Jämsäläisessä liikkeessä kävin ja jokaisessa tarjottiin ei oota.
Motonetistä löytyi heti!- Anonyymi
Kyllä jokaisella remontti miehellä pitää olla 11millin avolenkki ja kaikki muut mitä autoremontissa tarvitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jokaisella remontti miehellä pitää olla 11millin avolenkki ja kaikki muut mitä autoremontissa tarvitaan.
Kyllä, mutta ne täytyy hakea Jyväskylästä!
- Anonyymi
Jämsä on kateellisten koulu- ja työpaikkakiusaajien tyyssija. Jo kouluaikaan et voinut saada parhaita numeroita jos et ollut maanomistajan kakara vaan tänne muuttanut. Ja kiusaaja oli usein opettaja. Työpaikan jos sait niin soitettiin pomolle ja sait nimettömiä haukkumakirjeitä kotiin asti. Vanha työpaikkakiusaaja seurasi vielä työpaikan jälkeenkin. Jos olet julkisessa työssä tai asemassa niin sekopäitä kiusaajia riittää aina. Jämsä, elämäsi tarina, kierrä jos voit ja kaukaa.
- Anonyymi
Munkin purijoita ja kyyläreitä koko kylä täynnä
- Anonyymi
Olen tyytyväinen Jämsään asuinpaikkana. Käymme toisilla paikkakunnilla työssä, mutta haluamme asua Jämsässä.Täällä on tällä hetkellä kaikkea, mitä minä ja perheeni tarvitsemme. Hyvä päivähoito ja hyvät koulut.
Metsäpolkuja ja kalavesiä. Meille riittävät palvelut. Paljon mielenkiintoisia harrastusmahdollisuuksia.
Ehkä paikoittain sellainen ahdasmielinen pienen paikkakunnan ilmapiiri tuntuu negatiiviselta, ja toivoisin, että katsottaisiin eteenpäin eikä koetettaisi jarruttamalla paeta sitä, että maailma muuttuu. Aina se on muuttunut.- Anonyymi
Ei paikoittain vaan kyllä koko ajan ilmapiiri on tuollainen, tämä pitäjä on valittajien, murjottajien ja kateellisten paratiisi.
Kun siihen lisää väen rajun vanhenemisen niin se on siinä ja vot!
Muuttakaa muualle kun vielä voitte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei paikoittain vaan kyllä koko ajan ilmapiiri on tuollainen, tämä pitäjä on valittajien, murjottajien ja kateellisten paratiisi.
Kun siihen lisää väen rajun vanhenemisen niin se on siinä ja vot!
Muuttakaa muualle kun vielä voitte.Ja munkin purijoita liikaa
- Anonyymi
Nii ja on täällä myös eräs "5-vuotias" munkinhokijakin, joka hokee joka keskusteluun tuota samaa lapsellista tuubaa vuodesta toiseen.
Luulisi jo kyllästyttävän itseäänkin saman asian hokeminen.- Anonyymi
Kertoo itse munkin purija
- Anonyymi
Eikö tuota munkinpurijahöpöttäjää voi ylläpito poistaa kun muitakin kommentteja poistetaan sääntöjenvastaisena. Pitääkö jokaisen keskustelun antaa pilata.
- Anonyymi
Ei niitä haluta poistaa!
Etenkin tämä munkinhokija, sekä muutkin kesto-tuubaajat ovat suojeluksessa. Saavat trollata näillä samoilla fraaseilla vuosikaudet pilaamassa asiallisia keskusteluja, mutta sitten jos joku kommentoi näille "täyslaidallisen" se on varma, että kommentti poistetaan.
- AnonyymiUUSI
Täällä ei ole mitään millä tätä kaupunkia voisi suositella, kehua tai markkinoida.
Niin ihmiset, ilmapiiri kuin esim. kaupatkin ala-arvoisia. Voi sitä surun määrää kun talo ei ole yli kahdessa vuodessa mennyt kaupaksi :-( lähtisin muuten heti!! - AnonyymiUUSI
Täällä ei ole mitään millä tätä kaupunkia voisi suositella, kehua tai markkinoida.
Niin ihmiset, ilmapiiri kuin esim. kaupatkin ala-arvoisia. Voi sitä surun määrää kun talo ei ole yli kahdessa vuodessa mennyt kaupaksi :-( lähtisin muuten heti!! - AnonyymiUUSI
Niin ihmiset, ilmapiiri kuin esimerkiksi kaupatkin ala-arvoisia. Voi sitä surun määrää kun talo ei ole yli kahdessa vuodessa mennyt kaupaksi :-( lähtisin muuten heti!!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927