Mitä mieltä olette Jämsästä asuinpaikkana?

Anonyymi-ap

Oletteko tyytyväisiä Jämsään asuinpaikkana? Millaisia kokemuksia on? Hyviä vai huonoja vai molempia? Onko mukava paikka asua?

30

461

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helppo vastata. Aivan hirveä paikka:

- täynnä uteliaita
      - täynnä kateellisia
      - erikoisliikkeet puuttuvat
      - toimimaton Keskuskatu
      - kaupungin työntekijöissä 40% tyhjäkäyntiä
      - matkailun luullaan perustuvan yksin Himokseen
      - rahaa syydetään kuoleviin kouluihin

• Anonyymi

Plussat: kaunista seutua, luonto lähellä. Kohtuullisen matkan päässä isoista kaupungeista (Tampere, Jyväskylä, Lahti). Peruspalvelut (vielä) löytyy.
      Miinukset: Ei työpaikkoja, väestö ikääntyy rajua vauhtia. Palveluita karsitaan koko ajan. Asuntojen hinnat ja vuokrataso korkea. Naapurit tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse.

• Anonyymi

Itse en ole jämsäläinen, mutta olen poikennut keskustassa ohitse kulkiessani. Ihan uteliaisuuttani minä vain kysyinkin, että millainen paikka tämä on. Olen poikennut kahvilla Elosella ja muutoinkin ostanut Elosen tuotteita. Itse pidän niistä eikä yhtään huonoa tuotetta ole niissä ollut. Ne kakut ja myös leivokset, varsinkin suklaa- ja rommileivokset ovat herkullisia ja Runebergintorttuja on myös minulla ollut, ja niiden koin olevan aivan vertaansa vailla. Ovat ne leivätkin myös ihan hyviä. (Jokaisella on kuitenkin omat suosikkileipomonsa ja -tuotteensa ja makumieltymyksiä on monenlaatuisia). Myös rallitapahtuma (Ouninpohjan erikoiskoe) on hyvä puoli niille, jotka pitävät rallista. Sijainti on ihan hyvä, Tampereen ja Jyväskylän välillä, ja juuri nuo mainitsemasi isot kaupungit ovatkin ihan kohtuullisen matkan päässä. Mutta väestön ikääntyminen ja väheneminen eivät ole hyvä asia vaan tappiota tuottava seikka. Omasta mielestäni maisemat ovat ihan mukavat. Ja onhan Himos hyvä paikka matkailua ajatellen. Mutta tuo, että naapurit kyyläävät ja pitävät itseään parempina ei ole kyllä mitään kivaa, vaan päinvastoin eli voin sanoa siitä asiasta, että ei kiva juttu, sillä se aiheuttaa paljon harmia ja negatiivisia tunteita, mitkä on pystyttävä käsittelemään vain ja ainoastaan sovinnollisessa mielessä ja toimintamallissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en ole jämsäläinen, mutta olen poikennut keskustassa ohitse kulkiessani. Ihan uteliaisuuttani minä vain kysyinkin, että millainen paikka tämä on. Olen poikennut kahvilla Elosella ja muutoinkin ostanut Elosen tuotteita. Itse pidän niistä eikä yhtään huonoa tuotetta ole niissä ollut. Ne kakut ja myös leivokset, varsinkin suklaa- ja rommileivokset ovat herkullisia ja Runebergintorttuja on myös minulla ollut, ja niiden koin olevan aivan vertaansa vailla. Ovat ne leivätkin myös ihan hyviä. (Jokaisella on kuitenkin omat suosikkileipomonsa ja -tuotteensa ja makumieltymyksiä on monenlaatuisia). Myös rallitapahtuma (Ouninpohjan erikoiskoe) on hyvä puoli niille, jotka pitävät rallista. Sijainti on ihan hyvä, Tampereen ja Jyväskylän välillä, ja juuri nuo mainitsemasi isot kaupungit ovatkin ihan kohtuullisen matkan päässä. Mutta väestön ikääntyminen ja väheneminen eivät ole hyvä asia vaan tappiota tuottava seikka. Omasta mielestäni maisemat ovat ihan mukavat. Ja onhan Himos hyvä paikka matkailua ajatellen. Mutta tuo, että naapurit kyyläävät ja pitävät itseään parempina ei ole kyllä mitään kivaa, vaan päinvastoin eli voin sanoa siitä asiasta, että ei kiva juttu, sillä se aiheuttaa paljon harmia ja negatiivisia tunteita, mitkä on pystyttävä käsittelemään vain ja ainoastaan sovinnollisessa mielessä ja toimintamallissa.

Olipahan hyvä vitsi.

• Anonyymi

Noi edelliset kommentit paikkaansa pitäviä. Mutta jos asut vähän syrjässä noin 3-5km niin saat olla rauhassa. Kyllä tämä kylä on valitettavasti tuhoon tuomittu,väki vähenee kovaa kyytiä, talojen hinnat aivan surkeita, eli ostajan markkinat .Uusia työpaikkoja tulee liian vähän ja osa kulkee muualta vieden veroeurot mennessä.

• Anonyymi

Syrjässä ne riesaavat deekut on myös

• Anonyymi

Mitenkä tapahtuu veroeuron menetys, jos käy muualla töissä, ja asuu Jämsässä. Minä käynyt muualla 40v ja kyllä minunkin veroilla elätetään luhmut, ja nämä Venäläiset täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkä tapahtuu veroeuron menetys, jos käy muualla töissä, ja asuu Jämsässä. Minä käynyt muualla 40v ja kyllä minunkin veroilla elätetään luhmut, ja nämä Venäläiset täällä.

luumut on terveellisiä.

• Anonyymi

Kyylien ja kateellisten reservaatti. Lähes jokainen vieraampi naapuri puukottaa selkään 100% varmasti, mikäli tienaat enemmän, tai sinulla on kauniimpi vaimo tai uudempi mersu

• Anonyymi

Minä olen asunut noin 30 vuotta ja olen edelleen tyytyväinen.Riippuu keneltä kysyy? Naikkoset käyvät viikonloppuisin jkl tai tre, ettei heistäkään ole erityistä haittaa, mistä kiitos.Juoma ei ole vielä koskaan loppunut kesken.

• Anonyymi

Roplataanko siellä rallien välillä muuta kuin koneita?

• Anonyymi

Kääkö katteeks toiset saa sinä et

• Anonyymi

Pakolaisia liikaa...

• Anonyymi

Samaa mieltä, kuin neljä ensimmäistä kommentoijaa 🤭

• Anonyymi

Ihme suolijukkia

• Anonyymi

Noista "erikoisliikkeistä"... Olisin tarvinnut 11mm avolenkin jarruremonttiin, seitsemässä Jämsäläisessä liikkeessä kävin ja jokaisessa tarjottiin ei oota.
      Motonetistä löytyi heti!

• Anonyymi

Kyllä jokaisella remontti miehellä pitää olla 11millin avolenkki ja kaikki muut mitä autoremontissa tarvitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä jokaisella remontti miehellä pitää olla 11millin avolenkki ja kaikki muut mitä autoremontissa tarvitaan.

Kyllä, mutta ne täytyy hakea Jyväskylästä!

• Anonyymi

Jämsä on kateellisten koulu- ja työpaikkakiusaajien tyyssija. Jo kouluaikaan et voinut saada parhaita numeroita jos et ollut maanomistajan kakara vaan tänne muuttanut. Ja kiusaaja oli usein opettaja. Työpaikan jos sait niin soitettiin pomolle ja sait nimettömiä haukkumakirjeitä kotiin asti. Vanha työpaikkakiusaaja seurasi vielä työpaikan jälkeenkin. Jos olet julkisessa työssä tai asemassa niin sekopäitä kiusaajia riittää aina. Jämsä, elämäsi tarina, kierrä jos voit ja kaukaa.

• Anonyymi

Munkin purijoita ja kyyläreitä koko kylä täynnä

• Anonyymi

Olen tyytyväinen Jämsään asuinpaikkana. Käymme toisilla paikkakunnilla työssä, mutta haluamme asua Jämsässä.Täällä on tällä hetkellä kaikkea, mitä minä ja perheeni tarvitsemme. Hyvä päivähoito ja hyvät koulut.
      Metsäpolkuja ja kalavesiä. Meille riittävät palvelut. Paljon mielenkiintoisia harrastusmahdollisuuksia.
      Ehkä paikoittain sellainen ahdasmielinen pienen paikkakunnan ilmapiiri tuntuu negatiiviselta, ja toivoisin, että katsottaisiin eteenpäin eikä koetettaisi jarruttamalla paeta sitä, että maailma muuttuu. Aina se on muuttunut.

• Anonyymi

Ei paikoittain vaan kyllä koko ajan ilmapiiri on tuollainen, tämä pitäjä on valittajien, murjottajien ja kateellisten paratiisi.

Kun siihen lisää väen rajun vanhenemisen niin se on siinä ja vot!

Muuttakaa muualle kun vielä voitte.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei paikoittain vaan kyllä koko ajan ilmapiiri on tuollainen, tämä pitäjä on valittajien, murjottajien ja kateellisten paratiisi.

Kun siihen lisää väen rajun vanhenemisen niin se on siinä ja vot!

Muuttakaa muualle kun vielä voitte.

Ja munkin purijoita liikaa

• Anonyymi

Nii ja on täällä myös eräs "5-vuotias" munkinhokijakin, joka hokee joka keskusteluun tuota samaa lapsellista tuubaa vuodesta toiseen.
      Luulisi jo kyllästyttävän itseäänkin saman asian hokeminen.

• Anonyymi

Kertoo itse munkin purija

• Anonyymi

Eikö tuota munkinpurijahöpöttäjää voi ylläpito poistaa kun muitakin kommentteja poistetaan sääntöjenvastaisena. Pitääkö jokaisen keskustelun antaa pilata.

• Anonyymi

Ei niitä haluta poistaa!

Etenkin tämä munkinhokija, sekä muutkin kesto-tuubaajat ovat suojeluksessa. Saavat trollata näillä samoilla fraaseilla vuosikaudet pilaamassa asiallisia keskusteluja, mutta sitten jos joku kommentoi näille "täyslaidallisen" se on varma, että kommentti poistetaan.

• Anonyymi
      UUSI

Täällä ei ole mitään millä tätä kaupunkia voisi suositella, kehua tai markkinoida.

Niin ihmiset, ilmapiiri kuin esim. kaupatkin ala-arvoisia. Voi sitä surun määrää kun talo ei ole yli kahdessa vuodessa mennyt kaupaksi :-( lähtisin muuten heti!!

• Anonyymi
      UUSI

Täällä ei ole mitään millä tätä kaupunkia voisi suositella, kehua tai markkinoida.

Niin ihmiset, ilmapiiri kuin esim. kaupatkin ala-arvoisia. Voi sitä surun määrää kun talo ei ole yli kahdessa vuodessa mennyt kaupaksi :-( lähtisin muuten heti!!

• Anonyymi
      UUSI

Niin ihmiset, ilmapiiri kuin esimerkiksi kaupatkin ala-arvoisia. Voi sitä surun määrää kun talo ei ole yli kahdessa vuodessa mennyt kaupaksi :-( lähtisin muuten heti!!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5160
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1574
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe