Joensuussa kaikkien peruskoululaisten puhelimet pysyvät repuissa tai puhelinparkissa koko koulupäivän ajan. Puhelimia saa käyttää vain opettajan luvalla.
Joensuun koulutus- ja nuorisojohtaja Aatu Mustonen perustelee kaupungin tiukkaa linjaa tutkimusnäytöllä.
– Tutkimuksissa on havaittu, että kännykän käyttö heikentää oppimista, aivoterveyttä ja sosiaalisten taitojen kehittymistä. Laitteiden käyttö välitunneilla ei anna tarvittavaa aivolepoa, Mustonen sanoo.
Kännykkäkielto kouluissa
3
130
Vastaukset
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Juuri oli uutinen, että puhelimet saavat sittenkin olla oppilailla,
https://yle.fi/a/91-20116700 - Anonyymi
Mitenkähän pärjättiin 60-luvulla, kun kylällä oli 1-2 puhelinta ja nekin monen kilometrin päässä umpihangen takana? Ja on pärjätty vuosisatoja ja tuhansia vuosia ilman minkäänlaisia puhelimia. Minä puhuin ensimmäisen kerran puhelimeen ylioppilaskirjoitusten aikoihin. Kohtuullisesti olen pärjännyt ja muutamia
yliopistotutkintojakin suorittanut. Älypuhelinta ei ole eikä tule. -Mitä niin elintärkeää sieltä näkyy, että et kerkiä vilkaisemaan eteesi? Pitänee kysyä pikkupirpanoilta, jotka tuijottavat puhelinta ja kävelisivät kohti, jos minä en väistäisi. Onneksi nykykakaroiden vanhemmat ovat niin rikkaita, että pystyvät ostamaan jo melkein taaperoille puhelimet, maksamaan liittymät ja sähkölaskut. - Anonyymi
Älypuhelin ja muotidiagnoosit kulkee käsi kädessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 975582
- 564241
- 462516
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282338Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161845- 151494
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331352Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201178- 231085
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431071