Tilanne on se, että laitetilassa Elisan valokuitulaitteelta menee Ethernet-piuha Wifi-reitittimen WAN-porttiin.
Wifi-reitittimen porteista olen vetänyt piuhat ristikytkennän kautta talon eri huoneisiin.
Toisen kerroksen yhteen datarasiaan on kytketty toinen Wifi-reititin, koska sen ansiosta myös toisessa kerroksessa on hyvin toimiva Wifi. Tämän Wifi-reitittimen portteihin ei ole tarkoitus kytkeä laitteita vaan laitteen tarkoitus on vain muodostaa toinen Wifi-verkko.
Molemmat Wifi-laitteet on hankittu Elisalta eikä niitä ole konfigroitu itse mitenkään.
Nyt ongelma on se, että laitetilassa olevan Wifi-reitittimen kaikki portit ovat jo käytössä ja ajatus on hankkia taloon vielä verkkotulostin, jonka kytken huoneessa olevaan datarasiaan. Pitäisi siis lisätä portteja kytkimen avulla.
Miten kytken tuon kytkimen, että järjestelmä on järkevä?
Vedänkö laitetilan Wifi-reititimen Ethernet-portista yhden piuhan kytkimeen ja kytkimen muista porteista vetelen piuhat ristikytkentään? Eli talon laitteet keskustelevat keskenään kytkimen välityksellä ja ulospääsy menee sitten kytkimestä laitetilan Wifi-reitittimen kautta Elisan verkkoon.
Mikä Ethernet-kytkin kotiin? Olenko yhtään oikeilla jäljillä?
Anonyymi-ap
3
352
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sillä käytännössa valiä ole miten sen teet. Kaikki portit ja langattomat ovat samassa verkossa. Kun laitat yläkerran laitteen tukiasemaksi (AP) niin yläkerrassakin ollaan samassa verkossa.
- Anonyymi
Joo täytyy katsoa paljonko noita laitteita saa konffattua. Niissä nimittäin on Elisan softa...
- Anonyymi
Koti verkko tulostimen toimii Wifin kautta eli Wlanilla.. ei niissä ole edes ethernet liitimiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.1116748Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d25884646Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras243063Nainen, ota nyt rauhallisesti
Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä1331281- 461227
Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.116978Ajattelen sinua kiitollisuudella
Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi49882Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e31845Mitä olisitte sanonut hänelle?
Onko teille jäänyt mieleen joku tietty ihminen ja tilanne, joka polttelee yhä – se asia, jota ette uskaltaneet sanoa ään50844Sinulle tiedoksi
Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si26821