Tähän ei pal taitoo tarvita. Ostin eilen Amerikan silavaa. Paistinpannu levylle. Vaihde 2 riittää jos vaikka lasikannen päälle laittaa.
Kun eläkkeellä elellä roikotan, harvoin perunoitakaan ostan.
Niissä on muuten isoja eroja: Mikä on hyvä perunalaatu keittoperunoille?
Kotiruuan itselaittaminen?
27
176
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvää mutta ehkä liian rasvaista minulle.
- AnonyymiUUSI
Valmisruuan lämmitystä. Yhtä helposti syntyy saarioisten maksalaatikko pannulla..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valmisruuan lämmitystä. Yhtä helposti syntyy saarioisten maksalaatikko pannulla..
Joo, vaihteeksi paistaen.
- AnonyymiUUSI
Tuosta rasvastakin oli yhteen aikaan kovasti mielipiteitä,. Rasva ei ole vaarallista ihmiselle jos nyt joka päivä sitä syö. Ihmisen aivot tarvitsevat rasvaa , ja mitä tulee kolesteroliin niin ihan hyvin voi aina silloin sun tällöin syödä backonia. Rasva hullutuksen jälkeen alkoi suolan ja sokerin kieltäytyjät kovalla äänellä huutamaan niiden vaarallisuudesta. Sekin oli huuhaata. Ihmisen keho tarvitsee molempia .
Nyt on sitten treenaus kaikille pakollista , ja ylitreenatut miehet saivat sydämmen laajentumista ja muutamia kuoli , sillä ihmisen keho on tarkoitettu liikkumaan mutta siinäkin on rajansa. Toiset menee jopa niin pitkälle että ostellaan askelmittarit, siis mikä pakottaa laskemaan miten monta askelta kukin ottaa.
Ja toppi jutut ovat ravintolisät ja omegat sun muut vitaebrot . Että tulet paremmaksi , terve ihminen ei tule sen paremmaksi vaikka vetää pillereitä ja ravintolisiä,siis mikä on se vitsi että muka tulee paremmaksi, maksan sairaudet ovat usein seurauksena. Kaiken mailman pillereistä
Ollaan kukin vaan sellaisia kun ollaan ja syödään mitä halutaan se jos jokin interventiot ihmisen todiste kun omina voimin tekee asioista kodissaan ja työpaikallaan. Tavallinen ruoka takaa sen mitä,keho tarvitsee .
Sana mikä ei kuulosta normaalilta edes on ” luonnon tuotteet” oikein pistää vihaksi kun ihmiset kuvittelevat syövänsä luonnon tuotteita, siis miksi , ei ne ketäön auta .siis terveenä aletaan vetämään jotain luomu juttuja , mikä siinäkin on mennyt vikaan kun terve ihminen kuvittelee tulevan paremmaksi , sellaista ei ole ole olemassakaan että jotkut napit muka antaa onnen jotenkin .
- Anonyymi
Minä,siivutin pari isoa perunaa ja laitoin ne folion palalle , päälle pari lohen palaa. Ja mausteita , sitten vihreitä herneitä pakasteesta kalan päälle ja tein siitä paketin ja uuniin .
Kun aukaisin paketin niin voi että oli hyvää ja maukasta . Ja helppo tekoista
Kalasta lähtevä rasva oli antanut ihanan maun perunoille .jälkkäriksi jätskiä- Anonyymi
Folio on hyvää siitä, ettei se kuivata safkaa liiaksi.
Soitin kerran isälleni kun olin lähtenyt kotonta jo pois. Kysyin miten riisipuuro tehään? Hän neuvoi. Äiti siunattiin jo aikaisemmin viimeiselle matkalleen.
Näin kesällä uuniruokien teko lämmittää huoneilmaa vähemmän. Uudet perunat ovat jo kaupoissa isoja. Mun vattansa sietää niitä huonommin. - AnonyymiUUSI
Kalaa olisi hyvä syödä kerran viikossa ainakin.
- Anonyymi
EI enää lihaa minulle. Nivelet ei tykkää ja refluksikin oireilee.
Nyt siis kotimaisia vihanneksia ja juureksia, juustoa ja kalaa. Joskus kanaa, sitä keho sietää.
ITse teen ruuat ja leivon kahvileivät; tykkään ja aikaa on! - Anonyymi
Eihän ruuanlaitto mitään salatiedettä ole.
Paistinpannu on minulle vaikea, en ole paistanut kun lettuja.
Nyt sekin lysti loppui, kun lääkäri kielsi vehnän ja muut viljat..
Uuni on minun juttu, tietysti levyt. Mutta uuni on huoleton.
Lieneekö maku muuttunut, mutta uudet perunat maistui ennenmuinoin paremmalle.
Muuten en osaa perunalajikkeista sanoa.
Nyt on Anna Bella, kuuluu taantuvan nopeasti ja kotipellossa ruttoherkkä.
Kai ensi keväänä pitää vaihtas.- Anonyymi
Onhan niitä jauhoja olemassa niillekin joille ei tavalliset jauhot sovi jos on vaikka gluten allergia
Kälyllä oli kielto kaikkiin vilja tuotteisiin ja kun hön paistoi lättyjä noista omista jauhoistaan en edes maistanut että,olisi ollut eroa lätyissä.
Leipoi myös niistä jauhoista munkkeja. Eikä niistäkään maistanut mitenkään että oli tehty hänen jauhoistaan. Sanoi kyllä että se oli opettelemista se taikinan teko niillä hönen jauhoillaan
Ennen niitä jauhoja myytiin apteekissa reseptillä vaan nyt on joka kaupassa
Siis ainakin hönen lättynsä olivat ihan yhtä hyviä kun ennenkin oikeista vehnäjauhoista. Minä yritin kerran tehdä munkkeja niistä jauhoista vaan oli se työlästä ettei taikina ole liian vetelää eikä taas liian korvaakaan , mutta netissä on niihinkin reseptejä, - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onhan niitä jauhoja olemassa niillekin joille ei tavalliset jauhot sovi jos on vaikka gluten allergia
Kälyllä oli kielto kaikkiin vilja tuotteisiin ja kun hön paistoi lättyjä noista omista jauhoistaan en edes maistanut että,olisi ollut eroa lätyissä.
Leipoi myös niistä jauhoista munkkeja. Eikä niistäkään maistanut mitenkään että oli tehty hänen jauhoistaan. Sanoi kyllä että se oli opettelemista se taikinan teko niillä hönen jauhoillaan
Ennen niitä jauhoja myytiin apteekissa reseptillä vaan nyt on joka kaupassa
Siis ainakin hönen lättynsä olivat ihan yhtä hyviä kun ennenkin oikeista vehnäjauhoista. Minä yritin kerran tehdä munkkeja niistä jauhoista vaan oli se työlästä ettei taikina ole liian vetelää eikä taas liian korvaakaan , mutta netissä on niihinkin reseptejä,Kyllä tässä elössa pusyumitts ei ne korvikkeet vehnäsemvetoisia ole.
Joskus oli villitys leipomiseen.
Pullakin tuli tollontuurilla niin hyvää, että vieraatkin otti kaksi palasta tyrkyttämättä.
Sämpylät olis voittanut rumuuskilpailun, niitäkin kehuivat.
Paluuta entiseen ei ole.
Kaupan gluteenittomat kahvileivät on ällön makuisia. Olen siirtynyt karjalanpiirakoihin kahvileipinä, niissä on hyviä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tässä elössa pusyumitts ei ne korvikkeet vehnäsemvetoisia ole.
Joskus oli villitys leipomiseen.
Pullakin tuli tollontuurilla niin hyvää, että vieraatkin otti kaksi palasta tyrkyttämättä.
Sämpylät olis voittanut rumuuskilpailun, niitäkin kehuivat.
Paluuta entiseen ei ole.
Kaupan gluteenittomat kahvileivät on ällön makuisia. Olen siirtynyt karjalanpiirakoihin kahvileipinä, niissä on hyviä.Tuli alkuun virhe
Oli tarkoitus.
Kyllä tässä elossa pysytään.
- Anonyymi
Yhden ihmisen ruoka on näppärä laittaa. Suosin sitä että paistan kerralla isomman lihapalan, samaan uuniin ohrauunipuuroa tai vaikka tiikerikakku. Lihasta laitan kerta-annosviipaleita pakasteeseen ja parin-kolmen päivän annoksen laitan jääkaappiin. Perunoita ja porkkanoita keitän, nopeaa. Tomaattia ja kurkkua mukaan. Parsakaalta syön usein, on folaattia, joka on kuulemma hyväksi.
Seuraavana päivänä pilkon kylmää perunaa, lihaa, tomaattia, kurkkua ja parsakaalen kukintoja, valkosipulia, Oliiviöljyä lirautan ja taas on nyt vaihteeksi kylmä ateria.
Nyt kesällä on tullut tavaksi jälkiruoka, vaniljajäätelö ja kinuskikastike, mutta vain vähän.- Anonyymi
Minä teen riisipuuronkin uunissa ison pellillisen ja kun se ajööhty måniin leikkaa sopivan kokoisia levyjä niistä ja Pakistan niin saan laiskoina päivinä vaan ottaa pakasteesta ja mickroon kuumenemaan
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä teen riisipuuronkin uunissa ison pellillisen ja kun se ajööhty måniin leikkaa sopivan kokoisia levyjä niistä ja Pakistan niin saan laiskoina päivinä vaan ottaa pakasteesta ja mickroon kuumenemaan
Voi hyvänen aika mitä siansaksaa tekstaat.
- Anonyymi
Silavaa, siis samaa kuin pekoni? Suolasta kovin on, ainakin se suomalainen, ei oikein usein ole hyvä syödä.
- AnonyymiUUSI
Mikrossa saa vaivattomasti syömisensä aikaan.
- AnonyymiUUSI
Keitin eilen kattilallisen kalakeittoa pakastekalasta, turskaa ja lohta, pieniä varhaisperunoita, kukkakaalta, sipulia, tilliä, suolaa, valkopippuria.
Perunat, sipulit, kukkakaali ensin vähäisessä vedessä puolivalmiiksi , sitten kuumennettu maito kalapalojen kanssa. Hienovarainen kiehautus ja se oli siinä.
Hautui valmiiksi keittolevyn jälkilämmöllä. Keittoa jäi täksi päiväksikin ja vielä pakasteeseenkin.
Tänään laitan kuivatut herneet likoamaan yön yli ja keitän huomenna kasvishernekeiton. Lisään vaan kuivattuja mausteita ja sipulia mukaan antamaan makua.- AnonyymiUUSI
Savustettu siansivu tekee herniksen syötävän hyväksi , maku on toista kuin pihtailemalla lihasta.
Laitan omat ruokani se on tavallaan ajan viettoa, opettelua tekemään erillaisia ruokia, en enää leivo leipää pullaa, kakkuja.
Kakkostyyppinen diabetes laittoi ruuan laitoin uuteen uskoon, parivuotta meni kunnes viimein löysin itselleni sopivan ruokavalion, jos en olisi pistäisin nyt insuliinia kehooni, vanhoilla päivillä mokoma iski.
Amerikan silava olisi myrkkyä, ennen söin mitä rasvaisempaa tai makeampaa sen paremmalta maistui.- AnonyymiUUSI
Jäniksen ruokia syöt ilmeisesti.
Myös lihaa, lihaa löytyy alle 3 %, kalaa ja kanaa, muutama siivu leipää päivässä, muutama peruna päivässä jne.
- AnonyymiUUSI
Pertikki kirjoitti:
Myös lihaa, lihaa löytyy alle 3 %, kalaa ja kanaa, muutama siivu leipää päivässä, muutama peruna päivässä jne.
Kananmunista saa pika-aterian tumpelompakin. Rikkoo 2-3 munaa ja kypsentää paistinpannulla. Hiukan Aromat suolaa ripottelee.
Voileipien kanssa pitää olla sulatejuustoo siehen kasvisvoin päälle ja jonkun sortin kalaa. Joka päivä hiukan kalaa. Vaikka lasipurkissa sinappikastikkeessa rypeneitä sillinpaloja.
Se uusi Kahvijogurtti litran pänikässä on jälkiruokaa jo sinällään.
murjakemies. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kananmunista saa pika-aterian tumpelompakin. Rikkoo 2-3 munaa ja kypsentää paistinpannulla. Hiukan Aromat suolaa ripottelee.
Voileipien kanssa pitää olla sulatejuustoo siehen kasvisvoin päälle ja jonkun sortin kalaa. Joka päivä hiukan kalaa. Vaikka lasipurkissa sinappikastikkeessa rypeneitä sillinpaloja.
Se uusi Kahvijogurtti litran pänikässä on jälkiruokaa jo sinällään.
murjakemies.Kananmunia ja maksalaatikkoa samaa pannuun, perunaakin keittäisin.
- AnonyymiUUSI
Vai: kotiruuan valmistaminen. Tai: kotiruuan itse laittaminen.
- AnonyymiUUSI
Valmiiksi laittaminen.
Bon apetit!
Kyllä terveellistä ruokaa on saatavilla, 2-diabetes rajoittaa joidenkin ruokien syömistä, perunaa saisi vähän syödä riippuen lajikkeesta. Sattui artikkeli violetti perunasta, kuulemma yhtä terveellistä kuin mustikka, kun tykkään perunasta mutta tätä violetti perunaa kysellyt ei vaan löydy, harmillista, täytyy vielä tutkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle442952Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362621Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532584Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1002226Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle482084Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3311846- 1501546
- 731408
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231178Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281165