Yhtiökokous antoi hallitukselle oikeuden laatia vesijohtoremontin hankesuunnitelman. Monien kokousten jälkeen hallitus esitteli asian, lähes miljoona euroa ilman korkoja
Putkiremontti oli "porraskäytävä arvioissa" ja muihin vataaviin arvioitu noin 350000 €. Tähän oli lisätty "kyllä se senverta on" arviolla kaikenlaista.
Tätä ei hyväksytty joten hallituksen tuli ottaa toinen kokousrumba evästyksellä vain vesijohtoremontti, mutta lisättiin lämmönvaitimen vaihto 20000 €.
Taas hallitus pohti. Esitys vesijohtoputkiremontti ja paljon erilaista "sälää" muttei lämmönvaihdinta. jälleen paljon turhaa. Hinta ilman korkoja n. 700000 €. Erikoista, että korkokuluiksi ilmoitettiin n. 30000€ 20 v lainalle.
Siis hallituksen päämäärä voihan olettaa olevan vain se, että taloyhtiölle saataisiin iso velka. Vaikka tarvittava remontti on noin puolet.
Suojeleeko taloyhtiötä mikään laki tai asetus tämmöseltä hallituksen toiminnalta. Mitä voitas tehhä.
Varsinaista hankesuunnitelmaa ei hallitus ole vielä esittänyt.
Asunto oy:n hallituksen toiminta
9
191
Vastaukset
- Anonyymi
Yhtiökokous voi lain mukaan vaihtaa hallituksen.
- Anonyymi
Haaste on yleensä sitten se, ettei halukkaita välttämättä löydy hallitukseen.
- Anonyymi
Ja olla hyväksymättä talousarviossa asiaa ja olla antamatta hallitukselle valtuutta ottaa lainaa ja sopia urakasta.
Mutta sitten pitää löytyä se uusi hallitus, joka tekee toisin.
Silti ehkä kannattaa hankkia puolueetonta tietoa siitä, onko se "turha sälä" oikeasti turhaa. Elinkaariremonttien lykkääminen pääomavastikkeiden pelossa on housuun kusemista pakkasella. - Anonyymi
Yhteisöasumisessa, kun on kyse osakkeen omistamisesta, on kyse yhteisödemokratiasta, ja päätökset tehdään määräenemmistöin.
Parempi vaihtoehto on oma talo, jossa päätöksenteko on autoritaarista eli vallitsee omistajan diktatuuri.- Anonyymi
Suomessa on siten yli 90.000 Kadunkulman demokraattinen tasavalta asunto osakeyhtiötä.
Ja demokratiassahan on kyse enemmistön diktatuurista.
- Anonyymi
Taloyhtiön hallitus kannattaa palkata jokin ulkopuolinen konsulttifirma suunnittelemaan vesijohtoremonttia. Sama konsultti kilpailuttaa urakoitsijoita.
Hallituksella ja isännöitsijällä tuskin löytyy ammattitaitoa tähän.
Jos ei olla tyytyväisiä taloyhtiön hallituksen toimintaan niin ainahan voi pyrkiä hallitukseen. Varsinaisessa yhtiökokouksessa valitaan aina uusi hallitus.
Isännöitsijä osaa hankkia konsultin. Jos ei osaa niin ensiksi isännöitsijä vaihtoon. Hallitus palkkaa isännöitsijän.
Pitää muistaa että taloja pitää huoltaa ja korjata jatkuvasti ettei tule korjausvelkaa. Jos korjausvelka on liian suuri niin asunnon arvo laskee huomattavasti. (Taloyhtiöitä on mennyt jopa konlkurssiin tämän takia). En minä ainakaan ostaisi taloa johon ei ole tehty mitään remontteja sanotaan kymmeneen vuoteen, vaikka yhtiövastike olisi kuinka alhainen.- Anonyymi
Kiitoksia, aivan tätä. Kyllä tämä on juuriki näitä tilastollisia remontteja.
Vesivahinkoja ei ole putkirikon vuoksi tullut, mutta 50 v talo.
Mutta tähän samaan ympätään paljon muuta, semmosta mikä ei ole tilaastollista taikka
edes taloyhtiössä esille otettua. Kuten valokuitukaapeli ja sen rinnalla uusittava antenniverkko.
Säkömittarit, vasta sähkölaitos uusinut jms.......
Jolla saatu talon remonttiarvio suureksi - yllätys isännöitsijä ilmoittaa 20 v 700000 euron lainakulut vain 30000 €
Isännöitsijä vedättää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitoksia, aivan tätä. Kyllä tämä on juuriki näitä tilastollisia remontteja.
Vesivahinkoja ei ole putkirikon vuoksi tullut, mutta 50 v talo.
Mutta tähän samaan ympätään paljon muuta, semmosta mikä ei ole tilaastollista taikka
edes taloyhtiössä esille otettua. Kuten valokuitukaapeli ja sen rinnalla uusittava antenniverkko.
Säkömittarit, vasta sähkölaitos uusinut jms.......
Jolla saatu talon remonttiarvio suureksi - yllätys isännöitsijä ilmoittaa 20 v 700000 euron lainakulut vain 30000 €
Isännöitsijä vedättää30000 on 700000€ lainasta ensimmäisen vuoden korkomenot.
- Anonyymi
Kyseessä ei ole tarveremontti vaan tilastoremontti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 923528
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442907Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742396- 612328
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512291Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162256Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212143Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202107- 1152055
- 621974