Myös kristinusko on taikauskoa

Anonyymi-ap

Lapsellista löpinää, täysin taikauskoon rinnastettavaa utopiaa.
Ja vielä lapsia eksytetään samaan harhaan rippikouluissa ja siunaillaan koulutielle.
Ei siinä lapsen elämässä moiset löpinät auta, kyllä elontie on jokaisella kiinni omista kyvyistä, haluista, kiinnostuksista ja vanhempien kannustuksesta ja hyvin paljon myös tuurista.
Jolla nämä kaikki sattuu kohdalleen niin toki voi vaikka kiitellä jumalaa jos ei muuta syytä menestykselleen löydä.
Fiksu yleensä löytää.

12

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uskonnot on satuja ja tarinoita.

• Anonyymi

Itsekin olen ihmetellyt kuinka ihmeessä muuten näennäisesti järkevät ja fiksut ihmiset antavat höynäyttää itsensä uskonnolla. Missä se rationaalisen ajattelun raja oikein menee?

• Anonyymi

Jänis juoksi aamulla tien yli. Melkein jäi auton alle, mutta jänisten Jumala, Hittavainen, suojeli sitä ja pelasti viime hetkellä. Olen nähnyt siis todisteen Hittavaisen olemassa olosta.

• Anonyymi

Juu totta! Jumala on minuakin varjellut päähän putoavalta kuumalta kiveltä ja lottovoitolta. Ilman Jumalan varjelusta ne varmasti olisivat tapahtuneet.

• Anonyymi

Vahvistusharha estää uskovaisia kokemasta kognitiivista dissonanssia.

• Anonyymi

Uskon kakkiin pylpyrässä ja pyhään sukkahousumieheen ja hänen sumutusvaloihinsa. Sillä hänen on erkinpelti eksineen. Aamen.

• Anonyymi

Todellinen suomalaisten uskonto on muinainen luonnonuskonto, joka meiltä tuhottiin kristinuskoa pakottamalla.

• Anonyymi

Muinaisuskon vuotuisia kulmionaatiopisteitä ja juhlia olivat auringonkiertoon perustuvat ajankohdat, vuoden valoisin aika, vuoden pimein aika, kevätpäiväntasaus, syyspäiväntasaus joka oli myös sadonkorjuun juhla.

Ja kuinka ollakaan, täysin samoille paikoille kristinusko sijoitti omat juhlansa, Joulun, Juhannuksen, Pääsiäisen ja Mikkelin päivästä alkavan ja pyhäinmiestenpäivään päättyvän kekrin ajan.

Olisiko niin että aurinko olisikin se ihmiskunnan oikea Jumala, palvottu elämän antaja?

• Anonyymi

Kristinusko on taikauskoa, mutta niin on politiikkakin. Mihinkäs politiikkaseurakuntaan sinä kuulut?

• Anonyymi

Täysin sama asia! 👍
        Molemmat on keksitty ihmisten hallitsemista varten ja ovat vallan työkaluja.

• Anonyymi

Kirjoitat asiaa, uskontojen ja jumalien harhauttamia rikolliseksikin luokiteltavia ihmisiä on helv...in paljon.

Ihminen sikiää satujen vuoksi, tekee pentuja pilvin pimein, tekee mitä hyvänsä ollessaan hurmoksessa.. Sairasta.. Suurimmat huijarit ja hyväksikäyttäjät löytyvät juuri uskovaisista, rikotaan lakia, rukoillaan ja kas olet synnitön..

Itse olen syntynyt ateistiperheeseen, jumalat eivät jaloissa ole pyörineet koskaan emmekä muita pahempia ihmisinä ole. Kunnioitamme Suomen lakia ja uskomme itseemme ja mahdollisuuksiimme elämässä.

EN hyväksy uskonnon tuputusta koulussa, itse olin poissa uskonnon tunneilta, lapset jos joskus sellaisia saan eivät istu aivopesussa myöskään..

Siis terveet ihmiset uskokaa itseenne älkää olla harhojen vankeina, se ei pakollista..

• Anonyymi

kaikkein naurettavinta kusetusta on nää taparikolliset, joista tullu ihan julkkiksia ku tulleet uskoon ja tehneet parannuksen. Ovat olevinaan sovittaneet kaikki murhatyönsä ja muut rötökset koska Jeesus.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      136
      6228
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4396
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2888
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      59
      2871
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1885
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1544
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1456
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      37
      1447
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      31
      1261
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1161
    Aihe