Kerhossamme on tälläkin hetkellä noin 15 prosentilla jäsenistä jäsen-, satama- ym. - maksut maksamatta. Koska omissakin menoissa on riittävästi hoitamista ja en haluaisi olla kustantamassa muiden harrastuksia kysyn, miten muissa kerhoissa on asia mahdollisesti saatu hallintaan?
Voiko maksuvenkoilijoiden nimet julkistaa: esim. nimiluettelo kerhon satamarakennuksen seinällä (häpeärangaistus) tai nimien julkaisu kerhon kotisivuilla?
Voiko yksityinen jäsen vaatia nimiä julkisiksi.? Tällä hetkellä kerhossamme ehkä vain kommodori ja taloudenhoitaja tietävät nämä.
Kerhomme hallitus ei näköjään millään halua ryhtyä järeämpiin toimiin esim. kerhosta erottaminen.
Maksut jatkuvasti rästissä.
9
222
Vastaukset
- Anonyymi
Kumpi olet? Kommodori vai taloudenhoitaja?
- Anonyymi
Jäaenmaksu jos on rästissä, ei seuraavan vuoden maksulappua tule, vaan henkilö poistetaan jäsenrekisteristä. Jos haluaa uudestaan mukaan, tarvitaan kaksi suosittelijaa ja joutuu maksamaan liittymismaksun uudestaan. Venepaikkamaksut jne menevät perintään.
- Anonyymi
Tilinpäätöskokouksessa, joak on yleensä keväällä, on oikeus tutustua tileihin sillä tarkkuudella kuin katsoo sen tarpeelliseksi vastuuvapauden arvioimiseksi.
Maksamattomat jäsenmaksut pitäisi näkyä kirjanpidossa saatavina eikä niiden lähdettä saa salata, vaikka olisivatkin yksityishenkilöitä.
Vastuuvapauden myöntämiseen liittyy myös se, että hallitus on toiminut riittävän aktiivisesti talouden hoidossa ja saatavien perimisessä.- Anonyymi
Pitääpä seuraavassa tilinpäätöskokouksessa (vuosikokouksessa) tutkiskella etenkin jäsen- ym. maksujen maksupäiviä.
Hallituksen aktiivisuuden arviointi maksujen hoidossa pitää ottaa harkintaan.
Kiitos hyvistä neuvoista!
- Anonyymi
Väärä mies johdossa, jos ei muna ja ymmärrys riitä tehdä erottamista ja voisi siitä tehdä ehdotuksen kokoukseen mistä kollektiivi äänestää
- Anonyymi
Kyllä. Maksamatta jättäminen on syy erottamiseen. Pitäisi olla jo seuran säännöissä.
- Anonyymi
Omassa seurassani vuosikokousmuistiossa, joka lähetetään kaikille jäsenille, on maksamatta jättäneiden nimet.
- Anonyymi
Olen joskus hoitanut yhden seuran laskutusta. Silloin haluttiin jäsenmäärän näyttävän hyvältä. Siksi poistettiin jäsenet vasta parin, kolmen vuoden päästä. Seuraava pomo oli paljon tiukempi ja poisti kaikki jos ei maksua parin muikkarin jälkeen tullut - seuran jäsenmäärä pieneni. Oli ollut ikäänkuin kuolleita sieluja päälukua nostamassa.
Yleensä lähetettiin jäsenmaksut kevättalvella ja muistutus ennenkuin harrastaminen alkoi.
Tosiaan sitten uuden pomon myötä ruvettiin lähettämään kolmas muistutus, siinä luki että erotetaan ellei maksua tule ja silloin joutuu hakemaan jäsenyyttä uudelleen. - Anonyymi
Jos seura kuuluu liittoon kuten SPV niin silloin seura joutuu maksamaan liitolle maksun näistä kuolleista sieluistakin, jotka eivät seuralle maksa mitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131413- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31057Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15971Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9918Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59828- 32820
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37758Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44744