Netissä on saatettu alkuun kansalaisaloite mitätöimään suomen nykyhallituksen säätämä kastijakoa tuottava laki.: kansaneläkettä ei enää makseta ulkomaille. Se on pakottanut monen ulkomailla asuvan vanhuksen ja sairaseläkeläisen muuttamaan takaisin kotimaahan kansaneläkkeen saadakseen.
Moni eläkeläinen on palannut suomeen, koska kansaneläke on heille perustulo, jonka varassa he pääsääntöisesti ovat eläneet jossakin EU maassa.
Taas vanhukset, jotka aikoinaan ovat nälkäpakolaisina muuttaneet suomesta, esim. ruotsiin, ovat osa jo kuitenkin niin iäkkäitä ja heikkokuntoisia, etteivät enää siihen kykene. Heiltä on suomen hallitus lakia muuttamalla vienyt elämään tarvittavan perustulon ja nyt he ovat puilla paljailla.
Laki on EU:n vastainen , koska EU on luvannut alueensa maiden asukkaille vapaan oleskeluoikeuden koko EU:n alueelle.
Suomi ei maksa suomalaisille takuueläkettä ulkomaille lainkaan.
Suomi maksaa sosiaalietuuksia ulkomaalaisten kausityöntekijöiden perheille, kuten esim. Viroon.
Suomi ottaa maahan kymmeniä tuhansia ulkomaalaisia, myös korkeakoulutettuja ja hyvävaraisia pakolaisia, syöttää, hoitaa terveeksi ja maksaa heistä kaikki kustannukset, kuten asumisen.
Omia heikossa asemassa olevia jahdataan, heitä pidetään suurennuslasin alla, heiltä viedään perustulot nälkäkuoleman partaalle. Omia kansalaisia häädetään ulos, liian suurista asunnoistaan pienentämällä, asumistukea.
Kansalaisaloite epäoikeudenmukainen härski laki
Anonyymi-ap
1
61
Vastaukset
- Anonyymi
KanSuomi on tehnyt sosiaaliturvasopimuksia EU:n ulkopuolisten valtioiden kanssa. Niissä maissa suomen kansaneläkettä saavat saavat pitää eläkkeensä.
Ulkomailla elävät kansaneläkkeen saajat eivät ole mitään turistirantojen kunkkuja.
He elävät niukan perustulonsa varassa hyvin vaatimatonta elämää niukan perustulonsa turvin.
Härski nykyhallituksen säätämä laki on vaikeuttanut näiden ihmispoloisten asemaa, jopa itsensä tuhoamiseen asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pitkään kestänyt ihastuminen
Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen1372202Torniolainen Tiiliä lukemaan
Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.31686Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.
Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain2691450Kumpa kaikkeen vois palata
Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin281279- 621044
Yrittäjien ahdinko
Onko seuraava paikallinen yritys kaatumassa? Ensimmäinen protesti ja merkittäviä maksuviiveitä. Terveet firmat ei protes16936- 58920
- 262790
Huvittaa tää
Välillä mä olen aivan varma, et säkin mies oot muhun ihastunut. Välillä mä mietin, et mitäköhän mä oikein kuvittelin. 😅40772Koska me sitten tavattaisiin?
Kerrothan, koska me sitten tavattaisiin? Vai meneekö liian vaikeaksi?44748