Kun täällä ei itse ymmärretä, niin hyvä että Hesari kertoo totuuksia. 
HS päätöimittaja ihmettelee, mitä järkeä on tukea valtion ja kaupungin yli 2 miljoonalla eurolla lentoja 2/3 tyhjille koneille. 
Savonlinnassa on jäänyt levy päälle vanhasta muistista tukea lentoliikennettä. Tuki oli vuosikymmen sitten noin 300.000 euroa. Tuolle reilulle miljoonalle eurolle olisi käyttöä vaikka koulujen kirjoihin ja oppitunteihin, joita täällä on huomattavasti vähemmän kuin muissa kunnissa
Hesarin hyvä päälirjoitus lentoliikenteen tuen järjettömyydestä
87
883
Vastaukset
- AnonyymiKyllä, kerrankin Hesari osuu oikeaan. Miksi tätä järjetöntä rahan tuhlausta jatketaan ? - AnonyymiHesari osuu harvoin oikeaan ja tuossakin meni pieleen, kun ei ole millä ajatella niin olisivat edes hiljaa. 
 
- AnonyymiHS päätöimittaja: 
 Yhdensuuntaisen lipun voi saada jopa 35 eurolla. Viinin lisäksi tarjolla on kahvia, teetä, tuoremehuja, virvoitusjuomia ja olutta. Jos liittyisi lentoja operoivan Norppa Aeron kanta-asiakkaaksi, joka kuudennen lennon saisi pelkän lentokenttäveron hinnalla.
 Silti Savonlinnan-lennoilla keskimäärin yli kaksi paikkaa kolmesta on tyhjillään.
 Valtiolle ja Savonlinnan kaupungille lento tuleekin paljon kalliimmaksi. Ne tukevat reittiä puoliksi ja maksavat yhden matkustajan lennosta yhteensä noin 450 euroa.
- AnonyymiPäättäjillä on konkurssikypsän lentofirman osakkeita. Odottavat osinkoja. 
- AnonyymiJärjetön tuki. Ehkä kun Janne sai kenkää tuostakin vihdoin uskalletaan alkaa puhua kriittisesti. Suurin osa valtuutetuista on taipunut pelotteluun siitä mitä kaikkea kamalaa käy jos lentoliikenne lakkautetaan. - AnonyymiNo, niin. Nyt valtuutetut eivät voi mennä enään Jannen selän taakse piiloon. Tästä lentoliikenteen tuen lakkautuksesta on nyt hyvä valtuutettujen aloittaa ! Täysin järjetöntä rahan tuhlaamista. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No, niin. Nyt valtuutetut eivät voi mennä enään Jannen selän taakse piiloon. Tästä lentoliikenteen tuen lakkautuksesta on nyt hyvä valtuutettujen aloittaa ! Täysin järjetöntä rahan tuhlaamista. Juuripa näin. Nyt ei kun valtuusto tekemään nopeasti haluamiansa korjauspäätöksiä, kun Laine erotettiin niin nyt on vapaat kädet korjata kaikki. 
 Ainakin pridelipun vetämisestä salkoon näyttivät nyt aloittavan. 😂😂 Tärkeimmät asiat ensin. 😂😂
 
- AnonyymiSiellä on lentoaseman päällikkö Mauri Vihavainen demariryhmän valtuutettuna. Demarit on kovia lentoliikenteen tukemisen kannattajia ja ajajia. Diilaavat tämän sitten punakepujen kanssa yksityistieavustuksiin tms. 
 Vanha viisaushan on: Ensin valtuutettu ajaa omat asiansa, sitten sukulaisten ja ystävien, sitten oman alueensa. Ei siellä asukkaiden etujen perään katsota.
 Siksi näitä järjettömyyksiä on kuten se, että lennätetään tyhjiä koneita Helsingin ja Savonlinnan välillä.- AnonyymiTuo viittaus yksityistieavustuksiin on täysin naurettava ja kertoo ettet tiedä niistä mitään oikeaa tietoa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tuo viittaus yksityistieavustuksiin on täysin naurettava ja kertoo ettet tiedä niistä mitään oikeaa tietoa. Näinpä nuo lehmänkaupat vain politiikassa menevät. Sulle mulle. 
 
- AnonyymiPuhutaanpa tässä samalla sitten niistä järjesttömistä tuista joilla tuetaan Helsinkiä. Aloitetaan asumistuista joita ilman sijoittajat notkahtaisivat. 
- AnonyymiJulkisin varoin tulisikin kehittää maakuntakeskusten juna- ja maantieyhteyksiä. 
 https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011405273.html
 Jos tämä järjetön hulluus ei ole verovarojemme tuhlailevan turhaa taivaan tuuliin heittämistä, mitä se sitten on?!!!!
- AnonyymiTosiaankin järjetöntä verovarojen tuhlausta. 
 Jos haluaa lentää Helsinki-Savonlinna pätkän, niin maksakoon lentelijä itse matkastaan huomattavasti enemmän.
 Tie- ja rautatieyhteyksien parantamiseen tarvitaan verorahoja.- AnonyymiNiin. Mistäs ne rahat tempaistaan sen paremmin raide- ja maantieliikenteeseen? 
 
- AnonyymiTerveiset Helsingin lentokentältä! Odotan tässä Savonlinnan konetta. Tällä matkalla oli työn alla 75 miljoonan euron diili, mikä toisi Savonlinnaan työtä yhteensä 80 henkilötyövuotta insinööreille ja teollisuuteen. Muuallekin nannaa valuisi. Jos kone ei lentäisi, perheemme asuisi Espoossa ja työskentelisin pääkonttorilla Helsingissä. Kun projektien johto ja suunnittelu ei olisi Savonlinnassa, olisi se lopunalkua teollisille työpaikoille. Aika kovia piheita ilman katetta tietämättömiltä. Tämä on totuus. Ja näitä diilejä ja projekteja on useita. - Anonyymi300 000 saat kunnalisveroina kerättyä tuolta 80 hengen porukalta. Kerro nyt ihmeessä miten tuolla saat 1,2 milj euron tuesta kannattaavaa. Yhtä hyviä diilejä tekee vain Trump rapakon takana. 
- AnonyymiKaupungin ja valtion tuki on reilu 2.000.000 euroa joka vuosi. On kyllä halvempi veronmaksajille, että sitten muutat Espooseen ja käyt pääkonttorilla töissä. Tai sitten kaupunki ja valtio voi maksaa pikkubussin ja kuljettajan näille ”avainhenkilöille”. Maksaa noin 100.000 euroa vuodessa kaikkineen. Aivan järjetöntä matikkaa tuo puheesi. 
- AnonyymiPötyä. 
- AnonyymiEi tällainen tukeminen kuulu kaupungille. Jos yritykset tätä lentoliikennettä tarvitsevat niin ne maksakoot lystin. 
- AnonyymiHahah, onkohan tuo Mauri Vihavaisen lentoaseman päällikön kirjoitus ? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:300 000 saat kunnalisveroina kerättyä tuolta 80 hengen porukalta. Kerro nyt ihmeessä miten tuolla saat 1,2 milj euron tuesta kannattaavaa. Yhtä hyviä diilejä tekee vain Trump rapakon takana. Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:300 000 saat kunnalisveroina kerättyä tuolta 80 hengen porukalta. Kerro nyt ihmeessä miten tuolla saat 1,2 milj euron tuesta kannattaavaa. Yhtä hyviä diilejä tekee vain Trump rapakon takana. Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:300 000 saat kunnalisveroina kerättyä tuolta 80 hengen porukalta. Kerro nyt ihmeessä miten tuolla saat 1,2 milj euron tuesta kannattaavaa. Yhtä hyviä diilejä tekee vain Trump rapakon takana. Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!Paljonko edustamasi yritys maksoi yhteisöveroa Savonlinnaan? Ainakaan nämä kaksi suurta ei taida maksaa lanttiakaan. Sitäpaitsi miksi pitää maksataa yhteiskunnalla teidän diilintekijoiden matkustelu? Matkustakaa omilla rahoillanne ja niillä välineillä millä haluatte. Suomessa on paljon paikkoja mihin ei lentokoneella. Laske minulle kerrannaisvaikutukset kun niillä kerran asiaasi perustelet tai mene pois. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!Paljonko edustamasi yritys maksoi yhteisöveroa Savonlinnaan? Ainakaan nämä kaksi suurta ei taida maksaa lanttiakaan. Sitäpaitsi miksi pitää maksataa yhteiskunnalla teidän diilintekijoiden matkustelu? Matkustakaa omilla rahoillanne ja niillä välineillä millä haluatte. Suomessa on paljon paikkoja mihin ei lentokoneella. Laske minulle kerrannaisvaikutukset kun niillä kerran asiaasi perustelet tai mene pois. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!Paljonko edustamasi yritys maksoi yhteisöveroa Savonlinnaan? Ainakaan nämä kaksi suurta ei taida maksaa lanttiakaan. Sitäpaitsi miksi pitää maksataa yhteiskunnalla teidän diilintekijoiden matkustelu? Matkustakaa omilla rahoillanne ja niillä välineillä millä haluatte. Suomessa on paljon paikkoja mihin ei lentokoneella. Laske minulle kerrannaisvaikutukset kun niillä kerran asiaasi perustelet tai mene pois. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!Paljonko edustamasi yritys maksoi yhteisöveroa Savonlinnaan? Ainakaan nämä kaksi suurta ei taida maksaa lanttiakaan. Sitäpaitsi miksi pitää maksataa yhteiskunnalla teidän diilintekijoiden matkustelu? Matkustakaa omilla rahoillanne ja niillä välineillä millä haluatte. Suomessa on paljon paikkoja mihin ei lentokoneella. Laske minulle kerrannaisvaikutukset kun niillä kerran asiaasi perustelet tai mene pois. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!Paljonko edustamasi yritys maksoi yhteisöveroa Savonlinnaan? Ainakaan nämä kaksi suurta ei taida maksaa lanttiakaan. Sitäpaitsi miksi pitää maksataa yhteiskunnalla teidän diilintekijoiden matkustelu? Matkustakaa omilla rahoillanne ja niillä välineillä millä haluatte. Suomessa on paljon paikkoja mihin ei lentokoneella. Laske minulle kerrannaisvaikutukset kun niillä kerran asiaasi perustelet tai mene pois. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!Paljonko edustamasi yritys maksoi yhteisöveroa Savonlinnaan? Ainakaan nämä kaksi suurta ei taida maksaa lanttiakaan. Sitäpaitsi miksi pitää maksataa yhteiskunnalla teidän diilintekijoiden matkustelu? Matkustakaa omilla rahoillanne ja niillä välineillä millä haluatte. Suomessa on paljon paikkoja mihin ei lentokoneella. Laske minulle kerrannaisvaikutukset kun niillä kerran asiaasi perustelet tai mene pois. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!Paljonko edustamasi yritys maksoi yhteisöveroa Savonlinnaan? Ainakaan nämä kaksi suurta ei taida maksaa lanttiakaan. Sitäpaitsi miksi pitää maksataa yhteiskunnalla teidän diilintekijoiden matkustelu? Matkustakaa omilla rahoillanne ja niillä välineillä millä haluatte. Suomessa on paljon paikkoja mihin ei lentokoneella. Laske minulle kerrannaisvaikutukset kun niillä kerran asiaasi perustelet tai mene pois. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!Paljonko edustamasi yritys maksoi yhteisöveroa Savonlinnaan? Ainakaan nämä kaksi suurta ei taida maksaa lanttiakaan. Sitäpaitsi miksi pitää maksataa yhteiskunnalla teidän diilintekijoiden matkustelu? Matkustakaa omilla rahoillanne ja niillä välineillä millä haluatte. Suomessa on paljon paikkoja mihin ei lentokoneella. Laske minulle kerrannaisvaikutukset kun niillä kerran asiaasi perustelet tai mene pois. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!Nämä on näitä mauri vihavaisen juttuja.😂😂😂. 
 Tekee oikein jatkuvasti näitä 80 miljoonan euron diilejä😂😂😂😂
 Savonlinnan seudun kaikkien yritysten yhteenlaskettu liikevaihto on noin miljardin euron luokkaa. Yrityksiä on reilu 2000.
 Yhdenkään yrityksen liikevaihto ei vuodessa ole lähelläkään 80 miljoonaa euroa.
 Että semmoista ”tarinaa” joku viitsii ”lentokentältä” suoltaa. 😂😂😂😂
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!Nämä on näitä mauri vihavaisen juttuja.😂😂😂. 
 Tekee oikein jatkuvasti näitä 80 miljoonan euron diilejä😂😂😂😂
 Savonlinnan seudun kaikkien yritysten yhteenlaskettu liikevaihto on noin miljardin euron luokkaa. Yrityksiä on reilu 2000.
 Yhdenkään yrityksen liikevaihto ei vuodessa ole lähelläkään 80 miljoonaa euroa.
 Että semmoista ”tarinaa” joku viitsii ”lentokentältä” suoltaa. 😂😂😂😂
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!Nämä on näitä mauri vihavaisen juttuja.😂😂😂. 
 Tekee oikein jatkuvasti näitä 80 miljoonan euron diilejä😂😂😂😂
 Savonlinnan seudun kaikkien yritysten yhteenlaskettu liikevaihto on noin miljardin euron luokkaa. Yrityksiä on reilu 2000.
 Yhdenkään yrityksen liikevaihto ei vuodessa ole lähelläkään 80 miljoonaa euroa.
 Että semmoista ”tarinaa” joku viitsii ”lentokentältä” suoltaa. 😂😂😂😂
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!Nämä on näitä mauri vihavaisen juttuja.😂😂😂. 
 Tekee oikein jatkuvasti näitä 80 miljoonan euron diilejä😂😂😂😂
 Savonlinnan seudun kaikkien yritysten yhteenlaskettu liikevaihto on noin miljardin euron luokkaa. Yrityksiä on reilu 2000.
 Yhdenkään yrityksen liikevaihto ei vuodessa ole lähelläkään 80 miljoonaa euroa.
 Että semmoista ”tarinaa” joku viitsii ”lentokentältä” suoltaa. 😂😂😂😂
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ennen TYÖpäivän alkua voin vastata nopeasti. Näitä diilejä tehdään jatkuvasti ja niitä tekee useampi ihminen. Päälle kerrannaisvaikutukset aluetalouteen palveluiden kautta. 2 miljoonaa on pieni raha tästä. 
 Kuntaveron päälle tulee myös kunnan osuus yhteisöverosta.
 Kommenteista huomaa, että porukka on aika ajastaan jääneitä ja kuplautunut Savonlinnaan. Lentäminen on edellytys tälle toiminnalle. Taksit ja junat ovat liian hitaita ja eivät mahdollista jatkolennoille menoa.
 Kannattaa joskus käydä lentokentällä katsomassa, keitä ne koneessa matkustavat ovat. Helppo bongata!Tjaa-a. Olen yhden kerran tänä vuonna koneella mennyt ja olisin voinut ihan hyvin mennä junalla tai autollakin. Lentokoneella meno oli halvempi kuin junalippu. Silti koneessa oli lisäkseni vain kolme muuta matkustajaa. Yksi oli kaupungin virkamies ja kaksi oll sairaalasta. Tuo lento oli aivan tarpeeton. Pahimillaan koneet ovat Helsingistä lentäneet tyhjänä. Eli ei tässä enään mitään järkeä ole. 
 
- AnonyymiUnohdit nannan valumisen 
- AnonyymiNämä lentokentiltä tervehtijät sitten omalla matematiikallaan kertovat miten hommat pitää tehdä ja suomen suosta nostavat. Nyt pelottaa ihan oikeasti tulevaisuuden puolesta että noilla kyvyillä jotain miljoonadiilejä tässä maassa neuvotellaan. 
- AnonyymiJos olisi kunnollinen junayhteys, niin matka sillä lpk-seudulle olisi nopeampi, kuin lento. - AnonyymiNiinpä. Ja jos lehmät lentäisivät, olisi matka vieläkin lyhyempi. Miksi valtio alkaisi panostaa kymmeniä miljoonia ellei jopa 100 kun pääsee kikkailemaan 1 miljoonan panoksella per vuosi. Ja vielä siten että laittaa Savonlinnan ainoana kaupunkina maksamaan toisen 1 miljoonan. Aikamoista. Toiveilla ei aluetta saada rakennettua. 
- AnonyymiNiinpä. Ja jos lehmät lentäisivät, olisi matka vieläkin lyhyempi. Miksi valtio alkaisi panostaa kymmeniä miljoonia ellei jopa 100 kun pääsee kikkailemaan 1 miljoonan panoksella per vuosi. Ja vielä siten että laittaa Savonlinnan ainoana kaupunkina maksamaan toisen 1 miljoonan. Aikamoista. Toiveilla ei aluetta saada rakennettua. 
 
- AnonyymiItse olen yrityksessä töissä, joka vaatii maailmalle matkustamista. Käytän Savonlinnan konetta ehkä kerran pari vuodessa. Ei ole välttämätön. Eihän tuo lentoyhteys edes nopeuta kuin noin 1,5 tunnilla Helsinkiin menoa, kun laskee odotusajat huomioon. 
 Pääosin ajan Helsinki-Vantaan lentokentälle tai joskus käytän junaakin nyt kun on yhteys lentokentälle. Ajomatkan aikana pystyy hoitamaan työpuheluita.
 Asiakkaille järjestetään tilauspikkubussi- tai autokuljetus Helsingistä. Moni heistä ei edes pieneen koneeseen haluaisi mennä.
 Näin tekevät useimmat muutkin. Näkyyhän tämä siinä, ettei lentoliikennettä käytetä, siksi käyttäjämäärät niin pieniä.
 Lentoliikenne ei ole välttämätön ja tuolle rahalle olisi parempaakin käyttöä.- AnonyymiSama juttu. Ja Helsingissä harvemmin pitää käydä, kun koronan kautta tulivat hyvät etäyhteyskäytännöt. 
 Ei yrityselämä enään lentoliikennettä tarvitse.
 
- AnonyymiKyllä, en voi ymmärtää, miten valtuusto on mennyt tuollaista miljoonatukea vuodesta toiseen päättämään. Samaan aikaan koulujen oppilailta viety kynät ja kumitkin sekä leikattu oppitunneista. Ihme touhua ! - AnonyymiTäällä on jo hyvin tullutkin esiin, että siellä on demareiden valtuustoryhmässä lentoaseman päällikkö Mauri Vihavainen. Demariryhmä on lentoliikenteen tukiaisten kovin kannattaja. 
 Sitten siellä kokoomuksessa valtuutettuina Janne Leinonen, jolla on lentokenttäpalveluihin liittyviä bisneksiä.
 Samoin kepun ryhmässä Terho Kaskinen, jolla on tai taitaa nykyään olla pojallaan matkailubisneksiä, johon uskoi chartereiden tuovan matkailijoita.
 Jne.
 Valtuusto laittaa kyllä rahaa sinne, missä on valtuutettujen etuja hoidettavana. Ei kannata olla sinisilmäinen.
 Itä-Savo lehti taas saa mainoksia lehteensä lentokenttäyhtiöltä.
 Jne.
 Hesari ulkopuolisena auttaa näkemään tämän tyhmän rahojen tuhlaamisen.
 
- AnonyymiKaupungin kannattaisi laittaa paukut raideyhteyden parantamiseen. Radan perusparannus ja sähköjuna niin että Savonlinna-Parikkala-välin voi ajaa 30 minuutissa. Lyhentää Hesan matka-ajan 30 minuutilla ja on kilpailukykyinen autolla menemiseen vielä, kun VR saa nettiyhteydet junissa toimimaan. - AnonyymiKymmenen vuoden kaupungin tukirahat, 12 miljoonaa euroa lupaukseksi Savonlinnan osuudeksi rataremonttiin. Valtiolta ja EU:lta loput. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kymmenen vuoden kaupungin tukirahat, 12 miljoonaa euroa lupaukseksi Savonlinnan osuudeksi rataremonttiin. Valtiolta ja EU:lta loput. Ja nuo valtuutetut joilla on henkilökohtainen etu, niin kuriin ja läpivalaisuun. Itä-Savo tai sitten muu media asialle. Itä-Savo, Yle, Iltasanomat valvomaan ja hoitamaan hommaansa. Hesari tilanteen jo hyvin avasi järeässä pääkirjoituksessaan. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ja nuo valtuutetut joilla on henkilökohtainen etu, niin kuriin ja läpivalaisuun. Itä-Savo tai sitten muu media asialle. Itä-Savo, Yle, Iltasanomat valvomaan ja hoitamaan hommaansa. Hesari tilanteen jo hyvin avasi järeässä pääkirjoituksessaan. Unohdat että Itä-Savo saa meheviä ilmoituksia lennoista. Itä-Savon toimittajilla on oma lehmä suossa. He tulevat tekemään juttuja ja ovat aina tehneet juttuja lentokenttätuen puolesta. Agendajournalismia. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Unohdat että Itä-Savo saa meheviä ilmoituksia lennoista. Itä-Savon toimittajilla on oma lehmä suossa. He tulevat tekemään juttuja ja ovat aina tehneet juttuja lentokenttätuen puolesta. Agendajournalismia. Oikeassa olet. Oli huvittavaa lukea, kun yksi itukan agendajournalisti Riitta Lempinen-vesa haukkui hesaria ja sen pääkirjoitusta kentoliikenteen kritisoimisesta sillä perusteella, että Hesari ei tykkää Savonlinnasta. Tuli samalla avoimesti paljastaneeksi oman tykkää ja ei-tykkää subjektiivisuutensa, kun kirjoittelee juttujaan. Ei ihme, että suomalaisista iso osa on heräämässä näihin agendajournalisteihin, jotka tekevät yksipuolisia ja asenteellisia juttuja. 
 Itä-Savoa en ole muuten tilannut enään kuuteen vuoteen. Punavihreä arvomaailma ja lehden intressien ajaminen alkoi niin törkeästi paistamaan läpi. Ja lisäksi tuli selväksi keistä henkilöistä lehti tykkää ja kenestä ei tykätä.
 
- AnonyymiValtuutetut ovat kyllä löytäneet miljoona euron lentoliikennetukeen. Mutta koululaisilta on leikattu oppitunnit minimiin. Täällä koululainen saa 40 tuntia vähemmän opetusta vuodessa kuin Iisalmessa. Lentoliikenteen tukiaiset ei ole kunnan perustehtävää mutta peruskoulu on !! 
 Täällä on hyvin tuotu esiin eri valtuutettujen intressejä, miksi näin on tapahtunut. Kiitos tästä valaisusta.- AnonyymiJep. Itseasiassa se on paljon enemmänkin. Se on yhdeksässä peruskouluvuodessa kolme viikkoa vähemmän opetusta kuin vaikka Iisalmessa. Tuolla miljoonalla eurolla tuo opetusvaje kurottaisiin hyvin kiinni ja jäisi vielä rahaa kyniin, kumeihin, kirjoihin yms. 
 Mutta nämä on näitä valtuutettujen arvovalintoja !
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jep. Itseasiassa se on paljon enemmänkin. Se on yhdeksässä peruskouluvuodessa kolme viikkoa vähemmän opetusta kuin vaikka Iisalmessa. Tuolla miljoonalla eurolla tuo opetusvaje kurottaisiin hyvin kiinni ja jäisi vielä rahaa kyniin, kumeihin, kirjoihin yms. 
 Mutta nämä on näitä valtuutettujen arvovalintoja !Vuodessa kolme viikkoa enemmän koulua. Tuota ei halua kuin nössöt ja kukkahatut. Tuskin vaikuttaisi mihinkään. Enintään muutama vähälahjainen voisi oppia marginaalisesti enemmän. Mielummin pienemmät ryhmät pienemmissä kouluissa ja opettajan läsnäoloa ja aikaa oppilaille kuin pelkkää ryhmäkuria ja enemmän tehtäviä. 
 
- AnonyymiHesarille pisteet. Itä-Savo hävetköön tietojen pimittämistå ja salailua !! 
- AnonyymiKuka turhaa lentoa Savonlinna-Hki -matkalle kaipaa, se lennosta myös itse maksakoon riittävästi, ettei tartte veronmaksajien järjetöntä avustusta. 
 Ehkä se juna-/bussimatka alkaakin sitten maistua erittäin paljon paremmin.- AnonyymiJuuri näin. Eikä kaupungin tehtävä ole luoda suojatyöpaikkoja lentokentälle miljoonatuilla. 
 
- AnonyymiSitä järkeä, että matkustetaan kotimaassa eikä ulkomailla. Raha jää paremmin Suomeen. 
- AnonyymiItse ajelen myös mielihyvin Helsinki-Vantaalle. En ole käyttänyt lentoja enään pitkään aikaan. Eikä käytä juuri muutkaan tämänkaltaisissa matkustamista ulkomaille vaativissa töissä. Kyllähän tämä näkyy noissa alhaisissa luvuissa, joten turha täällä haukkua, että tätä yrityselåmä tarvitsisi. Ei tarvitse. Kaupunki ja valtio voi hyvin lopettaa tukemisen. 
- AnonyymiJos Valtio ja Savonlinnan kaupunki tukevat reittiä puoliksi ja maksavat yhden matkustajan lennosta yhteensä noin 450 euroa, niin miksi, kun koneet lentävät silti varsin tyhjillään? 
 Savonlinna on tähtiesimerkki järjettömästä tuhlailusta maakuntalentoihin. Tukitaloudessa riittää kitkettävää.
- AnonyymiNo tulihan sieltä. Ylioppilas jouni backmanin lentoliikenteen kiihkomielinen kirjoitus lentoliikennetuen puolesta. Laitetaan sinne Veronmaksajien piikkiin. 
 Ja puoluetoveri lentoliikenneaseman päällikkö mauri vihavainen on tyytyväinen.- AnonyymiOnko ylioppilas backman valtuustossa ? Luulin että hänestä jo päästiin, kun putosi eduskunnasta. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Onko ylioppilas backman valtuustossa ? Luulin että hänestä jo päästiin, kun putosi eduskunnasta. Siellä se ylioppilas backmanni on taas sosialisoimassa työtätekevien ja yrittäjien rahoja sosialistien käyttöön. 
- AnonyymiKyllä tuolla aivan oikein taas sanottiin, että kaupunginvaltuuston kovin lentoliikenteen yli miljoonan euron tukirahojen ajaja on demareiden valtuustoryhmä. 
 Demareiden valtuustoryhmän puheenjohtaja Backman uhoaa HS 6.8:
 ”Valtio ei maksa edes puolta vaan alle puolet Savonlinnan lentojen tuesta. Jos Savonlinna haluaa yhteydet turvatakseen tukea lentoliikennettä, lienee se kunnallisen itsehallinnon mukaisesti savonlinnalaisten, ei helsinkiläisten päätettävissä.”
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kyllä tuolla aivan oikein taas sanottiin, että kaupunginvaltuuston kovin lentoliikenteen yli miljoonan euron tukirahojen ajaja on demareiden valtuustoryhmä. 
 Demareiden valtuustoryhmän puheenjohtaja Backman uhoaa HS 6.8:
 ”Valtio ei maksa edes puolta vaan alle puolet Savonlinnan lentojen tuesta. Jos Savonlinna haluaa yhteydet turvatakseen tukea lentoliikennettä, lienee se kunnallisen itsehallinnon mukaisesti savonlinnalaisten, ei helsinkiläisten päätettävissä.”Kuten tuolla kirjoitin, niin demarit ovat lentoliikenteen ärhäkkäimpiä tukijoita. Siellä on kytköksiä, tärkeimpänä on demariryhmässä valtuutettuna lentoaseman päällikkö mauri vihavainen. 
 Jos tarpeetonta lentoliikennettä ei kaupunki tukisi yli miljoonalla ja valtio toisella miljoonalla lähtisi veronmaksajien raskaasti tukema työpaikka alta.
 Kaupungin ja valtion kannattaisi nämä rahat yli 2 miljoonaa euroa vuodessa laittaa junayhteyden parantamiseen. Kymmenessä vuodessa olisi noin 22 miljoonaa euroa, jolla saataisiin rata kuntoon ja nopeudet nostettua.
 
- AnonyymiTältä pohjalta .... TASAPUOLISESTI! 
 https://www.suomenmaa.fi/uutiset/valtio-maksaa-kuuden-kentan-maakuntalennot-kokonaan-vuoteen-2028-asti/- AnonyymiKyllä, täällä ollaan hölmöläisiä ja maksetaan miljoonatukia lentokentälle. 30-vuodessa tähän tuhlaamiseen on käytetty noin 30 miljoonaa euroa. 
 Kukaan muu kuin lentoaseman päällikkö mauri vihavainen (sdp) ei enään lentoliikennettä välttämättä tarvitse.
 Milloin tämä järjettömyys lopetetaan ?
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kyllä, täällä ollaan hölmöläisiä ja maksetaan miljoonatukia lentokentälle. 30-vuodessa tähän tuhlaamiseen on käytetty noin 30 miljoonaa euroa. 
 Kukaan muu kuin lentoaseman päällikkö mauri vihavainen (sdp) ei enään lentoliikennettä välttämättä tarvitse.
 Milloin tämä järjettömyys lopetetaan ?Sillä 30 miljoonalla on saatu aluetalouteen yli kymmenkertainen raha! Ette vaan voi ymmärtää, miten tärkeä asia on. Ehkä olette vain kateellisia, kun jollain on kansainvälinen työ ja isot tulot. Kateus on Savonlinnan suurin ongelma. Sitä paitsi nyt alkaneet charteritkin loppuu, jos tuetut lennot loppuu. Se on matkailun kuolema täällä! 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Sillä 30 miljoonalla on saatu aluetalouteen yli kymmenkertainen raha! Ette vaan voi ymmärtää, miten tärkeä asia on. Ehkä olette vain kateellisia, kun jollain on kansainvälinen työ ja isot tulot. Kateus on Savonlinnan suurin ongelma. Sitä paitsi nyt alkaneet charteritkin loppuu, jos tuetut lennot loppuu. Se on matkailun kuolema täällä! Charterit loppuu joka tapauksessa Mikäli eivät saa lisää matkustajia. 
 15 turistia ei kannata kuskata...
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Charterit loppuu joka tapauksessa Mikäli eivät saa lisää matkustajia. 
 15 turistia ei kannata kuskata...Kaupungin virkamiehet ja matkailun päälliköt ja johtajat ovat sanoneet tämän olleen vain avaus ja kohta koneita tulee enemmän. Onko meille valehdeltu taas? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kaupungin virkamiehet ja matkailun päälliköt ja johtajat ovat sanoneet tämän olleen vain avaus ja kohta koneita tulee enemmän. Onko meille valehdeltu taas? Olisi hyvä saada julki: 
 - paljonko kaupungin ja julkinen suora tuki näille charter-lennoille ?
 - paljonko maksavia turisteja lennoilla on tullut, ovatko tulleet savonlinnaan, mikä viipymä täällä ja mikä arvioitu rahankäyttö alueelle ja paljonko siitä verotulo kaupungille ?
 Luulen että nämä chateritkin ovat voimakkaasti tuettuja. Muutama matkailija tullut. Punkaharjulla on erään valtuuston ja elinkeinojaoston puheenjohtajan tai onko nykyisin poikansa matkailuyritystoimintaa, mihin näitä jokunen tullut.
 Savonlinnassa tapahtuu veran alla kaikenlaista, jota julkisuus ei tue esiin.
 Jostain syystä itukka ei näitä availe. Miksiköhän ?
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Charterit loppuu joka tapauksessa Mikäli eivät saa lisää matkustajia. 
 15 turistia ei kannata kuskata...Näin juuri koneet olleet tyhjiä, Lisäksi koneissa on ollut matkatoimistojen ja järjestäjien omaa henkilökuntaa. Saksan charter-yhteys jo loppui, kun ei ollut kysyntää. Saksassa ja vaikkapa Ruotsissa tai Italiassa on paljon hienompia järvialueita kuin Saimaa. Ja edullisempia. Suomi on kallis maa matkustaa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Sillä 30 miljoonalla on saatu aluetalouteen yli kymmenkertainen raha! Ette vaan voi ymmärtää, miten tärkeä asia on. Ehkä olette vain kateellisia, kun jollain on kansainvälinen työ ja isot tulot. Kateus on Savonlinnan suurin ongelma. Sitä paitsi nyt alkaneet charteritkin loppuu, jos tuetut lennot loppuu. Se on matkailun kuolema täällä! Näytä laskelma tuosta. Millä matematiikalla ? 
 Matkailijoita ei lentämällä juuri tule.
 Yrityselämä ei lentoja tarvitse.
 Tuo hokemasi ei kestä kriittistä tarkastelua laisinkaan.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Näin juuri koneet olleet tyhjiä, Lisäksi koneissa on ollut matkatoimistojen ja järjestäjien omaa henkilökuntaa. Saksan charter-yhteys jo loppui, kun ei ollut kysyntää. Saksassa ja vaikkapa Ruotsissa tai Italiassa on paljon hienompia järvialueita kuin Saimaa. Ja edullisempia. Suomi on kallis maa matkustaa. Kerro ihmeessä nuo hienommat järvialueet ihan nimeltä. 
 
- AnonyymiTuon 8000 lentolipun ostaneen joukko olisi helppo tutkia. Ammatti, työnantaja, onko lentämiselle vaihtoehtoa. 
 En ole vielä yhdenkään henkilön todenneen lentoliikenteen olevan välttämätön hänen työpaikalleen.- AnonyymiOn se. Lentoaseman päällikölle, joka istuu demareiden valtuustoryhmässä 
- AnonyymiViime vuonna reittilennoilla yhteensä noin 2400 saapunutta ja 2800 lähtenyttä. Tänä vuonna pyöristellen kesäkuun lopussa 1400 saapunutta ja 1500 lähtenyttä. Kivaa kasvua määrässä eiku ei ole, kun elokuussa tauko. Mutta eihän tuossa tarvitse 8000 matkustajaa tutkia, kun osa noistakin samoja. Tuon voisi tutkia jopa sillä, että kävisi parin viikon ajan lentoaseman ovella kysymässä nuo tiedot lähteviltä. Ei muuten kestäisi päivänvaloa 'vientiteollisuuden yhteydestä'. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Viime vuonna reittilennoilla yhteensä noin 2400 saapunutta ja 2800 lähtenyttä. Tänä vuonna pyöristellen kesäkuun lopussa 1400 saapunutta ja 1500 lähtenyttä. Kivaa kasvua määrässä eiku ei ole, kun elokuussa tauko. Mutta eihän tuossa tarvitse 8000 matkustajaa tutkia, kun osa noistakin samoja. Tuon voisi tutkia jopa sillä, että kävisi parin viikon ajan lentoaseman ovella kysymässä nuo tiedot lähteviltä. Ei muuten kestäisi päivänvaloa 'vientiteollisuuden yhteydestä'. Aivan, kiitos oikeista tiedoista. Määrä onkin siis noin 5000. Tuollainen selvitys olisi hyvä tehdä. 
 Nyt tuo kaupunginvaltuuston perustelu lentoliikennetukiaisille perustuu aivan höttöpuheeseen. Koronan jälkeen yrityselämän toimintatavat muuttuivat pysyvästi.
 Minäkään en ole koronan jälkeen lentokonetta käyttänyt kuin kerran. Palaverit on nykyään etänä ja hyvin tarvittaessa ajelen Helsinki-Vantaalle, kun on tarvetta matkustella asiakkaiden luokse. Nämäkin ovat harventuneet koronan jälkeen.
 
- AnonyymiPAKKOHAN SE ON MENNÄ LENTÄMÄLLÄ , KUN JUNAT KULKEE MITEN SATTUU , JOS NYT YLIPÄÄTÄÄN KULKEE - AnonyymiLennoilla sama juttu. Myöhästyy usein tunnilla. 
 
- Anonyymihttps://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1346fd3a-31b2-4900-abee-fb66c3214c73 
 Savonlinnan rahojen törsäys ja lentoyhteyden järjettömyys näkyy tässäkin jutussa hyvin vai miten on lentoaseman päällikkö, kaupunginvaltuuston jäsen Mauri Vihavainen ?
 Tuollakaan lennolla yhtään yrityselämän edustajaa. Yhtä paljon menee aikaa kuin junalla menisi, kun otetaan huomioon matkat kentälle ja odotusajat.- AnonyymiJa tuokin kone oli tunnin myöhässä eli matkaan taisi mennä enemmän aikaa kuin junalla. Onhan tämä fiasko koko lentoyhteystuki. 
- AnonyymiLomakaudella tehty juttu. Täysin tarkoitushakuista. Syyskuusta toukokuulle 90 prosenttisesti liikematkustajia. Toimitusjohtajia, myyntipäälliköitä, projektipäälliköitä, koodareita ja koijareita. Vientimiehiä, teollisuusmiehiä ja julkisen sektorin suurimpia johtajia kovat kaulassa vetolaukkuineen ja nahkasalkkuineen. Koneessa tuoksuu kallis partavesi ja keskustelu on sivistynyttä. Lentokentän parkissa arvoautot ja taksit rivissä. Joillain perhe vastassa ja lapset hymysuin halaamassa liikematkalta palaavaa isää, joka löytää voimaa rankkaan työhönsä hetkestä. Hiukan toinen meno ja meininki kuin tuossa jutussa! Ei tuo väki junalla kulje eikä aikaa ja jaksamista ole pitkiin automatkoihin. Yhteyslennot maailmalle ja pääkonttorit pääkaupunkiseudulla. Se on toki savonlinnalaisten valinta, jos halutaan tappaa kaupunki kateuden takia. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Lomakaudella tehty juttu. Täysin tarkoitushakuista. Syyskuusta toukokuulle 90 prosenttisesti liikematkustajia. Toimitusjohtajia, myyntipäälliköitä, projektipäälliköitä, koodareita ja koijareita. Vientimiehiä, teollisuusmiehiä ja julkisen sektorin suurimpia johtajia kovat kaulassa vetolaukkuineen ja nahkasalkkuineen. Koneessa tuoksuu kallis partavesi ja keskustelu on sivistynyttä. Lentokentän parkissa arvoautot ja taksit rivissä. Joillain perhe vastassa ja lapset hymysuin halaamassa liikematkalta palaavaa isää, joka löytää voimaa rankkaan työhönsä hetkestä. Hiukan toinen meno ja meininki kuin tuossa jutussa! Ei tuo väki junalla kulje eikä aikaa ja jaksamista ole pitkiin automatkoihin. Yhteyslennot maailmalle ja pääkonttorit pääkaupunkiseudulla. Se on toki savonlinnalaisten valinta, jos halutaan tappaa kaupunki kateuden takia. Näillä suurilla johtajilla luulisi olevan varaa maksaa tarjoilunsa itse? Tai enemmänkin yrityksillä joita edustavat. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Näillä suurilla johtajilla luulisi olevan varaa maksaa tarjoilunsa itse? Tai enemmänkin yrityksillä joita edustavat. Kai ymmärrät, kuinka paljon nämä ihmiset tekevät töitä, maksavat veroja ja tuovat työpaikkoja ja hyvää seudulle. Tuki on pieni paha verrattuna hyötyyn. Tämän keskustelun mainehaitta on jo sellainen, että tiedän yhden ennen lentäneen kulkeneen tällä viikolla junalla. Sanoi aika suorat sanat tulevaisuudesta Savonlinnassa, jos kone ei kulje. Siinä mukana menee aika monta työpaikkaa ja veroeuroa! Lento mahdollistaa elämän ja menestyksen täällä. Ei nyt pilata tätäkin kateudella. 
 
- AnonyymiKuinka voi olla mahdollista tämä rahojen tuhlaaminen. Herätys valtuusto !!!!!!!! 
- AnonyymiHesarin päästötoimittaja tuottaa pelkästään päästöjä. 
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset605140
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut323768
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti723513
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1032868
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral942752
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302700
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131931
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161716
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021518
- 1561384