Lippu pieneen purjeveneeseen

Anonyymi-ap

Olen ymmärtänyt että esim jollassa ei tulisi käyttää sitä siksi, että kaatuminen on osa urheilua. Mutta eipä näy oikein pienissä hytillisissäkään. Onko olemassa joku sääntö että tietyn kokoisissa ei ole, vai estääkö pinna tai takastaagit lipputangon asennuksen? Ilmeisesti maan lippu pitää olla perässä ja muut voivat olla "saalingissa" - miten ne laitetaan saalinkiin? Siis tarkoittaako se sivuvanttia?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun noita lippusääntöjä selasin.

7

110

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lippusäännöistä on saanut pitkiäkin keskusteluja aikaan ja erityisesti siitä, kenen tapoja pitää noudattaa ja päteekö laki veneisiin.

Noin yleisesti voi sanoa, ettei sellaista lakia ole, jolla aluevesirajan sisällä olisi voimaa ainakaan, jos pysytään kohtuudessa eikä laiteta vieraan valtioiden lippuja tai ulkomaisen veneen perään Suomen lippua.

Niin kauan, kun sormet pysyvät oman lipputangon ympärillä, niin suurta riskiä ei ole lipun häpäisystäkään.

Kaiken tämän jälkeen, voi melko turvallisin mielin sanoa, että liputa kuten haluat. Minä en pidä sisävesillä lippua, mutten pahastu siitä, jos joku muu pitää.

• Anonyymi

”…eikä laiteta vieraan valtioiden lippuja”

Ei taida Suomen laki sanoa mitään esim. Portugalin lipun käytöstä, joten sanktioita sen käytöstä väärin perustein voinee langettaa vain kyseisen lipun valtio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”…eikä laiteta vieraan valtioiden lippuja”

Ei taida Suomen laki sanoa mitään esim. Portugalin lipun käytöstä, joten sanktioita sen käytöstä väärin perustein voinee langettaa vain kyseisen lipun valtio.

Niin se taitaa olla.

• Anonyymi

Jos säästetään nämä talven pitkille kuukausille ja oletetaan että purkkeihin kyseessä ja ettämlippusäännöissä ja lipun käytössä ei ole sinänsä mitään epäselvää eikö vastentahtoista.

Niin minkä kokoisissa veneissä alkaa olemaan lipputanko ja lippu?

• Anonyymi

Se selviää varmaan parhaiten katselemalla ympärilleen. En ole kuullut mistään tilastosta, mutta sinähän voisit alkaa keräämään sitä. Kerro sitten meillekin.

• Anonyymi

Missä pienessä hytillisessä purjeveneessä ei ole lippua? Itselläni on ollut 6,6 m pitkä purjevene ja kyllä siinä oli lipputanko ja lippu. Olen nähnyt niitä myös 6 m pitkissä. Lyhyimmät hytilliset lienevät n. 5 m, mutta ei niitä täälläpäin merellä näy.

• Anonyymi

Saksalaisilla purjehtijoilla voi olla ystävyyslipun kokoinen maalippu vaikka 50' purressa, ne on ihan himputinnoutoa sakkia muutenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      66
      5665
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      3028
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      277
      2656
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2469
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      23
      2389
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      261
      1780
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      60
      1378
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1243
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1185
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90