Olen ymmärtänyt että esim jollassa ei tulisi käyttää sitä siksi, että kaatuminen on osa urheilua. Mutta eipä näy oikein pienissä hytillisissäkään. Onko olemassa joku sääntö että tietyn kokoisissa ei ole, vai estääkö pinna tai takastaagit lipputangon asennuksen? Ilmeisesti maan lippu pitää olla perässä ja muut voivat olla "saalingissa" - miten ne laitetaan saalinkiin? Siis tarkoittaako se sivuvanttia?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun noita lippusääntöjä selasin.
Lippu pieneen purjeveneeseen
7
110
Vastaukset
- Anonyymi
Lippusäännöistä on saanut pitkiäkin keskusteluja aikaan ja erityisesti siitä, kenen tapoja pitää noudattaa ja päteekö laki veneisiin.
Noin yleisesti voi sanoa, ettei sellaista lakia ole, jolla aluevesirajan sisällä olisi voimaa ainakaan, jos pysytään kohtuudessa eikä laiteta vieraan valtioiden lippuja tai ulkomaisen veneen perään Suomen lippua.
Niin kauan, kun sormet pysyvät oman lipputangon ympärillä, niin suurta riskiä ei ole lipun häpäisystäkään.
Kaiken tämän jälkeen, voi melko turvallisin mielin sanoa, että liputa kuten haluat. Minä en pidä sisävesillä lippua, mutten pahastu siitä, jos joku muu pitää.- Anonyymi
”…eikä laiteta vieraan valtioiden lippuja”
Ei taida Suomen laki sanoa mitään esim. Portugalin lipun käytöstä, joten sanktioita sen käytöstä väärin perustein voinee langettaa vain kyseisen lipun valtio. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”…eikä laiteta vieraan valtioiden lippuja”
Ei taida Suomen laki sanoa mitään esim. Portugalin lipun käytöstä, joten sanktioita sen käytöstä väärin perustein voinee langettaa vain kyseisen lipun valtio.Niin se taitaa olla.
- Anonyymi
Jos säästetään nämä talven pitkille kuukausille ja oletetaan että purkkeihin kyseessä ja ettämlippusäännöissä ja lipun käytössä ei ole sinänsä mitään epäselvää eikö vastentahtoista.
Niin minkä kokoisissa veneissä alkaa olemaan lipputanko ja lippu?- Anonyymi
Se selviää varmaan parhaiten katselemalla ympärilleen. En ole kuullut mistään tilastosta, mutta sinähän voisit alkaa keräämään sitä. Kerro sitten meillekin.
- Anonyymi
Missä pienessä hytillisessä purjeveneessä ei ole lippua? Itselläni on ollut 6,6 m pitkä purjevene ja kyllä siinä oli lipputanko ja lippu. Olen nähnyt niitä myös 6 m pitkissä. Lyhyimmät hytilliset lienevät n. 5 m, mutta ei niitä täälläpäin merellä näy.
- Anonyymi
Saksalaisilla purjehtijoilla voi olla ystävyyslipun kokoinen maalippu vaikka 50' purressa, ne on ihan himputinnoutoa sakkia muutenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku665665Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti953028- 2772656
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362469Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä232389Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2611780Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai601378Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131243- 881185
- 901166