Kertokaa nyt "varmat" (edulliset??)keinot virittää civic 96- .
Sen verran on kokemusta, ettei ainakaan viritysosa-valmistajien ilmoittamiin tehon lisäyksiin ole luottamista.
Hymyilyttää kun nämä gti ym honda KLUPIlaiset hehkuttaa "useiden" hevosvoimien lisäyksellä, kun on esim.vaihdettu vain vapaavirtaus-suodatin!.HALOO.
Peltisarjan vaihdolla tulee 5-10hv.OK
Ehkä hieman lisääkin on mahdollista saada jos jättää katin pois, tosin olen kuullut huhuja että hyötyä ei korvauspalallakaaan välttämättä saada.
siihen LISÄKSI vap.virt.suodatin n. 1hv.
sitten luonnollisesti tämä paljon puhuttu lastu ohjainyksikköön,,,,siitä liikkuu hurjia huhuja,,jopa 15 hv !!.
Joo, siihen en ota kantaa, mutta olisi mukava kuulla kokemuksia ihmisiltä jotka ovat oikeasti näitä virityksiä tehneet.
Odotukset varsinkin vapaastihengittävää virittäessä on syytä pitää maltillisina, muuten on pettymyksiä varmasti odotettavissa.
Ja jotta kaikkien ei tarvitsisi pettyä, olisi mukavaa saada asiallista keskustelua aiheesta.
Viriviri
2
524
Vastaukset
- Tertsi
Halvoista keinoista en tiedä, maksaahan esim. Supersprint:in putkisto omaisuuden (yli 5000,- katista taakse!!). Unohda se lastu, jos et meinaa vaihtaa nokkaa samalla. Se nyt vaan oon niin että vapaastihengittävään koneeseen ei oo vastaavaa hyötyä lastun vaihdosta, ellei kone ole muutenkin ihan vimpan päälle tehty! Vapaavirtaus-suodattimella voi tosiaan saada sen pari heppaa lisää ( kivat imuäänet!), mutta kyllä se putkiston vaihto auttaa eniten. Hondan putkihan on luokkaa mehupilli...
PS. Tsekkaa WWW.Martelius.com- Honda
Spekulaatiot siitä, kuinka paljon tehoa tulee tiettyjä osia vaihtamalla on hieman turhaa, kannattaa kerralla vaihtaa juuri, pakoputki sopivaan (ei LIIAN isoon), peltipakosarja, vapaavirtaussuodatin, ja mahd. jenkkien suosima RAM-AIR putkisto ja lisäyksenä noihin Honda-Clubin kautta saa ainakin joihinkin DOHC-malleihin uudet nokkapyörät (ei akselia) joilla ovat saaneet kuulemma aikamoisiakin nousuja jo, siis mitattuna penkistä sekä vääntöä että hevosvoimia. Clubin sivuilta löytyy lisää infoa:
http://www.honda-club.com
Lastusta ei Hondassa ole oikein suurta merkitystä, varsinkaan VTEC moottorissa joka kuulemani mukaan saattaa jopa hukata lastun jälkeen potkua, koska on tarpeeksi hyvin alunperin ohjelmoitu toimimaan VTEC:n vaatimalla tavalla. Muutenkin juuri vapaastihengittävän koneen lastuttaminen ei paljoa iloa tuo. Nokat tai nokkapyörät auttavat paljon enemmän.
Putkesta vielä, että juuri se liian iso 3"-4" hornikin voi sitten syödä tehoja/vääntöä pois kun menee jo liian isoksi eli esim. Marteliukselta kannattaa kysellä sopivaa putkistoa tehokäyttöön, ei kaverin serkun kissalta. Oman kokemuksen mukaan Martelius ja muut ASIANTUNTEVAT pakoputkivalmistajat/edustajat kertovat ja auttavat kyllä kun kysytään.
Vapaavirtaussuodatin antaa hieman lisää tehoa/vääntöä, mutta vasta sitten kun muutenkin konetta on modifioitu. Kuitenkaan mitään montaa heppaa on turha odotella pelkästään K&N:n ansiosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295