Olen 75v.nainen ja minulle tulee jatkuvasti puheluita joissa yritetään huijata rahaa. Odotin tässä äskettäin puhelua lääkäriltäni joka tulee yksityisestä numerosta, olin vähällä jo alkaa painella numeroita niinkuin esim. terveyskeskuksessa asioinnissa tehdään, mutta se olikin huijaussoitto.. Pankin nimissä tulee myös soittoja että tililtäsi on siirretty yli 300€ rahaa, klikkaa sitä ja tätä.. Lisäksi saan puheluita jotka tulevat ulkomaan numeroista, niinhin en tietenkään vastaa... Minua on jo alkanut pelottaa ja masentaa tällainen toiminta....Onko teitä muita yritetty huijata esim. puhelimen kautta? Mistä nämä huijarit yleensäkin saavat puhelinnumeroita ja onko mahdollista että esim. verkkopankkiasioissa voisi tapahtua jokin moka?
Auttakaa ja neuvokaa te joilla on tietoa...kiitos
Huijarit huijaa
28
237
Vastaukset
- Anonyymi
en usko
minulle ei koskaan tule
minulla ei koskaan ole ollut maksettua virussuojausta tietokoneessa
en koskaan ole saanut virusta koneeseen
aluksi kun outlook oli niin epävarma käytin serbialaista sähköpostikonetta
jota meillä töissä oli koska sitä ei tunnettu missään häirikköjoukossa
eli: älä jaa numeroitasi kaiken karvaisiin paikkoihin
'- Anonyymi
Hakkerit osaa tunkeutua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hakkerit osaa tunkeutua.
Olen ollut suurkäyttäjänä Cray ... myös hakkereiden metsästäjä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ollut suurkäyttäjänä Cray ... myös hakkereiden metsästäjä
Kerro mitä tarkoitat?
- Anonyymi
Miksi vastaat niihin. En vastaa koskaan numeroihin joita en tunne , ja katson aina mistä numerot on lähtöisin ja jos on tuttu niin soita sitten itse.
- Anonyymi
Aina voi myös kylmästi sulkea puhelun.
- Anonyymi
Mihin olet numeroasi jakanut? Onko se julkinen kenen tahansa nähtävissä netissä?
Huijarit voivat toki soitella iäkkäille ja yrittää huijata.
Minua on yritetty huijata kerran. Joku vuosi sitten sähköpostiosoitteella jonka olin ilmoitanut tarpeettomasti pankille. Postin osoitteen heti.
Sain viesti jossa kerrottiin että olin muka hakenut autolainaa pankista jonka asiakas en edes ole ja pyydetään kirjautumaan johonkin osoitteeseen tunnuksilla muistaakseni. Aivan selvä huijaus ja suututti ja se liikke oli olemassa todella. Tuli muutakin roskapostia siinä yhteydessä ja ilmoitin siitä. - Anonyymi
Eikö operaattorilta saa apua, ja keinoja ongelmaan?
- Anonyymi
Minulle ei juurikaan niitä tule koska käytän vain peruspuhelinta jossa on suoramarkkinointikielto. (=0600 13404, maksuton, 3v voimassa kerrallaan)
Nettiä käytän läppärillä, en ole missään facebookissa tai muualla somessa. Numeroni toki saa numerotiedustelusta kuka sitä tarvitsee.
Puheluihin vastaan, en pelkää.
Vuosien aikana ainoastaan kaksi huijauspuhelua on tullut, kummassakin puhuttiin englantia, ja pyysin puhumaan suomea koska suomessa asutaan. Soittaja katkaisi puhelun siihen.
Sukulainen pyysi vastaavassa tilanteessa puhumaan saksaa, ja siihen loppui sekin puhelu.- Anonyymi
Sukulainen pyysi vastaavassa tilanteessa puhumaan saksaa, ja siihen loppui sekin puhelu.
Minä taas sanon että täällä angela merkel, mitä asjaa teitillä on? - Anonyymi
Sanonut olen, etten osta mitään puhelimessa, ja katkaissut.
- Anonyymi
Miten on paras tietää , kuka soitti?
- Anonyymi
Mitä sillä on väliä.
Etkö tunne lähimpiesi numeroita?.
Jos joku yrittämää tavoittaa niin kyllä se löytää.
En ymmärrä halua tietää tuntemattomien soitot. Jos soitat takaisin ilmaiset että kiinnostaa jos on joku huijaus. Itse sinä sopan kentät jos annet numeron ja soityelet perään.
Ette te mitäön menetä jos ette vastaa puheluihin.
Jo on lööperö numeroistaan ja asioistaan oma vika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sillä on väliä.
En ymmärrä halua tietää tuntemattomien soitot. Jos soitat takaisin ilmaiset että kiinnostaa jos on joku huijaus. Itse sinä sopan kentät jos annet numeron ja soityelet perään.
Jo on lööperö numeroistaan ja asioistaan oma vika.aivan näin
käskekää salanumeroita soittavat ystävänne soittamaan kello 10:05 aina
niin tiedätte kukaseon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sillä on väliä.
Jo on lööperö numeroistaan ja asioistaan oma vika.Voi myös seurata uutisointia ja pysyä ajantasalla! Silloin tietää, etteivät pankit, trafi, ja poliisi soittele ihmisille pyytäen tunnuslukuja ja salasanoja.
Silloin osaa myös jättää takaisinsoitot tekemättä jos jostain oudosta numerosta on soitettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi myös seurata uutisointia ja pysyä ajantasalla! Silloin tietää, etteivät pankit, trafi, ja poliisi soittele ihmisille pyytäen tunnuslukuja ja salasanoja.
Silloin osaa myös jättää takaisinsoitot tekemättä jos jostain oudosta numerosta on soitettu.Sehän se onkin, kun jotkuteivät enää pysty, vanhuusvaivoja yms. eikäm pää toimi kunnolla.
- Anonyymi
Voi laittaa oudon numeron googleen, ja siellä näkyy sellainen sivu kuin: Kuka soitti. Siitä klikkaa, ja jos kyseessä on puhelin myyjä, se useimmiten näkyy siellä. Sieltä löytyy myös kommentteja.
Näin olen löytänyt monesti lehti-, sähkö-, ja liittymämyyjän tietoja, myös remonttien tarjoajien numeroita.
Kaikkihan siellä ei näy, mutta joitain outoja olen saanut selvitettyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi laittaa oudon numeron googleen, ja siellä näkyy sellainen sivu kuin: Kuka soitti. Siitä klikkaa, ja jos kyseessä on puhelin myyjä, se useimmiten näkyy siellä. Sieltä löytyy myös kommentteja.
Näin olen löytänyt monesti lehti-, sähkö-, ja liittymämyyjän tietoja, myös remonttien tarjoajien numeroita.
Kaikkihan siellä ei näy, mutta joitain outoja olen saanut selvitettyä.Tai soittaa numerotiedusteluun ja kysyy kenen numero! 118 numerotiedustelu toimii edelleen kuten on toiminut jo vuosikymmeniä.
Mikäli siis haluaa tietää kuka on soitellut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai soittaa numerotiedusteluun ja kysyy kenen numero! 118 numerotiedustelu toimii edelleen kuten on toiminut jo vuosikymmeniä.
Mikäli siis haluaa tietää kuka on soitellut.Voi tosin olla ettei näy mitään numeroa.
- Anonyymi
minulla ei ole suoramarkkinoinitikielta
minulla ei ole maksullista virustorjuntaa eikä ole ollut koskaan
vaikka Risto Siilasmaa (Nokia) asui samassa talossa naapurissa
silloin kun hän perusti datafellowsia nykyisin F-Secure pörssissä
koettakaa nyt rauhoittua ja hoitakaa ihmissuhteenne siten, että
säännölliset tuttavanne soittavat teille sananumeroistaan samaan
aikaan kello 10:05 tms jolloin tiedätte kuka sieltä koputtelee
ja muihin ette vastaa ettekä klikkaa käskystä mitään ettekä ...- Anonyymi
Hauskaa, koitetaan pysyä kärryillä.
- Anonyymi
Minulle on kerran, muutamia vuosia sitten, tullut sähköpostiin huijausviesti pankkini nimissä. Kieliasu viestissä oli kuitenkin sen verran ontuvaa, että katsoin lähettäjän osoitetta ja se ei ollut sama kuin pankkini, pieni ero mutta kuitenkin, joten ilmoitin pankille että heidän nimissään liikku huijausviesti. Aina ei tule katsottua lähettäjän osoitetta, vaikka siitä huomaisi helposti onko viesti tullut aidosta osoitteesta, mutta kannattaa tarkistaa jos epäilee.
- Anonyymi
Ei tule puheluita, kun et vastaa!! En koskaan vastaa puhelimeen, joka tulee minulle tuntemattomasta numerosta. Laita yhteystietoihin kaikki numerot, jopa pankin tms. kenen kanssa nyt olet tekemisessä. Ihan turhaa on vastata numeroon, josta ei tiedä, ja yleensä se joku on lehtimyyjä.
- Anonyymi
Eipä ole juuri tullut huijauspuheluita eikä tekstiviestejäkään kun operaattori onnistuu niiden torjunnassa erinomaisesti. Aiemmin saattoi pari puheluyritystä tulla vuodessa mutta jo numerosta näki ettei kannata vastata, tänä vuonna ei ole tullut yhtään. Tässä on yksi syy miksi pidän nykyisen operaattorin enkä kilpailuta ja ota halvinta. Sama operaattori ollut jo 90-luvun lopulta kun ensimmäisen kännykän hommasin. Numeroani ja osoiettani ei saa tiedustelusta muut kuin viranomaiset tietojeni luovutuskiellosta johtuen, mutta ei ole koskaan ollut salainen.
Sähköpostiinkaan ei ole tullut sinne kuulumattomia sen jälkeen kun vaihdoin gmailiin ja ns hömppäposti, jolla osallistun kilpailuihin yms , on erikseen. - Anonyymi
Juuri on iltalehdessä aiheesta artikkeli
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/c0b7e8f3-cfe0-4939-93fa-bc47c8c6eb18- Anonyymi
Huijaaminen on aika helppoa, ihmiset on niin herkkäuskoisia ja sinisilmäisiä.
- Anonyymi
IKinä ei saa vastata tuntemattomiin numeroihin, eikä antaa omaa numeroa kenellekään.
Mutta kyllä huijarit joskus arpomallakin voivat soitella prepaid-numeroihin ja lähetellä viestejä. Kokeillen vain että onkohan tuollainenkin numero ollenkaan käytössäkään. - Anonyymi
Jahas, vai niin.
Emmää ny vielä 75:ttää ole, mutta yhde huijauspuhelun olen saanut, siitäkin aikaa ainakin 5 v. Oli Microsoftin tuesta, sanoin "fuck you", löin luurin kiinni ja numeron estoon. Se siittä. No ei mulla rahaakaan ole, joten mistä huijarit saa nämä tiedot, että joillain on rahaa ja ikä???? Voitais siirtää katse maailman "parhaimpaan" it-asiantuntemukseen eli Suomen valtion "asiantuntijoihin", oikeisiin it-neroihin!😂😂😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082645
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo501842Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1481422Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3561368Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3511316Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251216Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe581156Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141076- 55996
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S22916