Osta ammattimaisuus rahalla

Anonyymi-ap

Taiteessa on jännä, että kuuluisuus ja ammattimaisuus on ostettavissa.

Tuottaa taidetta voi kuka vain lapsesta sokeaan eläkeläiseen.
Taiteen tekeminen on myös vapautettu realistisesta taidosta.
Tuottaminen tarkoittaa nykyään tekemistä niin kuin zen buddismi.
On myös vapautettu taide mediasta, ei tarvi maalata öljyvärein.

Siten alkukynnys on hyvin matala ja yleinen, että "kuka tekee, hän on taiteilija".
Taide on kaikkia varten - ainoa hyvä asia alussa.

Seuraavaksi pohditaan mitä taidetta tehdään.
Olemassa olevilla tyylisuunnilla on traditio.
Ammattitaiteilija kuten tieteessäkin tunnistaa mihin traditioon taide kuuluu.
Toisessa vaiheessa erotellaan taiteen tuntemus ja näkyy heti onko aloittelija tai pidempään taiteillut.


Aloittelija voi esimerkiksi löytää jonkun puuttuvan kohdan taiteesta, mihin vielä oma viehätys osuu ja niin ikään täydentää taidekenttä ja olla ylpeä luomuksestaan.
Aloittelijan syy taiteilla on siten reaktio koettuun olemassa olevaan taiteeseen.
Toisaalta kukaan taiteilija ole nähnyt kaikkia maailman töitä, koska ihan varmasti jossakin joku jo teki kyseisen tyylisen teoksen. Kaimaansa löytämisessä vie joku aika, mikä tuo suoraa masennusta taiteilijalle, että joku tekee samanlaisen teoksen.
Toiseksi taiteesta puhuttaessa mitataan yleistuntemus, eikä yksi suuntaus. Taidemaku määräytyy taiteen yleissivistyksestä, eikä yksityiskohdan oivalluksesta. Yksityiskohta taiteen kentällä ei kanna kauas. Se voi kantaa hetken, mutta ei ole pitkäkestoinen. Aloittelijan on palattava takaisin yleiseen taiteen sivistykseen, eikä se ole lyhyt tie aloittaa.

Aikuisella taiteen tekijällä on yhteiskuntaymmärrystä. Joskus sellainen voittaa siinä, että tuntee, mikä yhteiskunnasta puuttuu ja hän voi taiteen avulla yrittää paikata sen ja tulla kuuluisaksi. Kyse hankkeista, jotka toimivat yhteiskunnallisesti, mutta ovat vähemmän taiteellisia.
Jos taide on halpuutettu tapahtumaksi, eikä käsityöksi, mitä se on ollut ennen, niin jokainen on ammattitaiteilija, tapahtuman järjestäjä ilman koulutusta. Etsitään parhaimmat performanssit. Performanssi on lähempänä teatteria ja ei sovi kaikille kuvataiteilijoille. Siten näen, että uudet taiteen muodot eriytyvät perinteisistä kuvataiteista niin paljon, että ovat uusia taiteen muotoja. Nykyään voidaan väheksyä vanhoja taiteen muotoja, vaikka se on virhe, koska kyse on vain erilaisista taiteen lajeista, jotka ovat olemassa itsenäisesti. Mutta sekoittaminen kuten trendirahoitus on vainovaisesti ulotettu vanhoja taiteita väheksyen, kunnes tajutaan, että jokainen taidelaji on arvokas, varsinkin ne vanhat muodot.

Kysytään erikseen, miksi yhteiskunnassa sosiaalisuus on liian tärkeä, että sen takia luodaan tapahtumataide ja yritetään lopettaa perinteinen taide. Olla ryhmässä ihmisten kesken on hyvin hyvin arvostettua ja taiteilijaksi kutsutaan vähän samanlaista kuin Michael Jackson, Elvis Presley, joka saa kaikki mukaan. Kuvataide vain ei ole kovin edustuksellinen laji. Se häviää suoraan teatterille, musiikille. Kuvataide sen takia ei saa RAHAA KOSKAAN.

Ja nyt mulkku elokapinalliset sotkevat klassikkoteoksia museoissa, vaikka läskimoosekset ajavat autoilla ja pilaavat luontoa, eivät kävele.


Kuvataiteessa on ollut aina suora hyppäystä, että kun tuottaa taidetta, niin seuraavaksi voi OSTAA ITSEÄNSÄ ammattilaiseksi.
Ammattitaide ei ole niin vaalivaa taidon suhteen, voi olla.
Eivät ne edes keskustele tekotavoista.
Ehkä kyse isosta mittakaavasta, Woody Alleniä matkien, että omalla taiteellaan pitää täyttää kaikki mahdollinen tila, silloin on kuuluisa.
Rajat tulevat vastaan kun kiinteistön hoiti, poliisi, poliitikko ja muut alkavat rajoittaa suoraan, tuhota ylipursuavat taiteet. (Ei taidetta kukaan tahdo, matkikaa Japania ja piirtäkään maksimissaan luonnoslehtiöön, mutta ei sinnekään, vaan kovalevylle bittiviidakkoon, jossa on tilaa, koska yhteiskunnan kulttuuri on jo täynnä kaikkea, eikä lisää mahdu kuluttamaan luonnonvaroja ja täyttämään varastoja. Postikortti on optimaalinen koko taiteelle. Mitään muraalipaskaa kannata tehdä pilaamasta kaupunkia).

Siten kuvataiteessa Lännessä on egoistinen vire, että tyrkyttää itseään pakolla.
Ei voi olla tuntematon taiteilija, joka elää symbioosissa luonnon kanssa.
Koska tuskin yksilöllä on mitään ylitsetärkeätä uutta sanottavaa.

Ammattilaiseksi pääsee kun ostaa itselleen taidekoulutuksen.
Ostaa itselleen Suomen johtavan taidejärjestön jäsenyyden.
Jäsenmaksut eivät ole pieniä ja rahaa järjestö tahtoo.
Lisäksi ostaa itselleen parhaat galleriat, joissa maksu on monia tuhansia euroja.
Ostaa kannattaa New Yorkin galleriat, eikä Helsingin.
Vasta Amerikassa tie valtavan suosituksi alkaa olla lyhyt.
Rahan pitää riittää olla kuuluisa.
Miksi rikas ei ole Woody Allen ja tyrkytä itseään väkipakolla?
Onko rikkaan näkö kirkas? Että toisin kuin kuvataiteilijalla, jolla näkö on hullun sumea, niin rikas näkee asiat praktisesti, että rahan korvaa taiteen. Taidetta tekisi, mutta se ei kannata, koska onhan rikkaalla rahaa.

5

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rikas aloitti tiensä rahasta ja raha tulee ennen taiteita.
      Jos rikas aloittaisi taiteesta vaikka hän kenties tykkäsi aina taiteesta,
      niin silloin raha ei olisi esto, mutta apuväline ja hän todellakin voisi tulla kuuluisaksi taitelijaksi.
      Taide on köyhä siten, koska raha ei ole koskaan ollut tärkeä.
      Kenelle raha on ollut tärkeä, hän ei jatkanut taiteen tekemistä.
      Rikkaan päämäärä on isompi rahan määrä.
      Rahan talous on paljon mielenkiintoisempi kuin marginaalinen taide.
      Rikas voi olla kuuluisa monessa paremmassa asiassa rikkaana kuin kuuluisa oudossa suppeassa kuvataiteessa.
      Siksi rikas ei tyydy olemaan kuvataiteilija vaikka on mahdollista talouden turvin koska vain.

      Siten voi olettaa, että taiteessa kyse aina muusta kuin rahasta.
      Siten taide lähtee liikkeelle köyhyydestä, josta sen on jotenkin kasvattava itseriittoiseksi elämässä, ettei kuole nälkään ja nälkään kuoltiin hyvin usein taidehistoriassa.

      Taide tavoittelee jotakin, mitä ei ymmärrä.

      Mutta voi olettaa, että rahalla pääsee aika pitkälle taideurallaan.

      Sen lisäksi NYKYISET SUOMALAISET TAIDEKASVUN VAIHEET PERUSTUVAT PELKKÄÄN RAHAAN.

      Taideammattiliiton jäsenyys on OSTETTAVISSA.
      Kun maksaa hyvin jäsenmaksuja, pääsee taiteilijaksi kun vaatimukset ovat nolla järjestössä.
      Siten varakas taiteilija ostaa itse itseään ammattilaiseksi.

      En näe muuta kasvun mahdollisuutta Suomessa taiteilijana.
      Muu voi olla kauniilla seksiä myyvällä naisella niin kauan kunnes se on nuori.
      Maahanmuutto naisen kohdalla juna kääntyy huoritteluun ja kotimaisella skene jatkuu pidempään.

      Suomessa mikään taideammattimaisuus ole koskaan toiminut, eikä tulee toimimaan.
      On vain leffoissa tuttua jotakin kuin sattumien kautta pääsee pitkälle.
      Se on vain kaunokirjallista tarinaa, jolla ei ole todellisuudessa mitään virkaa.
      Kukaan Suomessa ymmärrä ketään taiteilijaa saatikka edistää heitä mitenkään.
      Edistää voidaan Suomessa suomalaista taiteilijaa, joka on sukua jollekin valtasuvulle.
      Pahempi vielä, että taiteilija arvostetaan hänen oman armeijataustansa ja perheen jäsenen armeijataustan takia. Jos isä on kenraali, niin pojasta voi tulla kuuluisa taiteilija.
      Militaristeille on suora tie paratiisiin ja heidän jälkikasvuille.

      • Anonyymi

        Länsimaalainen globaali oman taiteensa määrällinen tyrkytys johtuu globalisaatiosta kun pitää keretä kansainväliseen junaan ja täyttää maapallo taiteellaan.

        Hullu idea ja hulluja riittää tullakseen kuuluisaksi.
        Kuinka monella on onnistuttu ja miten pitkäksi aikaa?

        Globalisaatiossa on vain sosiaalipoliittiset vaatimukset kaikista suosittuja.
        Kuuluisaksi tullaan ajankohtaisilla aiheilla, eikä passiivisella kuvataiteella.
        Kuvataide on väärä aihe johtaa maapallo.
        Kuvataiteella saadaan sisäinen rauha, mutta johdeta planeetta.

        Jos joku tahtoo olla hirveän kuuluisa ja paras, silloin pitää lopettaa kuvataide ja aloittaa muusta.
        Synnynnäinen lahjakkuus sen sijaan voi pitää työammatti paikoillaan, että ammatin vaihtaminen on oikeastaan huuhaata.

        Miten kaukana on vielä länsimaalaisille tulla aasialaisten kulttuuriin, jossa ei tuoteta egoistista itsenäkyvyyttä, mutta toisinpäin pyritään tyytyä pieneen tilaan, josta ei kuulu eikä näy ketään ja niin on tarkoituskin, vaikka taide jatkuu itsekseen.

        Ja käsittämätön olisi yhteiskunnan tila, miten joku X valitsee jonkun pienen taiteilijan johonkin kuuluisampaan tapahtumaan. Yleisesti ottaen SELLAISTA EI OLE OLEMASSA ELÄMÄSSÄ, mutta vain suhteilla ja suhteilla ja rahalla.

        Oletetaan, että ihmisillä on niin herkkä taidemaku, että he osaavat löytää hyviä taiteilijoita monista hyvistä taiteilijoista. Onko se vain haaveilua, että oikeastaan ihmiset paitsi, että eivät tahdo valita ketään hyvää taiteilijaa joukosta, niin he eivät tahdo mitään taidettakaan kotiin, naapuriin, elämään ja muuallekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsimaalainen globaali oman taiteensa määrällinen tyrkytys johtuu globalisaatiosta kun pitää keretä kansainväliseen junaan ja täyttää maapallo taiteellaan.

        Hullu idea ja hulluja riittää tullakseen kuuluisaksi.
        Kuinka monella on onnistuttu ja miten pitkäksi aikaa?

        Globalisaatiossa on vain sosiaalipoliittiset vaatimukset kaikista suosittuja.
        Kuuluisaksi tullaan ajankohtaisilla aiheilla, eikä passiivisella kuvataiteella.
        Kuvataide on väärä aihe johtaa maapallo.
        Kuvataiteella saadaan sisäinen rauha, mutta johdeta planeetta.

        Jos joku tahtoo olla hirveän kuuluisa ja paras, silloin pitää lopettaa kuvataide ja aloittaa muusta.
        Synnynnäinen lahjakkuus sen sijaan voi pitää työammatti paikoillaan, että ammatin vaihtaminen on oikeastaan huuhaata.

        Miten kaukana on vielä länsimaalaisille tulla aasialaisten kulttuuriin, jossa ei tuoteta egoistista itsenäkyvyyttä, mutta toisinpäin pyritään tyytyä pieneen tilaan, josta ei kuulu eikä näy ketään ja niin on tarkoituskin, vaikka taide jatkuu itsekseen.

        Ja käsittämätön olisi yhteiskunnan tila, miten joku X valitsee jonkun pienen taiteilijan johonkin kuuluisampaan tapahtumaan. Yleisesti ottaen SELLAISTA EI OLE OLEMASSA ELÄMÄSSÄ, mutta vain suhteilla ja suhteilla ja rahalla.

        Oletetaan, että ihmisillä on niin herkkä taidemaku, että he osaavat löytää hyviä taiteilijoita monista hyvistä taiteilijoista. Onko se vain haaveilua, että oikeastaan ihmiset paitsi, että eivät tahdo valita ketään hyvää taiteilijaa joukosta, niin he eivät tahdo mitään taidettakaan kotiin, naapuriin, elämään ja muuallekaan.

        Mutta epäilemättä vuonna 2000 taiteen saatavuus on mitä demokraattisin, että materiaalien ja taidon osalta ON PALJON PAREMMAT MAHDOLLISUUDET SAAVUTTAA TULOKSIA kuin ennen vanhaan.

        Yleisen kehityksen suhteen voi olettaa, että syntyy mitä korkeinta taidetta, koska YouTubesta jo kuulee taidehistorian, taideteorian, tutustuu taiteilijoihin, oppii kaikki tyylisuunnat ja materiaalien käytön, löytää gallererioita ym.

        On se ammattimainen itseoppineisuus yleisesti mahdollinen monilla aloilla avoimen internetin takia ja kirjastojen.
        Ehkä siihen voi lisätä myös enemmän ammatteja kuin yksi, jos rahkeita riittää.
        Näyttää, että yhteiskunta kannustaa oppimaan monia aloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta epäilemättä vuonna 2000 taiteen saatavuus on mitä demokraattisin, että materiaalien ja taidon osalta ON PALJON PAREMMAT MAHDOLLISUUDET SAAVUTTAA TULOKSIA kuin ennen vanhaan.

        Yleisen kehityksen suhteen voi olettaa, että syntyy mitä korkeinta taidetta, koska YouTubesta jo kuulee taidehistorian, taideteorian, tutustuu taiteilijoihin, oppii kaikki tyylisuunnat ja materiaalien käytön, löytää gallererioita ym.

        On se ammattimainen itseoppineisuus yleisesti mahdollinen monilla aloilla avoimen internetin takia ja kirjastojen.
        Ehkä siihen voi lisätä myös enemmän ammatteja kuin yksi, jos rahkeita riittää.
        Näyttää, että yhteiskunta kannustaa oppimaan monia aloja.

        Synnynnäinen lahjakkuus jää ja luonnollinen sopivuus.
        Toisaalta horoskoopissa, sopivuudessa on tyyppejä, jotka eivät kerro mitä tietävät ja voi heille itselleen olla yllätyskin löytää itseään uudessa kuvataiteessa.
        Asian voi selittää joko, 'kenestä vain tulla paras kuvataiteessa' tai 'tyypin luonne on sellainen, ettei hän analysoi mitään itsestään' ja sen takia yllättyy aina jostakin uudesta, vaikka on luonnostaan siis taiteellinen ja sanoo sen päälle vielä, että ei ole koskaan tehnyt taidetta ja löysi yhtäkkiä taidesuonen itsestään ja saa kaikki uskomaan, että kaikki on mahdollista elämässä, joten kannattaa yrittää. Muut kun yrittävät ja eivät tajua, miksi he epäonnistuvat täysin. Ovatko he niin tyhmiä, että eivät onnistu oikein missään asiassa? Toisille innostus kun tuo pahempaa itsesääliä kuin ennen.


    • Anonyymi

      Mitään et pääse ostamaan ilman tarvittavaa koulutusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      224
      8227
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      116
      6167
    3. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5672
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3900
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      68
      3758
    6. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      30
      2958
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      2783
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      2695
    9. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      2657
    10. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2550
    Aihe