Ajoittaisesta työnteosta huolimatta nyt 8v ulosoton jälkeen todettu yks kax varattomaksi ja kaikki velat laitettu esteelle tietämättäni. 130.000 noussut laina kaikkine korkoineen, josta maksanut olen 8v aikana n.60.000. Edelleen siis n100.000 (koska korot). Ei vaan vähene ei. Milloin velkojat näkee jos taas alan käydä töissä ja mistä? Lävähtääkö ne kaikki heti taas aktiiviksi? Velkojia 13 kpl.
Varattomuuseste, hyvä vai huono asia
11
169
Vastaukset
- Anonyymi
"Milloin velkojat näkee jos taas alan käydä töissä ja mistä? Lävähtääkö ne kaikki heti taas aktiiviksi?"
Taitaa olla positiivinen luottorekisteri se paikka mistä nykyään tiedon saa suht reaaliaikaisesti, mutta tuskinpa velkojat kovinkaan aktiivisesti tuota käyttää, tiedä tuota? Riittänee että laittavat velan takaisin ulosottoon parin vuoden välein.....
Varattomuusmerkintähän on/oli vakavin maksuhäiriömerkintä mutta nykyään kun merkinnät poistetaan kk velan kokonaan maksusta niin ei kai tuolla väliä ole minkä laatuinen merkintä siellä on... ?- Anonyymi
Sekin on outoa, että samalla henkilöllä voi olla useampien velkojen kanssa toisissa varattomuusmerkintä ja toisissa ihan perusmaksukuvio. Kuka päättää kuka on varaton ja mihin velan maksuun? Ulosottaja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin on outoa, että samalla henkilöllä voi olla useampien velkojen kanssa toisissa varattomuusmerkintä ja toisissa ihan perusmaksukuvio. Kuka päättää kuka on varaton ja mihin velan maksuun? Ulosottaja?
" Kuka päättää kuka on varaton ja mihin velan maksuun? Ulosottaja?"
No ainakin esim sakot ja verot on toissijaisia velkoja jotka menee aina viimeiseksi ja siten varattomuusmerkinnällä valtiolle takaisin, suoraan ulosottokelpoiset (sairaala ym laskut) voi olla myös tämmöisiä...
- Anonyymi
Välillä vaikuttaa että koko ulosottokin on tietyissä määrin mielivaltainen. Korot on hillittömiä ja osalle velkojille lyhennetään, osalle ei. Osa on suppeassa uo:ssa ja osa varattomuuden estossa, osaa lyhennettetään aktiivisesti. Valvooko kukaan näitä ylipäänsä että uo toteutuu tasavertaisesti?
- Anonyymi
Jos havaitset jonkin konkreettisen lainvastaisuuden, ota ensin yhteys ulosottomieheen, sitten tarvittaessa hänen esimieheensä. Vasta sen jälkeen kirjoita Suomi24:ään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos havaitset jonkin konkreettisen lainvastaisuuden, ota ensin yhteys ulosottomieheen, sitten tarvittaessa hänen esimieheensä. Vasta sen jälkeen kirjoita Suomi24:ään.
Ei velkainen uskalla. Se on vähän kuin panisi hanttiin virkavaltaa vastaan. Kun poliisi tunkeutui kotiini ilman omaa syytäni tai aihetta ja sitä ihmettelin, sain kuulla olevani niskuroiva kansalainen.
Että sellaista pelolla johtamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei velkainen uskalla. Se on vähän kuin panisi hanttiin virkavaltaa vastaan. Kun poliisi tunkeutui kotiini ilman omaa syytäni tai aihetta ja sitä ihmettelin, sain kuulla olevani niskuroiva kansalainen.
Että sellaista pelolla johtamista.Oletko sinä se sama tänne usein kirjoitteleva heppu, jolla on ulosotossa rikosperusteista velkaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä se sama tänne usein kirjoitteleva heppu, jolla on ulosotossa rikosperusteista velkaa?
En ole. Olen ikäihminen ja nuhteeton kansalainen. Edellisessä oli kyseessä kiusanteko koronan aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole. Olen ikäihminen ja nuhteeton kansalainen. Edellisessä oli kyseessä kiusanteko koronan aikaan.
Harvemmin poliisi tunkeutuu toisten kotiin aiheetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvemmin poliisi tunkeutuu toisten kotiin aiheetta.
Luojalle siitä kiitos. Pelästyin pahoin minä vakavasti sydänsairas vanhus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luojalle siitä kiitos. Pelästyin pahoin minä vakavasti sydänsairas vanhus.
Juu, sinä olet ehkä huutanut maksamattomien laskujen takia unissasi puoli tuntia putkeen ja naapuri soitti siksi poliisit paikalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1185806
- 564281
- 492613
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282458Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161855- 151514
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331362Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗211245- 261137
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431091