Nyt se tapahtui narsistin kohteena

Anonyymi-ap

Olen jo pidempään tuntenut tämän narsistin. Hän muuttui tänään yht'äkkiä ihan kokonaan. Olemme ystäviä, vietämme paljon aikaa yhdessä. Sitten hän sanoi kuinka minä olen sairas. Tuo on totta, minulla on skitsoaffektiivinen. Mutta tähän asti hän on kehunut kiltteyttäni ja hyvää keskustelutaitoa. Hän alkoi myös latelemaan, että minun pitäisi erota miehestäni, jonka olen tuntenut jo yli 20 vuotta, koska mieheni on narsisti. Rakastan miestäni ja hän minua ja olemme paljon yhdessä ja meillä kaksi lähes aikuista lasta. En ymmärrä tuon ystäväni puheita, sillä mieheni tukee täysillä minua oman sairauteni kanssa. Ystäväni ei kuulemma voi sietää ihmisiä, joilla ei ole arvostettua työtä tai ammattia. Itse hän on pitkäaikaistyötön, joka ei kuulemma aloita kuntouttavaa työtoimintaan, koska ei ole tyhmä. Olen aivan varma, ettei hänellä ole kaikki hyvin, mutta jaksanko oman sairauteni lisäksi ihmistä, joka on vielä sairaampi? Mielestäni hän täyttää narsistin kriteerit. Sillä vain hänen mielipiteensä on oikeat ja vain hän on oikea ihminen sanomaan kuka mitäkin on. Hän on ruvennut haukkumaan ja juoruamaan kaikista yhteisistä tutuista, jota on nyt kestänyt vuoden. minä ku en juoruihin mukaan lähde, eli totean vain aijaa ja jätän sen meidän väliseksi.

13

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kas no ihme että joku narsisti jäänyt työttömänä olemaan ,kun yleensä painavat kyllä niin kovaa ettå ollaan jossain johtopaikoilla vähintään..En nyt usko että sinun kannattaa sitten mitenkään reagoida tuohon kun yrittää saada teidät eroamaan eli sanot vaan että vai niin..ja enpä usko että eroan..Yritä kääntää juttelut muuhun suuntaan ja ala sanomaan hänen puolisostaan jotain samaa että heidän pitää erota yms niin löytyy sitten jotain muuta keskusteltavaa edes!!

• Anonyymi

Sano näkemiin sille ns ystävälle. Silloin kun haukkuu sinulle ihmisiä niin haukkuu varmasti sinuakin jollekkin toiselle
      Ja se että neuvoo sinua eroamaan. On jotenkin mennyt liian pitkälle sinun elämääsi. Silloin kun sinä itse viihdyt oman miehesi kanssa niin se on ainut asia joka merkitsee jotain . Joten katkaise suhde ihmiseen joka näyttää pitävän sinua itsestään selvyytenä jotenkin . Sellainen ystävyys on ahdistusta aiheuttavaa.

• Anonyymi

Minä en tuossa tilanteessa ystävyyden aineksia enää näe. Parempi erota ilkeästä ystävästä kuin hyvästä puolisosta.

• Anonyymi

Juu, kyllä minäkin lopettaisin tuollaisen ystävyyssuhteen, jos tuota voi edes ystävyydeksi sanoa.
      Tuollaisella ystävällä on varmaan jotain omia ongelmia, ja purkaa ne sitten väärällä tavalla, koska ei muuta keinoa osaa.
      Aina on mahdollista myös tutustua uusiin ihmisiin, elämässä usein ihmissuhteet tulevat ja menevät. Parhaat voivat pysyä yllä vuosikausia.
      Mutta jos itsellä on paha olla jonkun seurassa, niin voi pysyä poissa sellaisen ihmisen seurasta.

• Anonyymi

Olet ilmeisesti terveysalalla kun olet diagnosoinut itsesi vapaaksi kaikesta epäterveellisestä? Onnea pyrkimyksillesi rottien pyydystäjänä.
      viemärirotta.

• Anonyymi

2025-08-08 18:36:42 mihinkähän sinä vastasit. Onkohan sullakin paha olotila.
        olen aivan sivustaseuraaja tämä oli eka viestin.

• Anonyymi

En ole alalla, en tee itse diagnooseja, en itsestäni enkä kenestäkään muusta.
        O nyt vain sattunut elämä ja kokemukset jotakin opettamaan kymmenien vuosien varrella.
        Olen myös ollut itse mt-potilaana, sekin vielä. Ja elän kyllä edelleen aika epäterveellistä elämää, syön epäterveellisesti, otan ajoittain alkoholia, en liiku paljoa. En todellakaan ole vapaa, mutta en ole myöskään vangittu kenenkään toimesta, enkä ole itsekään vanginnut itseäni.
        En myöskään pyydystä ketään enkä mitään, mutta narsisteista en tykkää, eikä ole onneksi pakkokaan.

• Anonyymi

Voisko kyse olla siitä että ystäväsi voi huonosti ja hän on huomannut että sinulla on elämässä asiat hyvin sairaudesta huolimatta ? Haluaako hän että alat voimaa huonosti ja sen takia toimii noin?

Sinuna miettisin mitä menetät jos pistät ystävyytennen poikki jos hän ei muuta tapojaan.
      Se että olette tunteneet toisenne pitkään ei oikeuta tuollaiseen käytökseen.

Sinulla ei ole velvollisuus pitää häneen yhteyttä jos hänen seuransa ei tee sinulle hyvää. Sinä et ole parisuhteessa ystäväsi kanssa. Sinun pitää sanoa hänelle miltä hänen sanat ja toiminta sinusta tuntuu ja jos ystäväsi ei välitä niin hän ei ole ystävyyden arvoinen.

• Anonyymi

Taitaa olla taas keksittyä tarinaa,tuli vaan mieleen noista aikuisista lapsista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla taas keksittyä tarinaa,tuli vaan mieleen noista aikuisista lapsista!

Mulla meni nyt ohi aloittajan ikä ja miksi hänellä ei voi olla melkein 18-v lapsia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla meni nyt ohi aloittajan ikä ja miksi hänellä ei voi olla melkein 18-v lapsia?

Kai hänellä jonkin verran ikää on, kun kertoi olleensa miehen kanssa 20 vuotta yhdessä, ja lapset lähes täysi-ikäisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai hänellä jonkin verran ikää on, kun kertoi olleensa miehen kanssa 20 vuotta yhdessä, ja lapset lähes täysi-ikäisiä.

Kyllä minä sen tajuan mutta tuo yksi epäili tarinaa keksityksi koska aloittaja on alle 18-vuotiaita lapsia.

• Anonyymi

Kiitos vastauksista! En ole enää ystävä hänen kanssa, vaan keskityn perheeseeni. olen 45. ja mulla sellainen sairaus, joka voi tuntua, että olen kuin lapsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3762
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3144
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2777
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2430
    5. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      134
      2427
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2367
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2294
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2286
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2080
    Aihe