Porotokka taas

Anonyymi-ap

.. Ämmänsaaressa laiduntamassa kukkapenkeissä ja kasvimailla . On se yksi halvatun "elinkeino" , eläkeläiset ja viranhaltijat jotka porotokkia ovat hankkineet , viis veisaavat elikoidensa paimentamisesta vaikka laki selvästi sanoo ettei toisten pihamailla eikä viljelyksillä saa laiduntaa . Ja menee kerrostalon asukkaankin verorahoja taajaman istutusten hoitoon , kuppaavat nuo elätit sitä kautta heidänkin kukkaroaan . Mikähän taho se on jonka voi patistaa karkottamaan nuo tuholaiset , paliskunnalta saa vain v-ttuilua vastaukseksi kun yrittää esittää toiveita noiden "lemmikkien " karkoittamisesta ja paimentamisesta ?

39

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitäisivät omissa aitauksissa. Ei lehmätkään saa vapaana laiduntaa, ne on omissa aitauksissa. Sitten ne oikein oottaa, että jäävät auton alle tai susi syö niin saavat hyvät korvaukset.

• Anonyymi

Siis joutavat poro ukot oottavat, että porot jää auton alle..

• Anonyymi

Ei ne porot kyllä taajamissa saisi olla. Syövät istutuksia ja sotkevat.

Saisivat poromiehet huolehtia porot pois taajamista. Ei ihmisetkään saa sotkea taajamissa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saisivat poromiehet huolehtia porot pois taajamista. Ei ihmisetkään saa sotkea taajamissa!

Kenen homma huolehtia ihmiset pois sotkemasta? Näkyy roskia jatkuvasti pitkin poikin teillä ja luonnossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saisi sotkea, mutta sotkevat silti.

• Anonyymi

Porotokalla tarkoitetaan suurta porojoukkoa, joka voi koostua useista sadasta jopa tuhannesta porosta.

Pikkasen taas lähti lapasesta otsikko

Kiinka monta poroa siellä maastossa liikkuu 🫣

• Anonyymi

Kiinka monta!🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinka monta!🤣

3poroa oli keskustassa, turistien iloksi ne sinne tulevat. Komeita olivat!

• Anonyymi

Kylällä oli alunperin noin kaksikymmentä poroa. Sakki on hajaantunut, nyt terveysaseman ja Syväyksenkadun seutuvulla on ollu 1 - 3 poroa päivittäin.

• Anonyymi

Hih hih hauskaa 😂

• Anonyymi

Koko kesän on porot sontineet kaduille pihoille.

• Anonyymi

Ei se oo porojen vika ettei niillä oo aetausta. Jos ne tallooip pihassa kukkapenkit tae pottumaat tae syöpi sallaatit niin kyllä poroäejät laettaa teille aetauksen kun ootte tiukkana.

• Lähtipä ensimmäestä kertoo anona. Anteeksi!

• Anonyymi

Laittoihan nuo kerran aitauksen. Vähän aikaa ja jo poro tollotti seistä keskellä kasvimaata.

• Anonyymi

Eihän sitä kerkiä poroja paimentamaan, kun pitää muutaman kerran päivässä parlamentin jäsenenä päivittää parlamentin kuulumiset😆.

• Anonyymi

Viekää porot pohjoiseen.,sinne ne kuuluu

• Anonyymi

Porot sinisellä kaulapannalla merkitty kenen paliskunnan.
      ihmisten pihoissa vaeltavat ja koirat haukkuu yöllä .

HAKEKAA POIS!
      vai onko ne pitäjän mannekiinit .

• Anonyymi

Taitaapi olla Hallan paliskunnan lemmikkieläimiä.

• Anonyymi

Kemisompion

• Anonyymi

Mökillä kulkija olen. En ole poroja nähnyt Ämmäsaaren lähellä, enkä muuallakaan asutuksen lähellä. Outoa vouhkaamista 🫤

• Anonyymi

Pane lasit päähän!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pane lasit päähän!

Sulla ollut laseja liiangin kanssa, lopeta juominen niin porojen näkeminen loppuu.

• Anonyymi

Iän kaiken siinäkin uimarannalla ovat porot kulkeneet sotkemassa.

• Anonyymi

Ei oo paljo poroja näkyny täällä syrjäkylillä, ne on sitte taajamassa.

• Anonyymi

Joo ne on pysäyttäjänä siellä, jotta turistit eivät ajaisi ohi.

• Anonyymi

No nimenomaan siitähän tässä on kyse

• Anonyymi

Riippuu ilmansuunnasta. Ainakin Ämmästä pohjoiseen on koko kesän ollut riesa poroista.

• Anonyymi

Muuan ”parta-pirkko” teebeen parkamentissä kehua retosteli .” Minun poroja meni kolomen viitostiellä kun autot ajoivat yli..”
      ”Arvaappa miten paljon sain korvausta”!?🤬
      Totes vielä perään ”parasta tienestiähön tuossa viitostiellä saa”…tollo tollompi tolloin

• Anonyymi

Onkohan kirjoittaja jo aamutuimaan humalassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan kirjoittaja jo aamutuimaan humalassa?

Joutavat poroukot ne on aamulla niin kännissä etteivät sillä jouda porojensa perään kahtomaan. Sekin turhanpäiväinen valtiolta rahastus, pitäisi lailla kieltää. Mitähän ne sitten keksisivät, helpon rahan tienaamiseen.
        Varmaan kasvattaisivat susia ja ne päästäisivät ihmisten kimppuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joutavat poroukot ne on aamulla niin kännissä etteivät sillä jouda porojensa perään kahtomaan. Sekin turhanpäiväinen valtiolta rahastus, pitäisi lailla kieltää. Mitähän ne sitten keksisivät, helpon rahan tienaamiseen.
        Varmaan kasvattaisivat susia ja ne päästäisivät ihmisten kimppuun.

Näkisitpä porojen rokotuspäivän!
        K 18😆😆

• Anonyymi

Merenkulkijat muinoin ottivat rommi ryypyt vasta kun aurinko oli näkynyt purjeiden yläpuolella.
      Olisiko hyvä noudattaa säätöä vasta klo 15.00 jälkeen aletaan drinksuttelemaan

• Anonyymi

Pystyvät poromulkerot...haittaamaan jopa estämään REHELLISEN yrittäjän ansiotoimintaa.

• Anonyymi

Eiköhän olen viranomaisten löperyyttä tällaisen toiminnan salliminen.

• Anonyymi

Mukavaahan se on olla lain yläpuolella ja näyttää ettei mulle kukaan mitään voi...

Pontikka ja poronliha on perinteisiä voiteluaineita.

• Anonyymi

Pitämällä liikkuu muutaman kantturan lauma. Jalkakäytävät poron paskassa joka paikassa. Nyt olivat Hirvikadun kerrostalojen pihassa. Viekää helvettiin ne elikot. Koirat hulluna haukkuvat täällä. Näyttää että päälle tulevat porot kun liikkuu jalkaisin. Kuka korvaa kun tulevat päälle ja jotain sattuu?

• Anonyymi

Syksyllä saattavat tulla päälle kun kiima aika!

• Anonyymi

Älä ny viitti valittaa joka asiasta.
      Pamauta nyrkillä otsaan niin ei tule sen jälkeen lähelle, ei ne tyhmiä ole, kipua nekin muistaa

• Anonyymi

Poro ukkoa pamautan nyrkillä tbn parlamentissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3692
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3084
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      91
      2661
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2390
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2378
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2327
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      123
      2266
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2244
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2193
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe