.. Ämmänsaaressa laiduntamassa kukkapenkeissä ja kasvimailla . On se yksi halvatun "elinkeino" , eläkeläiset ja viranhaltijat jotka porotokkia ovat hankkineet , viis veisaavat elikoidensa paimentamisesta vaikka laki selvästi sanoo ettei toisten pihamailla eikä viljelyksillä saa laiduntaa . Ja menee kerrostalon asukkaankin verorahoja taajaman istutusten hoitoon , kuppaavat nuo elätit sitä kautta heidänkin kukkaroaan . Mikähän taho se on jonka voi patistaa karkottamaan nuo tuholaiset , paliskunnalta saa vain v-ttuilua vastaukseksi kun yrittää esittää toiveita noiden "lemmikkien " karkoittamisesta ja paimentamisesta ?
Porotokka taas
39
911
Vastaukset
- Anonyymi
Pitäisivät omissa aitauksissa. Ei lehmätkään saa vapaana laiduntaa, ne on omissa aitauksissa. Sitten ne oikein oottaa, että jäävät auton alle tai susi syö niin saavat hyvät korvaukset.
- Anonyymi
Siis joutavat poro ukot oottavat, että porot jää auton alle..
- Anonyymi
Ei ne porot kyllä taajamissa saisi olla. Syövät istutuksia ja sotkevat.
Saisivat poromiehet huolehtia porot pois taajamista. Ei ihmisetkään saa sotkea taajamissa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saisivat poromiehet huolehtia porot pois taajamista. Ei ihmisetkään saa sotkea taajamissa!Kenen homma huolehtia ihmiset pois sotkemasta? Näkyy roskia jatkuvasti pitkin poikin teillä ja luonnossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saisivat poromiehet huolehtia porot pois taajamista. Ei ihmisetkään saa sotkea taajamissa!Ei saisi sotkea, mutta sotkevat silti.
- Anonyymi
Porotokalla tarkoitetaan suurta porojoukkoa, joka voi koostua useista sadasta jopa tuhannesta porosta.
Pikkasen taas lähti lapasesta otsikko
Kiinka monta poroa siellä maastossa liikkuu 🫣- Anonyymi
Kiinka monta!🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinka monta!🤣
3poroa oli keskustassa, turistien iloksi ne sinne tulevat. Komeita olivat!
- Anonyymi
Kylällä oli alunperin noin kaksikymmentä poroa. Sakki on hajaantunut, nyt terveysaseman ja Syväyksenkadun seutuvulla on ollu 1 - 3 poroa päivittäin.
- Anonyymi
Hih hih hauskaa 😂
- Anonyymi
Koko kesän on porot sontineet kaduille pihoille.
- Anonyymi
Ei se oo porojen vika ettei niillä oo aetausta. Jos ne tallooip pihassa kukkapenkit tae pottumaat tae syöpi sallaatit niin kyllä poroäejät laettaa teille aetauksen kun ootte tiukkana.
- Anonyymi
Laittoihan nuo kerran aitauksen. Vähän aikaa ja jo poro tollotti seistä keskellä kasvimaata.
- Anonyymi
Eihän sitä kerkiä poroja paimentamaan, kun pitää muutaman kerran päivässä parlamentin jäsenenä päivittää parlamentin kuulumiset😆.
- Anonyymi
Viekää porot pohjoiseen.,sinne ne kuuluu
- Anonyymi
Porot sinisellä kaulapannalla merkitty kenen paliskunnan.
ihmisten pihoissa vaeltavat ja koirat haukkuu yöllä .
HAKEKAA POIS!
vai onko ne pitäjän mannekiinit .- Anonyymi
Taitaapi olla Hallan paliskunnan lemmikkieläimiä.
- Anonyymi
Kemisompion
- Anonyymi
Mökillä kulkija olen. En ole poroja nähnyt Ämmäsaaren lähellä, enkä muuallakaan asutuksen lähellä. Outoa vouhkaamista 🫤
- Anonyymi
Pane lasit päähän!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pane lasit päähän!
Sulla ollut laseja liiangin kanssa, lopeta juominen niin porojen näkeminen loppuu.
- Anonyymi
Iän kaiken siinäkin uimarannalla ovat porot kulkeneet sotkemassa.
- Anonyymi
Ei oo paljo poroja näkyny täällä syrjäkylillä, ne on sitte taajamassa.
- Anonyymi
Joo ne on pysäyttäjänä siellä, jotta turistit eivät ajaisi ohi.
- Anonyymi
No nimenomaan siitähän tässä on kyse
- Anonyymi
Riippuu ilmansuunnasta. Ainakin Ämmästä pohjoiseen on koko kesän ollut riesa poroista.
- Anonyymi
Muuan ”parta-pirkko” teebeen parkamentissä kehua retosteli .” Minun poroja meni kolomen viitostiellä kun autot ajoivat yli..”
”Arvaappa miten paljon sain korvausta”!?🤬
Totes vielä perään ”parasta tienestiähön tuossa viitostiellä saa”…tollo tollompi tolloin- Anonyymi
Onkohan kirjoittaja jo aamutuimaan humalassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan kirjoittaja jo aamutuimaan humalassa?
Joutavat poroukot ne on aamulla niin kännissä etteivät sillä jouda porojensa perään kahtomaan. Sekin turhanpäiväinen valtiolta rahastus, pitäisi lailla kieltää. Mitähän ne sitten keksisivät, helpon rahan tienaamiseen.
Varmaan kasvattaisivat susia ja ne päästäisivät ihmisten kimppuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joutavat poroukot ne on aamulla niin kännissä etteivät sillä jouda porojensa perään kahtomaan. Sekin turhanpäiväinen valtiolta rahastus, pitäisi lailla kieltää. Mitähän ne sitten keksisivät, helpon rahan tienaamiseen.
Varmaan kasvattaisivat susia ja ne päästäisivät ihmisten kimppuun.Näkisitpä porojen rokotuspäivän!
K 18😆😆
- Anonyymi
Merenkulkijat muinoin ottivat rommi ryypyt vasta kun aurinko oli näkynyt purjeiden yläpuolella.
Olisiko hyvä noudattaa säätöä vasta klo 15.00 jälkeen aletaan drinksuttelemaan - Anonyymi
Pystyvät poromulkerot...haittaamaan jopa estämään REHELLISEN yrittäjän ansiotoimintaa.
- Anonyymi
Eiköhän olen viranomaisten löperyyttä tällaisen toiminnan salliminen.
- Anonyymi
Mukavaahan se on olla lain yläpuolella ja näyttää ettei mulle kukaan mitään voi...
Pontikka ja poronliha on perinteisiä voiteluaineita. - Anonyymi
Pitämällä liikkuu muutaman kantturan lauma. Jalkakäytävät poron paskassa joka paikassa. Nyt olivat Hirvikadun kerrostalojen pihassa. Viekää helvettiin ne elikot. Koirat hulluna haukkuvat täällä. Näyttää että päälle tulevat porot kun liikkuu jalkaisin. Kuka korvaa kun tulevat päälle ja jotain sattuu?
- Anonyymi
Syksyllä saattavat tulla päälle kun kiima aika!
- Anonyymi
Älä ny viitti valittaa joka asiasta.
Pamauta nyrkillä otsaan niin ei tule sen jälkeen lähelle, ei ne tyhmiä ole, kipua nekin muistaa- Anonyymi
Poro ukkoa pamautan nyrkillä tbn parlamentissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943692
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453084Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.912661Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572390- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172327- 1232266
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212244Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212193- 642070