Miksi ei kulje, kun rata kuitenkin on olemassa?
Henkilöjuna Joensuu-Kuopio?
16
156
Vastaukset
- Anonyymi
Tarpeen olisi junayhteys Kuopioon.
- Anonyymi
Kuka tarvitsee?
- Anonyymi
Hyvä kysymys vailla vastausta. Miksi ei kiinnosta hyväkuntoinen , valmis rautatieyhteys ottaa myöskin henkilöliikenteen käyttöön. Kaupunkien välillä on kuitenkin paljon kulkijoita esim. yliopistojen ja erikoissairaanhoitdon taholla. Tietenkin yksityisten linja-autoliikennöitsijöiden talolta vastustetaan koska joukkoliikenne on nyt heidän monopoliaan. Tämä rautatieyhteys avaisi hyvät yhteydet Pohjois-Karjalaisille Kuopion kautta myös pohjoisen suuntaan kulkeviin juniin.
- Anonyymi
Savo-Karjalan "tunnin juna".
- Anonyymi
Ei oo junija millä ajella. Kun ne on kiireisiä
- Anonyymi
Tappioo tuottaa kaikki kisko bussit olisivat loppuneet jos ei tuettas
- Anonyymi
Niinhän sitä tuetaan tappiollista lentoliikennettäkin vaikka siellä olisi todennäköisesti maksukykyisemmät matkustajatkin. Onko se tärkeämpää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sitä tuetaan tappiollista lentoliikennettäkin vaikka siellä olisi todennäköisesti maksukykyisemmät matkustajatkin. Onko se tärkeämpää?
Kyllä sille lentoliikenteelle on enemmän käyttäjiä, kuin olisi Joensuun ja Kuopion junille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sille lentoliikenteelle on enemmän käyttäjiä, kuin olisi Joensuun ja Kuopion junille.
Olisiko ne nyt vähän eri mittakaavan asioita? Kyllä Joensuu-Kuopio välilläkin kulkijoita olisi varmasti molempiinkin suuntiin. Kannattaisi nyt ainakin kokeilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko ne nyt vähän eri mittakaavan asioita? Kyllä Joensuu-Kuopio välilläkin kulkijoita olisi varmasti molempiinkin suuntiin. Kannattaisi nyt ainakin kokeilla.
sinä, naapurin hilma, netissä kirjoittanut realman98 sekä pari koululaista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän sitä on aikonaan kokeiltu ja ei ollut matkustajia riittävästi. Siksi lakkautettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän sitä on aikonaan kokeiltu ja ei ollut matkustajia riittävästi. Siksi lakkautettiin.
Milloin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En nyt ole varma, oliko se kokeilua, mutta Joensuu-Turku laivapikajuna kulki jonkun aikaa Kuopion kautta, ehkä oli Pieksämäen ja Viinijärven välillä jokin isompi rataremontti. Taisi olla joskus viime vuosituhannen puolella. Ei voi verrata silloisia matkustajamääriä tähän päivään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julkisuudessa kerrotaan useinkin kuinka näiden tuettavien lentoreittien koneet kulkee lähes tyhjinä. Mutta kun siellä on muutamakin riittävän tärkeä henkilö, niin lentää täytyy. Todennäköisesti tappiollisen lentoreitin tukeminen tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi henkilöä kohti kuin esim. Joensuun ja Kuopion välisen henkilöjunaliikenteen tukeminen. Ehkä olisi kokeilemisen arvoinen juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julkisuudessa kerrotaan useinkin kuinka näiden tuettavien lentoreittien koneet kulkee lähes tyhjinä. Mutta kun siellä on muutamakin riittävän tärkeä henkilö, niin lentää täytyy. Todennäköisesti tappiollisen lentoreitin tukeminen tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi henkilöä kohti kuin esim. Joensuun ja Kuopion välisen henkilöjunaliikenteen tukeminen. Ehkä olisi kokeilemisen arvoinen juttu.
Olen muutaman kerran käynyt huvikseni lentoasemalla katsomassa Helsingin koneen saapumisen ja lähtemisen.
Yleensä koneesta on tullut ulos 50-60 henkilöä ja lähtevään koneeseen noussut 30-50 henkilöä.
Minusta ihan hyvä kuorma 70 paikkaiseen koneeseen, voisi jopa sanoa että koneet on lähes täyteen buukattu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen muutaman kerran käynyt huvikseni lentoasemalla katsomassa Helsingin koneen saapumisen ja lähtemisen.
Yleensä koneesta on tullut ulos 50-60 henkilöä ja lähtevään koneeseen noussut 30-50 henkilöä.
Minusta ihan hyvä kuorma 70 paikkaiseen koneeseen, voisi jopa sanoa että koneet on lähes täyteen buukattu.Jos noin hyvä täyttöaste olisi joka lennolla ja lipun hinta oikein laskettu, niin tuskin tarvitsisi paljon tukeakaan. Varmasti vaihteluita eri vuorojen matkustajamäärissäkin on, riippuen viikon päivästä ja vuorokauden ajankohdasta. Onko sitten lippujen hinnat liian alhaiset, jos kuitenkin yhteiskunnan pitää tukea, herää kysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706594
- 584472
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283158- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566- 151564
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341349
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471273