Tällainen tapaus joka itseä järkytti hieman!
Menin Toni Karppisen vastaanotolle.
Minulla kasvoissa ollut jo kauan yksi milium, jonka halusin lopulta poistaa. Aivan ihon pinnassa pullottava pikku pallura, ja miliumihan on keratiini pallukka joita kosmetologit yleensä poistaa (hankalan sijainnin vuoksi ajattelin kuitenkin satsata ihotautilääkäriin että olisi turvallisempi nipsaista pois!)
No. Karppinen sanoikin että poistetaan se, onnistuu. Luulin että heti siinä vastaanotolla, tietysti.
Mutta hän alkoikin puhua että silmäni pitää puuduttaa, neulalla! Ja silmään jokin suojus asettaa…(milium siis sillä alueella). Kuulosti jo vaaralliselle neulalla alkaa silmämunan alue puuduttamaan!
Sitten tulikin ilmi että minunhan pitääkin varata toimenpide aika koska poisto tehdään LASERILLA eri laitoksessa!! Huh!! Ja sitten kysyin mitä se maksaa niin 500 euroa laserilla poisto!!!!
Olin jo ihan sanaton. Neulalla puuduttaa silmä, ja laserilla tulittaa ihan silmämunan viereen, on siinä jo näkökin vaarassa… ja tottakai huh se hinta, toimenpide 500 e, plus yli 200 e lääkärin vastaanotosta ja tietenkin myös tuo eka käynti oli yli 200 e vaikkei mitään edes tehty…… HUHHUHH.
Mitä tein? No. Kaveri suositteli kosmetologia. Menin kosmetologille, suljin silmäluomet silmän suojiksi ja 1 min ja milium pallura oli ihon pinnasta helposti poimittu irti. Käynti maksoi 50 euroa!!!! Siisti toimenpide josta tullut pieni rupi hävisi muutamassa päivässä.
Olen edelleen ihan pöyristynyt koko laser jutusta. Tuli mieleen että hyttystä tapetaan tykillä…..
niin helppo pieni toimenpide, joka melkein muuttui super kalliiksi ja mahdollisesti vaaralliseksi touhuksi.
Muistakaapa kaikki olla tarkkana ja miettiä mihin toimenpiteisiin ryhdytte….. maalaisjärki mukana eikä sokeasti uskoa kaikkea
Kokemus ihotautilääkäristä
17
127
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä, pienetkin ihotoimenpiteet maksavat järkyttävästi lääkärin tekeminä. Sitä varten kun ensin tarvitaan se leikkaussalikin kaikkine tarvikkeineen, henkilökuntineen jne. Ei ole halpaa lystiä se!
- Anonyymi
Joo. Olisi ollut paljon parempi kun lääkäri olisi samantien hihansa käärinyt ja vain nipsaissut miliumin irti.
Kuten se kosmetologi sitten teki.
- AnonyymiUUSI
Se on hyvä ettei kosmetologille tarvinnut varata aikaa vaan marssit suoraan ovesta sisään ja poistivat välittömästi.
- AnonyymiUUSI
Onneksi huomasit tarinan tärkeimmän detaljin, eli jonotusajan kosmetologille.
Tässä yksityiskohdat sinulle kun selvästi mieltäsi jäi vaivaamaan; juttelin kaverini kanssa aiheesta n. 53 tuntia dermatologi käynnin jälkeen, ja hän suositteli erästä kosmetologia. Mietin miten toimia vielä noin 45 tuntia ja varasin ajan ko. kosmetologille, jolle sattui saamaan peruutusajan noin 23 tuntia myöhemmin.
Jos minuuttien tarkkuudella tarpeen ilmoittaa nuo ajat, niin kerro vaan:)
Yt. Aloittaja - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi huomasit tarinan tärkeimmän detaljin, eli jonotusajan kosmetologille.
Tässä yksityiskohdat sinulle kun selvästi mieltäsi jäi vaivaamaan; juttelin kaverini kanssa aiheesta n. 53 tuntia dermatologi käynnin jälkeen, ja hän suositteli erästä kosmetologia. Mietin miten toimia vielä noin 45 tuntia ja varasin ajan ko. kosmetologille, jolle sattui saamaan peruutusajan noin 23 tuntia myöhemmin.
Jos minuuttien tarkkuudella tarpeen ilmoittaa nuo ajat, niin kerro vaan:)
Yt. AloittajaNiin ja lääkärissä myös varataan aika sinne laserhoitoon. Sinäkin sait siis ajan etkä päässyt heti hoitoon. Jos sä luet sieltä kotisivuilta niin siellä sanotaan että lääkäri tekee lähetteen laserhoitoon. Jos sun lääkärinaika oli 15 minuuttia niin olisko lääkäri kerennyt tekee kaikki valmistellut tuon 15 minuutin sisällä kun astuit huoneeseen sisälle? Vai oliko lääkärin vieressä se hoitolaite valmiina?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja lääkärissä myös varataan aika sinne laserhoitoon. Sinäkin sait siis ajan etkä päässyt heti hoitoon. Jos sä luet sieltä kotisivuilta niin siellä sanotaan että lääkäri tekee lähetteen laserhoitoon. Jos sun lääkärinaika oli 15 minuuttia niin olisko lääkäri kerennyt tekee kaikki valmistellut tuon 15 minuutin sisällä kun astuit huoneeseen sisälle? Vai oliko lääkärin vieressä se hoitolaite valmiina?
Huokaus. Et ole kyllä vaivautunut ajatuksen kanssa lukemaan mitä kirjoitin.
En halunnut mihinkään laser toimenpiteeseen. En tiedä mistä kotisivusta edes puhut, varasin ajan tavallisesti lääkäritalon sivulta ihotautilääkärille, enkä tiennyt että kyseessä oli joku laser henkilö.
Tuota miliumia olisi ollut ihan ylimitoitettua alkaa laserilla poistamaan. Sehän tuossa se pointti on, jestas sentään! Kosmetologi poisti sen ilman mitään lasereita ja leikkaussalillista palkattua henkilökuntaa. Eikä näkökykyvyn puolesta tarvinnut jännittää kun ei tarvetta neulalla puuduttaa puolta naamaa eikä kohdentaa laseria polttamaan.
Jos mulla on tikku sormessa, kun polttopuita kannoin, niin en myöskään haluaisi että se poltetaan laserilla johon varaan ajan erikseen. Haluaisin vain että lääkäri sen tikun poistaisi, ihan siinä heti, kun olen vastaanotolle sen vuoksi saapunut ja jos en kerran omin konstein yletä tai uskalla tikkua poistaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En halunnut mihinkään laser toimenpiteeseen. En tiedä mistä kotisivusta edes puhut, varasin ajan tavallisesti lääkäritalon sivulta ihotautilääkärille, enkä tiennyt että kyseessä oli joku laser henkilö.
Tuota miliumia olisi ollut ihan ylimitoitettua alkaa laserilla poistamaan. Sehän tuossa se pointti on, jestas sentään! Kosmetologi poisti sen ilman mitään lasereita ja leikkaussalillista palkattua henkilökuntaa. Eikä näkökykyvyn puolesta tarvinnut jännittää kun ei tarvetta neulalla puuduttaa puolta naamaa eikä kohdentaa laseria polttamaan.
Jos mulla on tikku sormessa, kun polttopuita kannoin, niin en myöskään haluaisi että se poltetaan laserilla johon varaan ajan erikseen. Haluaisin vain että lääkäri sen tikun poistaisi, ihan siinä heti, kun olen vastaanotolle sen vuoksi saapunut ja jos en kerran omin konstein yletä tai uskalla tikkua poistaa.Sen lääkärinaseman kotisivuilta joissa tuo Toni Karppinen työskentelee. Luitko Toni Karppisen esittelyn sieltä lääkäriaseman kotisivuilta?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos mulla on tikku sormessa, kun polttopuita kannoin, niin en myöskään haluaisi että se poltetaan laserilla johon varaan ajan erikseen. Haluaisin vain että lääkäri sen tikun poistaisi, ihan siinä heti, kun olen vastaanotolle sen vuoksi saapunut ja jos en kerran omin konstein yletä tai uskalla tikkua poistaa.No millä se kosmetologi poisti se luufinnin?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sen lääkärinaseman kotisivuilta joissa tuo Toni Karppinen työskentelee. Luitko Toni Karppisen esittelyn sieltä lääkäriaseman kotisivuilta?
Juu, kyllä luin. Silti en tiennyt että laser- ajan varaaminen olisi ainut tarjolla oleva toimenpide.
Ihotautilääkärit keillä ennen olen käynyt ei lasereita ole mihinkään vaivaan ehdotellut. Päinvastoin, eräskin sanoi ettei yhtä luomeani kannata esteettisestä syystä poistaa koska iso riski että siihen jää keloidi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No millä se kosmetologi poisti se luufinnin?
Teki pienenpienen viillon siihen ja paineli sitten miliumin ulos.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kyllä luin. Silti en tiennyt että laser- ajan varaaminen olisi ainut tarjolla oleva toimenpide.
Ihotautilääkärit keillä ennen olen käynyt ei lasereita ole mihinkään vaivaan ehdotellut. Päinvastoin, eräskin sanoi ettei yhtä luomeani kannata esteettisestä syystä poistaa koska iso riski että siihen jää keloidi.Niin lääkärillä on huoneessa kaiken maailman työvälineet? niinkö? ja sun luufinni oli sitten vaarallinen ja aiheutti sulle oireita koska se piti poistaa?
- AnonyymiUUSI
Aika ylimitoitettua myös on mennä ihotautilääkärille yhden miliumin takia!
- AnonyymiUUSI
Jos olisit lukenut alkuperäisen kirjoituksen, tietäisit miksi niin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
siis se luufinni oli silmässäkö vai miten se haittasi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se luufinni oli silmän vieressä? luufinni ei ole vaarallinen eikä se aiheuta kipua. Niin miksi se yksi vaivainen piti poistaa? Joo ymmärrä aloittajalle ulkonäkö on hyvin tärkeää jos se yksikin luufinni tekee hänestä ruman ja kehossa ei saa olla luomia näkyvillä koska se rumentaa aloittajaa.
- AnonyymiUUSI
Olen hoitanut tuollaset näppylät pistämällä reiän neulalla ja sitten bacibactia päälle.
- AnonyymiUUSI
Mielenkiintoista. Onko siis miliumit poistunut tuollain? Liukeneeko se tuolla salvalla?
en ole ennen kuullutkaan mutta kiva jos toimii, olen lukenut on muutamia aineita jotka voi sitä keratiinia “sulattaa” pois
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501809
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121681Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va311308Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931171- 921131
- 751034
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta352974- 62849
- 49811
- 50806