Hei! Tästä tapahtumasta on yli 40 vuotta aikaa mutta melkein viikottain käy mielessä mieheni pettäminen työkaverin kanssa . Olimme samassa työpaikassa mieheni kanssa ja tämä nainen huuteli isolla äänellä pitää käyttää ukkomiehiä ettei tule tauteja. Minä hölmö ja nuori olin etten tajunnut et minun mieheni kysymyksessä selbisi jälkeenpäin. Miten pääsen yli näistä ajatuksista kiusaan itseäni ja mieheni saa kärsiä sanomisistani ajottain.
En pääse yli
57
481
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä kun kelpaa muillekin.
- Anonyymi
Mut järjestys olla pitää.
- Anonyymi
Ota kännit, ja kun selviät, et muista enää.
- Anonyymi
Jatka samaan malliin ja hae uusia
mutta siis nyt nuorempia
Esim. vähän alkoholisoituneita yksinhuoltajia on kaikki suuremmat kaupungit
täynnä ja he kaipaavat vaihtelua ja sisältöä elämäänsä - Anonyymi
Alottajalle :
Elämä ei ole yksi selitteistä, ikävä kyllä,
jos ja kun muistaa vihkikaavassa lupauksensa niin yhteiselämä saattaa jatkua läpäi elämän , kunnes kolema erottaa,
vieraista sivu-suhteista huolimatta,
sillä niitä ku on jokaisella n o r m a a l i l l a ihmisellä
voi olla useitakin,
mutta
kuten vihkikaavassa luvattiin
rakastaa,,, kaikki se kestää kaikki se kärsii kunnes kuolema erottaa,
siis
kun ymmärtää että oma puolison on se maailman tärkein ihminen,
sivussuhteista huolimatta,
sen kun YMMÄRTÄÄ ja perustaa yhteiselämänsä totuuden pohjalle
niin mikään ei erota pariskuntaa toisistaan,
mutta
se vaatii vilpittömyyttä, toistensa kunnioittamista,
ja totuuteen phjautuvaa yhteiselämää.
sille ei teietenkää voi mitää että sivsuhteet saataa haavoittaa toista puolisoa, mutta jos niistäki puolison kanssa puhuu rehellisesti, niin vähemmän haavoittaa jos ollenkaan,
MUTTA SALAAMINEN ja SALA SUHTEET KYLLÄ HAAVOITTAA ENITEN, niistä ei tahdo päästä yli,
mutta niistäki lopulta pääsee yli kun toinen puoliso vihdoin esm tunnustaa tekonsa,
kuten kävi omalle kohdalle, se tunnustu oli valtava helpotus, eikä ne suhteet sitten enään merikky minlle yhtikäs mitään,
ihminen huomaa omasta itsestäänki jo että toinen sukupuoli vetää puoleensa, kaikesta huolimatta vaikka omaki on,
siis REHELLISYYS omaa puolisoa kohtaan antaa kaiken anteeksi kun tajuaa että oma puoliso ON se maailman tärkein ihminen elämässä,
näin oli kohdallani, kunnes kuolema vei puolisoni sairauden myötä pois.
enkä uutta ole etsiny sekuntiakaa en päivääkää , yksin elän loppuelämäni
jälkeläiset tukenanai tarvittaessa.- Anonyymi
tuohon lisäys, eikä niitä sivushteita ollu yks eikä kaks vaan useita sormet ei riittäny laskemaan,
mutta suuri yllätys oli se kun niistä suurin osa oli minullekki erittäin tuttuja ,
osan itsekki yllätin, kun mun menot oliki poikeavat, ja olinki paikalla, höh,
sitä sattuu paremmissaki perheissä, mutta tajutkaa se on vain ihmisen elämää,
ja midät on kasvatettu eritavoi , kaikilla ei ole samat ymmärrys moraalista,
mutta
pariskunnilta vaaditaan henilön itsensä ymmärrästystä TOTUUDEN merkityksestä elämään ja parisuhteeseen,
tajuamista siis pitää ymmärtää mitä on vihkikaavassa luvannu puolisolleen !
- Anonyymi
On se sellainen juttu että todella ei ole helppo unohtaa, ajatus siitä miksi mennään avioon on sellainen että ollaan uskollisia toisillensa. Ja jos toinen pettää niin vetää maton jalkojen alta , luottamus katoaa ja sitä on vaikea saada takaisin.
Mutta yritä olla sanomasta siitä miehellesi , se tappaa hänen rakkautensa sinuun vähitellen, sillä kerran tehty erehdys on tapahtunut, ja hän jäi luoksesi niin se merkitsee kaiken. Yritä jotenkin saada ne ajatukset pois sillä kärsit niistä itse eniten , ei ole meininki että niin vanhoja asioita enää vedetään esiin tämän tästä, voi olla että mies jonain päivänä ajattelee että lähtee koska asiata huomauttaminen koskee häneen ihan niinkuin se koskee sinunkin .
Äitini koko saman asian nuoruudessaan ja heille tuli ero , mutta äiti mankeloi asiaa koko elämänsä , siis ei voinut unohtaa asiaa, samalla kun asia otti suuren osan hänen itseluottamuksestaan . Ja kun hänestä tuli pahasti muistisairas niin kas kummaa isäkin oli taas mukana pelissä , kaikki muut asiat unohti mutta sitä ei. Joten se oli jättänyt jäljet hänen aivoihinsa niin lujasti . Isäni oli ollut tahollaan kuollut jo vuosikymmeniä. Mutta
Kuulemma asui hänen kanssaan siellä demntia asunnossa
Näin voi käydä jos ei osaa käsitellä asiaa ja yrittää unohtaa , vaan ruokkii omaa huonoa oloaan jonkin miehen erehdyksen takia . Jos et pääse asian yli niin mene psykologille siitä keskustelemaan että saat työkalut asian hoitamiseen.
Tiedän että se on vaikeaa vain ajatus tapahtuneesta. Mutta sinun oma terveytesi tulee kärsimään siitä jos et saa asianmukaista apua siihen.- Anonyymi
Olisi varmaan hyvä keskustella asiasta huomaan itseluottamukseni olevan ajottain pohjamudissa.En tiedä miksi tämä nyt viime vuosina noussut niin pintaan onko kun elämä rauhoittunut näin eläkkeellä ennen oli työ ,lastenlasten hoito sekä muut menot niin ei ehtinyt moista miettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi varmaan hyvä keskustella asiasta huomaan itseluottamukseni olevan ajottain pohjamudissa.En tiedä miksi tämä nyt viime vuosina noussut niin pintaan onko kun elämä rauhoittunut näin eläkkeellä ennen oli työ ,lastenlasten hoito sekä muut menot niin ei ehtinyt moista miettiä.
Usein ne tulee mieleen kun elämä rauhoittuu ja lapset on muuttaneet omilleen . Silloin kun oikein on paha olla niin tee jotain mikä ottaa kaikki sinun ajatuksesi sekin helpottaa.
Uskottomuus on usein ; nuorempana jonkinlaista seikkailuja miesten puolelta, siksi naisen on sitä vaikea ymmärtää. Mutta jos vaivaat sitä ajatuksissasi jatkuvasti. Niin se voi viedä psyykkisen terveytesi lopulta .
Ystävättäreni sai kokea myös saman asian kauan sitten, meinasi mies jo lähteäkin. Tänään ovat yhdessä ja hän sanoi että hönen oli pakko lopeta se jauhaminen , mies oli oli sanonut että jos meinaat koko elämän jauhaa virheestä minkä tein , niin lähden , sillä en jaksa kuunnella kun siitä muistutetaan, he päättivät yhdessä että sille asialle laitetaan piste lopullisesti. Eikä ole sen koommin ollut niillä teillä .ja sanoo että nyt eläkkeellä menee vieläkin paremmin kun koskaan ennen , tekevät asioita yhdessä ja molemmat ovat aktiivisia ihmisiä ja työtä heillä riittää talossaan ja torpalla tarpeeksi . Joten asian voi kääntää parhaaksi sille että nyt olette sentään olleet niin kauan yhdessä ja sekin selittää sen että kuulutte yhteen, hän olisi voinut jättää sinut silloin. Vaan ei jättänyt, hae apua jos tuntuu että asiaa on vaikea ottaa pois ajatuksista.
Tsemppiä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on niin, että ikääntyessä aivot rappeutuvat ja itsekontrolli löystyy.
Alkaa ottaa kupoliin ne vanhat katkeruudet, jotka jäi selvittämättä.
Ne kaivelevat mielessä ja tekee mieli sanoa suorat sanat tai jopa kostaa
- asiasta riippuen.
- Anonyymi
Onpas pitkävihainen ihminen. Turhaa.
- Anonyymi
Mene jutteleen asiasta jonkun terapeutin kanssa. hoitoa!
Tuo ei ole tervettä. Eikä oma käyttö miestäsi kohtaan. Miksi kidutat vanhalla asialla? Haet riitaa. Ukkos pitäisi erot sinusta mokoma nalkuttaja !
Onko sinulla jo dementian tms alku? Toistat samaa.. - Anonyymi
Ei kai tuosta koskaan pääse yli - mutta tapahtunutta et voi muuttaa. Se on vain myönnettävä, että ukkosi koukkasi sinua ja käyttäytyi raukkamaisesti. Työkaverisi on ollut myös ilkeä ja voisitkin ajatella, että annatko hänelle sellaista valtaa, että vieläkin hänen tekosensa vaivaavat sinua ja miestäsi.
Toivottavasti miehesi on pyytänyt anteeksi ja katunut eikä luonnollisesti pidä mitään yhteyttä tähän kakkosnaikkoseen.- Anonyymi
Eipä ole pyytänyt anteeksi eikä suostunut puhumaan asiasta myönsi kyllä tapahtuneen muuta ei keskustellut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole pyytänyt anteeksi eikä suostunut puhumaan asiasta myönsi kyllä tapahtuneen muuta ei keskustellut.
Tiedätkö / tunnetko sinä muunlaisia mieähiä kuin mykkiä? Heitä on jumalattoman paljon, jotka eivät osaa ainakaan tunnepuolen aiheista sanoa mitään, usein eivät mistään muustakaan.
Pari kertaa elämäni aikana on tullut vastaan kaveri, joka on vahvistanut säännön. Siis puhunut enemmän kuin laki sallii.
- Anonyymi
Kannattaa hakea ammattiapua jo lopulta, vihdoinkin. Miten hlvt:ssä olet jäänyt avioliittoosi 40 vuodeksi, jos et ole päässyt aiheesta yli etkä ympäri? Jälleen hyvä esimerkki siitä, että järki se ei ainakaan ole, joka ihmisiä riivaa.
- Anonyymi
On kai tuossa avioliitossa ollut muutakin kuin tuo yksi ikävä syrjähyppy!''
Se vaivaa aika-ajoin ja ymmärrän se oikein hyvin. Itsellänikin on hieman samantyyppinen tilanne eli on pari asiaa, jotka vaivaavat vieläkin vaikka niistä on vuosikymmeniä. Avioliittoa meillä on takana yli 40 vuotta ja olemme kaikin puolin tyytyväisiä nykyiseen elämään; läheisyyttäkin on ja teemme kaikkea kivaa yhdessä mutta silloin tällöin nuo ikävät asiat valtaavat mielen; ei kait sille voi mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kai tuossa avioliitossa ollut muutakin kuin tuo yksi ikävä syrjähyppy!''
Se vaivaa aika-ajoin ja ymmärrän se oikein hyvin. Itsellänikin on hieman samantyyppinen tilanne eli on pari asiaa, jotka vaivaavat vieläkin vaikka niistä on vuosikymmeniä. Avioliittoa meillä on takana yli 40 vuotta ja olemme kaikin puolin tyytyväisiä nykyiseen elämään; läheisyyttäkin on ja teemme kaikkea kivaa yhdessä mutta silloin tällöin nuo ikävät asiat valtaavat mielen; ei kait sille voi mitään."Silloin tällöin" on paree ja terveempi vaihtoehto kuin aloittajan "melkein viikoittain". Anonyymi alempana - 9.8.25 klo 14:08 - kertoo hyvin ja ohjeistaa vielä paremmin, miten voi selvitä traumasta.
- Anonyymi
Oli lapset vasta rakenettu talo+mökki velkaa oli vaikka muille jakaa niin eipä siinä tullu mieleen et lähden lätkimään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli lapset vasta rakenettu talo mökki velkaa oli vaikka muille jakaa niin eipä siinä tullu mieleen et lähden lätkimään
Jos olet aloittaja, jolle vastasin, niiin "lätkimään" lähtemistä en tarkoittanutkaan, vaan asian käsittelyä loppuun ja sen jälkeen sen hautaamista vaivaamasta elämää ja olemista. Kummankaan osapuolen.
- Anonyymi
Pitkäaisella aisankannattajalta vaaditaan turnauskestävyyttä ja lehmän hermoja..
- Anonyymi
Jätä se sika
- Anonyymi
Pettämisestä jää särö ikuisiksi ajoiksi, vaikka liitto jatkuisikin normaalisti
se särö on.- Anonyymi
Säröt kuuluu paikata, liimata, teipata, sitoa ... Sillä lailla niistä - ja ihmisestä - tulee vahvempi ja kestävämpi ja seuraavat säröt ovat paljon pienempiä ja aiheuttavat vähemmän mielen harmia yms. paiseita.
- Anonyymi
Pettämisen kokee loukkaukseksi. Pettäjä myös tavallaan mitätöi puolisonsa.
Ei sitä ole helppo unohtaa, vaikka haluaisikin. - Anonyymi
Kaikki miehet pettävät. Jotkut eivät vain jää kiinni.
- Anonyymi
Nono!
- Anonyymi
"Mies on luonnostaan alhainen" (Eddie Murphy)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nono!
Eivät petä kaikki mutta ne jotka pettävät ovat nykypäivänä sekä miehiä että naisia. On sellainen käsitys, joka ei perustu muuhun kuin mutu-tuntumaan.
- Anonyymi
Aloittajaa on syvästi loukattu. Ensinnäkin se rivo nainen joka työpaikalla huuteli ja sitten myös miehensä, joka mokomaan hutsuun yleensäkin lankesi.
Tällaista elämä on, loukkauksia tulee. Seksuaalinen loukkaus on omalla tavallaan haavoittava ja myös tällainen teko on ollut eräänlainen seksuaalinen väkivallanteko ja siksi aloittajan tapauksessa on satuttanut kauan.
Itseäni on koko elämän ajan loukattu ja haavoitettu monin eri tavoin. Se kaikki on vain täytynyt kestää, en tiedä nille haavoille mitään parannuskeinoa. Oma viha on ikäänkuin puolustanut itseä, kun kukaan muu ei ole niin tehnyt. Lopulta siihen turtuu. - Anonyymi
Ystäväni joka on alan ammattilainen, kertoi miten normaalisti traumaattinen tapahtuma ihmisen mielessä kulkee. Olen kokenut samantyyppisen ja minulla se meni juuri näin.
Ensin kelju juttu pyörii mielessä koko ajan vaikeuttaen keskittymistä.
Sitten se alkaa tulla mieleen harvemmin mutta on edelleen raskas. Sitä kannattaa potea sydänjuuria myöten jonkun aikaa, märehtiä kurjuudessa ja itsesäälissä, ei siis torjua pois. Suru pitää surra, trauma pitää pyöriä mielessä, siinä samalla sitä voi miettiä ja käsitellä, vatvoa ja pähkiä miten muuten olisi pitänyt tehdä kuin mitä teki. Vaikuttaa hulluudelta, mutta se vatvonta auttaa pidemmän päälle. Pitää antaa joksikin aikaa pahan mielen velloa kunnolla.
Näin tehden huomaa että kelju juttu palaa harvemmin ja pysyy mielessä vähemmän aikaa. Kerta kerralla hälvenee. (Aikaa meni minulla muutama vuosi.)
Kun sinulla on ollut noin kauan, jokin on mennyt pieleen. Oletko kenties sivuuttanut ylpeästi, En ajattele, en pähki tuota? Oletko turruttanut unilääkkeellä tai alkoholilla?
Iskikö urheiluhulluus ja rehkit itsesi pyörryksiin niin ettet enää jaksanut ajatella? (Minä röyhyytin pahimmassa tuskassa pikkusikaria, mutta siinä aivot olivat skarppina koko ajan ja käsittelivät asiaa. Valvoin paljon ja lenkkeilin kohtalaisesti. Olen päässyt irti niin että asia tulee mieleen pari kertaa vuodessa, vain jos jokin toisen asia sivuaa traumaani muistuttamalla siitä.)- Anonyymi
Kyllä vääryydet ja pettymykset tuntuu sielussa ja kipuilee lopunijän kuolemaan asti,
--- vääryyksien kokemusten kanssa on vain elettävä elämä loppuun asti,
vääryykiä ei vain voi ymmärtää
miksi oma kumppani voi syyllistyä vääryyteen,
pahinta on omaisuus,
jos ja kun kaikki on maksettu yhdessä tasan ja toinen sanoo omivansa yksin kaiken, sitä vääryyttä on hyvin vaikea antaa anteeksi,
onneksi laki suojaa nykyisin myös naisia,
viranominen pistää asiat oikeaan järjestykseen,
mutta
se loukkaus sieluun kuinka se parannetaan ,
väitän
sitä loukkausta ei korjaa edes se että oikeus kuitenki tapahtuu
viranomaisten toimesta,
sielun haavoja ei voi parantaa kukaan muu kuin jumala,
-- avioliito voi olla todella ihmisyyttä loukaava , haavoittava ,
jos toinen puolisko osostatuuki täysin toiseksi kuin alussa on luullu,
petos aina haavoittaa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vääryydet ja pettymykset tuntuu sielussa ja kipuilee lopunijän kuolemaan asti,
--- vääryyksien kokemusten kanssa on vain elettävä elämä loppuun asti,
vääryykiä ei vain voi ymmärtää
miksi oma kumppani voi syyllistyä vääryyteen,
pahinta on omaisuus,
jos ja kun kaikki on maksettu yhdessä tasan ja toinen sanoo omivansa yksin kaiken, sitä vääryyttä on hyvin vaikea antaa anteeksi,
onneksi laki suojaa nykyisin myös naisia,
viranominen pistää asiat oikeaan järjestykseen,
mutta
se loukkaus sieluun kuinka se parannetaan ,
väitän
sitä loukkausta ei korjaa edes se että oikeus kuitenki tapahtuu
viranomaisten toimesta,
sielun haavoja ei voi parantaa kukaan muu kuin jumala,
-- avioliito voi olla todella ihmisyyttä loukaava , haavoittava ,
jos toinen puolisko osostatuuki täysin toiseksi kuin alussa on luullu,
petos aina haavoittaa,Jättää taakseen.
- Anonyymi
Minun puolisoni lähti 15 vuoden jälkeen toisen naisen matkaan, ja jätti 2 lasta ja minut selviämään avioerosta. Vuoden kuluttua halusi tulla takaisin, ruoho ei ollutkaan vihreämpää aidan toisella puolella, mutta en pystynyt aloittamaan uudelleen, luottamus kun oli täysin mennyt. Lasten takia olisin kyllä kokeillut uudelleen, mutta niin suuri oli luottamuspula etten kyennyt ja hyvä etten kyennyt, mies palasi sitten muutaman kuukauden kuluttua sen toisen naisen hoteisiin.
- Anonyymi
alottajalle :
minäki olin eräässä työpaikassa,
kyllä sielläki oli noita syrjähyppyjä henkilökunnan välillä,
kyllä me sivusta katsojat tiesimme kuinka kipeetä oli joillaki
eikä me ymmärrtetty miksi jotkut teki niin kuin teki,
itsellä oli melekin samat ongelmat, kaikki muut tiesi mutta minä en tienny, arvasin vain ja käesin, ja kerran yllätin ,
meillä oli lapsi lauma kotona,
niin vain vuodet vieri ja kaken hulluuden meki jouduttiin kokemaan,
kai tommoset asiat kuuluu elämään,
vaikka sitä ei silloin ymmärtänykkää eikä hyväksyny,
mua helpotti , putos kuin kivi sydämestä
kun kuoleman saras puolisoni vihdoin kertoi totuuden,
sitten ne jutut ei enään merikkykkää minulle mitään, tai tietenki jotenki haavoittaa vieläki mutta jotenki se tunnustaminen helpottiki,
meillä oli loppuelämä yhdessä sitten tosi läheistä
kunnes kuolema vei hänet lopullisesti,- Anonyymi
Elämää se vain on....
- Anonyymi
Aloittajalle: Älä kiusaa enää itseäsi, anna menneitten olla. Uskon että miehesikin kärsii tahollaan teoistaan. Katse uuteen päivään.
- Anonyymi
Tuo on huonoin neuvo minkä voi toiselle antaa. Kun ikävät ajatukset pyörivät päässä, niitä ei sieltä pois saa. Olen itse stressaava tyyppi, yhtään ei auta kun joku pölvästi sanoo: älä stressaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on huonoin neuvo minkä voi toiselle antaa. Kun ikävät ajatukset pyörivät päässä, niitä ei sieltä pois saa. Olen itse stressaava tyyppi, yhtään ei auta kun joku pölvästi sanoo: älä stressaa.
mun neuvo olisi,
kaikein parasta olis pystyä puolison kanssa puhumaan asiasta ja varsinki puolisosi pitäisi pyytää anteeksi sinulta, ja myöntää virheensä,
niin teki mun mies lopulta, vuosi kymmeniä ehdin kärsiä tilanteesta, ja joskus tuntu että elämä yhtä helvettiä kun toinen salaa tekonsa, vaikka näkee ettei perheessä asiat ole hyvin just hänen touhujen takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon suurempi "pölvästi" on kuitenkin se, joka "stressaa". Siitä(kin) pääsee eroon, jos tahtoo ja haluaa tarpeeksi. Jos yksin ei onnistu, nykypäivänä on tarjolla ammattiapua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa jäädä tuleen makaamaan.
.....
- Anonyymi
Nuorena on moni syönyt kuormasta , tilaisuuden sattuessa, kastamalla kärkee.
Fiksu ei asiasta hölise ympäristöön.- Anonyymi
mitä horiset, oletko pöljä vai ihan hullu,
etkö muka tiedä
p u o l i s o AINA vaistoaa jos toinen puoliso käy vieraissa ja perheessä on sen jälkeen helvetti irti,
vain VIISAS pyytää anteeksi ja tuunustaa tekonsa, ja keskustelee oman puolison kanssa rehellisesti tilanteesta silloin voi myös avioliitto kestää ja kestää , rehellinen
puhuminen on täerkeää parisuhteessa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä horiset, oletko pöljä vai ihan hullu,
etkö muka tiedä
p u o l i s o AINA vaistoaa jos toinen puoliso käy vieraissa ja perheessä on sen jälkeen helvetti irti,
vain VIISAS pyytää anteeksi ja tuunustaa tekonsa, ja keskustelee oman puolison kanssa rehellisesti tilanteesta silloin voi myös avioliitto kestää ja kestää , rehellinen
puhuminen on täerkeää parisuhteessa,Hörö naurut tommosesta ajatuksesta, jota höpäjät!
- Anonyymi
Ap kirjoittaa
Näinhän se oliskin helppoa päättää ettei asiaa ajattele , mutta se ajatus vain tulee jostain olen monesti päättänyt antaa asian olla .
Kunnes taas huomaan olevani todella pahoilla mielen ja pähkäileväni asiaa.- Anonyymi
Ammattiauttajalla on sellaiset reitit ja polut, jotka auttavat ajatus- ja mielenmaisemaasi pois pyörittämästä turhuuksia, joilla et voita etkä saa mitään. Muuta kuin pahaa mieltä ja huonoa oloa, joita ilmeisesti tahdot mukanasi kuljettaa.
- Anonyymi
Kyllä me voimme omiin ajatuksiimme vaikuttaa
- Anonyymi
EI alottaja pääse ikinä irti noin loukkaavasta taphtumasta,
joten alottajan kannataa vain ajatella sitä asiaa niin kauan kuin se mielessä pyörii, muuta konstia siitä irti pääsemiseksi ei ole.
on omakohtaista tietoa vastaavasta,
elämä jatkuu kummasti haava sydämessä pysyy tavalaan aroeutuu
vanha lauluki antaa hyvä neuvon :
ANNA ARPISTEN HAAVOJEN OLLA
NIITÄ AUKI ET REPIÄ SAA
ANNA MUISTOJEN KATKERAIN KUOLLA
NE IJÄKSI VOI VAIN UNHOITTAA
että on niitä loukauksia tapahtunu enenki satoja vuosia, ihminen kun on vain ihminen ja kaikki jossain vaiheessa lankeaa LOVEEEN !
se on raamatussaki sanottu
sillä " LIHA ON HEIKKO, vain henki vahva "
alottajalle jaksanista,
pidä huoli ITSESTÄSI sinä ITSE olet nyt se TÄRKEINTÄ ELÄMÄSSÄSI ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI alottaja pääse ikinä irti noin loukkaavasta taphtumasta,
joten alottajan kannataa vain ajatella sitä asiaa niin kauan kuin se mielessä pyörii, muuta konstia siitä irti pääsemiseksi ei ole.
on omakohtaista tietoa vastaavasta,
elämä jatkuu kummasti haava sydämessä pysyy tavalaan aroeutuu
vanha lauluki antaa hyvä neuvon :
ANNA ARPISTEN HAAVOJEN OLLA
NIITÄ AUKI ET REPIÄ SAA
ANNA MUISTOJEN KATKERAIN KUOLLA
NE IJÄKSI VOI VAIN UNHOITTAA
että on niitä loukauksia tapahtunu enenki satoja vuosia, ihminen kun on vain ihminen ja kaikki jossain vaiheessa lankeaa LOVEEEN !
se on raamatussaki sanottu
sillä " LIHA ON HEIKKO, vain henki vahva "
alottajalle jaksanista,
pidä huoli ITSESTÄSI sinä ITSE olet nyt se TÄRKEINTÄ ELÄMÄSSÄSI !lisäys, jäi pois,
opettele raksatamaan itseäsi, sitten voit rakastaa muitaki . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä me voimme omiin ajatuksiimme vaikuttaa
Justiinsa juurikin niiin. Ja jos joku ei voi, hän tarvitsee siihen ammattimaista apua.
- Anonyymi
Aloittajalla on mielen sairaus koska jäkättää päivä tolkulla täällä. Eihän se ole tajunnut kymmeniin vuosiin enää mitään.
Lopeta jo.- Anonyymi
Ei ketään voi omistaa. Jos puoliso menee vieraisiin, minkä teet
Joko otat eron, tai heität hänet pihalle.
Tai nostatte kissan pöydälle ja puhutte asiasta.
On miehiä ja naisia, jotka ovat ja tulevat aina olemaan uskottomia.
Hyväksyt tai hylkäät.
Mutta vuosien katkeruus syö vain petetyn sisintä.
Pettäjä porskuttaa.
- Anonyymi
Jos aloittaja ei pääse tästä yli niin päästä meidät
linjalla olevat yli kiitos.- Anonyymi
Me pääsemme tästä yli helposti - jätä lukematta! Ja kommentoimatta!
- Anonyymi
Onhan se niin,
se ensimmäinen loukkaus on pahin
kun puoliso on pettäny kerran niin se tekee sen toisenki kerran,
joten jokoa sen hyväksyy ja opettelee elämään siinä rinnalla myös omaa elämää,
tai sitten ottaa lopullisesti eron,
muinoin oli puolen vuoden harkinta aika laikipykälissä,
siinä olisi ainaki harkinta aikaa miettiä jatkaako avioliittoa vai onko paras erota,
moni palaa takasi yhteen sen harkinta-ajan jälkeen
koska silloin on molemmat homanneet toisensa tärkeiksi elämässään,
ja se pitäisi kaikkien tietää
kaikilla ihmisillä on myös mita ystäviä kuin vain oma puoliso, - Anonyymi
"Miten pääsen yli näistä ajatuksista kiusaan itseäni ja mieheni saa kärsiä sanomisistani ajottain."
Anna sen äijän roikaleen kärsiä Hänhän on väärin tehnyt etkä sinä.
Petetty olo ei helposti hellitä, koska se syö itsetuntoa, luulee, että joku toinen
on parempi ja itse on huonompi.
Menetetty luottamus ei myöskään takaisin tule.- Anonyymi
Luottamus menee vain kerran. Jep.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827096Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267053Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1086157Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455404Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635185Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405098Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163467Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003380