Oon ollu 2 vuotta polttamatta. Tänään olin aamukahvilla terassilla ja huomasin, että poika oli jättänyt tupakat pöydälle. Tuli siinä mieleen, että voisinhan yhden polttaa. No tuli siinä sitten useampi poltettua, kun maistuikin niin hyvältä. Nyt on koko päivän tehnyt mieli lisää tupakkaa, en ole polttanut, koska olenhan lopettanut jo kaksi vuotta sitten. Pelkään, että tupakointi alkaa tästä uudestaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia, onko tupakointi alkanut uudestaan?
Poltin, vaikka olen lopettanut
7
342
Vastaukset
- Anonyymi
Olin aikoinaan vuoden verran polttamatta, mutta aloitin uudestaan. En ole sen jälkeen edes yrittänyt lopettamista.
Joskus on ollut tilanteita, että on tullut oltua jopa viikkokin ilman tupakkaa, mutta aina se jatkuu uudestaan.
Ei kannata itseensä pettyä, jos retkahtaa polttamaan, ainahan voi yrittää uudestaan lopettamista, jos haluaa. - Anonyymi
ja poika polttaa myös. Ei ole oppinut isältään tätä tapaa?
- Anonyymi
Poltan kesät sikareita ja talven en.
Vielä kun saisi kunnon Kuuba atomit ai ai - Anonyymi
Kyllä näitä retkahduksia on tapahtunut omassakin tuttavapiirissä aika monelle ja monella röökinpoltto on alkanut uudestaan.
Kolme tuttua oli useamman vuoden polttamatta ennen uudeleen aloittamista. Pahin tapaus heistä oli 9 vuotta polttamatta ennen kun aloitti uudestaan.
Niin ja itse olin viime vuonna yli 6kk polttamatta, vaikka mieli teki usein ja välillä NIIN helvetisti. Mutta kestin kuitenkin, kunnes loppuvuodesta tuli yksi oikein "luonnon päälle köynyt" tilanne, jolloin ajattelin, että kai sitä nyt yhden vitutustupakan kestää polttaa...Virhe...
Nyt poltellut jonkun verran viime vuoden marraskuulta lähtien.
Tosin määrät ovat olleet murto-osia entisestä. Ennen poltin 1-3 askia päivässä, nykyään 1-5 savuketta ja välillä on savuttomiakin päiviä. Toki joku satunnaispäiväkin on ollut, kun olen polttanut yli askillisen.
Toki nyt olen taas pääsemässä eroon kaiketi, siltä ainakin näyttäisi, mutta tässä on kuitenkin melkeinpä kirjaimellisesti palanut kuukausia hukkaan retkahdukseni takia.
Mulla ei siis juurikaan tee mieli, eli tulee oikeastaan tavan ja tilanteiden vuoksi poltettua juurikin tuo pari savuketta päivässä ja pahalta se maistuu silloinkin. Eli nyt olisi kaiketi helpompi lopettaa kokonaan, on vain sen verran nössö luonne kaiketi.. Tosin olen nyt myöskin käyttänyt jonkun verran nikotiinipusseja, mikä kaiketi aiheuttaa tuon, ettei mulla ole varsinaisesti mitään vieroitusoireita itse tupakoinnista. Myrkkyä pussitkin ovat, mutta on kai ainakin vähän pienempi paha kuin polttaminen ja tärkeintä nyt olisikin, että pääsisi uudestaan tupakoinnista kokonaan eroon. Pusseista sitten voi vieroittautua myöhemmin ja uskoisin sen olevan ainakin hieman helpompaa kuin tupakoinnin lopettamisen. Ehkä..
Syy, miksi lopetin viime vuonna tupakoinnin tympivyyden lisäksi oli ihan se, että sairastuin mykoplasman aiheuttamaan keuhkokuumeeseen, mikä oli todella raju. Olin sairaalassakin jonkun aikaa ja hengenlähtökin oli aika lähellä. Ja uskon siitä jääneen jotain vikaa mun keuhkoihinkin, vaikka toivuin siitä nyt muuten kuitenkin suht hyvin ja vaikka siihen menikin aikaa. Keuhkokuumehan usein jättää ainakin jotain arpikudosta keuhkoihin..
Eli tuonkin vuoksi mun ei auttaisi polttaa henkostakaan enää ikinä.
Neuvoisin ihan saman asaina kanssa kamppailevana, että pidä tiukasti nyt vain kiinni siitä, ettet polta enää henkostakaan, vaikka miten hitosti tekisi mieli. Ja kun käsitin kirjoituksestasikin, että retkahduksesi jäi kuitenkin tuohon yhtenä päivänä poltettuun muutamaan savukkeeseen.
Voisit ehkä varuksi hommata 1-2 purkkia nikotiinipusseja sen varalle, että voit imeskellä yhden pussin joskus, jos olo tuntuu menevän liian tuskaiseksi tupakanhimon kanssa. Pussien ei tarvitse olla kovin vahvojakaan välttämättä, eikä niitä tarvitse koko aikaa imeskellä, mutta tosiaan tarvittaessa-tilanteeseen olla yhtenä varana varmistamaan, ettet alkaisi polttamaan taas säännöllisesti.
Ja voisit ehkä sanoa tupakoiville läheisillesi, etteivät polttaisi lähelläsi tai jättäisi tupakoitaan lojumaan näkyville, ettei sinulle tulisi kiusausta polttaa ainakaan sen vuoksi, että haistat tai näet "vartioimattoman" tupakka-askin. - Anonyymi
On, joka kerta. "Onnea" 🙄
Täällä kohta 2v. Ilman. Löytyi vielä vanhaa tupakkaa, mitä tuijotellut pöydällä jo noin puoli vuotta. Ei uskalla polttaa, vaikka tekee mieli koko ajan kun niitä tuijottaa.- Anonyymi
Tai on tuijottamatta. Ei tunnu muuttuvan miksikään.
- Anonyymi
Monta kertaa. Nyt kyllä ollut jo 9vuotta,paitsi viime jouluna vetäsin muutaman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja18022376Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant779579Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.377567Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va846375SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1886066Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot465065HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.1134704Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1034445Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo942175Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa
Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k821439