Mikä paras ohje kaalilaatikkoon

Anonyymi-ap

Netin toisissa ohjeissa neuvotaan kaali suikaloimaan ja keittämään, joissakin paistamaan voissa pannulla, sitten vasta laatikkoon. Kumpi on parempi? pitääkö riisit keittää ensin? Laitetaanko porkkanaa? Itse olen laittanutkaalisuikaleet ja riisin raakana, jauhelihan ja sipulin ruskistanut. Äidin oppien mukaan käytän munamaitoa, nykyohjeissa on lihalientä.

33

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Teen kaiken kattilassa hella levyllä, Nopeammin valmistuu ja säästyy sähköä. Vain jauhelihan ruskistan erikseen.

• Anonyymi

Kaikki ok.

Mun mielestä kaalta pitää kuitenkin vähän paistaa pannulla, tulee rapsakampaa. Sama sipulin ja jauhiksen kans.

Jauhis mieluiten sikanautaa, razvaa pitää olla .

Fiilisstä voi. Ite läitan yleenä aina myös raastettua porkkanaa,, chiliä ja siirappia kans. Muitakin juttuja kandee toki kokkeilla.

Kaali nyt oikek hyvää tuoretta. Ja. Hyvin halpaa. Kaikki väsään kaalimurkinoita !!

=DW=

• Anonyymi

Kerro, ole kiltti =DW= mistä päin, mikä murre käyttää sanaa "kaalta"?

Teksteistäsi olen päätellyt sinun olevan pitkaikainen stadin asukas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro, ole kiltti =DW= mistä päin, mikä murre käyttää sanaa "kaalta"?

Teksteistäsi olen päätellyt sinun olevan pitkaikainen stadin asukas.

Ujo

• Anonyymi

Joissakin ohjeissa neuvotaan paistamaan suikaleet, niin minäkin tein ensialkuun, mutta kun alkoi närästää, niin päätin ruveta keittämään kaalin suikaleet ja se tuntuu vatsalle kiltimmältä vaihtoehdolta. Siirappia laitan ohuita raitoja juuri ennen uuniin laittoa. - Luultavasti ei haittaa, jos vähän itse säveltää. :)

• Anonyymi

Makuasia miten sen tekee.

• Anonyymi

Kaali on erinomainen ruoaksi. Se on edullista ja siitä saa tehdyksi vaikka mitä.
      Pieni paistinpannullakäyttö, kevyt ruskistus. antaa mukavaa makua kaaliin,
      mutta mikä vain kaaliruoka on hyvää- jos tykkää kaalista - kaikki eivät tykkää.
      Melkein mihin vain keittoonkin voi lisätä kaalisuikaleita. Kaalista tulee lisäaromiakin
      liemeen.

• Anonyymi

Kaali ja sipuli freesataan kevyesti pannulla. Siirappia sekaan. Rikotut ohrasuurimot keitetään puoliraaoiksi.
        Lisätään kasvisliemikuutio, 1 kananmuna.
        Vuoka uuniin, ilman kantta 250 asteeseen joksikin aikaa.
        Kansi päälle ja asteet 150
        Uunissa tunti puolitoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaali ja sipuli freesataan kevyesti pannulla. Siirappia sekaan. Rikotut ohrasuurimot keitetään puoliraaoiksi.
        Lisätään kasvisliemikuutio, 1 kananmuna.
        Vuoka uuniin, ilman kantta 250 asteeseen joksikin aikaa.
        Kansi päälle ja asteet 150
        Uunissa tunti puolitoista.

Mikään tapa ei ole väärä, ihan makuasia. Joukkoon voi hukata vanhenevia juureksia/kasviksia (tomaattia, paprikaa..) Mutta pisteeksi iin päälle jos pakkasessa on pekonia, pilko jäisenä n 1/3 pakettia ennen uuniin laittoa (tai maun mukaan) laatikon päälle ni vot..

• Anonyymi

Makuasia , en keitä enkä paista kaalia vaan suikaloin ja sitten sekoitan ruskistetun jauhelihan ym aineet sekaan. Riisiä en käytä vaan ohraa tai kauraa. Maustan tarpeen mukaan ja nesteenä vain vesi, munamaitoa en ole koskaan käyttänyt muuhun kun makaronilaatikkoon.

• Minä korvaan makaronilaatikossa maidon kasvis- tai lihaliemellå.

• Siili25 kirjoitti:

Minä korvaan makaronilaatikossa maidon kasvis- tai lihaliemellå.

Lisäksi korvaan joskus jauhelihan kaalilaatikossa soija- tai härkäpapurouheella.

• Anonyymi

Nimenomaan.

Ohra best in makaroonilodju. Noin muutenkin, ohraa voi käyttäämonesti riisin sijasta. Ohrassa kuitenkin makua, terveellistä ja yleensä kotimaista. Lisäks siinä kiva purutuntuma.

Fanitan ohraa.

=DW=

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Komppaan.

Mä myös yleensä käytän munamaidon sijaan makaronilodjussa lihalientä. Enenpi makua ja koostmus ihan hyvä, makarooneista tulee kyllä tärkkelystä.

Lisäksmainittava. Makarooneja ei tarvi keittää, ne kyllä keittyy hyvin uunissa ja just lihaliemessä. Ja just, tulee sitä makuakin.

=DW=

• Anonyymi kirjoitti:

Komppaan.

Mä myös yleensä käytän munamaidon sijaan makaronilodjussa lihalientä. Enenpi makua ja koostmus ihan hyvä, makarooneista tulee kyllä tärkkelystä.

Lisäksmainittava. Makarooneja ei tarvi keittää, ne kyllä keittyy hyvin uunissa ja just lihaliemessä. Ja just, tulee sitä makuakin.

=DW=

Tarkennan vielä: en jätä siis makaronilaatikossa munia pois vaan teen munalihalientä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan.

Ohra best in makaroonilodju. Noin muutenkin, ohraa voi käyttäämonesti riisin sijasta. Ohrassa kuitenkin makua, terveellistä ja yleensä kotimaista. Lisäks siinä kiva purutuntuma.

Fanitan ohraa.

=DW=

Niin on, riisiä en ole enää vuosiin käyttänyt muussa kun joulupuurossa ja riisivellissä tai jossain jälkiruuassa kuten appelsiiniriisi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on, riisiä en ole enää vuosiin käyttänyt muussa kun joulupuurossa ja riisivellissä tai jossain jälkiruuassa kuten appelsiiniriisi

Kotimaisesta ohrasta tulee paljon paree joulupuuro kuin ulkomailta tuodussa riisistä. Eikä tule hiilijalanjälkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan.

Fanitan ohraa.

=DW=

Ei kai makaroonilaatikkoon mitään ohraa panna?!

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

En ole enää vuosiin käyttänyt noita valmiita liemiä niissä olevan suolan takia.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole enää vuosiin käyttänyt noita valmiita liemiä niissä olevan suolan takia.

Minä käytän kasvis- ja lihaliemi-fondia. Minun makuuni ruoassa pitää suolaakin olla mutta ei ylenpalttisesti. Nytkin on tuossa naudanliha kastike muhimassa ja kyllä siihen lihaliemi-fondia pakkasin ja kohta maistan tarttisko myös vielä suolaakin.

• Anonyymi

Kaali kannattaa keittää tietysti.
      Minä en juuri rasvassa paista mitään. Broilerin suikaleet ja fileet oliivi öljyssä alussa sitten lisään vettä että kiehuvat ja lisään peruna viipaleet ja kasviksia ja juurekssia yllensä. Osan lihasta pakastan tai laitan jääkaappiin.
      Jauhelihaan ei tarvitse rasvaa ja siihenkinmlisään vettä ja kiehutan. Veden käyttö sekoittaa mausteet hyvin. En tee jauho kastikkeita ollenkaan. Kokonaisia perunoita en juuri käytä. Pakastetut viipaleet kelpaa.
      Kallista olisi kiva tehdä pistoksia ja keittoja. Ulkomaisia kaappeja en osta.
      Kaali on hyvä ruoka aines. Nauriita olen joskus ostanut. Paistoin ohuita viipaleita.

• Anonyymi

Kaalin olen korvannut hereillä, ja jauhelihan perunoilla.

• Anonyymi

En minäkään nukuksissa tee ruokia.

• Anonyymi

Ellei tämän palstan ikäluokka osaa tehdä mieleistään kaalilaatikkoa, kannattaa ostaa keittokirja!
      Paljon kaalia, ja harjoittelemaan?

• Ostin kukkakaalin ja teen siitä kukkakaaligratiinin. Helppoa ja hyvää.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Ostin kukkakaalin ja teen siitä kukkakaaligratiinin. Helppoa ja hyvää.

Kyllä. Maiskis ja nam.

• Anonyymi

Minä paistan kaalit kattilassa ensin, voissa ja sitten vasta vuokaan. Ruskistan (hirven)jauhelijan ja se kaalin sekaan. En laita riisiä koska se on aivan turha aines ylipäätäänkin missään ruuassa. Lihalientä nesteeksi ja uuniin pariksi tunniksi. Että on hyvää!

• Anonyymi

Paras ja vanhin ohje tuli viimeiseksi.

Noin minäkin sen valmistan, mutta en vain ollut halukas ohjeitani jakamaan.

Riisistä keitetään joulupuuro!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suvun vanhoja salaisia reseptejä ei paljasteta hevillä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotimaisista rikotuista ohrasuurimoista tulee paaaljon paree puuro sekä jouluna että muulloinkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotimaisista rikotuista ohrasuurimoista tulee paaaljon paree puuro sekä jouluna että muulloinkin.

Maku asioita.
        Tykkään ohrapuurosta, muut riisistä.
        Mitään ei voi sanoa parhaaksi, vaikka se on parasta omasta mielestä.
        Ohraa käytän muissa yhteyksissä riisin sijaan. Risotto onkin ohratto!

• Anonyymi

Riisipuuroon makkeeta kiveä sirottelen sekkaan ja hyppösellinen kanelia, päälle lorautan ommun maitoo. Maistuu.

• Anonyymi

Tee ekoteko: vaihda kotimaiseen ohraan. Se on ravintorikkaampi eikä tule isoa hiilijalanjälkeä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7101
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7063
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      109
      6168
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5414
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5238
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5205
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4595
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3467
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3390
    Aihe