Liike Nytin puheenjohtaja Harry ”Hjallis” Harkimo sanoo, että kokoomus on tuhonnut politiikallaan Suomen talouden.
Kaikki alkoi Harkimon mukaan vuonna 1987 Harri Holkerin (kok) hallituksesta. Vuosina 2011–2014 toimineen Jyrki Kataisen (kok) hallituksen Harkimo syyttää aloittaneen ”Suomen talouden lopullisen syksyn” ottaessaan 47 miljardia euroa velkaa.
– 38 vuoden aikana kokoomuksella on 30 vuotta ollut joko pääministerin tai valtiovarainministerin salkku, eli vastuuta on turha kierrellä, Harkimo sanoo tiedotteessa.
Sen paremmalta ei näytä Harkimon mukaan nykyisen, Petteri Orpon (kok), johtaman hallituksen toimet.
– Nyt voi jo sanoa, että Orpon hallitus tulee ottamaan historian suurimman velkapotin, Harkimo lausuu.
https://www.uutispeili.fi/index.php/2024/09/02/harkimo-toteaa-kokoomus-tuhonnut-suomen-taloutta-30-vuotta/
Näinä kaikkina vuosina on kokoomus ollut hallituksessa ja tuhonnut Suomea.
1987 – 1991 hallituksessa, pääministeri
1991 – 1995 hallituksessa, valtiovarainministeri
1995 – 1999 hallituksessa, valtiovarainministeri
1999 – 2003 hallituksessa, valtiovarainministeri
2003 – 2007 oppositiossa
2007 – 2011 hallituksessa, valtiovarainministeri
2011 – 2015 hallituksessa, pääministeri
2015 – 2019 hallituksessa, valtiovarainministeri
2019 – 2023 oppositiossa
2023 – 2027 hallituksessa, pääministeri
Vuoteen 1987 asti Suomi eli onnellista aikaa. Valtava lama alkoi juuri 1987.
Kokoomus on tuhonnut Harkimon mukaan politiikallaan Suomen talouden.
23
287
Vastaukset
- Anonyymi
- Kallis-Harkimo - on Vain PASKAN-Jauhaja - !
- - kun Ei Kokoomuksessa päässyt "Herra-Hissiin" - niin alkoi -HAUKUNTA-Aika-- Anonyymi
Miksi sinä köyhä pienituloinen vellinsyöjä puolustat Kokoomusta. Synnyitkin pienessä lutikkamökissä.
- Anonyymi
Totuus tekee kipeää . Eikö vaan ?
- Anonyymi
Päättäjissä pitäisi olla enemmän henkilöitä, joilla on omat asiat kunnossa ja jotka pystyvät puolueettomasti ajamaan valtion etua. Suurin osa kuitenkin on poliittisia pyrkyreitä, jotka tekevät päätöksiä oma ura edellä.
Hyvin näkee nytkin, että suurimmat velanottajat istuvat eu:ssa hyvillä palleilla loppuelämä turvattuna.- Anonyymi
Katainenkin kun sai vielä Fortuminkin myytyä Caruna Oy:lle niin sittenhän se olikin hyvä aika lähteä EU komissaariksi Brysseliin kampaviinereitä mutustelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katainenkin kun sai vielä Fortuminkin myytyä Caruna Oy:lle niin sittenhän se olikin hyvä aika lähteä EU komissaariksi Brysseliin kampaviinereitä mutustelemaan.
Ei ole Fortumia myyty Carunalle .
- Anonyymi
En ole Harkimon kannattaja enkä ihailija, mutta tässä asiassa hän on harvinaisen oikeassa. Kokoomus pysyvään oppositioon ja maan talous nousuun.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä kokoomus oppositioon. Ja eikös näissä leikkauksissa ja etujen jakamisessa ole rikottu perustuslakia. Petterin pitäis vähän opiskella lakia.
- Anonyymi
Heh, heh. Harkimon katkeruus tiedetään.
Mies luuli itsestään liikoja, ja jäi ministeripesti saamatta. Kostaa sitä Kokoomukselle aina kun tilaisuus tulee.
Yhden miehen liike, ei kanna vastuuta mistään. On kuin Väyrynen, katkeroitunut, ja vihainen. Väyrysellä sentään oli politiikasta jotain näyttöjä. Harkimolla ei mitään. - Anonyymi
Tämän ”liikemiehen” puuhastelut ovat jääneet pelkäksi paskanjauhannaksi.
- Anonyymi
Mutta hän on ihan oikeassa.
- Anonyymi
Aito kokoomuspersu.
- Anonyymi
Vasemmistovätkylä hiljaa!
- Anonyymi
Oman edun tavoittelija joka kostaa, kun häntä ei "ymmärretty".
- Anonyymi
Katkerat ja persumaiset kommentit viittaavat tähän.
- Anonyymi
Purra kertoo, että he eivät ole onnistuneet viestinnässään ( lue valehtelussaan).
- Anonyymi
Onnistumisien lista on erittäin lyhyt.
- Anonyymi
Tee Purrasta ihan oma aloitus. Tämä aloitus käsittelee kokoomusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tee Purrasta ihan oma aloitus. Tämä aloitus käsittelee kokoomusta.
Såksikåsi rules
- Anonyymi
Suomen turhimmat puolueen rahoittaja. Mutta kun rahaa ja vallanhimoa on niin, kaikkea se teettää.
Moni on mennyt puolueeseen mukaan itsekkäiden valtapyrkimysten vuoksi, mutta kääpiöksi se on tuomittu, ikuisesti.- Anonyymi
SDP✌
- Anonyymi
Raja auki 2026 ja itäinen Suomi välittömään nousuun. Pohjilta kun on vaikea vajota enää paljon alemmas..
- AnonyymiUUSI
Kokoomuksen sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasonen pyysi taannoin Kelalta ehdotuksia sosiaaliturvan leikkaamiseksi.
Kelan uusi pääjohtaja on kokoomuslainen Lasse Lehtonen.
Jännä sattuma.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925278
- 564111
- 252219
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282048Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151454
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201056- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991