että kun tehdään nämä huomattavat heikennykset työntekijän asemaan ym. leikkaukset/uudistukset (joita tällä hallituskaudella tehtiin), niin tällä maagisella ”työmarkkinauudistuksella” saadaan aikaan 100 000 uutta työllistä ja talous lähtee nousuun? Vaikka mitään työllisyyttä edistäviä tai uusia työpaikkoja synnyttäviä vaikutuksia ei pystytty laskemaan tai järjellisesti argumentoimaan, niin silti niitä kuulemma vaan oli.
-Työttömiä oli tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden (2023) kesäkuussa 211 000 (Orpon hallitus aloitti)
-Kuntien työllisyyspalveluissa oli kesäkuun lopussa (2025) yhteensä 330 800 työtöntä työnhakijaa.
-Laajan työttömyyden eli työttömien työnhakijoiden ja palveluissa olleiden yhteismäärä oli kesäkuun lopussa (2025) 411 900.
-Ulosotossa on noin 450 000 suomalaista. Ulosottojen määrä on ennätyssuuri.
-Suomessa on haettu ennätysmäärä yrityksiä konkurssiin. Tilastokeskuksen mukaan konkurssihakemusten määrä kasvoi edelleen, ja hakemuksia tehtiin 3475, mikä on 5 % enemmän kuin edellisenä vuonna. Erityisesti pieniä yrityksiä on haettu konkurssiin aiempaa enemmän.
-Suomen velka hipoo jo 200 miljardin euron haamurajaa
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/02a74de3-f8d3-49c8-913e-7a7ac5381efd
Hyvin menee!
Eikö perussuomalaiset nimenomaan perustellut hallituskauden alussa
Anonyymi-ap
2
70
Vastaukset
- Anonyymi
Ja jos edellinen hallitus olisi jatkanut työttömiä olisi tällä hetkellä 524 000.
- Anonyymi
Voi Persu parkaa. Matematiikka ei ole sinun laji.
Jos Marin olisi jatkanut työttömyys olisi jatkanut laskua ja Suomen talous menisi nyt lujaa. Aivan kuten muu Eurooppa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833298
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli352649- 612258
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.732249Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512181Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102163Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191927- 621914
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv201899- 861642